Barabás Barnával készítettem interjút, aki a Jura csoport ügyvezetője. A több mint 20 éves vállalkozás egyik biztonsági eleme lehet ott is van a pénztárcádban. És most nem a pénzre gondolok, hanem a védettségi kártyára. Az ott látható QR kód úgymond több rétegű és megfelelő eszközzel a nem publikus adatokat is ki lehet belőle olvasni, ami segített a hamisítás elleni védelemben. Na, de mit csinál egy ilyen cég, ha jön egy olyan piaci változás, mint a blockchain, NFT? Erről is beszélgettünk Barnával és természetesen a digitalizációról.
A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik!
A podcast hanganyaga:
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt tudod meghallgatni, vagy az alább bejegyzésen
A podcast rövid vázlata, leirata
Barabás Barna a Jura csoporttól jött hozzám (Jura Trade Kft). 90-es években indult a vállalkozás. Grafikai szoftvereket készítettek, amelyeket a biztonsági nyomda területén kezdtek el használni. Alapvetően egy kutatás-fejlesztő cég, szolgáltatásokat, szoftvereket és gépeket fejlesztenek.
Ahogy a bevezetőben említettem, ők készítették a QR kódos biztonsági elemet a védettségi igazolványra.
Hogyan szerez egy ilyen cég ügyfeleket?
A termékeiket, szolgáltatáasikat csak igazoltan biztonsági nyomdáknak adják, akiknek van olyan jogosultságuk, hogy biztonsági nyomdai termékeket gyárthatnak. Az ügyfélszerzés különböző kiállításokon, expókon történik. Ezekre csak meghívás alapján lehet bekerülni. Lényegében itt történik meg a továbbképzés is. Mivel ez egy olyan terület, hogy nem lehet csak úgy blogolni róla, vagy nyilvánosan beszélni, így ott tudnak találkozni a piaci szereplők, továbbá itt történik az ügyfélszerzés is.
A Linkedin számukra egy erős marketingcsatorna. Továbbá ajánlás útján jönnek ügyfelek, akik főleg állami cégek. Szerte a világban vannak ügyfeleik, igazi nemzetközi cég.
Hazavihetik a munkát a munkatársak?
A Jura csoportnál is van home office. Úgy gondolja, hogy a távmunka egyik fő feltétele, hogy kialakuljon a bizalmi viszony. Nem mondja, hogy ezzel kapcsolatban nem merültek fel kételyek, de ezek hamar elmúltak.
NFT, blockchain?
Barna mesélte, hogy a területükön jött most keresés azzal kapcsolatban, hogy kriptopénzt nyomtatni. Mert bár digitális pénz, de mégis felmerül az igény, hogy kézzel fogható legyen. Ilyen esetben, ha ilyen megkeresést kapnak, és új területet kell megtanulni, akkor létre hoznak egy brainstormingot, ötletelést a projekttel kapcsolatban, ahová természetesen felkészülnek a munkatársak.
Azért vagyunk ott, ahol vagyunk…
A cégnél voltak olyan időszakok, amikor szinte az egész napot bent töltötték az irodában. Sikerült elhivatott és lelkes csapattagokat találni, és ez Barna szerint annak köszönhető, hogy a tulajdonosi kör teret adott neki. Úgy gondolja a motivációhoz nem elég a pénz. Ő ügyvezetőként nem motiválja a munkavállalókat, hanem megteremteni azt a környezetet, hogy a munkatársak motiváltak legyenek. Ha ebben fejlődni szeretnél ezt úgy hívják, hogy: cégkultúra.
Hallgasd meg bővebben a podcast-ben!
Ez jó volt! Van még ilyen podcast?
Korábbi inspiráló podcastok:
- 24 éves fiatal, aki 3 év alatt új, magyar, motoros ruházati márkáját ismertté tette…
- Nyíregyházáról az e-kereskedelem sűrűjébe. Piachódító interjú a vállalkozóval [podcast]
- Sörforradalom Miskolcról. Zip’s üzleti sztorija, online sörfőzés [podcast]
- Megszerkeszted a szórólapot majd megrendeled. Székesfehérvári innováció a nyomdai piacon [podcast]