Mártogatós? Miért veszik az emberek, hogyan eszik, mihez? Sok kérdésem volt ezzel a termékkel kapcsolatban a cégvezető pároshoz Fehér Melindához és Kulcsár Róberthez. A vállalkozást, a Tunki Tunkit nem ők alapították, hanem megvették, de azóta sikert sikerre halmoznak. Az interjú során megismerjük ezt az élelmiszeripari vállalkozást, belelátunk a marketingjükbe és kifejezetten érdekelt minket a kollaborációs marketing stratégiájuk, mert ennek alkalmazásában élen járnak. A videóban szerepel KOLLAB partnerük Kicsi Zso is, aki igazán híres a gasztro körökben. A felvétel is az ő brunchozójában készült, ami igazán lenyűgözött minket, az ízekkel még inkább.
Youtube-on itt érhető el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.
A videóban beszéltünk a K&H üzleted ide! 5 millió forint értékű marketing-kommunikációs pályázat itt érhető el: Kattints ide!
Tunki Tunki üzleti sztorija + KOLLAB marketing esettanulmány
Weboldal: https://tunkitunki.hu/
A cég mostani vezetői, tulajdonosai anno még fogyasztói, vásárlói voltak a Tunki tunki mártogatósnak. Egyik nap látták, hogy a cégtől megválna az alapító, ekkor csaptak le a lehetőségre. 2 éve vették át, 2021-ben, és azóta ahogy láttad még a Spar polcaira is bekerültek a termékkel.
Az átvétel több mint féléven át tartott. Az alapító miközben kommunikálta, hogy valószínűleg meg fog szűnni a Tunki, a viszonteladókat is értesítette. így ezt az értékesítési hálózatot vissza kellett építeni az új tulajdonsoknak.
De mi is a Tunki? A termék egy mártogatós, vagy szendvicskrémként fogható fel.
Mindementes vs vegán
A mindenmentes ételekhez valahogy alapból hozzápárosítunk egy rossz ízt, így ezt elhagyták a kommunikációjukban. Azért is, mert a Tunki Tunki eközben finom, egészséges, sőt vegán is. Inkább utóbbit domborítják most ki a marketing anyagaikban, csomagoláson, de még ezzel is küzdenek, mert a vásárlók tömege még ódzkodik a vegán termékektől. Nem olyan könnyen nyúlnak egy olyan termékhez a polcon, amelyik a vegán részen van, vagy éppen ott van rajta a vegán szó, vagy egyéb ehhez köthető piktogram. A széles vevőkör viszont kell a termék skálázásához, illetve ez a termék mindenkinek szól.
Gyártás. Saját vagy bérgyártás?
A cégtulajdonosok úgy gondolják, hogy az ő piacukon a saját gyártás most megfelelő. Még utána sem biztos, hogy bérgyártásra váltanának, mert 20 millió forint befektetéssel annyi gépesítést tudnának eszközölni, hogy 50-szeres mennyiséget tudnának gyártani (ennyivel nőne a gyártói kapacitás). Ahogy Róbert említette az üdítőiparra inkább jellemző a bérgyártás, ezen a terülten a saját gyártás célravezetőbb, és nem is igényel olyan nagy színtű gépesítést.
Fontos megjegyezni, hogy a korábbi alapító receptúrákban még segédkezik, vagyis új termékek fejlesztésében.
Bekerült a termék a Spar polcaira
A Hungaricool by Spar programba bekerült a Tunki Tunki. Ennek köszönhetően a Spar polcaira belekerült a termék, amely nagy ismertséget hozott a vállalkozásnak. A gyártásba majdnem belerokkantak, nemcsak a mennyiségbe, de kellett változtatni a gyártáson, csomagoláson, szállításon is. Például még raklapemelő békát is be kellett szerezni.
Kicsi Zso – reggeliző
Kollaborációs partnerüknél készült a felvétel, Kicsi Zso reggelizőjében, kávézójában. Ahogy beléptünk meg is lepődtünk, hogy ez milyen jó hely, szép dekoráció, minőségi ételek, jó hangulat. Ezt kívülről látva egészen biztosan nem gondoltuk volna és a közösségi médiában sem mutatják ezt meg ennyire. 9 éve működteti Horváth Zsolt a reggeliző helyet, és látva a vegán trendeket úgy látta a Tunki Tunki megfelelő lenne alapanyagként az ételekhez, és tökéletes kollaborációs partner.
A KOLLAB esetében a közös kommunikáción nagy hangsúly van, amikor is a partnerek egymás célközönségéhez tudnak eljutni azáltal, hogy erről például közösségi médiában kommunikálnak.
Kollaboráció a vevőszerzésben
A K&H: üzleted ide! program keretében kerültek kapcsolatba a Kicsi Zso-val. Ahogy fent említettük ez egy olyan kollaboráció, hogy a Tunki Tunkikat a reggeliző ételeiben alapanyagként is felhasználják, de az üzletben is megismerhetik a márkát a vendégek egy külön vitrinben és a marketing kommunikációban, étlapon. A Tunki Tunki pedig vendégeket tudott becsalogatni a helyre, akik egyébként is nyitni szeretnének a vegán célközönség felé az új ételeikkel. Igazi KOLLAB!
A Tunki Tunki másik kollaborációja a Secondtaste -vel közösen történik éppen akkor, amikor felvettük ezt a podcast interjút. Egyrészt most közös ajánlatban megvásárolható a sörkréker a Tunki Tunki mártogatóssal, illetve nemsokára lesz közös gombaszószuk.

Kik csomagolják a terméket?
Melindáék is a kiszervezett logisztika mellett döntöttek, vagyis fulfillmentben készítik össze a rendeléseiket, ott történik a termékek tárolása. Ők tehát csak a gyártással foglalkoznak és a marketinggel, új termékek fejlesztésével és természetesen a vállalkozás üzemeltetéssel.
Hallgasd meg a teljes interjút, mert csak vázlatosan írtuk le az interjút!
„Érdekelne még ilyen tartalom”
- 3 kollaborációs ötlet, amivel akár 5 millió forint marketing-kommunikációs támogatást is…
- A videóban beszéltünk a K&H üzleted ide! 5 millió forint értékű marketing-kommunikációs pályázat itt érhető el: Kattints ide!
- Azahriah x Tisza cipő kollab, Szoboszlainak saját Mekis burgere lett. Mit…