Lush kollaborációs marketing sikere – Fogyókúrás gyógyszer üzleti hatása – Bormarketing – Hírszemle

Dátum

Megosztás

Annyira népszerűek lettek a fogyókúrás gyógyszerek, hiszen igencsak hatásosak, hogy más piacokra is hatással van. Aki fogyózik kevesebb snacket eszik? További izgalmas hírünk, hogy miután a Lush otthagyta a közösségi média marketingjét, a kollaborációs marketinggel ér el új csúcseladásokat. Marketing témában még szó lesz egy bormarketing megoldásról, sőt lehet neked ad új „bortermék” ötletet? A példában szereplő bormárka eléri, hogy beszéljenek róluk az eseményeken! A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán

Youtube-on itt érhető el, Spotify-on itt, Apple Podcast-ben itt,

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Intro
  • 2:50 – Universal szörnyek a borosüvegeken
  • 10:08 – Lush kollaborációs sikerei
  • 20:53 – Súlycsökkentő szerek hatása az üzletre

Universal szörnyek borosüvegeken. Kinek jó ez a collab?

A 19 Crimes egy ausztrál bormárka, akik alapvetően szeretik a kicsit formabontóbb marketinget. A vállalat eleve úgy kommunikálja magát, mint akik szeretnék megörökíteni Ausztrália örökségét, annak a 160.000 elítéltnek a lázadó szellemiségét, akiket a kontinensre küldtek még a 18. és 19. században. A borokon korábbi elítéltek szerepelnek, akik részei Ausztrália megalapításának, történelmének. Oké, ennyit a PR-ról…

A márka ezen kívül tovább tematizálja a boros palackokat és dolgozott már együtt például Snoop Doggal és most a Universal Stúdióval kollaborálnak épp. A halloweeni kampányban Frankensteines és Drakulás üvegben dobják piacra két borukat. Az üvegeken a szörnyek világítanak a sötétben és egy QR kódot leolvasva elindul egy AR élmény. Az üvegen lévő szörnyre irányítva a kamerát az elvileg beszélni kezd és elmeséli az eredeti történetét. A 19 Crimes sajtóközleménye szerint azt szeretnék, hogy az ő boruk legyen ott a lehető legtöbb halloweeni bulin.

19 Crimes Cabernet Sauvignon featuring Frankenstein.
19 Crimes Red Blend featuring Dracula.

Hasonló tematikus borok itthon még nincsenek. Érdekes, hogy ezzel új funkciót adnak a borokhoz és láthatóan a címke igazán izgalmas lesz. AR élmény sem kellhet egy más koncepcióba átültetett hazai verzióhoz! A fenti bormárka Ausztrália őseit tette rá, itthon lehet éppen költőket, írókat lehetne rátenni, magvas gondolattal a címkén. Vagy… Ötleteljünk róla!

Forrás: prnewswire.com/ bevindustry.com/

Lush marketingje: social helyett collabok

Majdnem két éve, 2021 novemberében hagyta ott a Lush márka globálisan a közösségi média platformokat – megszakították az organikus jelenlétüket és a Facebook, Instagram, TikTok hirdetéseket is teljesen kivágták a marketing büdzséből. Amikor a döntést bejelentették, sokan kételkedtek benne hogyan fogják tudni elérni a célközönségüket, de a cég köszöni szépen, jól megvan, sőt. Megtalálták azt a stratégiát, amivel a social mediát és a social hirdetéseket ki tudják váltani. Méghozzá együttműködésekkel. A virális márkakollaborációkkal a Lush a The Drum reklámszakmai oldal jelentése szerint 12 hónap alatt 15 millió font extra forgalmat generált. Ráadásul az együttműködések PR értéke megdobta a cég iránti érdeklődést, és korábban nem látott mértékben nőtt az online keresések száma a Lush-ra.

Az idén elindított 8 kollaboráció egyenként mind átlagosan 30%-os növekedést hozott az új ügyfelek számában a Lush-nak. Összességében 2022 március-június és 2023 azonos időszaka között 11,2%-al nőtt az új ügyfelek száma. Az első nagyobb együttműködés a One Piece című japán animével volt. A japán Lush új digitális ügyfeleinek száma 71%-al nőtt, és a piacra dobás napján délután 2 óráig az összes készlet elfogyott. Azóta a legsikeresebb kollabok, meglepő módon, a Spongyabobos és a Super Mario-s volt.

Annabelle Baker márkaigazgató (chief brand officer) azt mondta a Drumnak, tudták hogy az együttműködésekkel sikert tudnak elérni, de arra nem számítottak hogy ilyen gyorsan ekkora eredményt érnek el. Szintén meglepő ahogy az együttműködő márka partnereket kiválasztják: ha csak a kemény adatokra alapoznának, nem valószínű, hogy a globálisan 10 millió fontot elérő Super Mario kollekció megszületett volna. Adat- és trendelemzés helyett intuitívabb megközelítést alkalmaznak, sokszor egy-egy alkalmazott dob be ötletet, lát valami menőt amit megmutat a többieknek, esetleg egy lehetséges partner kopogtat be valamilyen kreatív ötlettel.

Nemcsak ők hagyták ott a közösségi médiát, hanem például az Airbnb. Fontos! Ők megtehetik, mert elég nagyok ahhoz, hogy valójában kimaxolták. De így is a marketingköltéseik csupán átcsoportosultak. Lásd itt: Az AirBnB marketing platformmá alakul? (szintén hírszemlében egy hír).

Forrás: https://www.thedrum.com/news/2023/09/28/inside-the-lush-brand-collaboration-machine-doesn-t-rely-social-media

Súlycsökkentő szerek hatása a boltok eladásaira. Aki fogyózik kevesebbet költ

Ilyen egyszerű lenne a képlet? A Wall Mart vezérigazgatója szerint a fogyasztószerek nagy népszerűsége miatt kevesebb élelmiszert vesznek a fogyasztók. Az Ozempic gyógyszerrel már foglalkoztunk abban a vonatkozásban, hogy a cukorbetegeknek készített gyógyszert valójában fogyasztószerként is lehet használni, és a cég részvényei kilőttek a nagy kereslet miatt. Európa legértékesebb cége lett a Novo Nordisk vállalat. Térjünk vissza a hírre. Annyira népszerűek lettek ezek a termékek az USA-ban, hogy az amerikai lakosság 1,7 százalékának írtak fel hasonló gyógyszereket. Itthon is vényköteles, de láthatóan nemcsak cukorbetegeknek írják fel itthon sem.

A piaci szereplők már kongatják a vészharangot, nem tudják előre jelezni még, hogy milyen fogyasztási trend változhat meg emiatt. Ausztráliában hiány alakult ki a termékből, annyian érdeklődtek utána, Franciaországban a hatóságok az orvosokat figyelmeztették, hogy csak cukorbetegeknek írják fel. Eddigi tapasztalatok alapján a  rágcsálnivalók, az édességek és az édes pékáruk gyártóit érintheti legjobban a trend. Elemzők szerint felkészül a Meki, Burger King és a Pepsi (utóbbinak óriási a snack üzletága is).

A Wall Mart vezér szavaira több édességgyártó részvénye is csökkent.

Másik oldal, hogy a tapasztalatok alapján az élelmiszer cégeknek vannak egészséges lábaik, így gyorsan tudnak ehhez alkalmazkodni.

Ozempicről korábbi podcast: Európa legértékesebb cége lett a Novo Nordisk

Forrás: Minner és g7.hu

Korábbi hírszemlék:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...