Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz. Láthattad már statisztikákban, hogy a következetes brandépítés önmagában 23%-kal tudja megnövelni a bevételeidet, sőt a márkával rendelkező cégek nagyobb árréssel tudnak dolgozni. Ennek oka főleg az, hogy a költségeik csökkennek, illetve a márka miatt kevésbé vesznek részt a versenyben, így a piaci árhoz képest magasabbat is kérhetnek. Arról nem is beszélve, hogy egy erős márka válságállóvá teszi az üzletet. Vágjunk kis bele!
Márka fogalma
A definíció röviden körülbelül a vállalat pozicionálása, megkülönböztetése a többi versenytárstól, továbbá a vásárlók a céghez fűződő érzéseinek összessége. A lényeg, hogy:
A MÁRKA AZ ÜGYFELEK FEJÉBEN LÉTEZIK.
0. lépés – Területek, amiket érint a márkaépítés
A márkaépítés egy igazán komplex része a cégednek. Mert bár elsőre úgy tűnik, a marketinghez tartozik csak, de jobban belemerülve a részletekbe látszik, hogy az alábbi területeket érinti:
- Marketing – Megjelenés, márkaüzenet, folyamatos jelenlét
- Termék, termékfejlesztés – El kell érnünk, hogy lojális, visszatérő vásárlóink legyenek. Hogy jó termékünk legyen. Nincs olyan terméked, amit többször meg tud venni a vevő, vagy többször használni tudja? Akkor tegyél érte!
- Ügyfélszolgálat – A jó ügyfélszolgálat egy minőségi ugrás. Ez az első hónapokban nagyobb ráfordítás, de utána a növekvő bevétel már kárpótol, illetve hála égnek skálázható (ahogy nő az ügyfélszám, egyenes arányban nő az ügyfélszolgálat terheltsége)
- Utánkövetés, vevőápolás – Kicsit keresztmetszetben áll az ügyfélszolgálattal. A lényege, hogy nem engeded el a vevő kezét. Kapcsolatot tartasz, kommunikálsz vele. Itt ennél a pontnál már jelzem, hogy szükség lesz CRM rendszerre (ügyfélkezelő-rendszer). Ami elősegíti egyébként a többi területen is a fejlődésedet. Kutatásomból kiderült, hogy ez az a fontos alkotó elem, ami egyszerre tudja előmozdítani az összes fentit:
- vevők megismerése
- termékfejlesztés
- utánkövetés,
- ügyfélszolgálat
- marketing
- és segít a márkaépítésben. A legjobb pedig, hogy a CRM rendszer bevezetése nagyon jól megtérül, 8,7-szeres ROI-val számolhatsz.
Fontos! A brandépítés egy folyamat! A fenti területeken nem egyik napról a másikra fogsz változásokat hozni. Viszont minden változtatás növeli a céged értékét, közelebb visz az álmaidhoz és
olyan vállalkozásod lesz, ahol a fókusz nem a profiton van, hanem a vevőn.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó cikkek:
- Böngéssz az összes Előny cikk közül itt!
- Ne csak olvasd, csináld is: Márkaépítés a közösségi médiában képzés
- 15 tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok
- A márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával
- Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?
- Amit nem mond el a márkaépítő szakértőd, marketing tanácsadód a brandépítésről