hétfő, január 18, 2021

Marketing trendek, ötletek 2021

Őrült egy év van mögöttünk, de a 2021-es év első fele is még hasonlóan fog telni, a jelenlegi állás szerint. A digitalizáció a korlátozások miatt még jobban előtérbe került, ami természetesen a marketinget szintén érinti. A tippeket a magyar piacra vonatkozóan kapod. Tudod, ez a Minner, ahol megjelennek a nemzetközi trendek is, de azokat először leteszteljük és utána írjuk meg annak alkalmazhatóságát itthon. Vágjunk is bele!

Néz, de nem lát! Használj ábrát!

A Tárki Kutatóintézet 2020-as kutatása rámutatott, hogy a fogyasztók több mint fele nagyon rossz értőolvasó képességgel rendelkezik. Erre rátesz még egy lapáttal, és nehezítő tényező az online marketingben, hogy az emberek figyelme megoszlik online tevékenység közben. Például egyszerre mobilozunk és beszélünk, vagy TV-zünk.

Kis pozitívum, már ha annak lehet nevezni, hogy az amerikaiaknál már korábban előjött ez a helyzet! Ők már előttünk járnak ebben, jobban odafigyelnek a funkcionális analfabetizmusra. Lásd például az Apple weboldalán az egyes készülékek termékoldalát sok ábra, kép, rövid szövegek.

Megoldás: Használj több ábrát, piktogramot, szöveg kiemelést a termékleírásaidban, promóciós oldalaidon, weboldaladon, sőt közösségi média kampányaidban.

Nézd meg a közösségi finanszírozó kampányokat! Jó minta számunkra! Persze azokat a kampányokat kell vizsgálni, ahol több százezer dollárt, vagy eurót gyűjtöttek össze. Mindegyiknél látod a sok képet, piktogramokat, videót, és persze vannak szövegek is.

Két cikk ezzel kapcsolatban:

Néhány példa az előbb belinkelt okosasztal kampányból: ez aztán információ átadás.

Egy 8 éves is megérti?

FOGADJUNK, HOGYHA FELJEBB NEM IS OLVASTAD A SZÖVEGET, DE A FENTI ÁBRÁKHOZ IDEGÖRGETTÉL ÉS MEGVIZSLATTAD!

Nézd meg ezt az információt videóban:

Facebook marketing

Az organikus elérések ismét csökkentek a Facebookon. Ez két dolgot jelent:

  • Még inkább hirdetéssel tudunk csak eljutni az emberekhez. Persze az organikus posztok is hoznak valamennyit, de nehezebb sikert elérni vele mint korábban (értsd: nem éri meg a rá szánt idő).
  • Egy átlagos vállalkozásnak heti 2 Facebook poszt bőven elég, amit a hírfolyamban oszt meg.

Ötlet: Legyen egy fix, folyamatos marketinged arra, hogy a Facebook hírfolyamodba feltett heti 2 posztot folyamatosan hirdeted is.

Facebook marketing képzés a MinnerAkadémián itt.

Élőben, live-ban eladni (Facebook, Instagram): Nemzetközi trendben már látszik, hogy az “ÉkszerTV szerű” élőben történő eladások online is működnek. Akár influencereket bevonva, akár saját céges csatornán is érdemes ezt csinálni. Tehát egy élő videóban beszélsz egy témáról, és közben a termékedről is, akár hívsz vendéget is. De a lényeg, amire készülj, hogy abban az időben adsz el. Tehát érdemes valamilyen jó ajánlattal is készülni. Ez azt is jelentheti, hogy például majd ősszel a Black Friday kampánynál ez egy jó megoldás lehet.

A Messengerre, chatbotra épülő marketing kampányokat egy új EU-s korlátozás megnehezíti, sőt ellehetetleníti. Így a Facebook korlátozta a chatbot funkciókat is, érdemes várni vele nyárig, őszig.

Facebook csoportok aktivitása: A korlátozások, otthonülés szinte robbanásnak indította a Facebook csoportokat. Ha olyan területen mozog a vállalkozásod, hogy saját csoportot építesz, akkor érdemes belevágnod. Például a Laptopszaki is a Minner anyagain felbuzdulva indította el és egyik fő marketing csatornájuk lett a FB csoportjuk, amiben a tagok is nagyon aktívak. Lásd itt:

Google: Hirdetés, SEO

Keresőoptimalizálás: A Facebookban csalódott emberek új terepe (SEO)

Bár a Google is nehezíti a terepet azzal, hogy egyre lejjebb kerülnek az organikus találatok (pl. hirdetések, térkép miatt) a keresőben, de így is sokkal jobban tudja a Google hozni az organikus látogatószámot a weboldalunkra, mint a Facebookról. És a FB-nál még posztokat is kell hozzá gyártani.

Átfogó tartalmak keresőoptimalizálásról:

Hirdetések:

Sok cégnél találtunk tavaly is már kiaknázható kulcsszavakat, és itt nem csak a keresőoptimalizálást értem alatta, hanem hirdetésnél is. Amit látunk trendben, hogy akár kezdőként, akár már haladóbb Google Ads-esként is érdemes kipróbálni az egy kulcsszavas hirdetéssorozatokat. Erről itt olvashatsz: Google Ads varázslat. Egy kulcsszóval is lehet pénzt keresni?! [podcast]

A piackutatásunk alapján látszik, hogy a Google hirdetést használó vállalkozások 83%-a nem megfelelő érkező oldallal hirdeti a termékét. Ez azt jelenti, hogy ha foglalkozol azzal, hogy a hirdetésedre való kattintás után igazán vevőcentrikus oldalra kerül az érdeklődő, akkor még nagyobb sikereket tudsz elérni a Google Ads hirdetéseiddel.

Ajánlom figyelmedbe a Google Ads képzésünket: Google Ads képzés online. Google marketing

Natív cikkek, cikk szponzorációk

A Minnernél és más médiaoldalaknál is felfigyeltünk rá, hogy a KKV szektor elkezdett reklámcikkeket venni releváns portálokon, adott területen működő blogokon, szakmai oldalakon. Míg a nagyobb márkák visszafogták az ilyen kiadásokat, addig a kis- és középvállalkozások legalább 30-40%-kal több megjelenést vettek.

Podcast marketing

Ha a területedre érdemes elindítani podcastot, akkor még mindig van benne lehetőség, bátran vágj bele. Óriási figyelemmegtartást lehet elérni, 3x nagyobbat, mint a Youtube-on. Persze nem kell ez mindenkinek, minden cégnek. Ami 2021-ben változik, hogy rövidebb adásokat érdemes feltölteni, mert sokkal több podcast között oszlik meg már a figyelem. Eddig a 40-60 perces hanganyagokat is meghallgatták az emberek, most már egyre jobban a 20-35 perces hanganyagokban érdemes gondolkodni. Erről itt olvashatsz bővebben: Podcast csatorna indítása, podcast marketing. Könnyebb, mint írni. Hogyan csinálj podcastet

+Érdekesség – Ellepték a piactereket

Amit látunk szakmai szemmel, hogy 2020-ban óriási kereslet, igény volt a piacterek iránt, és meg is rohamozták a vállalkozások az ilyen megoldásokat. Lényegében gyorsabban tudtak online-ba kapcsolni, online eladni. Nem garancia a bevételre a piactéren való megjelenés.

Például a Meska.hu -t megrohamozták a termelők, kézművesek, de közben a portál forgalma nem nőtt annyira, és a piacozó termelőknek a számításai nem jöttek be így az online világban. Teljesen más rutinnal vásárolnak, barangolnak az emberek az ilyen oldalakon, és meg is oszlik a sok cég, vállalkozás között a forgalom. Erről bővebben ebben a digitalizációról szóló cikkben írtam.

Hasonlót tapasztaltunk a Wolt, Netpincér, Bolt Food futárcégeknél is, amit az éttermek leptek el, és valójában annyira nem lett több az ételrendelő, mint amennyivel több étterem felkerült a rendszerbe.

Marketing tartalmak és képzések

Fotó: Brett Jordan / Unsplash
Forrás: Tárki 2020

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek