Ma megkeresne az Index, vagy a HVG, hogy írna a cégedről. Mi lenne a cikkben?

Na! Ez egy fogós kérdés! Bekerülni a médiába. Képzeld el, hogy valahogy kapsz egy lehetőséget, hogy a céged megjelenhet egy cikkben az Index.hu -n! Brutál embertömeg előtt jelenhetsz meg, igazi kasszarobbantó lehetőség. Miről szólna a cikk? Vagy milyen közleményt küldenél ki most a cégedről? Persze ez most azért érdekes kérdés, mert ha már oda kerülnél, akkor valószínűleg a céged van annyira érdekes, trendi, vagy újdonság van benne, hogy érdemes róla írni. De most feltételezzük, hogy csak úgy simán egy lehetőség. Na? Miről szólna?

EGÓ, Önfényezés, Rólunk, 5-10 éve a pályán…

Ha semmi érdekes nincs a cégedben akkor valószínűleg valami unalmas PR anyag jelenne, meg, ami annyit érne, mintha a falnak olvasnád fel (ilyen címmel már írtam cikket).
Szóval valami önfényező tartalom jelenne meg többségében, aminek semmi értelme, mert valójában aki véletlen odatéved az is rögtön bezárja. Ezért a várva várt kasszarobbantó megjelenés nem ér semmit. De ez nem az index hibája lenne, egyszerűen unalmas a céged.

Ötletek a médiába bekerüléshez

Ha már leírtam a fentieket természetesen ötletekkel szolgálok, amin keresztül el tudsz indulni.
Nem véletlen a sorrend, amit csináltam itt lent. Ha ezt megfogadod, akkor bámulatos változást tudsz elérni a cikkedben. Mondom az óriási ötletet – huhh borsódzik a bőröm, ez tetszeni fog -, amiben te is látni fogod a stratégiát:

Az első helyen látod a piackutatást azért, mert egyébként is azt minden évben érdemes csinálnod, függetlenül attól, hogy médiába bele akarnál kerülni. Na, de képzeld el a következőt! Megcsinálod a piackutatást, abból infografikát, statisztikákat és értelmezhető következtetéseket készítesz. A publikus részét elküldöd a médiaoldalaknak direktben, vagy egy PR-oson keresztül. Oké ez meg van! Ha mázlid van bekerülsz a méidába! De nem veszítettél semmit akkor sem, hanem nem vagy ott. Tudod mit nyertél még? Hát végre piackutatást csináltál, jobban megismerted a vevőidet, a fogyasztókat, sőt akár még a konkurenciádat, a piacodat is. Emiatt csak úgy sziporkáznak majd az ötleteid, innoválni fogsz. Na, de mi jön ezután? Hát a céged jobb lesz, a márkád épül, trendi leszel ami megint megnöveli azt, hogy a média írjon rólad, nem is beszélve a sok-sok vevőről.

És akkor az ötletek:

  • Piackutatás, statisztikák, felmérés, infografika:
    A legkönnyebb módja, hogy bekerülj a médiába, hogyha csinálsz egy piackutatást (lehet kérdőív is) a saját területeden, piacodon. Lehet első évben még nem kerülsz be, de második évben már könnyebb dolgod van.
    A kutatási eredményekből cikkeket, infografikákat érdemes csinálni. Utóbbit szeretik a médiaoldalak is, mert látványos. És itt a legjobb az egészében, hogy ezt amúgy is kellene csinálnod, ha jól működő vállalkozást akarsz csinálni!
  • Valakit szakértőként megjeleníteni
    Először lehet a cég saját blogján, Facebook oldalán, majd elkezdeni a médiába benyomni.
    Első körbe én a helyedbe rádiókat keresnék meg, oda könnyebb bekerülni. Egyre jobban épül a cégednek a szakértői státusza akkor egyszer csak bekerülsz egy olyan médiás adatbázisba, ahol tudják, hogyha adott témáról van szó téged keressenek.
    Mérlegeld, hogy a te területeden érdemes-e szakértői státuszt csinálni. Gondolom te, aki olvasod a cikket, te leszel a szakértő. Igaz?
  • Újdonság, érdekesség, márka
    Mikor feltetted a kérdést magadba, hogyha rólad írna a média, akkor rájöttél még kevés vagy? Kevés hozzá a céged? Tudod akkor írnak még jobban a cégedről, ha valami újdonságot csináltatok, ha új terméked van arról beszélni is lehet. Vagy egy márkáról. Trendinek kell lenned, ami azt is jelenti, hogy a cégednek innovációra is szüksége van. Tényleg, neked van márkád?
    Javaslom, hogy olvasd el a Kék Óceános cikkemet, amiben írok a márkaépítésről is és a hozzá kapcsolódó termékfejlesztésről, innovációról. A márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával
  • Eseményt szervezni
    Eseményekkel, expókkal, kiállításokkal, versenyszervezéssel szintén könnyebb lehet bekerülni a médiába, hát még akkor, ha gerillamarketinggel is összekötöd.

Kapcsolódó cikkek:

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás