40+ üzleti kutatás, tény, statisztika, ami előrébb viszi a vállalkozásodat

Te is számok és a tények embere vagy? Akkor jó helyen jársz, mert a Minner folyamatosan keresi az olyan kutatásokat, statisztikákat, ami előrébb viheti a vállalkozásodat.

Nem fontossági sorrendbe tettem őket. Először jöjjenek a vállalkozásodhoz szorosan kapcsolódó statisztikák, kutatások, utána pedig a vállalkozói létedre, mint emberre ható információk. Sikeres vállalkozás építést! Minden kutatáshoz kapcsolódik egy cikk (linkelve a végén), amiben ki van bővítve a téma és annak használhatósága a vállalkozásodban!

Az emberek közel fele nem érti azt, amit olvas!

A Tárki kutatóintézet legújabb tanulmányában, kutatásában aggasztó hírt kaptunk. Az magyarok 53%-a nyilatkozta azt, hogy nem olvas könyvet, még azt se, hogy havonta egy kicsit (vagy ritkábban). Mindössze 13%-a olvas rendszeresen. A kutatók egyértelmű összefüggést találtak a funkcionális analfabetizmus és a könyvolvasás gyakorisága között. Volt már veled olyan, hogy egy vevőd olyat kérdezett, ami többször is fel volt tűntetve a weboldaladon? Vagy olyan dologra kérdezett rá, ami evidens, sőt le is írtad a terméknél? Cégvezetőként már biztos nem egyszer volt olyan eset, hogy meglepődtünk a vevő kérdésén. Most már tudod miért. Bővebben ebben a cikkben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, a mögött még több száz, sőt akár több ezer…

A növekedés motorja az új termék – 53%-ban – Nielsen

Az elmúlt 4 év hazai piac adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb márkák) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá, szemben egy nagy márkánál, ahol csak 5% ez a szám. Ez azt jelenti, hogyha nagyobbat akarsz növekedni, kell új termék! Továbbiak erről itt a Minner podcastban

10X gyorsabban nő a vállalkozásod év/év alapon, ha évente piackutatást végzel

A Hinge Research Institute friss 2019-es kutatásának eredménye, hogy azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni (éves), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal nagyobb. Továbbiak erről és piackutatás tippek ebben a cikkben.

Az emberek 63%-a keresi az új termékeket a vállalkozásoknál.

Továbbá a PwC kutatásából kiderült még, hogy a cégvezetők 93%-a egyetért abban, hogy az innovációik (új termék) hatására jobban növekszik a bevételük és profitjuk, sokkal jobban bővül a vállalkozás. Erről részletesebben ebben a podcast-ban hallhatsz: A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]

Működnek az ajánlások – imádunk új termékeket ajánlani

Minden második vásárló, aki új terméket vett ismerősi, baráti ajánlás miatt tette. Szeretünk az újdonságokról beszélni. (Nielsen kutatás). Továbbiak erről itt

Hatszor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő vevő

A márkaépítéshez szorosan hozzá tartozik a visszatérő vásárlók számának növelése, kiszolgálása. Ehhez elengedhetetlen az olyan üzleti modellek használata, amiben van olyan termék/szolgáltatás, amit többször is használni, vásárolni tud a vevőnk. Szektortól függ, hogy mennyibe kerül egy új vásárló, de a nagy átlag az, hogy hatszor annyiba kerül. Ami nem véletlen, mivel a visszatérő vásárlónál már nem 0-ról kezdjük a cégünk, termékünk marketingjét. /Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance
További márkaépítéssel kapcsolatos statisztika:

  • Azok a cégek, akiknek van blogja, 67%-kal több eladást produkálnak, érdeklődőt vonzanak be. Miért? Mert értelemszerűen odavonzza az érdeklődőket és ott is tartják őket a tartalmak. Több információt szereznek (Demand Metric). Ezt olvasd csak el, itt van róla információ még. Forrás: 
  • A hűségprogramok tagjai 12%-kal többet költenek, mint akik nem tagok (Accenture.com). A fizetős hűségprogramok tagjai pedig átlagosan 2-4-szer többet költenek év/év alapon, 30X többet vásárlói élettartam alatt. Erről itt olvashatsz, tippek is vannak a cikkben: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen!
  • Az ügyfélmegtartás 2%-os növekedése 10%-kal csökkentheti a költségeket. Az új ügyfelek megszerzése mindig is magasabb költséggel jár, ahogy fent is láthattad, hogyha csak a marketing költségeket nézzük az hatszoros, mint a meglévők vásárlásának ösztönzése. Már a 2%-os ügyfélmegtartás növekedés 10%-kal csökkentheti a költségeidet. Leading on the Edge of Chaos, Emmet Murphy & Mark Murphy.
  • Még vannak itt, de ide másolnám, ez a rész nagyon hosszú lenne: 15+ tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok

10 információ kell ahhoz, hogy valaki dönteni tudjon, vagyis vásároljon

A legfrissebb kutatás szerint átlagosan 10 információra szüksége van ahhoz, hogy rá is vegye magát a vásárlásra! Tehát nem elég, hogy látja a hirdetésedet, hanem kellenek a mikromomentumok, elköteleződés. 10 különféle információra/ inputra is szükség van, ami őt meggyőzi a vásárlásról. Egy étteremnél például elég 6 információ, egy autó vásárlásnál már 19 kell ahhoz, hogy az érdeklődőből vevő legyen. Fontos! Addig amíg az információ el is jut a felhasználóhoz lehet, hogy 100-300-szor is találkozott a hirdetéseiddel (valamilyen formában).  Továbbiak erről ebben a Minner cikkben (kattints ide). Forrás egyébként: The Effectiveness of Advertising: A Meta-Meta-Analysis of Advertising Inputs and Outcomes – Martin Eisend &Farid Tarrahi

72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést

Ez a Testimonial Engine kutatási eredménye, de még több teszt is alátámasztotta az értékelések, vélemények hatását a vásárlási konverzióra.

  • Az értékelések megjelenítése 270%-kal növeli a konverziós rátát (Spiegel Research Center, 2017)
  • Kellenek a negatív értékelések is! Azok a vállalkozások akiknél a negatív értékelések száma 15-20% között van (az összes értékelést nézve), 13%-kal több bevételt szereznek, mint akiknél csak 5-10%. Tudod látni akarják az emberek, hogy mi a legjobb és mi a legrosszabb dolog, ami történhet velük. (Womply – 2019)
  • Az emberek 4-szer több időt töltenek a negatív értékelések olvasásával, mint a pozitívval és ez 67%-ban befolyásolja a vásárlásukat, vagyis a végső döntést. ( Spiegel Research Center, 2017)
  • A 4–4,7 átlagos értékelés hozza a legtöbb árbevételt, ahogy megyünk az 5 fölé, csökken a forgalom. Érts 4,7-es átlagos értékelésnél több terméket vesznek, mint 4,9-nél. Spiegel Research Center– 2017)
  • A vélemények 80%-a email-ből érkezik (onnan kattint a vélemény írására), az emberek 68%-a elhagyja a weboldalt, ha ott kérik meg az értékelés megadására, írására. Power Reviews – 2017 és BrightLocal – 2017.
  • 2 termék (vagy webáruház) közül arra esik a nagyobb választás, ahol több az értékelések száma (darab). (Psychological Science – 2017) 10-ből 7 vásárló megváltoztatta a véleményét (értsd például pozitívabb lett) miután elolvasta a cég válaszát az értékelésére. (Bazaarvoice via Marketing Charts – 2013)
  • Milyen ez a gyakorlatban? Magyar példa: A negatív értékelés után is lesz vásárlód? Manna szappan példa

A leíró logók sokkal jobban megmaradnak egy emberben

A Journal of Marketing Research 2000 fő megkérdezésével kutatta a logók alapján mennyire tudják azonosítani az adott vállalatot az emberek. Kiderült, hogy a leíró logók (mint a Burger King-é) sokkal több vevőt vonz, sokkal gyorsabban azonosítják akár a boltban, akár egy plakáton, reklámban. További statisztikák és információk a logókkal kapcsolatban itt a Minner cikkben.

Online vásárlásnál a rossz körülmények esetén az érzelmekre hallgatunk a vásárláskor

A Western University két kutatója vizsgálta, hogy mennyire az érvek a meggyőzőek, vagy a megérzések vannak túlsúlyban egy új vásárlás meghozatalakor, amikor teljesen új weboldalon vásárolunk. Kiderült, hogy pont akkor, amikor nehéz döntést kell meghozni, vagy valami kockázati tényező van a dologban (pl. weboldalt nem ismerjük…), akkor hiába az érvek, inkább a megérzés dominál a döntésünknél. És olyan apró dolog is elveszett vásárlót eredményez, mint a hiányzó SSL tanúsítvány (tudod https), vagy a weboldal nem töltődik be mobilon, de a rossz dizájnú weboldal is számíthat kevesebb vásárlóra. Erről továbbiak itt: Mi befolyásolja az embereket, hogy vásároljanak egy weboldalon

A webshop rendelések nagy %-át nem veszik át

Átlagosan 1-3%-ra tehető a webshopoknál az át nem vett csomagok aránya az összes megrendeléshez képest, de vannak ennél néha magasabb arányok is! Mit kell tudni erről? Elállásról és a többi dologról? Itt a cikkben.

Az emberek szerint a vállalatoknak foglalkozni kell a társadalmi problémákkal

Egy átfogó 8000 fős nemzetközi kutatásból (Edelman) kiderült, hogy az emberek 53%-a úgy gondolja, hogy a társadalmi problémákat a vállalatok sokkal jobban meg tudnák oldani, mint a kormányok. Jótékonyság, társadalmi felelősség vállalás növelheti a vállalkozásod márkáját, a fogyasztóid lojalitását. Hogyan használd? Erről itt írtam.

A sikeres vállalkozók 70%-a a korábbi munkahelyén “szerezte” az ötletét

Ne veszítsd el a jó munkaerődet! Tomas Chamorro-Premuzic a London College professzorának kutatásából kiderült, hogy a sikeres vállalkozók a korábbi cégüket otthagyva az ott megtapasztalt dolgokból építettek sikeres ötletet és vállalkozást. Részletesebben erről és a megoldások ebben a Minner cikkben.

Főleg lustaság miatt nem váltanak a cégek partnert, beszállítót a B2B piacon

A B2B International kutatásiból kiderül, hogy a márkahűség mellett az ügyfél / vevő lustasága, nemtörődömsége is okozhatja az, hogy nem akar váltani. A többségnek a meglévő partner még kisebb hibákkal is biztonságosabb, mint egy új. Ha a másik oldalt nézzük, akkor a cégek 80%-a hiszi azt, hogy elképesztő ügyfélélmény nyújt (az emberek imádják a termékét…), holott a vevők csak 8%-a ért ezzel egyet. Ehhez hasznos tippek itt: Jobb a terméked, szolgáltatásod mégsem akar váltani a vevő? Miért?

Ki kell írni az árat a weboldalon

A világ legnagyobb piackutató cége a Nielsen is úgy látja, hogy minden esetben ki kell írnunk árat a weboldalunkra, máskülönben piacot veszítünk minden egyes nap, amikor nincs kint ár. Kutatásaikból kiderül, hogy az árak kiírásával szerzed meg elsőként az emberek bizalmát. Továbbiak erről és tippek. Ki kell írni a termék árát a weboldalra? Szolgáltatásnál is?

One man show? Egyedüli alapítóként is lehetsz sikeres

Egy New York-i kutatócég, a PrivCo elemzéséből kiderült, hogy azok a cégek, akik legalább 7 milliárd forint tőkét vontak be kockázati tőkésektől (ez általában már második körös befektetés, a cégek már profitábilisak, vagy nagy növekedést produkáltak), azok között a 44%-uk egyedüli alapító. Ami meglepő, mert azt gondolná az ember, hogy alig 10%-ot tesznek ki. Bár átlagosan kevesebb tőkével alapítja a vállalkozását az, aki egyedül vág bele, mint aki társsal (vagy társakkal), ám mégis statisztikailag hosszabb ideig működnek a szóló vállalkozások, és még mellette, aki egyedül indította több bevételt tud felmutatni.Kiderült tehát, hogy hosszabb távon a szólóban indulók jobban teljesítenek, nagyobb az esély, hogy több év múlva is működik a vállalkozás. Továbbiak erről itt: Egyedül indítanád a vállalkozásodat? Jobban jársz, mintha társakkal!

Több nő, több profit

A legfrissebb kutatásban, amit a Peterson Intézet (The Peterson Institute for International Economics) vezetett, rávilágított, hogy azon cégek, ahol a vezetőségben legalább 30%-ban nő is van, ott 1 százalékponttal több az árrés (marzs!!!), ami 15%-os többletet jelent az átlagos 6,4%-os profitrátához képest. 91 ország 21 980 vállalkozását vizsgálva jött ki ez az eredmény (tehát nem csak a top 500-at nézték). Az Apple-nél például 107 felsővezetőből 19 nő. A csapatintelligencia is magasabb, ha nő is van benne. Továbbiak erről itt.

A repülőtéri shopokban sokkal nagyobb az esélye, hogy új terméket kipróbálnak az emberek

Átlagosan 56 percet várnak a repülőjükre ezen a részen az emberek és ebből 25 percen át vásárolnak. Derül ki az NPD Group felméréséből. Az Estée Lauder például azt nyilatkozta, hogy az új vásárlóik 59%-a a repülőterekről származik. Tehát azok, akik először vették meg a terméküket! Erről részletesebben itt: A repülőtereken nagyobb hajlandósággal vásárolnak az emberek. Na mit kell csinálnia egy cégnek?

Pihenjünk most képes statisztikákkal

További mobil statisztikák:

  • Az Ipsos által 12 európai országban, köztük Magyarországon végzett felmérés szerint a magyarok több mint fele a vécére is gyakran mobillal megy, 45 százalékuk ébredés után elsőként a telefonja után nyúl, közel kétharmaduk pedig lefekvés előtt is a mobilját nyomkodja.
  • A magyar okostelefon felhasználók európai társaiknál többet tartják maguknál a készülékeiket: 10-ből 3 megkérdezett több mint 20 órán keresztül képtelen megválni tőle, annak ellenére, hogy közel kétharmaduk maximum napi 3-8 órán keresztül használja aktívan a készülékét.

Hasznos kutatások, ami már téged mint vállalkozót érint

Megéri újra elolvasni egy üzleti könyvet

Ed O’Brien a Chicago-i Egyetem viselkedés-kutató professzora vizsgálta ezt a területet. Kiderült, hogy a tesztalanyok az “újrázást” sokkal rosszabbra értékelték, mint ami a valóság. Egy üzleti könyv esetében új kapcsolódási pontokat találhat az agyad az olvasott információk között, sőt az információk elraktározását is jobban segíti. Továbbiak erről ebben a cikkben.

A körülötted lévő 5 ember átlaga vagy? Nem, a körülötted lévők átlaga

A társadalmi befolyásolás, mintázatok kialakulását először Nicholas Christakis és James Fowler kutatta. A kutatók úgy találták, hogy a körülöttünk lévők nagyobb kollektív csoportja tud minket is befolyásolni, társadalmilag pozitív irányba húzni és nem csak a körülöttünk lévő 5 fő. Sőt azt is látni a kutatásból, hogy a barátok barátai is pozitív hatást tudnak elérni az egyén életében. Kiderült, hogy a közel élő barátok, ismerősök boldoggá tesznek, vagyis hatással van rád az ő elégedettségük. 25%-kal növelik az esélyét, hogy te is elégedettebb legyél az életeddel. Továbbá a legérdekesebb, hogy a barátod barátja elégedettsége 6%-kal növelheti a te elégedettségi szintedet! Továbbiak erről ebben a cikkben, érdemes elolvasni!

Gyorsabban tanulsz új ismereteket, ha 10 másodperces szünetet tartasz

A Current Biology-n megjelent új kutatás azt mondja, hogy 10 másodperces szünet közben megragad a tudás. A könyv olvasásnál is működik, sőt ez még rá tehet egy lapáttal a hatékonyságra. Továbbiak erről és tippek ebben a cikkben.

Kell a kikapcs a vállalkozóknál, sokkal sikeresebb leszel!

A Psychologytoday-on és a Harvard Business-en is megjelent az a kutatás, ami szerint azoknál a vállalkozóknál kevésbé volt jelen a kiégés, akik kicsit el tudtak távolodni időnként a vállalkozásuktól. Akár napközben, akár nap végén. Ez lehet családi program, egyéb tevékenység (könyv, rendezvény…), a lényeg ne a vállalkozás napi munkájával kapcsolatos dolog legyen. Erről részletesen itt olvashatsz, sőt még tippek is vannak: Unod a vállalkozásodat? Miért van ez? Vállalkozói kiégés, fáradtság, kutatás

Jegyzetelj papírra és 24 óra múlva is jobban emlékszel az információkra

Dung Bui, Joel Myerson, and Sandra Hale a Washington Egyetem pszichológus professzorai kutatták és publikálták megállapításaikat a Journal of Educational Psychology -ban. Ők egy érdekes dologra jöttek rá, hogy a gépi jegyzetelés max 24 órán belül tűnik jó megoldásnak, utána drasztikusan lecsökken a hatékonysága. A gépelésnél általában szó szerint történik a jegyzetelés, míg a kézinél már az elhangzott információk után elkezdődik a lényeglátás, szelektálás és összefüggés keresése. Továbbá onnantól a saját gondolatainkat vetjük papírra, emiatt könnyebb a későbbi újrafeldolgozása. Továbbiak erről és tippek itt: Ezért jegyzetelj papírra: jobban emlékszel, gondolkodsz és mentális egészséged miatt

Mikor a legjobb kávét inni?

Steven Miller idegkutató vizsgálta a kávézás szervezetünkre gyakorolt hatását. Én sem tudom betartani, de: a kávé hasonlóan működik, mint egy fájdalomcsillapító vagy antibiotikum. Egy idő után csökken a hatékonysága.
Délelőtt 9:30 és 11:30 óra között érdemes meginni az első kávénkat. Reggel még van bennünk annyi kortizol, hogy nem kell. Erről részletesen itt.

Nem szerencse a gazdagság

Thomas C. Corley 5 éven át kutatta, interjúztatott szegény és gazdag embereket. Vizsgálva a napi rutinjukat, a gondolkodásukat, mindent igazából, még a szerencsejáték szokásaikat is. A tanulmányában a gazdagok 41%-a szegény családban született (a szerencse akkor már itt elpártolt tőlük? nem!), továbbá 87%-uk úgy gondolta, hogy nem szerencsések voltak, hanem saját maguk hozták létre a lehetőségeket, amik gazdaggá tették őket. Részletesen és tippekkel bővítve erről itt olvashatsz: Mi a különbség a gazdag és a szegény gondolkodásmódjában?

Miért lehetsz produktívabb egy kávézóból dolgozva? (szabadúszók)

A Journal of Consumer Research-ben megjelent tanulmány rávilágít, hogy egy átlagos kávézói zajszint serkenti a gondolkodást. Ezt úgy mérték, hogy különböző decibelű zajszintet kreáltak és olyan logikai feladatokat kellett megoldani, minthogy olyan szavakat kellett összekötniük az embereknek, amik első ránézésre semmilyen kapcsolatban nem álltak. Egy kicsit kellett gondolkodni. Akik 60-70 decibeles (kávézói zajszint) idősávban oldották meg a feladatokat sokkal jobb eredményt értek el. Erről még hasznos információk itt!

Van hobbid, vagy az alkalmazottaidnak? Akkor produktívabbak

A Curtin Egyetemen kutatták ezt a területet. Az eredmények:

  • Azok az emberek másnap produktívabbak (jobbak az átlagnál), akik munkaidő után sportolnak (futás, konditerem), könyvet olvasnak, vagy valamilyen hobbit űznek vagy egyéb olyan elfoglaltságuk van, ami nem TV, szórakozás…
    Sokkal jobban alszanak is, bár lehet később fekszenek le, de pont annyit alszanak, ami egészséges és másnap eredményesebb munkát tesznek le az asztalra.
  • Azok az emberek átlagos vagy átlag alatti teljesítményt nyújtanak, akik munkaidő letelte után otthon egyből a fekvést választják. A túl sok alvás káros hatással van a munkateljesítményre.
  • Az otthoni konfliktus hatással van az eredményességre. Bár ez valakinek evidens (hogy így van), más azt mondja, hogy nem hozza el otthonról a problémákat.  A tudósok kimutatták a romló produktivitást, ha hétköznap a családban valamilyen konfliktus van, vagy éppen a sok házimunka is negatívan befolyásolja a másnapi munkavégzést.
  • Továbbiak erről itt és persze tippek: Édesem! Veszekedjünk a hétvégén, én sikerre akarom vinni a vállalkozásomat!

Zenehallgatás és a produktivitás nem jár együtt – vagyis így igen

Ne hallgass zenét szellemi munka közben. A szellemi munka olyan koncentrálást igényel, aminél a zene már zavaró tényező a produktivitásunkra. Egy 2010-es kutatásból kiderült, hogy akik zenét hallgatnak sokkal kevésbé figyelnek és a memóriafeladatoknál alul maradtak a csendben tevékenységüket végzőkkel szemben. Hallgass zenét akkor, amikor monoton, ismétlődő munkát végzel, vagyis nem igényel szellemi erőfeszítést a tevékenység. Ez akár lehet szellemi, akár fizikai.
Na, de itt jön a legjobb! Hallgass zenét munka előtt! Daniel Levitin idegtudós azt javasolja, hogy munka előtt 15 perccel vagy amikor szünetet tartasz, akkor hallgass zenét. Főleg azokat, amik általában jó érzéssel töltenek el, jobb kedved lesz, vagy éppen boldog pillanatokat juttatnak eszedbe. Ilyenkor még akár flow-ba is kerülhetsz, ami megnöveli a munkateljesítményed. Itt írtam róla bővebben.

Igaz az a Schwarzenegger üzenet, hogy: Nincsen “B” terv!

A Wisconsin Egyetem kutatói (Jihae Shina, Katherine L.Milkman) 2016-os kutatásukban kiderítették, hogy a B terv megléte csökkenti a motivációt és ezáltal az „A” terv sikeressége nagy mértékben csökken. Azok, akik csak „A” tervvel rendelkeztek a kutatásukban, mérföldekkel tovább jutottak és sikeresebben vették az akadályokat. Azon az egyetememen egyébként ezt már korábban is kutatták, korábbi kutatások is erre jutottak, a 2016-os a legfrissebb. Koncentrálj egy célra! Továbbiak és tippek a Minner cikkben!

Nézz vissza később is! Mert folyamatosan bővítem ezt a részt! Menüben megtalálod, vagy írd be a Minner keresőbe azt a szót, hogy: kutatás !

Oszd meg ismerőseiddel ezt a cikket, vagy küldd el másik vállalkozó társadnak!

Fotó: Envato License

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!