Márkaépítés: Erre az 5 dologra figyelj, hogy ütős márkád legyen

A kisebb cégek eddig még nem fordítottak elég időt és erőforrást a brandépítésre, pedig látható bevételnövekedést tudnának felmutatni. Gondolj bele, hogy akkor is fogy a termékedből, amikor nincs nagy reklámkampányod! Körbenéztem a piacon és azt látom itthon a márkaépítés szakemberekből is hiány van. Nagyrészt a marketinges látja el ezt a feladatot, de azt se teljesen. Olyan márkaépítés szakembert pedig nem találtam még itthon, akit teljes szívvel ajánlani is tudnék. Így marad az, hogy bizony nekünk kell oda tenni magunkat, keresni-kutatni. Ezért is született ez a tartalom.

Azokat gyűjtöttem össze, amire most legjobban kell összpontosítanod!

0. Márka fogalma

Egy vállalat pozicionálása, megkülönböztetése a többi versenytárstól, továbbá a vásárlóinak a céghez fűződő érzéseinek összessége.

1. Visszatérő vásárlók

Azoknak a cégeknek a legegyszerűbb brandet építeni, akiknek van olyan terméke, szolgáltatása, amit többször is megvásárol / használ a vásárló. A vevők így sokkal többször találkoznak, érintkeznek a termékkel, a márkával. Kialakul a lojalitás a márka iránt. A vállalkozásnak is jó, ha nem csak az egyszeri vásárlásokra épít, hanem olyan üzleti modellje van, amiben vannak visszatérő vásárlók. Gyúrd át az üzleti modelled! Legyen olyan termék, amit többször is el tudsz adni, vagy olyan termékeid, amik egymásra épülnek, kiegészítik egymást! Tehát gondolkozz:

  • belépőtermékben
  • főtermékben
  • kiegészítő termékben
  • prémium termék, vagy VIP ajánlatban
  • többször eladható termékben

2. Mázli! Már online is tudsz márkaérzést átadni

A közösségi oldalak megjelenésével sokkal könnyebb dolgunk lett márkaépítés során. Így addig is tudsz márkát építeni, amíg nincsenek visszatérő vásárlóid. Most nem azzal a bulshittel jövök, hogy könnyebben át tudod adni a márkád üzenetét a közösségi oldalakon 🙂 Ez is igaz, de ezt mindketten tudjuk és nagyon megfoghatatlan, ugye? Igaz, picit az egész brandépítés is az. Közösségi oldalakon azt az előnyt kaptuk meg, hogy folyamatosan érintkezésbe tudunk kerülni az emberekkel, ők többet találkoznak a termékkel, a színvilágunkkal…, ami hozzá segít minket, hogy kialakuljon a márkáról egy kép. Nézd meg, hogy biztosan azt sugallod a márkádról, amit szeretnél!

3. Írd össze mit gondolnál te a márkádról

Ülj le és írd össze, hogyha te lennél a vevői oldalon, akkor mit szeretnél, hogy gondoljanak a márkádról. Vagy másik megoldás, írd össsze, hogy te mit szeretnél átadni, mi legyen a márkaérzés. Mert ez alapján fogsz tudni kommunikálnod a marketingcsatornáidon (online / offline). Fontos időnként változhatnak ezek az üzenetek, de legyen egy fő irány, ami a 4. ponthoz is kapcsolódik, vagyis amivel megkülönböztetnek vagy azonosíthatnak a konkurenciáiddal szemben.

4. Azonosítás, megkülönböztetés – Arculat

A nagy márkák folyamatosan figyelnek arra, hogy mindenhol egységesen jelenjenek meg és azonnal felismerhetőek legyenek. Ugyanazokat a színárnyalatokat használják, dizájn elemeket. Te is kövesd ezt! Biztosan mindenhol odafigyelsz erre?

5. Minél több helyen találkozzon a márkával

A közösségi oldala segítségével eljutsz az emberekhez, de ez kevés lesz, ha még egy szintet meg szeretnél ugrani a márkáddal. Ehhez az kell, hogy egy másik forrásból is halljanak rólad, vagy más körülmények között találkozzanak veled:

  • Expo, kiállítás, rendezvény: Bármely offline esemény jó arra, hogy fizikailag is érintkezzenek a márkáddal. Ez 5-10-szer is erősebb kötődést tud kiváltani, mint az online jelenlét.
  • PR megjelenések: Az, amikor a márkádról ír / beszél a média. Legyen az nyomtatott újság, tv, vagy online portál, weboldal, blog.
  • Influencer megjelenések: Nemzetközi szinten már nagy divatja van az influencer marketingnek. Itthon a nagy cégek használják még csak. Kapcsolódó cikk:  Mennyibe kerül egy influencer, véleményvezér? Mennyit fizessek neki, hogy megérje

Olvasd el a Brandépítés cikksorozatot: 

1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész:  Online marketing

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek