Marketing trendek, ötletek 2021

Őrült egy év van mögöttünk, de a 2021-es év első fele is még hasonlóan fog telni, a jelenlegi állás szerint. A digitalizáció a korlátozások miatt még jobban előtérbe került, ami természetesen a marketinget szintén érinti. A tippeket a magyar piacra vonatkozóan kapod. Tudod, ez a Minner, ahol megjelennek a nemzetközi trendek is, de azokat először leteszteljük és utána írjuk meg annak alkalmazhatóságát itthon. Vágjunk is bele!

Néz, de nem lát! Használj ábrát!

A Tárki Kutatóintézet 2020-as kutatása rámutatott, hogy a fogyasztók több mint fele nagyon rossz értőolvasó képességgel rendelkezik. Erre rátesz még egy lapáttal, és nehezítő tényező az online marketingben, hogy az emberek figyelme megoszlik online tevékenység közben. Például egyszerre mobilozunk és beszélünk, vagy TV-zünk.

Kis pozitívum, már ha annak lehet nevezni, hogy az amerikaiaknál már korábban előjött ez a helyzet! Ők már előttünk járnak ebben, jobban odafigyelnek a funkcionális analfabetizmusra. Lásd például az Apple weboldalán az egyes készülékek termékoldalát sok ábra, kép, rövid szövegek.

Megoldás: Használj több ábrát, piktogramot, szöveg kiemelést a termékleírásaidban, promóciós oldalaidon, weboldaladon, sőt közösségi média kampányaidban.

Nézd meg a közösségi finanszírozó kampányokat! Jó minta számunkra! Persze azokat a kampányokat kell vizsgálni, ahol több százezer dollárt, vagy eurót gyűjtöttek össze. Mindegyiknél látod a sok képet, piktogramokat, videót, és persze vannak szövegek is.

Két cikk ezzel kapcsolatban:

Néhány példa az előbb belinkelt okosasztal kampányból: ez aztán információ átadás.

Egy 8 éves is megérti?

FOGADJUNK, HOGYHA FELJEBB NEM IS OLVASTAD A SZÖVEGET, DE A FENTI ÁBRÁKHOZ IDEGÖRGETTÉL ÉS MEGVIZSLATTAD!

Nézd meg ezt az információt videóban:

Facebook marketing

Az organikus elérések ismét csökkentek a Facebookon. Ez két dolgot jelent:

  • Még inkább hirdetéssel tudunk csak eljutni az emberekhez. Persze az organikus posztok is hoznak valamennyit, de nehezebb sikert elérni vele mint korábban (értsd: nem éri meg a rá szánt idő).
  • Egy átlagos vállalkozásnak heti 2 Facebook poszt bőven elég, amit a hírfolyamban oszt meg.

Ötlet: Legyen egy fix, folyamatos marketinged arra, hogy a Facebook hírfolyamodba feltett heti 2 posztot folyamatosan hirdeted is.

Facebook marketing képzés a MinnerAkadémián itt.

Élőben, live-ban eladni (Facebook, Instagram): Nemzetközi trendben már látszik, hogy az “ÉkszerTV szerű” élőben történő eladások online is működnek. Akár influencereket bevonva, akár saját céges csatornán is érdemes ezt csinálni. Tehát egy élő videóban beszélsz egy témáról, és közben a termékedről is, akár hívsz vendéget is. De a lényeg, amire készülj, hogy abban az időben adsz el. Tehát érdemes valamilyen jó ajánlattal is készülni. Ez azt is jelentheti, hogy például majd ősszel a Black Friday kampánynál ez egy jó megoldás lehet.

A Messengerre, chatbotra épülő marketing kampányokat egy új EU-s korlátozás megnehezíti, sőt ellehetetleníti. Így a Facebook korlátozta a chatbot funkciókat is, érdemes várni vele nyárig, őszig.

Facebook csoportok aktivitása: A korlátozások, otthonülés szinte robbanásnak indította a Facebook csoportokat. Ha olyan területen mozog a vállalkozásod, hogy saját csoportot építesz, akkor érdemes belevágnod. Például a Laptopszaki is a Minner anyagain felbuzdulva indította el és egyik fő marketing csatornájuk lett a FB csoportjuk, amiben a tagok is nagyon aktívak. Lásd itt:

Google: Hirdetés, SEO

Keresőoptimalizálás: A Facebookban csalódott emberek új terepe (SEO)

Bár a Google is nehezíti a terepet azzal, hogy egyre lejjebb kerülnek az organikus találatok (pl. hirdetések, térkép miatt) a keresőben, de így is sokkal jobban tudja a Google hozni az organikus látogatószámot a weboldalunkra, mint a Facebookról. És a FB-nál még posztokat is kell hozzá gyártani.

Átfogó tartalmak keresőoptimalizálásról:

Hirdetések:

Sok cégnél találtunk tavaly is már kiaknázható kulcsszavakat, és itt nem csak a keresőoptimalizálást értem alatta, hanem hirdetésnél is. Amit látunk trendben, hogy akár kezdőként, akár már haladóbb Google Ads-esként is érdemes kipróbálni az egy kulcsszavas hirdetéssorozatokat. Erről itt olvashatsz: Google Ads varázslat. Egy kulcsszóval is lehet pénzt keresni?! [podcast]

A piackutatásunk alapján látszik, hogy a Google hirdetést használó vállalkozások 83%-a nem megfelelő érkező oldallal hirdeti a termékét. Ez azt jelenti, hogy ha foglalkozol azzal, hogy a hirdetésedre való kattintás után igazán vevőcentrikus oldalra kerül az érdeklődő, akkor még nagyobb sikereket tudsz elérni a Google Ads hirdetéseiddel.

Ajánlom figyelmedbe a Google Ads képzésünket: Google Ads képzés online. Google marketing

Natív cikkek, cikk szponzorációk

A Minnernél és más médiaoldalaknál is felfigyeltünk rá, hogy a KKV szektor elkezdett reklámcikkeket venni releváns portálokon, adott területen működő blogokon, szakmai oldalakon. Míg a nagyobb márkák visszafogták az ilyen kiadásokat, addig a kis- és középvállalkozások legalább 30-40%-kal több megjelenést vettek.

Podcast marketing

Ha a területedre érdemes elindítani podcastot, akkor még mindig van benne lehetőség, bátran vágj bele. Óriási figyelemmegtartást lehet elérni, 3x nagyobbat, mint a Youtube-on. Persze nem kell ez mindenkinek, minden cégnek. Ami 2021-ben változik, hogy rövidebb adásokat érdemes feltölteni, mert sokkal több podcast között oszlik meg már a figyelem. Eddig a 40-60 perces hanganyagokat is meghallgatták az emberek, most már egyre jobban a 20-35 perces hanganyagokban érdemes gondolkodni. Erről itt olvashatsz bővebben: Podcast csatorna indítása, podcast marketing. Könnyebb, mint írni. Hogyan csinálj podcastet

TikTok

Itthon is már 1 millió felett van a felhasználók száma. A cégek, márkák még nem lepték el ezt a közösségi oldalt. Mi is készülünk már oda egy kampányt, hiszen mindent le kell tesztelni, valamikor tavasszal indulnak a posztjaink. Érdekes megnézni például az Aldi Magyarország TikTok csatornáját, nagyon kreatívak. Javaslatom, ahogy mi is tettük, szentelj rá heti 1 órát, mondjuk egy hónapon keresztül, hogy ráérezz a posztokra, témákra, és arra, hogy mi tetszik ott a felhasználóknak.
Volt olyan Minner vállalkozó, aki például így indított be egy új digitális vállalkozást, és szerzett több ezer előregisztrálót, majd az indulásnál is a TikTok volt a fő marketingcsatorna: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon

+Érdekesség – Ellepték a piactereket

Amit látunk szakmai szemmel, hogy 2020-ban óriási kereslet, igény volt a piacterek iránt, és meg is rohamozták a vállalkozások az ilyen megoldásokat. Lényegében gyorsabban tudtak online-ba kapcsolni, online eladni. Nem garancia a bevételre a piactéren való megjelenés.

Például a Meska.hu -t megrohamozták a termelők, kézművesek, de közben a portál forgalma nem nőtt annyira, és a piacozó termelőknek a számításai nem jöttek be így az online világban. Teljesen más rutinnal vásárolnak, barangolnak az emberek az ilyen oldalakon, és meg is oszlik a sok cég, vállalkozás között a forgalom. Erről bővebben ebben a digitalizációról szóló cikkben írtam.

Hasonlót tapasztaltunk a Wolt, Netpincér, Bolt Food futárcégeknél is, amit az éttermek leptek el, és valójában annyira nem lett több az ételrendelő, mint amennyivel több étterem felkerült a rendszerbe.

Marketing tartalmak és képzések

Fotó: Brett Jordan / Unsplash
Forrás: Tárki 2020

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek