Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz. Láthattad már statisztikákban, hogy a következetes brandépítés önmagában 23%-kal tudja megnövelni a bevételeidet, sőt a márkával rendelkező cégek nagyobb árréssel tudnak dolgozni. Ennek oka főleg az, hogy a költségeik csökkennek, illetve a márka miatt kevésbé vesznek részt a versenyben, így a piaci árhoz képest magasabbat is kérhetnek. Arról nem is beszélve, hogy egy erős márka válságállóvá teszi az üzletet. Vágjunk kis bele!

Márka fogalma

A definíció röviden körülbelül a vállalat pozicionálása, megkülönböztetése a többi versenytárstól, továbbá a vásárlók a céghez fűződő érzéseinek összessége. A lényeg, hogy:

A MÁRKA AZ ÜGYFELEK FEJÉBEN LÉTEZIK.

0. lépés – Területek, amiket érint a márkaépítés

A márkaépítés egy igazán komplex része a cégednek. Mert bár elsőre úgy tűnik, a marketinghez tartozik csak, de jobban belemerülve a részletekbe látszik, hogy az alábbi területeket érinti:

  • Marketing – Megjelenés, márkaüzenet, folyamatos jelenlét
  • Termék, termékfejlesztés – El kell érnünk, hogy lojális, visszatérő vásárlóink legyenek. Hogy jó termékünk legyen. Nincs olyan terméked, amit többször meg tud venni a vevő, vagy többször használni tudja? Akkor tegyél érte!
  • Ügyfélszolgálat – A jó ügyfélszolgálat egy minőségi ugrás. Ez az első hónapokban nagyobb ráfordítás, de utána a növekvő bevétel már kárpótol, illetve hála égnek skálázható (ahogy nő az ügyfélszám, egyenes arányban nő az ügyfélszolgálat terheltsége)
  • Utánkövetés, vevőápolás – Kicsit keresztmetszetben áll az ügyfélszolgálattal. A lényege, hogy nem engeded el a vevő kezét. Kapcsolatot tartasz, kommunikálsz vele. Itt ennél a pontnál már jelzem, hogy szükség lesz CRM rendszerre (ügyfélkezelő-rendszer). Ami elősegíti egyébként a többi területen is a fejlődésedet. Kutatásomból kiderült, hogy ez az a fontos alkotó elem, ami egyszerre tudja előmozdítani az összes fentit:
    • vevők megismerése
    • termékfejlesztés
    • utánkövetés,
    • ügyfélszolgálat
    • marketing
    • és segít a márkaépítésben. A legjobb pedig, hogy a CRM rendszer bevezetése nagyon jól megtérül, 8,7-szeres ROI-val számolhatsz.

Fontos! A brandépítés egy folyamat! A fenti területeken nem egyik napról a másikra fogsz változásokat hozni. Viszont minden változtatás növeli a céged értékét, közelebb visz az álmaidhoz és

olyan vállalkozásod lesz, ahol a fókusz nem a profiton van, hanem a vevőn.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Kapcsolódó cikkek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek