Több lehetőség is van egy posztban, mint gondolnád. Itt van előttünk több magyar példa is, mint az Ikea, Nissan, Bubbles, Pandora, vagy például a PC Aréna. Ők olyan posztokat is közzétesznek, amivel többlet hatást érnek el. Legyen az akár egy újabb poszt, vagy éppen az, hogy nem nyomulnak annyira a vevőknél. És természetesen ezáltal sokkal jobban eladják a terméküket, sokkal jobban átmegy az üzenet, mindezt nyomulás mentesen. Ezeket elemezzük, továbbá szó lesz még a csoport marketingről is, onnan is merítünk ihletet. Sok-sok példa vár rád!
A podcast, hanganyag
Spoity-on itt éred el, Apple Podcastban itt, vagy beágyazott lejátszón itt:
A podcast leirata, rövid vázlata
A marketingedben igazán sokat dobnak az olyan posztok, amit fel tudsz ruházni több jelentéssel is. Sőt el tudod érni, hogy a felhasználók maguk kössék össze a pontokat. Ez a hanganyag azért született meg, mert inspirált a PC Aréna következő posztja.
Itt aztán több minden van egyben:
- A fogyasztó látja, hogy kap ajándékot a vásárlás mellé.
- Ezzel azt is érzik, hogy jó az ügyfélszolgálat, jó lehet a kiszolgálás.
- Aktivizálj a követőket, sőt aki már kapott így ajándékot abban újra előhozza ezt a pozitív példát.
- Az eredményről újabb poszt születik, vagyis melyik mellett döntöttek.
Aztán Scherzer Marcellal a Minner Facebook marketing szakértőjével, oktatójával az az ötletünk támadt, hogy további példákat keresünk.
Aztán itt a következő példa a Bubbles önkiszolgáló mosodától:
Egyszerűen mindenre hatnak! A vevőknek visszajuttatták a korábbi illatos mosószert, így azt mutatják figyelnek a vevőikre. Az illat egy központi elem a mosáshoz kapcsolódó piacon, termékeknél, szolgáltatásoknál. Kutatásokból kiderült, hogy akkor tartunk egy ruhát tisztának, ha jó illata van. Az illat azért is jó eszköz, mert a vásárlóik, ahogy elolvasták a szöveget megelevenedett számukra az illat, az érzékeikre hatott úgy, hogy fizikailag nem is érzik.
És jöjjön a Nissan példája! Nem csak egyszerűen kiírták, hogy megnőtt a hatótávolsága az új Nissan Leaf-nek, hanem olyan példát hoztak, amivel sokkal jobban szemléltették a távolságot.
További példák a podcastban! Hallgasd meg! Szánd rá azt a 26 percet!