Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Dátum

Megosztás

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az elmúlt 1 évben. És ez csak az egyik ilyen megoldás! Létrehoztunk úgy egy terméket, amelynek már alapból csak az volt a küldetése, hogy bump ajánlatként vegyen részt az e-kereskedelmi tevékenységünkben, vagyis a pénztárnál azonnali ajánlatot kapjon a vevő és ezzel növelje a kosárértéket. Mi digitális terméket értékesítünk, képzeld el, hogy ezt egy fizikai termékeket értékesítő webshopnál többszöröse is lehet. Na, de menjünk vissza az alapokhoz, mik is ezek? A cikk nyomokban új szemléletet is tartalmaz, remélem tudok segíteni, hogy kicsit máshogy nézz ezekre a megoldásokra.

A Minner a Shoptet támogatásával még hasznosabb e-kereskedelmi cikkeket készít.

Anno, amikor bróker voltam a főnököm azt mondta, hogy: „Milán, ha az érdeklődő már bejött az irodába, akkor ha nem lesz ügyfél, te rontottad el”. Nos ekkor erősnek gondoltam a kijelentést, de valóban, ott már olyan magas érdeklődési szinttel van nálunk a vevő, hogy könnyű eladni neki. Ugyanez igaz a pénztárnál is a te webshopod esetében. Mondok egy izgalmas dolgot!

Főleg a bump ajánlatnál még a kosárelhagyás is csökkenthető, ezt figyeltük meg webshopos ügyfeleknél. Az ok, hogy bár kis dolgot vesz nagy kedvezménnyel a vásárló, de érzi a jó dealt, és nem akar lemondani róla, rendel.

Az Amazon is lehajol ezért a kis nagy bevételért

#kutatás: Az Amazon bevételének 35%-a származik upsell, cross-sell ajánlatokból, megoldásokból. Ehhez hasonló számokat hozott a McKinsey kutatása is, amiből kiderült, hogy 20%-os forgalomnövekedést és 30% extraprofitot eredményezhet az ilyen kiegészítő ajánlatok használata.

Kiegészítő ajánlatok: Upsell, cross-sell és bump

Upsell ajánlat: Egy adott termék újabb, nagyobb, jobb verzióját kínálod a vevőnek. Tipikus példa szokott lenni az, amikor régen a McDonald’s -nál az a megoldás, amikor ezt mondták a pénztárosok: „adhatom 100 ft-ért nagyobb sültkrumplival?” – Ez a kérdés globálisan is több milliárd dollárt hozott a Mekinek. Csupán egy kérdés. De ezt alkalmazzák kávézókban, amikor kérdezii, hogy készíthetik a sötétpörkölésből, de nem mondják el, hogy az 1000 ft-tal drágább, vagy amikor kérdik, hogy készülhet-e a hamburger angus húsból… Ők használják és te nem?

Cross-selling: Keresztértékesítés, amikor is egy termékhez illő további terméket, vagy kiegészítő terméket ajánlunk a fogyasztónak.

Fontos! Statisztikák alapján az UPSELL többszörösen hatékonyabb, mint a cross-selling.

Bump: A pénztárban egy kattintással a kosárba helyezhető azonnali ajánlat. Ezt használja például az Amazon is, de használja a klasszikus upsell-t is. A legjobban úgy működik, ha közvetlenül a fizetés gomb előtt van. Nagyobb kedvezményt adunk egy adott termékre, és csak arra a vásárlásra, vagy csak adott termékeknél. Általában itt ez inkább az upsell-cross-sell keveréke, a fő koncepció, hogy a pénztárnál kapja az ellenállhatatlan ajánlatot, kedvezménnyel is megtámogatva. A fogyasztó nehezen is hoznál újra elő ezt az ajánlatot, azért is ez a váratlan lehetőség miatt szinte nem is gondolkodik, vagy néz utána.

Tudom, hogy mire gondolsz!

„De nincs olyan termék, amit upsell-ben ajánlanék, vagy bump-osítanék… „

Több tucat e-kereskedővel voltunk raktárbejáráson, és az egyik programpont webshop workshop volt. Egyik feladat, hogy bármit is értékesíts, mondd el, hogy mi lenne a bump ajánlatod. Nos itt is kiderült, hogy át lehet vinni azt a korlátot, hogy „nálunk ilyet nem lehet alkalmazni”.

Tippek:

  • A bump ajánlatnál tudom azt mondani, hogy vonatkoztass el a jelenlegi termékeidtől és kérdezd meg magadtól: Milyen terméket adjak úgy, hogy azt valójában csak bump ajánlatként adom az embereknek. Például nevetni fogsz, de egy autóalkatrész, autókiegészítő cégnél egyszerűen autóillatosító termékeket adnak így. Veszik! De egyébként csak ezért nem fogsz felmenni a weshopra, vagy keresgélsz. Zseniális!
  • Upsell – Ez inkább technikai kihívást okoz, és melós minden terméknél beállítani. Azt is mondhatod, hogy: „hééé ez csak finomhangolás”. Nos, ha nem szeretsz pénzt keresni, zárd is be a cikkket. A vállalkozás finomhangolások sorozata, ami egy egész nagy fejlesztéssé nő össze és ezek az apró puzzle darabok összekapcsolódnak.

Upsell/cross Sell SMS-ben?

#kutatás: A Gartner friss elemzése alapján az SMS reklám megnyitási aránya 98% és 45% a válaszadási, reakciós arány. Ez többszöröse például az e-mailnek, ehhez hasonló adatot maximum a chatbotok tudnak felmutatni. Tudom ódzkodsz az sms marketingtől, mert szerinted zavarja a fogyasztót… Én azt mondom ne legyél a pénztárcád ellensége, tegyél egy próbát!

Egy másik kutatás alapján az időszakos ajánlattal kiküldött SMS -ek 23%-os konverziót értek el, egy másik kutatásban pedig 9%-os konverziót mértek. Ha a kettő között megáll, az is izgalmasan hangzik.

Az SMS megoldás beállításához külső megoldás kell, vannak SMS marketinggel foglalkozó cégek, de legtöbb esetben az e-mail marketing szoftver is tudja ezt.

Megvalósítás – Hol keressem?

Most a következő lépés, hogy felkutatasd a webshop rendszeredben hogyan tudod ezeket beállítani. A legtöbb esetben a kapcsolódó termékek, cross-sellling, hasonló termékek beállításokat, funkciót kell keresned.

Például a Shoptet esetében az upsellinghez a „Kapcsolódó” termékek funkciót használják. Ezzel el tudjuk érni, hogy megjelenik a termékoldalon a beállított termékek (vagy termékek). Továbbá beállíthatjuk, hogy felugrik kosárba rakáskor is és a kosárban is.

A Shoptet webshopmotor egyik cseh partnerénél például így látható:

A kosárba helyezés gombnál felugró ablak jelzi, hogy kosárban a termék, és mehet tovább a kosárra a vevő, vagy ott vannak a további ajánlott termékek.

A kosárnál pedig akár egy gombnyomással bele is tudja helyezni! Itt a Related products (kapcsolódó termékek) -ra kattintva látja a fogyasztó, mennyi a kapcsolódó termék van még a kiválasztott termékéhez és le tudja nyitni, akkor a második képen látható módon akár egyből bele is tudja tenni. Annyira így nem tolakodó, ennek vannak extrémebb megoldásai is.

A fenti webáruház igencsak következetesen használja ezt a megoldást, a cégnek közel 1 milliárd forint forgalma van évente. Próbáld ki te is! Feleslegesen te sem nyomogatnád ezt az opciót.

Shoptet nemcsak a Minner cikkek támogatásával segít téged kiaknázni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, hanem digitális szolgáltatásai megkönnyítik e-kereskedői mindennapjaidat. Kattints ide és fedezd fel a lehetőségeket!

Ez jó volt! Van még ilyen!

Forrás: Gartner
sms statisztika: forbes.com
retaildive.com/
Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!