Marketing terv készítése közben vagy éppen? Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a cikkel a célom az, hogy egy olyan áttekintőt adjak, ami rávezethet a következő nagy marketing dobásodra. Nem fogok mindent részletezni és pontos megvalósítási lépeket leírni, legyen ez igazán gyorstalpaló – ám így is terjedelmes cikkre számíthatsz.
Természetesen főleg online marketingről lesz szó, de a legtöbb stratégiánál az offline megjelenés igencsak meg tudja támogatni az eredményességet. Ha segítség kell, keress minket!
Probléma, vagy vágy termék – Irány a kereső! Google
A weben a Google-ből származó látogatók vásárolnak a legnagyobb eséllyel. Ez nem is véletlen, hiszen már eleve nagyobb vásárlási szándékkal megyünk a fel a Google-re, vagy erősebb problématudattal és eleve megoldásokat keresünk.
Konverziós ráta = vásárlás/látogatások száma x 100 – értsd 100 látogatóból 3 vásárol átlagosan a keresőből (search) meglátogatva a weboldalad az alábbi statisztika alapján.

A fenti statisztikát, arányokat, rangsort mutatja a többi hasonló felmérés, például az Adobe 2020-as kutatása is.
Nos tehát a Google Ads, vagy a Google keresőoptimalizálás (SEO) jó stratégia lehet az erős problématudatú fogyasztók bevonzására.
Például egy duguláselhárító értelemszerűen a legnagyobb pénzt a Google hirdetéseire fogja majd helyezni, nagy is a verseny itt a Google-ben a kattintásokért! Apró érdekesség, hogy duguláselhárítás keresőszóra 380-3500 forint között mozog egy kattintás ára. Nos itt viszont a fenti konverziós ráta inkább 30%, mert ugye aki sz@rban van, az gyorsan lecsap az első linkekre, hirdetésekre.
Természetesen a Google-ből származó látogatók nemcsak hirdetésből jöhetnek, hanem keresőoptimalizálásból is származhatnak. Így szintén magas konverziós rátát kapunk. Van egy jó kis alapozó cikkünk a témában, amit egy keresőoptimalizáló partnerünk írt: A keresőoptimalizálás (SEO) alapjai
Social media – impulzus vásárlás és márkaépítés
Az erős problématudattal szemben a közösségi médiában a fogyasztók elé ömlesztve kerülnek a reklámok, maximum érdeklődési kör szerint nagyobb eséllyel találnak bele a platformok mi is érdekli jobban a felhasználókat adott időszakban.
Social media marketingben a célod az legyen, hogy több érintésen keresztül a fogyasztóhoz minél több információ eljusson a termékeddel kapcsolatban, meggyőzd, hogy jó választás titeket választani, és benne maradj a fejében alternatívaként, amikor meghozza a döntést. Nem is részletezem ezt tovább, temérdek Minner tartalom van erről.
Elmélyülnél ebben, vagy új információkat szednél fel? Erre menj tovább:
- Mi kell most a sikeres online marketinghez Magyarországon? Ezt az alap marketinget kövesd! [podcast]
- Melyik közösségi médiában legyél aktív? Facebook, Instagram, Youtube, TikTok…
Kampánymarketing – amit a Minner vállalkozókkal most használunk igazán!
Ez az a marketingmegoldás, amit aktívan alkalmazunk azoknál a Minner vállalkozóknál, akik tanácsadásra jönnek hozzánk.
Kampánykészítés szemlélet röviden: A marketingstratégiád középpontjában 2-3 hónapon át tartó összefüggő marketingkampányok állnak. Egy téma, termék, kategória köré kampányolsz. A kampányüzeneteid már-már a legjobb propaganda szöveggel vetekedve ragadnak meg az emberek fejében.
A McKinsey 15 éven át vizsgált 600 közepes és nagy részvénytársaságot. A hosszabb távú marketing stratégiát, kampányokat használó cégek 47%-kal nagyobb növekedést értek el és 36%-kal magasabb üzemi eredményt.
Mi a kampány? Kampányszemlélet: Ingyenes 25 perces videó vásárlás és regisztráció nélkül az új Kampánykészítés kurzusunk. Kattints ideés az intro utáni videót is el tudod indítani a videók listájánál.
Mit old meg a kampánymarketing?
- Legtöbbször alig néhány napig, vagy 1-2 hétig futtatunk csak egy kampányt például Facebook-on. Ez kevés ahhoz, hogy megragadjon, megmaradjon az információ az emberekben.
- Túl kevés hirdetés fut egyszerre, és az túl kevés verzióban, formátumban. Értsd 10 hirdetésnél több kell fusson, az is többfajta megközelítéssel, és formában (szöveg, kép, videó).
- Marketingstratégiád lesz
- Könnyebben együtt tudsz működni marketingügynökséggel, szabadúszókkal, mert pont ezt várják tőled. A kampánytervezésed lesz a híd közted és a marketingkivitelező között és így a sikeres marketing között is.
- Szezonban is sokkal jobban tudod skálázni a forgalmad, nagyobb szeletet fogsz meg.
- Saját szezont is létre tudsz hozni.
Kapcsolódó képzés: Kampánykészítés online kurzus
Sales funnel, tölcsér marketing
A tölcsér marketing lényege, hogy először egy nagy merítéssel bevonzod az érdeklődőket, majd egyre jobban kirostálod őket és a végén egy erősebb salessel lecsapod a dealt. Fontos itt megjegyezni, hogy terelési stratégiát kell alkalmaznod, hogy a tölcsérben egyre lejjebb, a sales felé irányítsd az embereket.
A funnelt három részre szokták bontani:
- Tofu („top of funnel”, a tölcsér teteje, legszélesebb része) – Eszméletlen sok kiáramlás megy főleg külsős platformokon, mint a közösségi média. Videók, Facebook posztok, és persze saját belső csatornák, mint a blogbejegyzések, podcastok. Itt nem is a termékről van szó, hanem a vevőről, problémáiról, vágyairól…
- Mofu („middle of funnel”, tölcsér közepe) – Itt a feladat a cég termékeit és szolgáltatásait megismertetni az érdeklődővel. Azokra célzol, akik túl vannak az első fázison. Remarketing hirdetések, vagy éppen hírlevél (e-mail marketing), ajánlatok küldése… Hírlevél stratégia például jó lehet arra, hogy oda tereled az első szakaszból az embereket és már a Mofu szakaszban is vannak. Itt már érdeklődő szakaszban vannak az emberek
- Bofu („bottom of funnel”, tölcsér alja) – Az utolsó szakasz, ahol megtörténik a csoda, vagyis a sales. A fogyasztó ilyenkor elkezd véleményeket, értékeléseket keresni, tehát megmutatod neki, elküldöd. Aztán felhívod telefonon, vagy szegmentált e-mailt küldesz neki, Google és Facebook display hirdetéssel bombázod.
B2B sales
A B2B piac kicsit más, mint a B2C. Azt gondolom nehezebb, mert igazán szűk réteget kell elérnünk. A leggyakrabban használt stratégia ezen belül valahogy így épül fel:
- Lead gyűjtő kampány online
- történhet landing page-en, promóciós oldalon kersztül
- blogbejegyzésekben
- letölthető csali tanulmányok által (még a nagyok is így csinálják, Microsoft, Adobe)
- hideghívással
- Több hívásos, megkereséses sales stratégia
- 30 perces ingyenes online megbeszélés, mint fő konverzió (ez opcionális) – Sales prezentáció
- LinkedIn és e-mail marketing, hírlevél stratégia, hogy igazán benne maradjunk a leendő partner fejében
Kapcsolódó cikkek:
- Ügyfelek, leadek szerzése. Így csináld online. Példa
- Nagykereskedő sales, export: 50 milliót kaptak a Cápáktól. Hol tart ma a The Lollipop Manufactory [podcast]
- Viszonteladó sales, sleptúra:
- Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]
- Tartalommarketing: Ennek a magyar cégnek a Netflix, Apple fizet. Blog marketinggel érte el. Ügyfélszerzés
Edukációs marketing
Ezt csak a cégek kisebbik része meri bevállalni, amit egyrészt azért nem tesznek, mert félnek, hogy ezzel a konkurenciához is visznek ügyfelet (nem), másrészt bizony ez melós.
Edukációs marketing általában tartalommarketing formájában testesül meg. Ez lehet blogbejegyzések tömkelege, videó, de akár webinárium is. A Minner például főként edukációs marketinget követ.
Kapcsolódó cikk: Sikeres ügyfélszerzés blogmarketinggel: Ezzel szerezte meg a Netflixet ügyfelének ez a magyar cég
Akciózás
Persze ezt sokan alkalmazzák, akciózzunk le egy-két terméket, megnő a profitunk. Általában ezzel az a baj, hogy nyílik az olló. Nem elég, hogy árengedményt adsz, még ezt hirdetned is kell. A nagy márkák (multik, főleg műszaki piacon) alapból magasabb árat határoznak meg, hogy évente 7-10 alkalommal tudjanak 15-25% kedvezményt adni. Nos árversenyben és nem saját termékkel ez még nehezebb lehet. Sőt, az sem jó, ha a vevők megszokják az árakciókat, és elkezdik kivárni, halasztani a rendeléseiket.
Hogyan lehet ezt kivédeni? Ebben a cikkben foglalkoztunk vele: Így akciózd le a termékedet, hogy ne a marketingköltség vigye el a hasznot. 5 tipp, akció ötlet
Van még másik is?
Hajaj még mennyi! A cikk bővülni fog, gyere vissza később.
Forrás: konverziós ráta adat: popupsmart.com
Fotó: Envato License