Még nincs frissebb adat, de már itthon több mint 1 millióan használják a TikTok-ot. Gyorsabban nő a felhasználóbázisa, minthogy a cégek elkezdtek volna marketing céllal megjelenni a platformon. Na, de vannak korai fecskék a videómegosztó oldalon. Őket mutatjuk most be, inspirációs löketet is adhat.
Aki gyors növekedést akar, vagy valami újat belevinni a marketingjébe, biztosan szóba kerül a TikTok. Persze egyébként ilyenkor bármilyen más platform is szóba jöhet, hiszen amikor egy újat elindítunk, a saját marketingünkben azonnal változást figyelhetünk meg.
A TikTok egy addiktív videómegosztó platform
…ahol óriási organikus növekedést tudnak elérni a felhasználók, és még a cégek is (amennyiben nem reklámszagú a feltett videóanyaguk). A felhasználók összetétele szinte 90%-ban ugyanaz, mint a Youtube-on. Érdekesség, hogy a TikTok felhasználók 60%-a nincs jelen a Facebookon, sőt 52%-a nincs az Instagramon. Ezért is tartjuk számon jó kiegészítő marketingcsatornaként.
A korösszetétel már jobb, mint amit a fellelhető 2019-es hazai statisztikák mutatnak. Ehhez a 2020-2021-es lezárok is hozzájárultak, sokan felfedezték ezt a közösségi média platformot.
A gyors, rövid videók kiszolgálják a felhasználók videóigényeit. Ahogy egy filmben is több a jelenet, gyors a kameraváltás, úgy az ilyen közösségi média platformon is azt igénylik a felhasználók, hogy gyorsan történjen valami.
Erről részletesebben: Tik-tak-tik-tak, már 3 milliárd letöltésnél jár a TikTok. Itt az ideje komolyan venni! [podcast]
Hazai TikTok céges példák
A No.1 magyar vonatkozású, üzleti TikTok profilnak az Aldit mondanánk, akik igazán jól megfogták a csatorna adta lehetőségeket, na de lesz személyes kisvállalkozói No.1 is!
Aldi Magyarország
45 ezer követő mellett van 492 000 lájkjuk és van több olyan videójuk, ami több százezer nézettségnél jár már.
Néhány népszerű videójuk:
@aldi.magyarorszag Kérdések, amiket mindig megkapunk 😌 ##aldi ##aldimagyarország ##trending ##fyp ##nekedbe ##questionsigetasked ##challenge
♬ The Magic Bomb (Questions I Get Asked) [Extended Mix] – Hoàng Read
Természetesen táncolnak is.
@aldi.magyarorszag Jöhet a dance, itt a péntek! 🎶 🥳 Ti mit terveztek a hétvégére? ##aldi ##aldimagyarország ##jerusalemachallenge ##dancechallenge ##magyartiktokerek
♬ Jerusalema (feat. Burna Boy & Nomcebo Zikode) [Remix] – Master KG
Spar Magyarország
Na, de a nyomában van a Spar Magyarország is. Szintén ötletes videóik vannak, a felhasználók is imádják az anyagaikat.
Ez felér egy csapatépítővel! mindegyik cégnek
@sparmagyarorszag Játékra fel! ##sparmagyarorszag ##gta ##game ##nekedbe ##foryou
♬ San Andreas Theme Song – Young Maylay
@sparmagyarorszag Az érzés, amikor te vagy a #grillbajnok, ezért minden nap nálad eszik valaki. 😎🍔 #sparmagyarorszag #tiktokhu #nekedbe #grilling
♬ A WEEK – esterrr
A többi kiskereskedelmi üzletlánc nincs jelen a TikTok-on.
Egy helyi üzlet talán nehezebben fog érvényesülni a platformon. Egy webáruház, vagy olyan üzlet, ami több városban is jelen van, jobban tudja majd használni az alkalmazás adta üzleti lehetőségeket. A lokalizációt még hiányosnak érezzük a Tiktokon, vagy éppen a videók megfelelő kereshetőségét, SEO-t. Ebben a Youtube sokkal jobb, vagy másik oldalon a Facebook.
+érdekesség: Mióta a TikTok felfutóban van, a Youtube-on még nagyobb számban van jelen a 30+-osoknak szóló videók.
Reflexshop
Egyik kedvenc példám, akik igazán jól megfogják a TikTok-ot.
Nagyon jól csinálják a videóikat. A felhasználók kérésére röviden bemutatnak játékokat. Ami egyébként nagyon jól mutatja, hogy nemcsak egy egyszerű kereskedő cég, hanem bizony élnek-halnak a társasért. Igazi márkaépítő megoldást alkalmaznak. Számomra ők az igazi No.1!
@reflexshop Válasz @milordd22 számára ##harrypotter ##harrypottertiktok ##reflexshop ##társasnekedbe ##nekedbe ##magyartiktok ##budapest ##trend ##fy ##foryoupage ##foryou
♬ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod
Egy korábbi cikkben említettem is őket: Teleshop 2.0? Az embereknek tetszik az élő videóban értékesítés
Nagyon kevés brand / vállalkozás van még fent TikTokon
Szó szerint a keresés több órát emésztett fel. Végigmentem a márkákon és bizony nagyon kevés olyan nagyobb márkát, céget találni, aki alkalmasnak találja a TikTokot a jelenlétre. Ennek oka, hogy sok tévhit is van vele kapcsolatban, továbbá az, hogy azért
ez a közösségi oldal főleg a szórakozásról szól.
A plázák – Allee, West End, Etele Pláza, Arena Mall
Egyik pláza sincs fent tartalommal, pedig a célcsoportjuk ott tolong a TikTokon. Ha már a Facebookot is elhanyagolta a legtöbb, lehet most kellene még lépniük. A plázák online jelenlétéről már írtam korábban egy izgalmas elemzést: Hazai plázák online marketingjének elemzése
TheBodyShop
Alig 1 hónapos a TheBodyShop TikTok oldala. Örülök, hogy sikerült még az elején elcsípni őket, mert jól látható majd a változás.
BlackSheepBarber
A barbershopok közül is nyitnak a TikTok felé. Érdekes egyébként, hogy a szolgáltatók ezen a piacon mintha kicsit előnyben lennének, főleg a szépségipari piacon látni, hogy a felhasználók gyors növekedést tudnak felmutatni. Körmösök, pillások, fodrászok…
Gardróbom
Az idén induló startup több tízezer felhasználót köszönhet a TikToknak. Onnan indult az egész projekt, ami már ott tart, hogy befektetők invesztáltak a cégbe, és több tízezer aktív felhasználó használja a ruháinak eladására.
A Gardróbomról szóló cikket, sőt podcastot itt találod: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon
Wolt, BurgerKing…
Több piaci szereplő csak hirdet a platformon és nem tart fent saját csatornát. A Hirdetési fiókból, vagy ügynökségen keresztül feladott hirdetésnél lehet úgy hirdetni, hogy közben nincs fiókja az adott oldalnak. Ilyenkor a hirdető weboldalára navigálja a TikTok a felhasználót.
Ha értékesítesz, nem fog menni
Bár a TikTok abba az irányba megy, hogy értékesítési csatorna, sőt webshop funkciókat adjon a felhasználók kezébe, mégis valami zavar van a gépezetben. Látszik, hogy a felhasználók itt még kevésbé tolerálják a reklámot. Ennek oka, hogy szórakozni mennek a platformra. Márkaként sem jó, hogy még szórakozás közben is te vagy az arcában. Ezt persze főleg úgy értjük, hogy akkor nem jó az arcában lenned, ha te mindig reklámszagú anyagot teszel a felhasználók elé.
Márkaként még nehéz és erősen vegyes megítélése jogi szempontból, hogy a zenéket te miként használod a márkád népszerűsítésére. Bár a TikTok itt-ott bevezetett szabályokat, de kijátszható a rendszer és bármilyen márka tud az egyes zenékkel márkát építeni. Ez még egy megoldandó probléma, bár érdekes, hogy még mindig nem sikerült erre egy olyan fizetési megoldást kitalálniuk a közösségi média oldalaknak, hogy a zenék egy részletéért instant lehessen fizetni és a jogdíj rendezve van. Na majd talán egy startupnak eszébe jut!
Tehát amit látni, hogyha nagyon eladni akarsz, akkor itt még kevésbé fogsz tudni érvényesülni. Minták már vannak, még gyűjtök néhány példát, így gyere vissza később, hogy inspirálódni tudj ők mit csináltak.
Természetesen a Youtube még mindig nagyon jó platform, nem is azt mondjuk, hogy most aztán gondolkodás nélkül rohanj a TikTokra. A marketing alapszabálya, hogy tesztelj, ez se lesz mindenkinek jó. Nézd meg, teszteld le, és ha megy, taposd tövig a gázt. Nem késtél el semmivel!