blank

#linkinbio: mire jók a bio site-ok, és hogyan használd őket

Dátum

Megosztás

Aki megfordult már az Instagramon az biztosan találkozott a “katt a linkre a bioban” kifejezéssel. Az Instagram, TikTok, és egyéb közösségi média profilon elhelyezhető egyetlen link értékes, ámde szűkös virtuális ingatlan, amit vállalkozóként bizonyára szeretnél minél jobban kihasználni – erre jó eszközök például a bio site-ok.

Mi az bio site?

A bio site-ok olyan mobilra optimalizált, egyoldalas webhelyek, ahol mindent összegyűjthetsz, amit csinálsz az interneten. Egy URL-en elérhető linkcsokor, linkgyűjtemény ahol a különböző közösségi média profiljaidat, weboldalad, webshopod, blogod, hírleveled(… és a többi) egy helyen megtalálják a kattintók. 

Mivel sok közösségi média oldalon csak egyetlen linket tehetsz a profilodba, egy ilyen linkgyűjteménnyel több különböző irányba, több tartalomra is terelheted a követőidet, csak arra kell rávenned őket, hogy kattintsanak a linkre a bioban. Sőt, a linkgyűjteményt elhelyezheted az e-mail aláírásodban, vagy QR kód formában az offline érdeklődők egy helyen megtalálhatják a legfontosabb online felületeidet.

Miért jobb a bio site mint a weboldalad linkje?

Vállalkozóként elsősorban a saját bemutatkozó honlapodra, webshopodra akarod terelni a potenciális ügyfeleket, ugye? Nem feltétlenül. Általában nem a cégedre kíváncsi az, aki kattint, hanem látott egy posztot, sztorit, ami megragadta a figyelmét, azért irányítottad a linkre, hogy tovább olvasson, megnézzen valamit – tehát valami konkrétat keres a linken, nem pedig egy mindenkinek szóló főoldalt. 

A vásárlási döntés többlépcsős folyamat, ritkán rendelnek a fogyasztók azonnal, a termékkel való első találkozáskor, ezért érdemes a webshopra irányítás helyett blogposzttal, YouTube videóval… és a többi még jobban bevonzani és vásárlási fázisba ringatni az érdeklődőket – főleg, ha közösségi média felületen, szórakoztató tartalomról érkeznek a weboldaladra.

Ráadásul fizetett kampányban, hirdetésben sem a főoldaladra hirdetsz (jobb esetben!), a bioban lévő linken keresztül és érdemesebb konkrét termék- vagy kategória oldalra, éppen futó kampány landing oldalára irányítani az érdeklődőket.

A bio site-ot azért is használják, mert…

  • a linkcsokor megszerkesztése után egyetlen linket kell csak megosztani,
  • ezáltal gyors információáramlást eredményez, nem kell a látogatónak keresni-kutatni;
  • magasabb az átkattintási arány (click-through-rate);
  • egy rendszeren (leginkább közösségi média felületeken) belül ez a link még biztosan belefér a korlátozott karakterszámba;
  • elérhetőek statisztikai adatok, lehet javítani a teljesítményen;

Bio site eszközök

Nem kell webfejlesztő zseninek, de még amatőr WP-huszárnak sem lenned ahhoz, hogy látványos, a márkád vizuális megjelenéséhez illő oldalt készíts a legfontosabb linkjeiddel. Számtalan, akár ingyenes online megoldás elérhető, ahol regisztrációt követően már állíthatod is össze a saját bio site-odat. Az egyik ilyen eszköz az általunk is bemutatott Linktree, de nemrég a Squarespace is csinált saját verziót Bio Sites néven, és ingyenes béta verzióban elérhető a magyar Creaty kreatív bio linkgyűjtemény is.

Olvasd el a Linktree-t bemutató cikket: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee 

Alternatív megoldás: aloldal saját webhelyen

Ha van saját weboldalad, és értesz a szerkesztéséhez annyira, hogy oldalakat hozz létre rajta, akkor jó hírünk van: nincs szükséged harmadik fél bio site megoldására! Egy aloldalon gombok elhelyezésével megcsinálhatod kvázi ugyanazt, mint amit a Linktree-jellegű eszközök kínálnak, anélkül hogy egy tőled független szereplő oldalára terelnéd a forgalmat. Ezzel azt is elkerülheted, hogy a külsős szolgáltató eladja az adataid, forgalmad.

Sok eszköznél havidíjasok az olyan extra szolgáltatások, mint a teljesen személyre szabott háttér vagy betűtípusok, vagy akár a szolgáltató logójának az eltávolítása. Mondani sem kell, hogy a saját weboldaladon nincsenek ilyen megkötések, a bio site kialakításának csak a fantáziád szab határt. 

A külsős eszközök nagy előnyének tartják még a statisztikákat, amiket a linkre kattintásokról kapsz. De a Google Analyticsszel a saját aloldaladon elhelyezett linkek is ugyanúgy (ha nem még jobban!) mérhetőek. Ráadásul a weboldalad a tied, ellentétben egy harmadik fél által szolgáltatott oldallal. 2018-ban például egy rövid időre az Instagram spamnek jelölte az összes Linktree linket. Az Instagram javította a hibát és bocsánatot kért, de ugye téged is stresszelne, ha egyik nap arra ébredsz, hogy nem működik a linked?

Érvek röviden a saját aloldal mellett:

  • saját domainen lesz, így az üzleti profilodat nem csúfítja el egy tőled független márkanév, pl linktr.ee/teneved
  • saját tulajdonod, nagyobb kontrollod van fölötte, nem kapcsolják le
  • teljes személyre szabhatóság extra díj nélkül (weboldal költségein kívül)
  • saját weboldalra tereled a forgalmat másé helyett
  • megbízhatóságot, hitelességet, profizmust sugall
  • hozzáférés minden statisztikához, Google Analytics, Hotjar stb beköthető extra költség nélkül

Biztos kell ez neked?

Bár egy ingyenes eszköz beállítása, vagy egy egyszerű aloldal létrehozása egyszeri munka, amivel maximalizálhatod az egy elhelyezhető linket például az Instagram profilodon, természetesen nem kötelező linkgyűjteményt használni. Nincs ilyenre szükséged, ha csak kampányokkal marketingelsz: ha aktuálisan mindig egy tematikus kampányod fut, amihez készül specifikus landing oldal, akkor bőven elég azt a landing oldalt belinkelni, és két-három havonta lecserélni. 

Akkor sem érdemes linkgyűjteményt használnod, ha nem vagy aktív a közösségi médiában, nem használod a követőid irányítására a bioban lévő linket, így a bio site-ot sem frissítenéd rendszeresen. A főoldalra irányító link még mindig jobb, mint egy feltűnően hónapok óta nem aktualizált, elavult linkcsokor – erről jut eszembe, ideje a Minnerét is frissíteni!

Ez jó volt, van még ilyen tartalom?

Kiemelt kép: https://biosites.com/ és https://linktr.ee/

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...