Landing page A-tól Z-ig: Amit a magasan konvertáló promóciós oldalakról tudnod kell

Te is szeretnél online olyan könnyen eladni, mint amilyen egyszerű szórólappal körbeszórni a környék lakásait? A promóciós oldal célja, hogy vagy direkt eladásokat szerezz, vagy elővásárlókat, érdeklődőket gyűjts. Már biztos sok információ kavarog a fejedben a landing oldalakról, de ebben a cikkben részletesen végigvettük, hogyan építs fel egy landing oldalt, milyen szakaszokból álljon, hogyan hasznosítsd a hirdetésekben, hogyan teszteld, és mi mindenre használhatod a promóciós oldalakat!

Mi az a landing page?

A landing page magyarul promóciós oldal, értékesítési oldal, vagy akár sales oldalnak is szoktuk nevezni. Az elnevezés onnan ered, hogy ezen az oldalon „landol” az érdeklődő, miután egy hirdetésre, hírlevélben elhelyezett linkre, vagy bármi hasonlóra kattint.

Úgy is gondolhatsz rá, mint a vállalkozásod online szórólapja

Technikailag ez a honlapodon belül egy (vagy több) aloldal, amelynek egy specifikus célja van: valamilyen konkrét ajánlatról meggyőzni az olvasót. Például hogy…

  • iratkozzon fel az e-mail listádra,
  • töltsön le egy ebookot,
  • adja meg az adatait egy űrlapon keresztül,
  • rendeljen meg egy próbacsomagot,
  • rendeljen az időszakos kampány során…
  • és a többi.

A landing oldalak egy célt akarnak elérni, és ezt a leghatékonyabban úgy teszik, ha egy nagyon konkrét célcsoporthoz szólnak, az ő konkrét problémáira íródik a szövegezésük. Ezért akár ugyanannak az ajánlatnak is készülhet több különböző landing oldala, sőt érdemes is kísérletezni ezzel, tesztelni a megközelítéseket, kihangsúlyozott fájdalompontot!

Nem jó erre egyszerűen a weboldalad, vagy a főoldal?

A rövid válasz, hogy nem. A honlapodon elméletileg minden szükséges információt megtalál az érdeklődő, de lehet rajta több ajánlat, több szolgáltatás, több lehetséges konverzió (a konverzió amit csinál a látogató hogy közelebb kerüljön az ügyféllé váláshoz pl feliratkozik, vagy visszahívást kér, űrlapot tölt ki).

A landing oldal egyetlen ajánlatról szól, egy adott konverzió felé tereli a látogatót, ráadásul ezt úgy, hogy minimalizál közben mindent, ami elterelheti a figyelmet. Sokszor például a landing oldalon nem jelenik meg a fejléc, hogy ne navigáljon máshova az olvasó, nincs a figyelemért versenyző más link, az egyetlen gomb az a cél konverzió CTA (call to action, cselekvésre ösztönző) gombja.

További körülbelül 2500 szavas tartalom várja az Előny tagokat tele példákkal, kutatásokkal, Minneres tapasztalatokkal!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Kapcsolódó cikkek