Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet – Webáruház statisztika

Dátum

Megosztás

Nem meglepően az egyik legnagyobb növekedést tudta felmutatni az e-kereskedelem 2021-ben is. 32,4%-os éves növekedést produkált, így 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et a belföldi online kiskereskedelem. A teljes kiskereskedelmi forgalomból 10,4%-kal részesedő online piac a 2020-as rekord év után vesztett ugyan a sebességéből, de még mindig kétszer gyorsabb volt a 2021-es bővülés, mint a COVID előtti években. A növekedés motorja immár a vásárlási gyakoriság folyamatos emelkedése – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, kilencedik éve készülő Online Kiskereskedelmi Index kutatásából. Tehát a vásárlók már többször nyomják le a vásárlás gombot egy éven belül, mint azt korábbi években tették.

A cikk végén egy átfogó infografikán szemlélheted meg a cikkben említett statisztikákat, a hazai e-kereskedelem fontosabb számait.

A Minnernél szoktuk mondani, ha most akarsz belevágni egy új területbe, amivel addig nem foglalkoztál, akkor olyan piacra érdemes most építeni, mint az e-kereskedelem, ami bővül és bővül és bővül. Legyél te konkrétan kereskedő, vagy akár a piacot kiszolgáló vállalkozás (pl. logisztika, csomagolás, gyártás – lásd 2022-es üzleti ötletek).

Az FMCG szektor bővült a legnagyobbat 

Ahogy már korábban is jeleztük a Minneren is, a gyorsan forgó fogyasztói termékek piaca bővült a leggyorsabban az utóbbi években (gyűjtőnéven FMCG-termékek)

Az FMCG internetes értékesítési forgalma 2021-ben 53,7 százalékkal nőtt Magyarországon: ezzel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül, miközben a negyedik legnagyobb online területté is vált az 1203 milliárd forintos forgalmat lebonyolító magyar piacon a műszaki cikkek, a ruházat, illetve a játék/ajándék kategóriák után.

A kisebb cégek, márkák főleg a drogériai termékek piacán tudnak érvényesülni (krémek, szépségápolás). Élelmiszer piacon a nagyobb kereskedők, piacterek (kifli Tesco, Auchan). Ez jó információ lehet, ha ennek a piacnak a növekedését szeretnéd meglovagolni – tehát krémek, kencék.

Több a bankkártyás fizetés! Végre!

Tudjátok miért jó ez? Bankkártyával többször bűnözik az ember, vagyis vásárol.

A járvány is segített a lakosság digitális szintlépésében, vagyis jótékonyan hatott a kártyahasználatra is. Az MNB statisztikái szerint 2020-ban fordult elő először, hogy a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal már nagyobb összegben fizetettünk (online vagy személyesen), mint amekkora készpénz mennyiséget felvettünk ATM-hálózaton keresztül. A pandémiát megelőzően a kártyás fizetések összértéke rendre kevesebb volt, mint a készpénz felvételek összege. Az olló viszont 2021-ben is tovább nyílt a készpénzmenetes, kártyás fizetés javára.

Ezzel együtt az online vásárlások terén is fokozatosan csökken a készpénz súlya: 2021-ben már csak 30% volt, ami 6 százalékpontos csökkenés 2020-hoz képest. Az utánvétes fizetés ezzel együtt továbbra is népszerű a magyar vásárlók körében, azonban már minden második utánvétes tranzakció elektronikus.

Itt érdekes információ lehet (Minner információ), hogy a hazai piacon a Simple-t használják a legtöbben és sokan mentik le a kártyájukat is (40%-a a simpleösöknek), ami nagyobb eséllyel hozza el a konverziót számodra.

Futárkérdés – csomagautomata piac terjedése

Tudtad, hogy EU-s viszonylatban is a házhoz szállítás itthon fejletnek számít? Az időablakos kézbesítés, telefonos egyeztetés, módosítás, címmódosítás… mind közrejátszanak. 2021-ben a személyes átvételt preferálták a rendelések 74%-ában a fogyasztók.

A futárszolgálatok, kereskedők is sokkal jobban ráfeküdtek a csomagautomatáknak. Aminek fő oka, hogy még a visszaküldések számát is csökkenti (pl. át nem vett csomagok számát). Egy év alatt több mint 800 új automata került beüzemelésre, mostanra a magyarországi csomagautomata-hálózat összesített száma meghaladja az 1250 darabot.

Az automata két legnagyobb előnye a gyorsaság és a kétirányúság: akár az aznapi rendelések is átvehetők benne, miközben a csomagküldés és visszaküldés is jóval egyszerűbb általuk.

Sajnos idén is sokat drágulnak a futárszolgálatok díjai, ezt már szinte minden kereskedő megtapasztalta.

A kép alatt további statisztikák, mélyebb adatok.

Az e-kereskedelem számokban

További e-kereskedelmi statisztikák + hasznos cikkek

Fotó: Facebook/ Savoya Park

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...