Ha ma megkeresne az Index vagy a HVG, hogy írna a cégedről, mi lenne a cikkben?

Dátum

Megosztás

Na! Ez egy fogós kérdés! Bekerülni a médiába. Képzeld el, hogy valahogy kapsz egy lehetőséget, hogy a céged megjelenhet egy cikkben az Index.hu -n! Brutál embertömeg előtt jelenhetsz meg, igazi kasszarobbantó lehetőség. Miről szólna a cikk? Vagy milyen közleményt küldenél ki most a cégedről? Persze ez most azért érdekes kérdés, mert ha már oda kerülnél, akkor valószínűleg a céged van annyira érdekes, trendi, vagy újdonság van benne, hogy érdemes róla írni. De most feltételezzük, hogy csak úgy simán egy lehetőség. Na? Miről szólna?

EGÓ, Önfényezés, Rólunk, 5-10 éve a pályán…

Ha semmi érdekes nincs a cégedben, akkor valószínűleg valami unalmas PR anyag jelenne, meg, ami annyit érne, mintha a falnak olvasnád fel (ilyen címmel már írtam cikket).
Szóval valami önfényező tartalom jelenne meg többségében, aminek semmi értelme, mert valójában aki véletlen odatéved, az is rögtön bezárja. Ezért a várva várt kasszarobbantó megjelenés nem ér semmit. De ez nem az index hibája lenne, egyszerűen unalmas a céged.

Ötletek a médiába bekerüléshez

Ha már leírtam a fentieket, természetesen ötletekkel szolgálok, amin keresztül el tudsz indulni.
Nem véletlen a sorrend, amit csináltam itt lent. Ha ezt megfogadod, akkor bámulatos változást tudsz elérni a cikkedben. Mondom az óriási ötletet – huhh borsódzik a bőröm, ez tetszeni fog -, amiben te is látni fogod a stratégiát:

Az első helyen látod a piackutatást azért, mert egyébként is azt minden évben érdemes csinálnod, függetlenül attól, hogy a médiába bele akarnál-e kerülni. Na, de képzeld el a következőt! Megcsinálod a piackutatást, abból infografikát, statisztikákat és értelmezhető következtetéseket készítesz. A publikus részét elküldöd a médiaoldalaknak direktben, vagy egy PR-oson keresztül. Oké, ez meg van! Ha mázlid van bekerülsz a médiába! De nem veszítettél semmit akkor sem, ha nem vagy ott. Tudod, mit nyertél még? Hát végre piackutatást csináltál, jobban megismerted a vevőidet, a fogyasztókat, sőt akár még a konkurenciádat, a piacodat is. Emiatt csak úgy sziporkáznak majd az ötleteid, innoválni fogsz. Na, de mi jön ezután? Hát a céged jobb lesz, a márkád épül, trendi leszel, ami megint megnöveli azt, hogy a média írjon rólad, nem is beszélve a sok-sok vevőről.

És akkor az ötletek:

  • Piackutatás, statisztikák, felmérés, infografika:
    A legkönnyebb módja, hogy bekerülj a médiába, hogyha csinálsz egy piackutatást (lehet kérdőív is) a saját területeden, piacodon. Lehet első évben még nem kerülsz be, de második évben már könnyebb dolgod van.
    A kutatási eredményekből cikkeket, infografikákat érdemes csinálni. Utóbbit szeretik a médiaoldalak is, mert látványos. És itt a legjobb az egészben, hogy ezt amúgy is kellene csinálnod, ha jól működő vállalkozást akarsz csinálni!
    Ez egyébként saját magadnak is sokat fog segíteni. Tudtad, hogy sokkal nagyobb azoknak a cégeknek az árrése, akik évente csinálnak piackutatást? Erről itt írtam: Egy piackutatás után jobban növekszik a céged. Miért? Hogyan?
  • Valakit szakértőként megjeleníteni
    Először lehet a cég saját blogján, Facebook oldalán, majd elkezdeni a médiába benyomni.
    Első körben én a helyedben rádiókat keresnék meg, oda könnyebb bekerülni. Egyre jobban épül a cégednek a szakértői státusza, akkor egyszer csak bekerülsz egy olyan médiás adatbázisba, ahol tudják, ha adott témáról van szó téged keressenek.
    Mérlegeld, hogy a te területeden érdemes-e szakértői státuszt csinálni. Gondolom te, aki olvasod a cikket, te leszel a szakértő. Igaz?
  • Újdonság, érdekesség, márka
    Mikor feltetted a kérdést magadban, hogyha rólad írna a média, akkor rájöttél, még kevés vagy? Kevés hozzá a céged? Tudod, akkor írnak még jobban a cégedről, ha valami újdonságot csináltatok, ha új terméked van, arról beszélni is lehet. Vagy egy márkáról. Trendinek kell lenned, ami azt is jelenti, hogy a cégednek innovációra is szüksége van. Tényleg, neked van márkád?
    Javaslom, hogy olvasd el a Kék Óceános cikkemet, amiben írok a márkaépítésről is és a hozzá kapcsolódó termékfejlesztésről, innovációról. A márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával
  • Eseményt szervezni
    Eseményekkel, expókkal, kiállításokkal, versenyszervezéssel szintén könnyebb lehet bekerülni a médiába, hát még akkor, ha gerillamarketinggel is összekötöd.

Kapcsolódó cikkek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!