Napi 1 vállalkozói küldetés a Minnertől, hogy a vállalkozásod legalább napi 1%-ot fejlődjön

Javíts naponta 1%-ot a cégeden, próbálj ki új dolgokat és lehetőségeket! A Minner az elkövetkező időszakban folyamatosan küldetést oszt meg veled a Minner Instantban, próbálj meg naponta egyet teljesíteni ezek közül. Sok kicsi sokra megy, tartja a mondás. Ezeket a tippeket a Minner is nap mint nap alkalmazza, korábban is, és most veletek együtt. A küldetéseket lejjebb görgetve éred el, az újak automatikusan legalulra kerülnek. Ha pedig bővebben olvasnál a napi 1% dologról, akkor azt ezen a linken teheted meg, de az alábbi kép is sok mindent elárul:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

Vállalkozói küldetések – Példát akarunk venni rólad!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challenge, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni, továbbá jutalommal honoráljuk az igyekezetedet!

A küldetések teljes listáját ezen az oldalon (minner.hu/kuldetes) éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Több éve nem változott a mobil előfizetésed? Menj be a szolgáltatódhoz, vagy hívd fel az ügyfélszolgálatukat, biztosan tudnak kedvezőbb csomagot ajánlani, melynek vagy az összege lesz kevesebb, vagy több szolgáltatást kapsz végül ugyanazért a pénzért. Továbbá érdemes összeszedned az összes olyan (online) szolgáltatást, amelyre valamikor a múltban előfizettél, de lehetséges, hogy hónapok óta nem használod már. Hajlamosak vagyunk ezekről megfeledkezni, viszont a díjak minden hónapban levonásra kerülnek, amelyek éves szinten több tízezer Forint felesleges kiadást jelenthetnek. Amennyiben valamelyik előfizetésed összegét sokallod, szánj időt arra, hogy körülnézz a piacon, hátha egy másik cég sokkal kedvezőbb konstrukciókat kínál ugyanannyiért vagy még alacsonyabb havidíjért.

MinnerInstant

A módszer a következő: sétálj be egy viszonylag nagyobb könyvesboltba – például plázákba -, és keresd meg az üzleti könyveket, valamint a szakterületednek megfelelő írásokat. Azokat, amelyeket a vevőid (is) nagy eséllyel olvasnak. Nézd át, hogy ezek a könyvek milyen könyvcímeket kaptak! A rövid, pár szavas címek segíthetnek abban, hogy például bizonyos kulcsszavakat megfelelően használj, vagy hogy valamilyen módon be tudd építeni azokat a következő kampányodba. Ezeket a könyveket nem kell megvenned, elég, ha az üzletben átlapozod, elolvasod a tartalomjegyzéket, ezekből is már sokat tájékozódhatsz és inspirálódhatsz, igazi aranybányaként szolgálhat!

Na de miért pont a könyvek segítenek? – merül fel benned a kérdés.

Mert marketingszempontból a könyvek adják a legnagyobb támpontot arra vonatkozóan, hogy mire kíváncsiak az emberek egy adott területről. Ami igazán érdekli őket, annak utánaolvasnak, te pedig felfedheted azokat a belső motivációkat, amelyek akár a vállalkozásod sikerét is predesztinálják.

Figyelem! Ezen küldetés végrehajtásának mellékhatása, hogy egy nagy papírzacskónyi könyvvel távozol majd az üzletből!

MinnerInstant

Az első és legfontosabb, amit meg kell tanulnod és el kell fogadnod, ha cégvezető vagy: a privát profilod sosem lesz többé a hagyományos értelemben privát! Számíthatsz arra, hogy a vásárlód, esetleg potenciális üzleti partnered lecsekkol valamelyik felületen, és nagymértékben befolyásolhatja döntését az, amit lát.

Régebbi iszogatós képek a haverokkal, indokolatlan kutyás-macskás videómegosztások, túlzott politikai állásfoglalások és viták… ezek tipikusan azok, amelyek nem segítenek egy jó üzleti kapcsolat létrejöttéhez, ezért ezeket célszerű törölnöd vagy elrejtened.

A küldetés tehát: állítsd be, ki milyen képeket és információkat láthat rólad és a vállalkozásodról! Légy elővigyázatos a megosztó tartalmakkal, mert ezek nem csak a személyes, de a vállalkozásod márkáját is negatívan érinthetik!

Görgess lejjebb további napi 1% küldetésekért!

MinnerInstant

Tervezd meg tudatosan a vásárlást megköszönő email-eket! Ha rendelkezel webshoppal, a vásárlóidnak bizonyára meg kell adniuk azt az emailcímet, amelyre aztán elküldöd a rendelésük aktuális állapotáról szóló üzenetet. Építs erre egy kampányt – és most nem hírlevélkampányra gondolunk -, amelyben írsz neki egy személyesebb hangvételű üzenetet, például:

„Szia!

XY vagyok az XY cégtől, és szeretném megköszönni, hogy minket választottál. Remélem elégedett voltál legutóbbi vásárlásoddal. Szívesen fogadnék Tőled bármilyen jellegű visszajelzést, így, amennyiben van egy kis időd, kérlek oszd meg velem gondolataidat és küldj egy válaszlevelet erre az üzenetre…”

Akár hinnéd, akár nem, az ilyen jellegű üzenetek nem csupán az elköteleződést (engagement) támogatják, de az emberek alapvetően segítőkészek és szívesen megosztják majd a véleményüket, tapasztalataikat; továbbá örülnek annak, hogyha meghallgatják őket.

A vevői értékelések fontosságáról ebben a cikkben olvashatsz: A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt [kutatás]

Hol találod az összes küldetést? A minner.hu/kuldetes oldalon összegyűjtöttük neked. Jegyezd meg: minner.hu/kuldetes

MinnerInstant

Ezt pedig úgy hívják: cross-selling, azaz keresztértékesítés. Ennek lényege a két vállalkozás közötti összefogás, amely akkor lehetséges, ha az általuk kínált termék / szolgáltatás valamilyen módon összekapcsolható. Mondok példát: a McDonalds-ban kérhetsz Pöttyös TúróRudis, M&M-es fagyit; vagy a MediaMarkt-ban kiterjesztheted az ott vásárolt TV készüléked garanciáját.
A legjobb az egészben, hogy így a marketingköltség feleződik. Lehet közös Facebook kampány, plakát hirdetés…

Miért érdemes keresztértékesítést alkalmazni?

Mert elérsz a sajátodon kívül a partnered táborához is, ő pedig a tiédhez, amely mindkettő fél bevételeit megdobhatja, ráadásul a márkaismertséget is növeli. Tehát amolyan win-win szituáció. Ami fontos: ne szerződj partnerrel mindenáron! Ha az adott márkának nem jó a reputációja – imázsa; vagy nem hajlandó ugyanannyi összeget elhirdetni a közös kampányotokra; esetleg a termékeitek nehezen összeegyeztethetőek, inkább kutass más partner után!

Tudtad, hogy erről már cikket is írtunk? 36. üzleti ötlet: 2in1 reklám készítés, keresztmarketing, marketing szolgáltatás

MinnerInstant

A mai küldetésed a következő: ha végeztél a munkával, engedd ki a fáradt gőzt egy jó edzéssel! Ha van bevált sportod, űzd azt! Ha már régóta nem látogatott meg a FLOW-hatás, javaslom, hogy próbálj ki valamilyen új, nem megszokott testmozgást! Például menj el egy barátoddal falat mászni vagy squasholni. Ha csapatban szeretsz edzeni, látogass meg egy crossfit órát, vagy a barátaiddal menjetek el a legközelebbi sportpályára rúgni a bőrt. Ha ezt még egy finom – és lehetőleg egészséges – étellel, valamint megfelelő alvásmennyiséggel kombinálod, garantáltan produktív napok következnek!

Figyelem! Ez a küldetés nyomokban izomlázat tartalmazhat.

MinnerInstant

Számos kutatás bizonyítja, hogy pár százalék híján az összes vásárló elolvassa az értékeléseket egy adott termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt megvásárolná azt. Pontosan ezért eszméletlen erős vásárlóösztönző hatása lehet, ha minél több (pozitív) véleményt olvas a potenciális vásárló, viszont általánosságban elmondható, hogy az emberek nem feltétlenül kommentelnek akkor, ha elégedettek, ellenben nagy eséllyel viszont igen, amikor nem azok.

A küldetés a következő: Kérj be minél több véleményt a vásárlóidtól! Ezt többféleképpen is megteheted, a cégek leggyakrabban email-ben buzdítják vélemény írására a vevőt a vásárlástól számított pár héten belül, amikor már volt ideje kipróbálni, használni a terméket; de találkoztunk már Facebook Messenger-es megkereséssel is. Fontos, hogy ne te írj véleményeket magadról, hanem az értékelések mögött legyenek igazi nevek, arcok, vagy bármilyen hitelességet támogató információ, így az emberek nem érzik majd kamuszagúnak. Továbbá nem csak a legpozitívabb értékelések jelentik mindig a legnagyobb vásárlásösztönző erőt, egy-egy gyengébb értékelés is beleférhet, amivel sokkal megbízhatóbbnak tűnik majd a céged, gondolok itt például arra, hogy egy vásárló lassúnak találta a házhozszállítást. Kutatások is bebizonyították, hogy 5/4,7-es értékelésnél többen vásárolnak, mint 4,9-es átlagnál.

Ebben a cikkben például a Manna szappan esetéről írtunk: A negatív értékelés után is lesz vásárlód? Manna szappan példa

Görgess lejjebb további napi 1% küldetésekért!

MinnerInstant

Akármilyen vállalkozással is rendelkezel, biztosan használsz pár online szoftvert, alkalmazást, amely a vállalkozásodhoz köthető, elég csak megemlíteni a weboldalt, hírlevelet, a Facebook hirdetéseket vagy a CRM rendszert. Nagy valószínűséggel feltűnt már, hogy mindegyik szoftveres cégtől érkeznek olyan email-ek vagy app értesítések, amelyek 1-1 új funkciót és ezek használatát mutatják be. Gondolom figyelmen kívül hagytad ezeket, épp ezért a következő küldetésed most az, hogy nem csinálsz mást, csak az általad használt szoftvereken belül kattintgatsz, felfedezed azokat a sikátorokat, amelyekre emberi kezed még nem tette be a lábát. Számos eddig nem ismert funkciót fedezhetsz fel, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy az adott szoftvert a lehető legprofibb módon kihasználd, főleg, ha még fizetsz is érte. Amennyiben rendkívül proaktív vagy és ezt már kipipáltad, keress olyan szoftveres megoldásokat, amelyek előrébb vihetik a vállalkozásodat! Ebben ráadásul tudunk is segíteni, a Digitális Ninja heteken számos online megoldást mutattunk be, és ami a legjobb: szinte mindenhol van trial időszak vagy freemium szolgáltatás, így nem is kell rögtön fizetned a tesztelésért. Ne feledd: a lehetőségek ismerete az, ami még előrébb tudja vinni a vállalkozásodat.

MinnerInstant

Ezt a kérdést minimum negyedévente tedd fel magadnak. Könnyen megeshet, hogy van egy jól működő, bevált terméked / szolgáltatásod, de nem aknázol ki minden lehetőségeket. Egy új vagy kiegészítő termék bevezetése jócskán megdobhatja a céged bevételét és hozzájárulhat annak fejlődéséhez, felskálázásához.

Mit tarts szem előtt, amikor új termék bevezetésén gondolkozol?

  • Mindenképpen végezz piackutatást! Nem kell sok pénzt beleölnöd a kutatásba, de próbáld meg minél jobban elemezni a célcsoportodat, az ő viselkedésüket, vásárlási szokásaikat!
  • Nézz szét magad körül: a konkurenciád milyen szolgáltatást nyújt még a fő terméke mellé? Vizsgálj meg olyan cégeket, amelyekkel a célcsoportod nap mint nap érintkezik. Ezek a cégek milyen termékkel indultak, és mivel bővült a paletta?
  • Olvass kommenteket, értékeléseket! Ha a vásárlóknak hiányérzetük van, gyakran belefoglalják azt az értékeléseikbe, így ezekből is inspirálódhatsz.
  • Tedd fel a kérdést: tudok prémium vonalat létrehozni? Ha igen, ne csak árban legyen VIP a terméked / szolgáltatásod, hanem tényleg adj valami pluszt! Például, ha szerelő vagy, prémium szolgáltatásként aznapi vagy azonnali kiszállást biztosíthatsz felárért.
  • Olvasd el ezt a kutatást!

Hol találod az összes küldetést? A minner.hu/kuldetes oldalon összegyűjtöttük neked. Jegyezd meg: minner.hu/kuldetes

MinnerInstant

Kérdezd meg tőlük, mit gondolnak a vállalkozásról, mi az, amit szeretnek, és mi az, amit nem. Szerintük min kellene változtatni, hogyan lehetne még jobbá tenni? Mondhatni, hogy ez egy mini-piackutatás, de nem csak neked lehet profitábilis. Az, hogy meghallgatod őket, jótékony hatással lehet a köztetek lévő kapcsolatra, a hűségre és a motivációra is.

Ők az érdekeltjeid (angolul stakeholder-ek), fontos, hogy legyen egy egészséges párbeszéd függetlenül akár attól, hogy bizonyos dolgokban nincs köztetek egyetértés.

MinnerInstant

Lehet most azt gondolod, hogy ugyan már, ilyen apróságokkal ne raboljuk a drága időt, de hidd el, hogy nagy mértékben számít az, hogy a (potenciális) vevőid mit látnak a weboldaladon, közösségimédia oldalaidon, vagy a hirdetéseidben.

Mitől lehet „gagyi” egy kép? Néhány példa:

  • rossz a felbontása, pixeles
  • túl sok rajta a szöveg, vagy túl sűrű az átadni kívánt üzenet, ezáltal nehezen értelmezhető
  • a képen szereplő ember / tárgy / mozgás / cselekvés egyáltalán nem összeköthető a vállalkozás tevékenységi körével
  • arculati elemek alkalmazásának hiánya, mindig más színek és betűtípus használata
  • ugyanazon kép állandó használata, a kreatív kifárad egy idő után
  • érdektelen, nem üti meg az emberek ingerküszöbét

Ha van lehetőséged, add ki a feladatot egy professzionális szakembernek, de ha nincs erre kapacitásod, a következőket teheted:

Forrás: Unsplash.com
MinnerInstant

Minden segítség jól jön, függetlenül attól, hogy kezdő vagy haladó vállalkozásról beszélünk. Az állam és az EU is tudja, hogy a vállalkozások a gazdaság fontos mozgatórugói, éppen ezért viszonylag sokféle támogatás elérhető cégek számára. Nézz utána, te milyen támogatást tudnál igényelni! Ehhez jó kiindulási pont lehet egy Google keresés indítása, valamint Facebook-on is több csoportban lehet tájékozódni az aktuális támogatásokról, azok feltételeiről, tapasztalatokról.

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant

A mai feladat a következő: olvasd át a weboldalad marketingszövegeit! Nézd át a kávészünet alatt egy-egy (landing) oldalad szövegét és tedd fel a kérdést: ha kívülállóként olvasnám ezt, megvenném ennek hatására az adott terméket? Ha nem, miért? Evidensnek hangzik, de előfordulhat, hogy még akkor írtál meg egy-egy marketingszöveget, amikor az oldaladat indítottad, így nem árt frissíteni, gatyába rázni, nem beszélve az esetleges melléütésekről, helyesírási hibákról. Egy kis érdekesség, hogy motiváljalak: egy promóciós oldalunkon néhány mondat megváltoztatásával 200%-os bevételnövekedést értünk el. KÉT-SZÁZ-SZÁZALÉK!

Adunk egy kis ihletet:

Ezt a termékleírást a vevők készítették. Jobb is lett! Termékleírás minta, ötlet

Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

MinnerInstant

Ha vállalkozó vagy, nem ismeretlen fogalom számodra a SEO, azaz a keresőoptimalizálás. Sokan még külsős szabadúszókat és vállalkozásokat is megbíznak a SEO megfelelő beállításaival. A Google motorjai minden elérhető adatot átnéznek, hogy a lehető legpontosabb találatokat jelenítsék meg. Nem csak a weboldalad szövegezésével, követőkódok beágyazásával javíthatsz a helyezéseden, hanem a feltöltött képeiddel, azok leírásával is. Természetesen az algoritmusok egyre fejlettebbek, képesek már felismerni, mi található a képen, de ha pontosan megadod a kép címét és metaadatát, magasabb score-t érhetsz el. A küldetés: ellenőrizd a képeidnél, hogy rendelkeznek-e címmel és ALT TAG-gel. Tehát az összes kép tartalmazza a te kulcsszavaidat, így garantáltan javíthatsz a SEO-n.

Sőt a képek fájlnevei is fontosak a keresőoptimalizálás szempontjából!

Íme pár másik tipp, ha javítanál a helyezéseden:

A keresőoptimalizálás (SEO) alapjai

Így állítsd be profin a Google Cégem fiókodat!

MinnerInstant

A küldetés: írd be a Google-be angol nyelven, hogy mivel foglalkozol, és írj mellé városneveket, például Berlin, France, New York, stb. Az sem baj, ha nem beszélsz angolul, csak

  • nézd meg ezen cégek weboldalait! Hogy néz ki, hogy épül fel, milyen képeket, CTA gombokat alkalmaznak és milyen termékeket, szolgáltatásokat kínálnak. Ne görcsölj rá, 30 perc alatt fuss át párat és fogd fel egyfajta felfedezésnek, melyből milliónyi ötletet meríthetsz és valósíthatsz meg. Csak kattintgass, nem kell mást csinálnod!
  • Továbbá nézd meg a közösségi média posztjaikat!
  • Inspirálódj, beindítja az ötleteidet!
  • Írd is le mit találtál, és használd fel!

Hol találod az összes küldetést? A minner.hu/kuldetes oldalon összegyűjtöttük neked. Jegyezd meg: minner.hu/kuldetes

MinnerInstant

Nyugodj meg, csak az oldalad tetején lévő kapcsolati menüpontra gondolunk: a látogatók megszokták, hogy a „Footer”-ben, azaz a weboldal legalján megtalálják a vállalkozásod elérhetőségét, így ne vedd el a „Header”-ben (weboldalad felső része, ahol a menü van)) a helyet fontosabb menüpontok elől! Először lehet ellenezni fogod, de próbáld ki, teszteld le! Tipp, lehet olyan, hogy a Footer-ben link is megy a kapcsolat menüpontra, de ki is írhatod az adatokat.

Továbbá összeszedtük, mely információkat szükséges megjelenítened a kapcsolatban vagy impresszumban, hogy ne legyen belőle bünti:

  • Tárhelyszolgáltatód neve
  • Helyi cégbíróság, amely felügyel

Ha webshopod van, az alábbiakat KÖTELEZŐ feltüntetni:

  • Név, székhely, levelezési cím, email cím
  • Adószámod, cégjegyzékszámod, nyilvántartó cégbíróság neve.
  • A tárhelyszolgáltatód székhelye, telephelye, elérhetősége.
  • Engedélyköteles termékekhez kapcsolódó engedélyek.
  • Tippek még:
    • Ha olyan címed van, ahová a fogyasztók mehetnek, akkor azt próbáld kimásolható formátumba tenni!
    • A telefonszámba ne tegyél / jelet, mert nehéz lesz kimásolni. A legjobb, ha úgy írod ki, ahogy Milán telefonszáma is ki van írva a kapcsolat menüpontba +36703684026

Tudtad, hogy a Minner most módosította a menüjét? Egy podcastban fel is dolgoztuk ezt: Így dolgozunk a Minnernél. A weboldal menüjét gondoljuk, szabjuk újra [podcast]

Milyen a jó weboldal? Íme pár támpont: Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

MinnerInstant

Akár cégvezető, akár munkavállaló vagy, és szeretnél valamiben fejlődni, vagy új dolgot tanulni, akkor arra nagyon nehéz rávenned magadat. Ennek oka, hogy megijeszt az a sok új információ, amivel találkozhatsz. És mi kell leginkább ahhoz, hogy fejleszd magad bármiben? Idő. Az önfejlesztés kulcsfontosságú, de sokszor ötleted sincs, hogy állj neki, vagy hogy vedd rá magad. Így a következő küldetést találtuk ki, melyre nagyjából 30 percet szánj most!

  • Keresd meg azokat a könyveket azon a területen belül, ahol fejlesztenéd magad. Nem kell megvenned, még csak elolvasnod sem, de mint már egy előbbi küldetésben tanácsoltuk, olvass bele a tartalomjegyzékbe, szedd össze a kulcsszavakat, kifejezéseket.
  • Összegyűjtöttél pár kifejezést, keress rá konkrétan ezekre a Google-ben! Kalandozva, egyik cikkről a másikra. A Minner keresőjét se hagyd ki 😉
  • Ezzel eléred, hogy a motivációd megnő, egyre több kérdés merül fel benned, amikre választ szeretnél, és a végén azt veszed észre, hogy rengeteget tanulsz, tanultál.
  • Persze ezzel nem állítjuk azt, hogy egyik napról a másikra megtanulsz például könyvelni vagy programozni, de egy erős alaptudásra tehetsz szert, amely hozzájárulhat egy-egy olyan ötlet megvalósításához, amely belendíti a vállalkozásodat.

Ezt alkalmazzuk a Minnernél is! Rengeteg különböző területet kell megismernünk, megtanulnunk, és ehhez nem lenne meg a motivációnk, ha nem a fentiekkel boostolnánk. Most is éppen Milán 3 területen képzi magát. De nem kapkod, először csak bele-bele csipked, felfedez, és egyre jobban élvezi, és észre sem veszi, amikor már elmélyülten képzi magát.

MinnerInstant

Igen, tudjuk, hogy ez pepecselős meló és nem szívesen áll neki az ember, de éves szinten a tranzakciós díjak téves elszámolásából több tízezer forintos mínuszod lehet, ami egy vírusidőszakban is sokat jelenthet. Ezért, ha van bármikor minimális kapacitásod, fusd át a papírokat! Amennyiben valamilyen összeget sokallsz, vagy nem értesz, sétálj be egy bankfiókba, és kérj egy jobb ajánlatot. A bankoknak érdekük, hogy megtartsák az ügyfelet, ezért hajlandóak kedvezőbb csomagajánlatokat tenni, főleg akkor, ha régebbi ügyfelük vagy.

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant

Valamiért, ha egy könyvet kiolvasunk, nem szívesen állunk neki újra – ugyanígy vagyunk egy nem annyira kultikus filmmel, vagy akár egy kevésbé slágeres zeneszámmal. Azonban több kutatás is bebizonyította, hogy a könyves újrázás több szempontból is pozitív hatással bír:

  • Megérted azt, amelyet első olvasásnál nem tudtál értelmezni, vagy nem tudatosult benned
  • Ahogy változol, újraolvasáskor a könyv bizonyos részeit máshogy fogadod majd be, ezáltal egy másik nézőpontból állsz neki a feladatok implementálásának (thinking-out-the-box)
  • Bizonyos kutatások mentális előnyökről is beszámolnak, például az önreflexióról, az agy és memória tornáztatásáról.

Erről még kutatásunk is van! Tudod a Minnernél kutatással, adatokkal alátámasztott információkat találsz. De ezért is vagy itt! A cikk: Érdemes újra elolvasni egy könyvet, megnézni egy filmet? Legyen az üzleti, vagy más… [kutatás]

MinnerInstant

Már több mint 6000 ember várja hétfőnként reggel a Minner hírlevelet, amiben 5-5 üzleti, gazdasági témájú hírt szemlézünk, foglalunk össze. Megszűrjük úgy a híreket, hogy te abból lásd mi történik a világban, tudd, hogy ez miként érinti a vállalkozásodat. Úgy alakítjuk ki a hírlevelet, hogy abból nem feltétlenül kell kikattintanod. A cél, hogy megnyisd, elolvasd az 5 hírt, a hírszemlét és irány a vállalkozásodon való munkálkodás.

Ezzel is hozzájárulva, hogy tájékozott leszel, és szintén segíti majd a vállalkozásod fejlődését. Alig néhány perc alatt megvagy!

Kattints ide! Iratkozz fel most a Minner hírlevélre!

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

Hol találod az összes küldetést? A minner.hu/kuldetes oldalon összegyűjtöttük neked. Jegyezd meg: minner.hu/kuldetes

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Azok az emberek, akik munka után valamilyen szabadidős tevékenységet végeznek, például sportolnak, könyvet olvasnak vagy kedvenc hobbijuknak élnek, másnap produktívabbak a munkahelyükön (erről kutatást is találsz a Minneren). Persze tudom, itt jön az a rész, hogy „kinek van erre ideje?”, de a mentális higiénia az, ami a vállalkozásodnál is fontosabb tényező. Ráadásul, ha aktívan pihensz, vállalkozóként nem fog az agyad megállás nélkül a bizniszen pörögni, és ha eléggé lefárasztod magad, az elalvás is könnyebben megy majd. Tudom, hogy ehhez hasonló tippek milliónyi jutnak el hozzád nap mint nap, de itt most tényleg rólad és az egészségedről van szó. Ha te nem vagy a toppon, a vállalkozásod sem lesz. Azt is megértem, ha hobbiként tekintesz a céges teendőidre, de itt kifejezetten az a cél, hogy ettől most elvonatkoztass és foglalkozz bármi mással, ami egyben hasznos is.

Pár hobbi ötlet, ami a gondolkodást, kreativitást is fejleszti:

  • Lego-zás
  • Keresztrejtvény, Sudoku, Póker
  • Rajzolás, festés
  • Barkácsolás, kertészkedés
  • Hangszeren játszás
  • Írás, blogolás, vlogolás
  • Nyelvtanulás

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant
  • Tarts kreatív szünetet! Tehát ha kávézol, ebédelsz, vagy csak fújsz egyet, ne a telefonodat nyomkodd, hanem merülj el a gondolataidban, ötletelj bármin! Ha csak egyszer megcsinálod ezt minden munkanapon, rutinná, szokássá alakulhat, és sziporkázhatnak a jobbnál jobb ötletek!
  • Fordíts kellő időt a magánéletedre, a családodra. Akár egy vasárnapi ebédnél történő beszélgetés is lehet motiváló, vagy ha pár mondatban megemlíted, hogy éppen mit csinálsz, előfordulhat, hogy a nagymama olyan nem várt (sokszor evidens) ötletet mond, amire nem is gondolnál.
  • Sétálj többet, hallgass zenét munka előtt és munka után, mondjuk a kocsiban vagy a buszon.
  • Ha megrekedsz egy ponton, vagy nem jön az ihlet, tedd fel a vállalkozásoddal kapcsolatos kérdésedet Facebook csoportokban! Ehhez javasoljuk a MinnerExtra-t, ahol egy összetartó, erős közösség segít naponta több vállalkozónak építő jellegű kommentekkel és tippekkel.
  • Végül, de nem utolsó sorban: pihenj eleget, és ha van rá mód, utazz sokat, különösen akkor, ha a cégedet nemzetközi piacra szeretnéd vinni.
MinnerInstant

Ez nem egy paradicsomos tészta receptje; az elnevezés onnan jött, hogy feltalálója, Francesco Cirillo egy paradicsom alakú órát használt. A módszer lényege, hogy összeírod a feladataid, majd nekiállsz, és 25 percen keresztül nem figyelsz semmi másra. Ezután tartasz 5 perc szünetet, majd megint lenyomsz 25 percet a feladatodra koncentrálva. Négy ilyen sprint után pedig tartasz 20 perc szünetet. Persze bejöhet egy fontos hívás vagy ügyfél, ezután célszerű újraindítani a 25 percet. Nem kell az egész napodat eszerint beosztani, de részben személyre szabhatod. A módszer lényege, hogy a sok külső zavaró tényezőt kizárd, lehetőleg minél kevesebb dologra koncentrálj egy időben. Az időt mérd a telefonod stopperével, de online bővítmények is rendelkezésedre állnak. Sőt, egyes appok képesek átmenetileg blokkolni a zavaró értesítéseket (pl. Google Chrome-ban a BlockSite), és nem is engedik, hogy bármi megzavarja a figyelmedet.

Ha olvasnál még a produktivitásról, írtunk róla egy cikket: Irodai munkát végzel? Így leszel még produktívabb

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant

Az ideális versenyszférában a cégek a nagy verseny következtében folyamatos „fejlődésnek vannak kitéve”, azaz rákényszerülnek, hogy a termékek és szolgáltatások minőségén folyamatosan javítsanak, a felhasználói élményt minél magasabb szintre emeljék, hogy aztán ők legyenek a befutók. Ahhoz, hogy minél jobban megismerd a piacod, nem csak a vásárlókról kell számtalan piackutatást végezni, hanem a versenytársakról is. A mai küldetésed, hogy fellátogatsz a https://similarweb.com weboldalra, és rájössz, hogy mennyi információ áll rendelkezésedre a konkurenciádról, például a havi látogatottsági számokról, honnan érkeznek a látogatók, milyen oldalakra mennek tovább; a konkurens cég milyen kulcsszavakra hirdet, milyen platformokat használ a hirdetései megjelenítéséhez.

MinnerInstant

Pontosabban fogalmazva használj minél több olyan képet, amelyen ember szerepel! Több kutatás is bizonyítja, hogy nem csak a weboldalon, de a Facebook, Insta hirdetéseknél is hatalmas a kattintási arány az embert ábrázoló képek javára. Továbbá, egy másik kutatás rávilágított, hogyha a képen található személy komoly arc helyett mosolyog, majdnem 10%-kal több konverziót tud elérni. Így, ha legközelebb képet választasz, ne hagyd figyelmen kívül ezt az információt.

Ebben a cikkben olvashatsz részletesebben a kutatásokról: Ha emberi fotó van az oldaladon többen vásárolnak. [kutatás]

MinnerInstant

Ennek a küldetésnek az a lényege, hogy megpróbáld a vásárló helyébe képzelni magad, amikor a saját cégedtől vásárolsz. Mondok példát: ha webshopod van, rendelj meg egy terméket, és légy kritikus, tegyél fel olyan kérdéseket, mint:

  • könnyen megtalálok egy adott terméket?
  • mit érzek a termékek böngészése közben?
  • ha egyáltalán nem tudnék semmit a termékről, megérteném, hogy miért is jó nekem?
  • könnyedén a kosárba tudom helyezni a terméket? Tudom a mennyiséget a kosárösszesítőben módosítani?
  • mennyire megy gördülékenyen a fizetés?
  • van megfelelő utókövetés?
  • kérek véleményt email-ben, miután már használta a terméket?

Legalább ugyanennyi kérdést lehetne még feltenni, a legfőbb szempont az, hogy a vásárlói élményt a lehető legfeljebb tornázd, mert így nemcsak új ügyfeleid lesznek, hanem megnő a visszatérő vásárlóid száma is.

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

A Facebook Hirdetéskezelőben egészen pontosan le tudod szűkíteni a célközönségedet, ami köztudottan a marketing egyik legfontosabb alappillére. Azonban, ha növekedni szeretnél, érdemes a Célközönség beállításánál „lookalike”, azaz hasonmás célközönséget létrehozni. Ennek lényege, hogy a már meglévő célcsoportod tulajdonságait (nem, életkor, hely, érdeklődési kör, családi állapot, stb…) elemzi a Facebook, és a leginkább ehhez hasonlító embereket egy újabb táborba gyűjti, így létrehozva egy olyan csoportot, aminek tagjai potenciális vásárlóid lehetnek.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Facebook célzás beállítása hasonmás célközönségből

MinnerInstant

A csomagajánlatok mindig jobban megérik! Neked azért, mert magasabb bevételre tehetsz szert, a vásárlóknak pedig azért, mert úgy érzik, többet kapnak a pénzükért.

A mögöttes pszichológia abban rejlik, hogy sok kisebb dologért nem szeretünk külön-külön pénzt adni, kevésbé „fáj” kiadni egy jó ajánlattal megspékelt csomagért, amiben több termék vagy szolgáltatás rejlik.

Érdemes a csomagok között > érzékelhető < különbséget felállítani, hiszen ha az ügyfél úgy érzi, hogy a magasabb árral rendelkező csomagok nem érik meg, akkor vagy a legolcsóbb csomagot választja, vagy egyáltalán nem is vásárol az emiatt kialakult bizalmatlanság miatt. Ezért mindenképp érdemes piackutatást is végezni a csomagajánlatok kialakítása és beárazása előtt, valamint ajánlott ezeket folyamatosan tesztelni.

A csomagajánlat további előnye, hogyha csak ezeket hirdeted, a látogatók utánanéznek a „csomagok” tartalmának is, ezáltal több időt töltenek az oldaladon, ami vásárlási fázisba ringathatja őket, tehát az utánajárásuk végül nagyobb eséllyel végződik vásárlással.

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant

Ez egy mindig érdekes és izgalmas téma, de akkor lesz igazán ütős, ha megfelelően van csomagolva-tálalva! Keress elő egy régi képet, ami akkor készült, amikor a céged alakult. Írd le, milyen idők jártak akkor, milyen nehézségekkel szembesültél, vagy bármilyen sztorit, ami izgalmasnak vagy szórakoztatónak hathat az olvasóid számára. Ezt megoszthatod a közösségi médiában (céges vagy akár személyes profilon), a weboldaladon, blogodban, podcastben, tehát nagyjából bárhol, akár később is.

Pár instant tipp:

  • Legyen a történet egyszerű, könnyen értelmezhető és befogadható!
  • Hass az olvasóid érzelmeire, törekedj arra, hogy azonosulni tudjanak a helyzettel!
  • Használj jelen időt!
  • Szépíthetsz, ha a történet ezáltal kicsit színesebb lesz, de a hazugságot mindenképp kerüld el!

Milán egyik sztorija így néz ki:

“Anno az egyetemen vadul írtam a tudományos diákköri dolgozatokat (4-et is írtam), mert kiderült, hogy megajánlott jegyeket lehet szerezni több tárgyból is. Egyik dolgozatomnál elég száraz témát választottam, neurális háló tőzsdei elemzése (picit MI-hoz van köze). Akkor már formálódott az írási stílusom, így lett egy könnyen olvasható szakmai anyag. Jöttek is az értékelések. 90-95%os értékelések, és hogy de jó olvasni.

Aztán az egyik értékelő, aki valamelyik egyetem dékánja volt, ezt írta a dolgozatomra: A téma felvetés jó, a kidolgozás jó. Az írás nem egy tudományos anyagba való, annak inkább egy blogban a helye. Majd adott rá 15 körüli pontot a 100-ból. Budapestről mentünk vissza Zalaegerszegre és mutatom a tanárnőmnek. Mert az ő előzetes értékelése is ott volt, és ő azt írta: olvasmányos, könnyen érthető, ezért adott majdnem 100 pontot.

Közben utánanéztem, mi az a blog, volt fogalmam róla, de jobban belemélyedtem. Megkérdeztem a tanárnőmet, hogy akkor ezt olvasnák az emberek? Azt mondta igen! Ekkor indultam el ezen az úton. Először volt egy tőzsdés blogom, majd brókercégek blogját, hírlevelét írtam külsősként, aztán jött a Minner.

Köszönöm a pocsék értékelést! A 95/100 pontos lehet nem indított volna el ezen az úton, és akkor most ez a poszt nem jött volna létre!”

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban.

Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz.

Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

Ebben a cikkben segítünk a hotjar beüzemelésében: Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata

MinnerInstant

Ebben a küldetésben azokhoz szólunk, akiknek még nincs kidolgozott hűségprogramja. A Minner egyik alapelve a folytonos tesztelés, hiszen ezekkel lehet a legtöbbet fejlődni.

A feladat: kezeld úgy a következő 10-20 vásárlódat, mintha V.I.P. ügyfelek lennének! Például a csomagjukhoz mellékelj kisebb ajándékot; írj nekik – akár kézzel – egy személyes hangvételű üzenetet; esetleg adj nekik egy 10-15%-os kupont, vagy szállíttasd ki ingyen a csomagjukat.

Ha szolgáltatsz, hosszabbítsd meg szolgáltatásod időtartamát, pl. ajándék szolárium percekkel, vagy +15 perc masszázzsal. Ezzel elérheted, hogy nem csak hálásak, de hűségesek is legyenek.

Régóta köztudott, hogy hatszor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő vevő. Ezért is kiemelten fontos, hogy megbecsüld a hűséges vásárlóidat. Sőt, ebben a cikkben fizetős hűségprogramokról írtunk, magyar példákkal: Magyar példák fizetős hűségprogramokra. A vevőid pénzért csatlakoznak és még többet is költenek

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant

Mai feladatod egyszerű lesz, csak rendszerezned kell. Például, ha szerte-széjjel terülnek el a számlák, szerződések, bérpapírok és egyéb dokumentumok, itt az ideje venned egy új irattartót és mindent normálisan rendszerezni!

Vezess be genotherm tasakokat (műanyag bugyi), címkézd fel ezeket, legyen teljesen átlátható a rendszer és könnyen kikereshető egy adott dokumentum. Ha inkább digitálisan tárolod a céges papírokat, bizonyára ott sem árt majd, ha tartasz egy tisztítást – mapparendszerezést, például a letöltések mappában vagy az asztalon.

Sőt, létrehozhatsz az email-fiókodban is mondjuk egy számlázás, szerződés mappát, és az innentől beérkező email-eket már fel tudod címkézni, így sokkal könnyebb és gyorsabb lesz a beazonosítás, kikeresés a jövőben.

MinnerInstant

Akármilyen elavultnak is tűnhet, a szórólap még mindig hatékony reklámeszköznek számít. Talán pont az offline, kézzelfogható jellege miatt is, ráadásul nem feltétlenül függ a használata a cég tevékenységi körétől: a nyelvtanfolyamoktól kezdve, a tánciskolákon át egészen a sarki kebabos is tudja alkalmazni vállalkozásának népszerűsítésének céljából. Ha valamiért mégis azt érzed, hogy a te vállalkozásod és a szórólap nem igazán fér össze, keress egy olyan partnert, akivel közösen tudtok szórólap-kampányt indítani. A költségek is feleződnek, ráadásul több emberhez is eljuthat az üzenet.

Mai feladatod, hogy próbálj meg összehozni egy szórólapot! A Canva.com-on nagyon jó félkész sablonokat találsz, fél óra alatt simán összehozhatsz dizájnos kreatívokat, teljesen ingyen. Nyomtasd ki a legjobbakat színes nyomtatóval, kérdezz meg róla egy-egy ismerősödet, és ha tetszik nekik, nyomtattass belőle annyit, amennyi belefér a költségvetésbe.

Ebben a cikkben a szórólap-tippek mellett még számoltunk is: Szórólap matek. Megéri a szórólap marketing?

MinnerInstant

Végre beszélhetsz a vállalkozásodról! Először nem is kell beruháznod minőségi mikrofonra, hangkártyára, elég a telefonod hangrögzítője. Kezdj el beszélni! Mesélj el egy izgalmas történetet, akár az indulásról, akár a közelmúltról, ami érdekelheti a célközönségedet.

Vágáshoz kezdésként próbáld ki az Apple termékeknél elérhető GarageBand-et, vagy az Audacity-t, ha Windowst használsz. Ha bejön a podcast, és szeretnél fejlődni, ajánljuk, hogy szerezz be erre a célra mikrofonokat, valamint egy jó hangkártyát. Vágáshoz mi a Reaper nevű DAW szoftvert használjuk, ami ugyan valamivel bonyolultabb az Audacity-nél, de jóval minőségibb anyagokat lehet vele összehozni.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan indíts podcast csatornát: Podcast csatorna indítása, podcast marketing. Könnyebb, mint írni. Hogyan csinálj podcastet

MinnerInstant

Ha éppen nem lenne ihleted egy blogbejegyzés vagy poszt megírásához, mesélj egy kisebb hibádról, baklövésedről! Milán például a TEDx-es előadásában a saját motivációjának elvesztéséről, kiégéséről beszélt.

Érdemes nem csak magáról a hibáról, hanem a megoldásról, annak folyamatairól beszélni, amitől nem csak emberibb lesz a vállalkozásod, de az együttérzés mellett a követőid tanulhatnak is tőled valamilyen bullshit-mentes bölcsességet.

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant

A Google számos olyan ingyenes funkciót ad a kezedbe, amelyek segítségével folyamatosan tesztelhetsz, javíthatsz a vállalkozásodon. Egyik legismertebb ilyen eszköze a Google Kulcsszótervező: kiderítheted, hogy bizonyos szavakra, kifejezésekre, hol, mikor, hányan keresnek rá a keresőmotorban, így tudni fogod, hogy mely szavakat érdemes neked is kiemelni, többször feltüntetni a weboldaladon (SEO), vagy éppen mely szavakra javasolt hirdetni a Google Ads-en keresztül, hogy minél magasabb konverziós arányt tudj elérni.

Így néz ki a Google Kulcsszótervező felülete – forrás: ads.google.com

A MinnerAkadémián találsz erről egy ingyenes, tömör összefoglalót a többi “3 perc Minner biznisz” videó mellett.

MinnerInstant

Mi is ez? Más néven landing page vagy kampányoldal. Célja, hogy egy teljesen különálló oldalt, vagy a weboldalon belül egy elszeparálható aloldalt hozz létre, amelyen a fókuszban lévő termékedet / szolgáltatásodat / márkádat ismerteted azzal a szándékkal, hogy valamilyen konverziót érj el. Konverzió lehet vásárlás, vagy az ügyfél adatainak begyűjtése, pl. hírlevélkampányhoz.

A jó landing oldal pár ismérve:

  • Csak a legfőbb termék / szolgáltatás / csomagajánlat van kiemelve, nincs menü
  • Részletes, minden felmerülő kérdésre választ adó ütős mondatok, a blokkokat külön-külön is felhasználhatod a közösségi média posztjaidban
  • Igényes dizájn, sok információ, de megfelelően tagolva, zsúfoltság nélkül
  • Megfelelő CTA (call-to-action) gombok vagy űrlap
  • Analitika (hőtérkép, Google Analytics) bekötése, látogatók monitorozása, az oldal folyamatos tesztelése és javítása

Természetesen erről is van részletesebb anyagunk, amit érdemes elolvasnod: Mi a landing page, promóciós oldal? Mi szerepel rajta, hogy néz ki, milyen a…

MinnerInstant

Az egyre nagyobb (reklám)zaj következtében az emberek már tudatosan kerülik a reklámokat. A marketingeseknek, reklámszakembereknek egyre nagyobb kihívást jelent „jó helyen, jó időben” lenni, valamivel kitűnni. Ez valószínűleg rád is igaz, észrevetted már, hogy a marketingköltségek nőnek, de az elérések sokszor gyengébbek vagy stagnálnak, nem beszélve az algoritmus állandó változásáról.

A humort, a mémeket az internet népe kedveli, sőt előfordul, hogy egy jobban sikerült alkotás vírusként söpör végig hatalmas tömegeken, főleg, ha az valamilyen aktuális hírre, eseményre, történésre reagál. A legtöbbször stock képekből avanzsálódott mémek jogdíjmentesen felhasználhatóak, hiszen olyannyira szétterjedtek már az interneten, hogy lehetetlen lenne minden alkalommal jogi vitába bocsátkozni.

Milán tippje: Csináld ezt egy kampány erejéig. Csinálj 8-10 mémet, reklámozd 1-3 hónapig. Legyen mémkampányod!

Tudtad, hogy „Hide the pain Harold” karaktere igazából Arató András villamosmérnök, aki a „mémesedéssel” lett világhírű?

Ebben a cikkben bemutatunk egy eszközt, amivel könnyedén legyárthatod a mémeket: Így készíts mémeket! Munka és kacagás

MinnerInstant

Először is – amennyiben még nem hallottál róla -, a Kék Óceán Stratégia lényege, hogy ne a túltelített, sok szereplővel rendelkező „vörös óceánban” versenyezz, hanem hozz létre egy saját, egyedi piacot, a kék óceánt! Persze ez amilyen egyszerűen hangzik, olyannyira nehéz kivitelezni.

A mai feladatod elsősorban az, hogy inkább csak jobban utánajárj a témának, majd ha igazán megértetted a módszert, szépen lassan próbáld meg alkalmazni is! A legjobb, ha beruházol W. Chan Kim – Renée Mauborgne: Kék Óceán Váltás című könyvére, kezdésként pedig olvasd el ezt a cikket: A márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával

Kellemes és gondtalan hajókázást kívánunk a saját óceánodon!

MinnerInstant

Ismét egy piackutatásos küldetéssel jelentkezünk. Ugyanis ahhoz, hogy sikeres legyél a piacodon, fontos, hogy minél jobban ismerd az ügyfeleidet, vásárlóidat.

A feladat: keress rá pl. Facebook csoportokra, valamint internetes fórumokra, blogokra a saját szegmenseden belül! Keress rá minél több felmerülő kérdésre, problémára, igényre! Csoportosítsd ezeket, és próbálj meg ezek alapján tartalmat készíteni!

Mondok egy példát: ha mondjuk légtisztítót értékesítesz, lépj be elektronikai kütyükkel, okosotthonnal kapcsolatos csoportokba, majd írd be a keresőbe külön-külön az alábbi szavakat: kérdés; probléma; segítség; tanács; ötlet; tipp… vagy bármilyen specifikus szót, kifejezést, márkanevet, amiből esetleg kideríthetsz valamilyen információt, insight-ot.

Tehát, ha valaki feltesz mondjuk egy olyan kérdést, hogy milyen szűrőt használjon poros / szmogos / cigarettafüstös szobába, akkor ezek alapján készíts egy ábrát, vagy egy vlogban magyarázd el, melyik szűrő milyen célra ideális. Ráadásul ezek segíthetnek a szövegírásban, posztolásban, promóciós oldal létrehozásában, GY.I.K. bővítésében is.

MinnerInstant

Ez nem valami bullshit tipp, ötlet. Kutatások bizonyítják, hogy a mosolygásnak stresszcsökkentő hatása van. Na, de van még egy izgalmas kutatás ezzel kapcsolatban. Tudományosan is bebizonyították már, hogy

az álmosoly is ugyanolyan ingereket vált ki az agyunkban, mint a reflexként adott mosoly.

Például csökkenti a stressz-szintünket. Szóval bátran mosolyogj most csak úgy, egyszerűen, még akkor is, ha nincs mire! Én sokszor alkalmazom. Szerinted 7 éve hogy tudom ennyire motiváltan írni a Minnert? Hát ez a kis trükk is hozzátartozik!

A mosolynak köze van a boldogsághoz is, sok cég, mint a Canon, vagy az Amazon figyeli is ezt a gyáraiban, munkavállalóinál.

A Canon kínai részlegénél egy arcszkenner vizsgálja a munkatársakat a belépésnél. Amennyiben úgy érzékeli, hogy a dolgozó rosszkedvű, nem engedi be a rendszer. Teszi mindezt azért, hogy ne rontsák le a munkahelyi morált (Forrás: HVG).

Utóbbi pusztán érdekesség volt. Most gyerünk! Vezesd be, hogy reggelente egy kávé mellé menjen egy jó adag mosoly! Vágjuk át az agyunkat! Sőt ahogy olvasod most ezt, nyomj egy mosolyt!

Tudod! A többi Minner üzleti küldetés a minner.hu/kudetes oldalon.

MinnerInstant

Ez a küldetés teljesen véletlenszerűen kelt életre: épp cikket írtam, amikor Milánt megkérdeztem, hogy van-e esetleg egy adott témához kapcsolódó szakkönyve, amit fel tudnék használni a tartalmamhoz. Rávágta, hogy „huh, igen!”, de egyszerűen sehol sem találta, pedig nagyon jól jött volna. Rájött, hogy a könyvet valakinek kölcsönadta hónapokkal ezelőtt, de már arra sem emlékezett, hogy pontosan kinek, hiszen az ilyesmi hamar elfelejtődik. Ezért kiírta Facebook-ra az esetet, és az elkövető szerencsére jelentkezett is, bár a cikk addigra már közzé lett téve.

Jelen küldetés sokkal inkább egy baráti jó tanács mintsem egy feladat, melynek lényege, hogyha legközelebb kölcsönadsz valamit, jegyezd fel mondjuk a telefonod jegyzeteibe, vagy akár beszéljetek meg egy határidőt és állítsd be ezt a dátumot a naptáradba! Ne aggódj, ez egyáltalán nem illetlenség; hivatkozhatsz arra, hogy sajnos többször pórul jártál már, ezért biztosra szeretnél menni.

MinnerInstant

Mi is pontosan ezt tettük legutóbb, amikor frissítettük pár képzésünk leírását.

Az infografika olyan képet jelent, melyen egyszerre használnak szöveget, képet, ikonokat, vagy bármilyen rajzot annak érdekében, hogy a nagyobb mennyiségű szöveg könnyen befogadható és minél informatívabb legyen. Például egyre több infografikus önéletrajzzal lehet találkozni, de szórólapon, brossúrákban, prospektusokban, sőt promóciós oldalon is előszeretettel alkalmazzák (jó példa lehet erre a Xiaomi által alkalmazott termékleírás).

A piktogramok egyszerű ikonok, melyek tökéletesen ábrázolnak, sőt helyettesíthetnek is akár egy-egy szót, kifejezést, fogalmat. Például amikor egy élelmiszer csomagolásán a gabona jele át van húzva, az a gluténmentességet jelenti; ha a mikrofon egy körben van ábrázolva, az legtöbbször a podcast-et szimbolizálja.

Nézd át a marketingszövegeidet, és próbáld meg alkalmazni a fent említett grafikai elemeket! Így nem csak átláthatóbbak lesznek a szövegeid, de a dizájnt is új szintre emelheted! A Canva.com ebben is a barátod!

Görgess lejjebb további napi 1% küldetésekért!

MinnerInstant

Mi tesz téged egyedivé, miért vásárolnak tőled az emberek? A „Unique Selling Proposition – USP” egyedi terméktulajdonságot, termékelőnyt jelent. Azaz, hogy miben és miért vagy különleges.

A következő napokban gondolkozz el azon, hogy mi az igazi előny a szolgáltatásodnál, termékednél! Kérdezd meg erről a munkatársakat, pár vásárlót és teljesen kívülálló személyeket is! Sokszor akár a vásárlói értékelésekből is kiderülhet, miben vagy jobb, mint a konkurenciád.

Miután sikerült ezt definiálnod, használd fel innentől a kommunikációdban, kampányaidban! Ha pedig úgy érzed, hogy nem igazán különbözöl a versenytársaktól, dolgozz ki ehhez egy stratégiát, hiszen az egyediség, a nagy zajból való kitűnés ma már elengedhetetlen kulcsa a sikernek.

A Minner USP-je, hogy folyamatosan vállalkozókkal van körülvéve, kétirányú a velük történő kommunikáció. Ezt a fogyasztóink is tudják, továbbá ez hozzájárul a hitelesség megtartásához.

MinnerInstant

Az utóbbi időben több vállalkozótól hallottuk azt, hogy megrekedtek egy ponton, már közel sem annyira élvezetes számukra a vállalkozásukkal foglalkozni, mint mondjuk az elindulásnál.

Természetes, hogy az ember egy idő után megunja, a munkája monotonná válik, pontosan ezért célszerű valamilyen újdonságot keresni, a kiégés helyett megtalálni a motivációd fő forrását! Tedd fel az alábbi (önismereti) kérdéseket:

  • Mit tartok fontosnak a munkámmal kapcsolatban?
  • Mely részét / részeit élvezem a legjobban?
  • Mi motivált régebben, mi lelkesített, milyen feladatok és kihívások vittek előre?
  • Milyen új (üzleti) lehetőségek segíthetnek túllendülni ezen az időszakon?

Ha nem élvezed a munkád, a produktivitásod is nagy eséllyel lejtmenetben van. Ezért kiemelten fontos, hogy újra megtaláld a munkád szépségeit, csak így válhatsz újra hatékonnyá. Meglehet, hogy kicsit pihenned kellene, de az is lehet, hogy mivel éjjel-nappal csak a munkáddal foglalkoztál az utóbbi időben, másra is időt kellene szakítanod, gondolok itt valamilyen szabadidős tevékenységre.

Milánt például a rendezvények motiválják a legjobban, mert ekkor eszmecserét folytathat a vállalkozókkal, és ez mindig új lendületet, ötleteket ad neki a következő időszakhoz.

MinnerInstant

Ugye te is láttál már valamilyen számlán reklámot?

Például, hogy

  • hány pontot gyűjtöttél / gyűjthettél volna valamilyen hűségprogramban
  • a számla alján egy x százalékos / forintos kupon
  • a hőpapír szavatossága helyett a számla hátoldala egy színes szórólap
  • a számlán szerepel egy QR-kód, ami egy landing oldalra vezet
  • sőt, a vállalkozással összeegyeztethető bölcs idézetet is véltem már felfedezni.

Használd ki te is az „ingyen reklám” lehetőségét, próbáld meg alkalmazni valamelyik fent említett módszert! Apróságnak tűnhet, de mégis hozzájárulhat ahhoz, hogy minél több visszatérő vásárlód legyen.

A Digitális ninja hetek alatt nagyon sok hasznos eszközt mutattunk be, a mostani küldetéshez segítséget nyújthatnak a következő cikkek:

MinnerInstant

Most biztosan azt gondolod, hogy elment a józan eszünk, de több ügyféltől is hallottuk már a módszert: elegánsan, ízlésesen berendezett ingatlanban egészen más hatása lehet a termékfotóknak, mintha csak egyszínű fehér hátteret, vagy népszerű helyszíneket alkalmaznál.

Az Airbnb segít abban, hogy a lehető legjobb helyet a legjobb áron kibérelhesd, akár csak egy napra is. Felbérelsz egész napra egy fotóst és a modelleket, velük elkészítteted a következő hónapok kreatív anyagait.

Ráadásul ezt még egy influencer-kampánnyal is ötvözheted: a véleményvezéreket modellekként alkalmazod, akik aznap folyamatosan posztolnak is majd a helyszínről, reklámozva ezzel a márkádat és a termékedet is, így több legyet üthetsz egy csapásra.

A Biobubi is pontosan ezt csinálta, az ő sztorijukat ezen a linken éred el: A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: Így csináld! Biobubi sztori [podcast]

MinnerInstant

A sikeres cégvezetők munkaidejük 32%-át stratégiai tervezéssel töltik, tehát folyamatosan azon agyalnak, hogyan, milyen irányba vigyék a vállalkozást, hogy új sikereket érjenek el.

A mai feladat: először csak próbáld ki a stratégiai tervezést, elemzést egy munkanapodon! Tehát, ha átlagosan 10 munkaórával számolunk, ennek a 30%-a kb. 3 óra. Ezalatt az idő alatt tedd fel az alábbi kérdéseket, és próbáld meg a válaszok alapján kialakítani a céged új stratégiáját:

  • Hol tartunk most?
  • Miből adtunk el a legtöbbet az elmúlt időszakban?
  • Hogyan lehetne elérni ezt a számot a többi terméknél?
  • Hogy néz ki a munkaerőm? Szükséges felvennem új embert?
  • Hová akarok eljutni a vállalkozásommal? Hogyan tudom ezt véghez vinni?

Persze ezek a kérdések csak támpontok, 3 óra alatt járd körbe a céged A-tól Z-ig, valamint mindenképp olvasd el ezt a cikket (+hallgasd meg a podcast-et), mielőtt a küldetésnek nekilátsz: Ne görcsölj rá az évtervezésre cégvezetőként! Üzleti stratégiaalkotás [podcast] [kutatás]

MinnerInstant

Ehhez a feladathoz hívd segítségül a képzelőerődet! Akármilyen piacon is tevékenykedsz, képzeld el, hogy szervezned kell egy saját eseményt! Gondolkozz el az alábbi kérdéseken:

  • Mi lenne a tematikája?
  • Kiket hívnál el? A vásárlóidat vagy akár más piaci szereplőket?
  • Te milyen prezentációval, előadással készülnél?
  • Milyen helyszínt tudnál elképzelni ehhez az eseményhez?
  • Miben segítené a rendezvény a vállalkozásodat?

A pandémia következtében a rendezvényeket egytől egyig fel kellett függeszteni, és habár az uborkaszezonnak számító nyári évszakban sokan nyaralnak, érdemes megfontolnod az események szervezését, hiszen az emberek nagyobb eséllyel töltik el szabadidejüket az otthonuk helyett bárhol máshol. Ezen felül az események pozitív hatással lehetnek a márkádra, nagyobb ismertséget, elköteleződést és márkahűséget tudsz velük elérni.

MinnerInstant

Lehet, hogy szörnyen unod már, hogy mindig a digitalizációról papolunk, de tényleg szeretnénk segíteni abban, hogy könnyen megtanulható szoftverekkel akár nagymértékben javíthass a vállalkozásod színvonalán. A mai feladatod, hogy próbálj ki olyan eszközt, szoftvert, amit eddig még egyáltalán nem próbáltál. Például használsz projektmenedzsment szoftvert? Vagy be van már állítva a Google Cégem? Ha szépségszalonod van, beüzemelted már az online időpontfoglaló rendszert? A Digitális ninja cikkekben számos nagyszerű eszközt mutattunk be, ráadásul ezek közül sokat ingyen is használhatsz!

MinnerInstant

Mielőtt megvásárolnánk bizonyos termékeket / szolgáltatásokat, gyakran utánajárunk minden olyan információnak, ami ezekről szól, hogy biztosan meghozzuk a legjobb döntést.

Az értékelések mellett fontos szerepet töltenek be azok a videók, amelyben bemutatják a fizikai termékek működését, kicsomagolását, üzembe helyezését, esetleges hibaelhárítását, szolgáltatásnál vagy szoftvernél pedig bemutatják az első lépéseket, beüzemelést, tehát egyfajta interaktív használati utasításként szolgálnak ezek a videók.

Bármilyen termékről / szolgáltatásról legyen szó, érdemes róla bemutatóvideót készíteni, majd ezt a YouTube-ra feltölteni. A tartalommutáció itt is működik, a videó anyagát felhasználhatod posztokhoz, blogbejegyzésekhez is. A videót pedig a weboldaladba is be tudod ágyazni, nem beszélve arról, hogy ezzel a SEO-n is javítasz.

MinnerInstant

Magyarul legyen átlátható, hogy miért és mennyit kérsz el. Nem kell táblázatban magyarázni a költségeket, de egy nálad leadott rendelésnél igyekezz minden költségről korrekt módon tájékoztatni a vevőt.

Tehát ha a rendelés összesítőjében felszámolsz mondjuk csomagolási díjat, ezt már a termékoldalon is érdemes feltüntetned, ellenkező esetben ugyanis magasabb lesz a kosárelhagyások száma, nem beszélve arról, hogy bízni sem fognak benned a látogatók.

És legfőképpen! Írd ki minden esetben az árat! Erről cikk: Ki kell írni a termék árát a weboldalra? Szolgáltatásnál is?