A könyv elolvasása után legszívesebben bementem volna egy könyvesboltba és a sikerkönyvek polcáról az összeset lesöpörtem volna, és csak azt tettem volna oda. Végre egy könyv, amiben nem közhelyekkel dobálóznak a sikerről, hanem tudományosan, kutatásokkal alátámasztva vizsgálják.
Barabási Albert-László fizikus, hálózatkutató és most már sikerkutató is. A könyv tele van gyakorlati példákkal, kutatásokkal, adatokkal, ami hitelessé teszi. Nem véletlen, hogy Tiger Woods szerepel a borítóképen, az ő sikeréről is olvashatsz. A sikert nehéz megfogni és mérni, de ők bebizonyították, hogy ezt lehetséges, a legkülönbözőbb területekről mutattak be példákat, hogy azokat miként lehet mérni és még azt is megtudhatjuk, hogy mivel tudjuk elérni a sikert. Egy biztos, a siker nincs korhoz kötve.
Még a startupokat is vizsgálták
A könyvben a közösségi finanszírozással kapcsolatban is kutatták a sikert, ahol ténylegesen mérni is lehet ezt. Miért, vagy mi az, ami hozzásegíti a startupokat, vagy vállalkozókat, hogy az ő projektjüket több millió forinttal támogassák mondjuk a Kickstarter vagy Indiegogo oldalakon?
A könyv is bebizonyította, hogy mennyire fontos az, hogy már az indulását követő órákban kapjon támogatást a projekt, továbbá azt is, hogy mennyit számít a projektgazdák előélete. Utóbbit talán úgy is megfogalmazhatnánk, hogy bizony kell az előmarketing (legyen mögötte bármi is, akár hírlevél feliratkozók gyűjtése, vagy egy korábbi projekt révén érdeklődők szerzése…).
88 milliárd forint elég ok, hogy foglalkozz ezzel? 88 milliárd forintot gyűjtöttek össze a top 10 közösségi finanszírozó kampányban a vállalkozók, magánszemélyek
Nem is szaporítom tovább a szót! Olvasd el a könyvet!
Fotó: Pixabay