Marihuána a Twitteren | Előfizetéses Facebook? Csak nem mindenkinek – Hírszemle

Dátum

Megosztás

Mi történik a kereskedelemben? A Walmart épp bezárja azt az üzletágát, amibe a konkurensek még bőven fektetnek. A közösségi média cégek úgy tűnik, már csak egymást másolják: a Meta épp előfizetéses profil hitelesítést vezet be a Twitter Blue példáját követve. Mondjuk itt elérést is vehetünk majd. Elon Musk pedig egy fontos döntéssel megcsapolhatja a dollármilliárdokon ülő kannabisz piacot, engedélyezi a marihuána reklámokat a Twitteren. Az eheti tippünk hogy áss a problémák mélyére az 5 miért technikával, a ti kérdeztétek rovatban pedig az elkerülhetetlen TikTok lesz a téma: van értelme a virális videóknak, ha a nézők a célcsoporton kívül esnek? A mikrofonok mögött: Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.

A hírszemle hanganyaga, videója

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszókon kereszül:

A heti híreink és témáink:

0:00 – Intro
1:21 – A Walmart bezárta a csak online egységeit
13:26 – Érkezik a fizetős Facebook, de mi lesz benne?
23:23 – A Twitter legalizálta a marihuána reklámokat
32:12 – Heti statisztika: A coworking a tökéletes munkahely?
40:50 – Ez jó ötlet, csináljuk: Az 5 miért technika
46:08 – Ti kérdeztétek: Van olyan, hogy túl nagy nézettség TikTokon?

Walmart bezárja a csak átvétel+fulfillment boltjait

A Walmart bezár több olyan „e-commerce only” üzletet, ahol eddig az online rendelt csomagokat lehetett átvenni, illetve ahonnan az online rendeléseket kiszállították. Ezzel egy olyan üzletágának a bővítését állítja le, amely területbe egyébként több hasonló vállalat még bőven invesztál.

A korábbi hírszemlékben felmerültek már témák, amiket ennek tudatában érdemes átgondolni:

  • A Walmart egy nyilatkozata szerint gyorsabban nő és profitábilisabb az ads üzletága, mint a kereskedelem. Sok cég az online média platformok helyett kezdett el a nagy kereskedőknél hirdetésre költeni, szóval szó szerint például a Facebooktól veszik el a pénzt. Ebben az epizódban beszéltünk erről (kattints a hírszemléért!).
  • Az Emarsys ügyfél-elköteleződést mérő platform 2022 májusi jelentése szerint, amerikai fogyasztók több, mint fele (54 százaléka) előnyben részesíti az üzleteket a webhelyekkel szemben (2000 embert kérdeztek meg). A The Daily on Retail kutatása alapján 2022-ben december közepéig közel ötször több üzlet nyílt, mint amennyi bezárt. Ebben a hírszemlében beszéltünk róla.
  • A webáruházak nehezebben érnek el profitot, mint a fizikai boltok? A Retail Dive-on jelent meg, hogy az Ipsos globális piackutató intézet egy kutatásában a válaszadó kereskedők 40%-a nem éri el a kívánt profitot online és 25%-uk konkrétan veszteséges.

Forrás: Retail Dive

Jön az előfizetéses Facebook és Instagram

A Twitter után a Meta is előfizetéssel monetizálná a platformjait: a hitelesített profiloknak járó kék pipát már az Instagram és a Facebook felhasználók is beszerezhetik havi 12-15 dollárért. Ettől a héttől kezdve bármilyen személyes felhasználó előfizethet a Meta Verified fiókra Ausztráliában és Új-Zélandon.

Az előfizetés kék jelvényt ad a fizető felhasználóknak, nagyobb láthatóságot biztosít a bejegyzéseiknek, védelmet nyújt a megszemélyesítőkkel szemben, és könnyebb hozzáférést az ügyfélszolgálathoz – mondta a Meta a weboldalukon. Az ellenőrzéshez a felhasználóknak személyigazolványra vagy hasonlóra lesz szükségük, és csak olyan profil fizethet elő, ahol a felhasználó arca látható a profilképen. Még nem tudjuk a funkciót mikor vezetik be globálisan, Zuckerberg egyik posztja szerint hamarosan.

Forrás: BBC News

Lazult a szabályozás, a fű már belefér Twitteren

A marihuána piac növekedése több, mint évi 20%. Jelenleg is 27.7 milliárd dollár a piac mérete és ez 80 milliárdnál is több lesz a várakozások szerint 2027-re. Az orvosi és a rekreációs marihuána fogyasztás is egy a globális legalizációs trend közepén van, amiben egy nagyon fontos lépés történt: Elon Musk bejelentette, hogy a Twitteren futhatnak majd kannabisz reklámok.

A Twitter lépése azért is fontos, mert egy milliárdokon ülő, hatalmas cash flowt bonyolító iparág kezd el most költeni náluk, ami stratégiai döntés. A másik hatása pedig, hogy nyomást gyakorol mást platformokra. Meddig hagyja majd a Meta és a Google, hogy Elon Musk cége zsebelje be egyedül ezeket a dollármilliókat?

Forrás: Adweek

Heti statisztika: a coworking a tökéletes munkahely?

819 irodai beosztásban dolgozó alkalmazottat kérdezett a Harvard Business Review. Meglepetésükre az eredmények azt mutatták, hogy a válaszadók egy harmadik helyről, például egy coworking (közösségi) irodából való munkavégzést szociálisan kielégítőbbnek érezték, mint az irodából (64%) vagy otthonról (67%) dolgozást. Az egyik fő ok az, hogy a coworking terek nemcsak a munkavégzés helye tekintetében kínálnak rugalmasságot, de a társaságban is. A felmérésben részt vevők 52%-a említette előnyként a „felesleges interakciók elkerülését a kollégákkal”.

Forrás: Harvard Business Review

Ez jó ötlet, csináljuk: Az 5 miért technika

Az 5 miért technika lényege, hogy addig kérdezel rá egy szituációban a miértre újra és újra, addig ásol lefelé az adott probléma mélyéig, hogy biztosan megértsd azt. Sok esetben felszíni tünetekkel találkozunk, például van egy motivációját vesztett alkalmazottunk. Azzal, hogy elkezdesz a miérttel mélyebbre ásni, rájöhetsz, hogy nem feltétlen ő a rossz munkaerő. Lehetséges hogy vállalati szinten van probléma a motivációs eszközeiddel, a fizetésekkel, juttatásokkal, vagy ezek rendben vannak, de nincs semmi más ami motiválná őket.

Kapcsolódó cikk: Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

A technika lényege nem is az, hogy pontosan 5-ször ismételd el magadnak ugyanazt, hanem hogy rávegyen, ne csípőből adj választ a problémákra, hanem igenis gondolkodj el és áss azok mélyére. Sokszor olyan helyen van a megoldás és a probléma gyökere, ami nem jut eszedbe első ránézésre.

Forrás: Entrepreneur

Minner cikk az 5 miért technika használatáról a reklámszövegírásban: Reklámszöveg írás közben ezt a kérdést tedd fel magadnak

Ti kérdeztétek: van értelme a TikTokon a nagy nézettségnek, ha nem csak a célcsoportot érjük el?

Ismét egy videónk a Tiktokon 200 000 nézettség fölé kúszott és jött egy kérdés a Minner Extra csoportban (a szalonképes verziója a kérdésnek): „Az nem baj, hogy túl sok olyan embert is bevonz a videó, akik nem célcsoportba tartoznak?”

A válasz, hogy természetesen nem tudjuk megakadályozni, hogy célcsoporton kívül is terjedjen a videó. Egy videó nem fog azonnal eladni, ne is várjátok el tőle. A populárisabb tartalmak jók arra, hogy időnként egy nagy merítést csináljunk, és utána a terelés közben úgy is leszakadozik az, akinek a téma túl szakmai, nem ezen a piacon akar mozogni. A videó azt mutatta be viccesen, hogy hogyan gondolkodnak válságban a kizsákmányoló cégvezetők. Ez jó megerősítés is lehet a Minner közösségbe tartozó vállalkozóknak, hogy mi másként gondoljuk, hogy jó munkaerőt tud szerezni, hogyha máshogy csinálja. Ezt a kommentekből is leszűrheti a vállalkozó. A többi a videóban, podcast adásban – és persze kövess minket Tiktokon!

Előző hírszemlék

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.