Ha ma megkeresne az Index vagy a HVG, hogy írna a cégedről, mi lenne a cikkben?

Dátum

Megosztás

Na! Ez egy fogós kérdés! Bekerülni a médiába. Képzeld el, hogy valahogy kapsz egy lehetőséget, hogy a céged megjelenhet egy cikkben az Index.hu -n! Brutál embertömeg előtt jelenhetsz meg, igazi kasszarobbantó lehetőség. Miről szólna a cikk? Vagy milyen közleményt küldenél ki most a cégedről? Persze ez most azért érdekes kérdés, mert ha már oda kerülnél, akkor valószínűleg a céged van annyira érdekes, trendi, vagy újdonság van benne, hogy érdemes róla írni. De most feltételezzük, hogy csak úgy simán egy lehetőség. Na? Miről szólna?

EGÓ, Önfényezés, Rólunk, 5-10 éve a pályán…

Ha semmi érdekes nincs a cégedben, akkor valószínűleg valami unalmas PR anyag jelenne, meg, ami annyit érne, mintha a falnak olvasnád fel (ilyen címmel már írtam cikket).
Szóval valami önfényező tartalom jelenne meg többségében, aminek semmi értelme, mert valójában aki véletlen odatéved, az is rögtön bezárja. Ezért a várva várt kasszarobbantó megjelenés nem ér semmit. De ez nem az index hibája lenne, egyszerűen unalmas a céged.

Ötletek a médiába bekerüléshez

Ha már leírtam a fentieket, természetesen ötletekkel szolgálok, amin keresztül el tudsz indulni.
Nem véletlen a sorrend, amit csináltam itt lent. Ha ezt megfogadod, akkor bámulatos változást tudsz elérni a cikkedben. Mondom az óriási ötletet – huhh borsódzik a bőröm, ez tetszeni fog -, amiben te is látni fogod a stratégiát:

Az első helyen látod a piackutatást azért, mert egyébként is azt minden évben érdemes csinálnod, függetlenül attól, hogy a médiába bele akarnál-e kerülni. Na, de képzeld el a következőt! Megcsinálod a piackutatást, abból infografikát, statisztikákat és értelmezhető következtetéseket készítesz. A publikus részét elküldöd a médiaoldalaknak direktben, vagy egy PR-oson keresztül. Oké, ez meg van! Ha mázlid van bekerülsz a médiába! De nem veszítettél semmit akkor sem, ha nem vagy ott. Tudod, mit nyertél még? Hát végre piackutatást csináltál, jobban megismerted a vevőidet, a fogyasztókat, sőt akár még a konkurenciádat, a piacodat is. Emiatt csak úgy sziporkáznak majd az ötleteid, innoválni fogsz. Na, de mi jön ezután? Hát a céged jobb lesz, a márkád épül, trendi leszel, ami megint megnöveli azt, hogy a média írjon rólad, nem is beszélve a sok-sok vevőről.

És akkor az ötletek:

  • Piackutatás, statisztikák, felmérés, infografika:
    A legkönnyebb módja, hogy bekerülj a médiába, hogyha csinálsz egy piackutatást (lehet kérdőív is) a saját területeden, piacodon. Lehet első évben még nem kerülsz be, de második évben már könnyebb dolgod van.
    A kutatási eredményekből cikkeket, infografikákat érdemes csinálni. Utóbbit szeretik a médiaoldalak is, mert látványos. És itt a legjobb az egészben, hogy ezt amúgy is kellene csinálnod, ha jól működő vállalkozást akarsz csinálni!
    Ez egyébként saját magadnak is sokat fog segíteni. Tudtad, hogy sokkal nagyobb azoknak a cégeknek az árrése, akik évente csinálnak piackutatást? Erről itt írtam: Egy piackutatás után jobban növekszik a céged. Miért? Hogyan?
  • Valakit szakértőként megjeleníteni
    Először lehet a cég saját blogján, Facebook oldalán, majd elkezdeni a médiába benyomni.
    Első körben én a helyedben rádiókat keresnék meg, oda könnyebb bekerülni. Egyre jobban épül a cégednek a szakértői státusza, akkor egyszer csak bekerülsz egy olyan médiás adatbázisba, ahol tudják, ha adott témáról van szó téged keressenek.
    Mérlegeld, hogy a te területeden érdemes-e szakértői státuszt csinálni. Gondolom te, aki olvasod a cikket, te leszel a szakértő. Igaz?
  • Újdonság, érdekesség, márka
    Mikor feltetted a kérdést magadban, hogyha rólad írna a média, akkor rájöttél, még kevés vagy? Kevés hozzá a céged? Tudod, akkor írnak még jobban a cégedről, ha valami újdonságot csináltatok, ha új terméked van, arról beszélni is lehet. Vagy egy márkáról. Trendinek kell lenned, ami azt is jelenti, hogy a cégednek innovációra is szüksége van. Tényleg, neked van márkád?
    Javaslom, hogy olvasd el a Kék Óceános cikkemet, amiben írok a márkaépítésről is és a hozzá kapcsolódó termékfejlesztésről, innovációról. A márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával
  • Eseményt szervezni
    Eseményekkel, expókkal, kiállításokkal, versenyszervezéssel szintén könnyebb lehet bekerülni a médiába, hát még akkor, ha gerillamarketinggel is összekötöd.

Kapcsolódó cikkek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....