A 2020-as év egészen biztosan sok cégnél egyet jelent majd a digitalizációval is. Több olyan vállalkozás van, akiknek sikerült még digitálisabbá tennie a vállalkozásuk működését. De itt van még egy nagy feladat, ami meghatározza, ki mekkora szeletet hasít majd ki a piacából: ez pedig a mobilra optimalizálás, a mobilfelhasználók megfogása. A koronavírus miatt az online webáruházak forgalma nőtt, az online élelmiszer rendelések száma nőtt, sőt! Több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon (GKI Digital felmérés), ezzel az aktív, online vásárló felnőtt lakosság száma már eléri a 3,35 millió főt. 2019-ben 8 hónap alatt nőtt organikusan ilyen mértékben az új belépők száma, mint most a járvány hatására alig másfél hónap alatt. Na, de menjünk is tovább ezekben a statisztikákban, lehetőségekben, mert van még mit magyarázni. Figyelem! A következő információk fontosak, látni fogod, hogy foglalkoznod kell vele!
A Facebook hirdetéseid, posztjaid felét olyanokat látják, akik CSAK mobilról fészbúkoznak
Az alábbi adat fölött mélázz el sokáig! Főleg akkor, ha több százezret költesz Facebookon. A 44%-a a felhasználóknak számítógépről nem is használja a Facebookot, csakis mobilon! Tehát a hirdetéseidre amikor kattint, azt főleg mobilon teszi!
És mi a helyzet a Google-lal? A Google hirdetésekkel? Vagy csak simán az organikus látogatókkal?
Mobil dominancia! Nem is akármilyen!
A Google keresések 61%-a MOBILRÓL TÖRTÉNIK
Ránéztem a saját statisztikáimra, és valóban a statisztika megállja a helyét, sőt a hirdetéseknél (Google Ads) magasabb is lett a mobilosok aránya.
Már most láthatod, hogy fontos foglalkoznunk a mobilos felhasználókkal, biztosan a megfelelő vásárlói élményt kapják-e. Aztán a következő lépés, hogy aknázzuk ki a mobilforgalmat, a mobildominanciát! Van is ötletem, mint például mobilapplikáció, nem is akárhogyan, és már az indulás megtérül!
Igen ám! De kisebb a konverzió! Zavar a gépezetben, vagy… –
Konverziós ráták B2C piacon az egyes eszközökről! 2019. negyedik negyedév US – Statista
A fenti ábrát kezeld azért óvatosan, mert a Desktop átlagosan inkább 3-3,6% között mozog, de az biztos, hogy több helyen is annak közel felét látjuk mindig mobilos konverzióknál. Konverzió számítása: a vásárlások száma / látogatók száma X 100.
Több tanulmányban is olvastam, hogy az alacsony konverziós ráta azért látható mobilon, mert a legtöbb weboldal nagyon gyenge a mobiloptimalizálásban, így ez torzítja az adatot. A top webáruházaknál a konverzió szinte már megközelíti a desktop konverziót, az applikációt használóknál pedig meg is előzi. A másik magyarázat a több eszköz használata, vagyis sokan mobilon nézelődnek, de a vásárlás befejezése desktopon (pl. laptop) történik. Ennek legfőbb oka visszavezethető az előző ponthoz, nem tudják használni a weboldalakat, gyenge a felhasználói élményük.
Ideje meglépned! Mobilapplikációd lesz!
A Jmango360 2018-as kutatása rámutatott, hogy az applikációk esetében a felhasználó 4,2-szer több terméket néz meg, mint mobilnézetben, és 3X nagyobb valószínűséggel vásárol az applikáció használata közben, mintha mobil böngészőben nézné a weboldalt.
Mi ennek az oka? Az egyik az, hogy az applikációk sokkal inkább felhasználóbarátak, mint egy weboldal. A másik pedig a nagyobb elkötelezettség, mert már letöltötte az applikációt.
Így lesz applikációd, ami hozza a fenti számokat. Sőt!
A Belee Games magyar applikáció fejlesztő csapat esettanulmánya már megjelent a Minneren, ami sokatokat érdekelt is. Nem is véletlen, a számok induló applikáció esetében:
- 4 napos kampány 37-szeres megtérülés!
- 4 napból 2 nap eladási rekord dőlt
- Az applikáció túlesett azóta egy újabb sikeres kampányon.
Az ötlet az, hogy költséghatékonyan vezeted be úgy az applikációdat, hogy először készíttetsz egy játékot (mindenki szeret játszani, főleg ha kuponokért, kedvezményekért teheti) a Belee Games applikáció fejlesztő csapattal. Ez már nagyon jó megtérülést tud hozni, és elindulhat a fejlesztése a nagy applikációnak.
Ez még később is jó lehet!
Már korábban akartál applikációt a webáruházadnak, de eltántorítottak a költségek? Igaz? Nos itt van nekünk egy koncepció, ami önmagában megtérül, és lényegében az applikációd már készen van, onnantól kapcsolható hozzá más modul is, online rendelés és egyéb ötlet, amit kitalálsz. Vedd fel a kapcsolatot a Belee Games csapatával és indítsátok el az applikációdat! Mi meg majd leteszteljük.
Az esettanulmányuk: Így lesz élmény a kuponozás a vásárlóknak! És a webshopnak is több vásárlója [Esettanulmány]
Forrás: GKi Digital, Facebook, Statista (mobil használat Google),
Statista – mobil konverzió statisztika
Jmango360
Fotó: Envato