Lusta címsor ötletek, amiket a ChatGPT se ír meg jobban nálad

Dátum

Megosztás

Ebben a cikkben a címsorok írásához szeretnék neked ötleteket, támpontokat, inspirációt adni. Ehhez az egyik legerősebb emberi motivációt fogjuk felhasználni. Hisz régóta tudjuk, a címadásaid erősségén áll vagy bukik, hogy mennyire figyelnek rád és a mondandódra.

Megismerhetsz néhány headline variációt, amelyek számos iparágban bizonyítottak már. A bejegyzés elolvasása egyúttal abban is segíthet neked, hogy kicsit jobban ráláss a vevőid döntéseit meghatározó motivációs faktorokra. Vágjunk is bele!

Fontos, hogy nem a vásárlóidhoz szeretném társítani a „lusta” jelzőt

Hanem azokhoz a címsorokhoz, amiket lentebb találsz majd. Távol áll tőlem a sértő kifejezésekkel dobálózás. Plusz tudom, hogy a Minnert fejlődni akaró vállalkozóként olvasod, aki értéket kíván teremteni a vásárlóinak. 

Régóta tisztában vagyunk azzal is, hogy a szorgalomra, kitartásra, állhatatosságra erényként tekint a társadalom. Divat kőkeményen dolgozni, néhány órákat aludni, hajtani a vállalkozói álmokért.

De álljunk csak meg egy furcsa paradoxon erejéig!

Miközben a lustasághoz negatív attitűd csapódik, az emberi természetnek mégis van egy sajátságos bája. Tedd a szívedre a kezed, álmaid netovábbja széthajtani magad? Azt kívánod a fogtündértől, bárcsak az irodádból egyenesen a balatonfüredi szívkórházba vezetne az utad?

Nyilván nem! Szeretünk jól járni, „bemákolni”, utakat levágni, felesleges köröket megspórolni. Még akkor is, ha egyébként nem esik nehezünkre felgyűrni az ingujjunkat. 

/Nekem például zéró inbox mániám van. Szegény Eszter – a Meki reklámos érdekességeken túl – mesélhetne róla, milyen kalamajkák járhatnak ezzel./

Időnként jólesik halogatni, egy kicsit könnyebbre venni a figurát. A lényeg, hogy ezt a motivációt lovagolhatod meg a „lusta címekkel”. Még akkor is, ha a vevőid alázatos, szorgalmas emberek.

Mikor lehet jó ötlet a lusta címek használatában gondolkodnod?

Javíthatatlan becsípődésem, hogy az ilyesfajta kérdéseket a vevőid fejével a legjobb megválaszolni. Tarts velem tehát pár kérdés erejéig, vedd fel a vásárlóid szemüvegét és válaszold meg az alábbiakat:

  • „Van a vevőim életében olyan probléma, ami sok energiát, időt, munkát, szívást jelent?”
  • „Tud az ajánlatom könnyíteni ezeken a terheken?”
  • „Figyelmet szerezhetek, ha ezt a címeimben egyértelműen kommunikálom?”

Fogyást, testsúlygyarapodást, vállalkozásindítást, nyelvoktatást, maratoni felkészítést, hajnövesztést stb. árulva azt mondom, go ahead! Ezek egyike se működik idő- és/vagy energiaráfordítás nélkül. 

Pláne, ha a standard útnál könnyebb, gyorsabb, vonzóbb megoldást lengetsz be. Tuti, hogy felkapják rá a fejüket! Mi mást akarhatnál, amikor címadásra készülsz?

Milyen értékajánlatra építhetők fel a lusta címsorok?

Valójában minden, amit a vevődtől kérsz, egy tranzakcióval ér fel:

Ár: amivel fizet. Ez lehet kattintás, figyelem, idő vagy pénz.
Érték: amit cserébe remél. Értékes információ, megoldás egy problémára, szebb holnap.

Minél jobban az érték felé billen a mérleg képzeletbeli nyelve, annál többen lesznek vevők a cuccodra. Ez címadásnál is így van. Ha egészséges mértékben érdekes, izgalmas és hozzáadott értéket ígérő információt mutatsz meg, akkor az igényfelkeltés sikere borítékolható.

Ezzel rá is kanyarodhatunk a lusta címsorok lehetséges értékajánlataira.

1. A vevőd időt takaríthat meg

Adja magát, nem igaz? Pl. „Hogyan találj férjet a Tinderen kevesebb, mint 3 nap alatt?”

Tegyük fel, hogy a célközönségnél ketyeg a biológiai óra, randiztak már elég hülyével, az IGAZIRA vágynak. Gondolod, hogy nem piszkálná a kíváncsiságukat egy ilyen headline? Na ugye!

2. A vevőd energiát spórolhat

Az első pontunk pepitában. Ahogy a patak is völgyet keres, nem a kövér dombot, úgy egyetlen vásárlód sem akar magának extra munkát, izzadságcseppeket és tortúrát. Inni fogják a szavaid, ha ezek ellentétjeit adod nekik.

„Patyolat tisztaság a lakásban anélkül, hogy felkelnél a kanapéról” – ha mondjuk okosporszívókat árulsz, példának és kezdésnek ez is megteszi.

3. A vevőd elkerülhet valamilyen kellemetlenséget

Ki ne vágyna erre? Megúszni egy büntetést, kínos pillanatot, fájdalmas kiadást, testi fájdalmat, lelki törést vagy helyettesítsd be ide a vevőid legnagyobb kínját-baját. 

„Így parkolj a tilosban még akkor is, ha közel a parkolóőr” – Sebestyén Balázsék „nem kell mindig jól járni” mondását adom, de azért csak-csak piszkálja az ember csőrét, ha kikerülhető egy-egy galiba! 

4. A vevővel jó történik, miközben egy látszólag érdektelen dologgal foglalkozik

„Keresd magad rongyosra a tőzsdén, miközben Netflixen zsibbasztod az elméd” – persze érzem én is, hogy ez így sok, de talán érted mire gondolok. Ezt a címsor variációt a kontraszt mozgatja.

Egyik oldalon fáradságos tevékenységek, mint a pénzkeresés, fogyókúra, takarítás stb. Szembe állítva fun programokkal, mint az alvás, Netflix, bulizás, vagy egy Minner-esemény.

5. Meghökkentő állítás, aminek látszólag semmi köze a tunyasághoz

Még lustább befektető lettem” – ezt múltkor olvastam egy pénzügyes blogon. Befektetéseknél nem szokás a szorgalom ellenpólusával érvelni. Emiatt felkeltette a kíváncsiságomat! Azért be kell látni, ez már kicsit mélyebb víz. Jól el kell találnia kontraszt elemeit.

Mielőtt rátérnék a cikk záró gondolataira, előtte hadd hívjam fel a figyelmet még egy lényeges dologra.

A megtévesztés ezeknél a címsoroknál sem tanácsos

„Hello Chat GPT, megéri átvernem az olvasóimat? – Milánunk akár ezt a kérdést is feltehetné ebben a lebilincselő podcast epizódban, nemde? Persze, hogy nem! A választ mindketten tudjuk.

Megtévesztő címeket használni igazi öngól. Alátámasztásként mondok két példát:

  • Tutibiztos fogyókúra étrendváltozás és mozgás nélkül
  • Térdedet csapkodod örömödben, olyan könnyen keresel 10 millió forintot ezzel az egy címsorral

Az elsőnél érzed, hogy erősen kilóg a lóláb. A másodiknál meg azt, hogy hülyeség. 

Bár a kíváncsiság-faktor miatt ráveheted így az embereket a kattintásra, de borítékolhatóan csalódást okozol, úgyhogy legközelebb 3x is meggondolják, higgyenek-e neked.

A bizalom törékeny dolog. Egyetlen kétes címadással is eláshatod magad. Ha azt állítod, vesződségmentes tipped van egy problémámra, de mégis átversz, többé eszem ágában sem lesz ránézni a weboldaladra, hirdetésedre, hírleveledre, stb.

Tiszteld a közönséged és tiszteld a vállalkozásodat.

Mindkettő jobbat érdemel a silány, félrevezető headline ötleteknél. Pláne, hogy egy a megszokottnál hatásosabb cím megírása nem is akkora meló.

„Ez hasznos volt, hol találok ilyen sablonokat?”

Azt hittem, már meg se kérdezed!

Képzeld, lassan 2 éve már, hogy összeraktunk egy képzést, amiben sokkal több címsor ötletet találsz. Sőt, a sablonokon túl a marketingszövegírás egyéb területein is kézzelfogható segítséget biztosít. Egyúttal segít, hogy még tisztábban láthasd a vevőid preferenciáit.

Amit vigyél magaddal:

  • a sokat használt, standard címekkel nehéz elérned, hogy figyeljenek a mondandódra;
  • a lusta címeink viszont nincsenek agyon használva;
  • így aránylag könnyű velük figyelmet szerezni.

Hajrá, használd őket egészséggel!

Van még ilyen tartalom a Minneren?

Kiemelt kép: Envato License

Kovács Péter
Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.