Nem jönnek a vásárlók! Rászántad magad, hogy végre online is reklámozd a cégedet, de valahogy nem akarnak jönni azok a fránya megkeresések, rendelések. Ilyenkor két irányba kezdesz el mozgolódni. Vagy új marketingest keresel (akár saját magad helyett), vagy arra gondolsz, hogy a weboldallal van a baj. Bár tapasztalat szerint utóbbira ritkán következtetnek az emberek, cégvezetők.
Tudom, mi járhat a fejedben, ha hasonló szituációban vagy! Addig nem nyúlok a weboldalhoz, ameddig a marketing nem hoz annyit, hogy érdemes legyen. Ami egyébként teljesen logikus következtetés, véded a korábbi befektetést. De aztán belekerülsz egy ilyen melyik legyen előbb, a tyúk vagy a tojás problémába. Nem elég jó a weboldal, ezért nem teljesít elég jól a marketing, de közben nem jön elég profit, hogy fejleszd a weboldalt.
A napokban beszéltem Vaszkó Martinnal a boost79 digitális ügynökség vezetőjével, akihez hasonló problémákkal fordulnak a vállalkozók – vagy ha nem is ezzel keresik fel, a megbeszélés alatt egészen biztosan szóba kerül.
Például ilyennel keresték meg őt legutóbb. Te is magadra ismersz?
Miközben olvasod az egyes kérdéseket / problémákat, kezdhet az is körvonalazódni, hogyha valami problémát látsz, nem jól teljesít valami, akkor érdemes megkérdezni az aktuális kiviteleződet, hogy miért is áll fenn a jelenség. Ha nem ad javaslatot, hogy miként lehet ezt javítani, akkor érdemes másnál is kérdezni.
Nem jól teljesít a Google hirdetés, Google Ads
Ez sokszor előforduló kérdés nálunk is, de a boost79-hez is sokszor jön ilyen kérdés. Ha magunk csináljuk, akkor persze nem mindenre jut idő, főleg nem optimalizálni. De ha okokat keresünk még, akkor:
- A külsős marketinges nem lép be ténylegesen optimalizálni a hirdetéseket – Martin tapasztalata, hogy korábbi megbízásoknál látják, hogy csak egyszer be volt állítva hó elején, vagy megbízás elején és kész, nem foglalkoztak vele.
- A Google Ads hirdetések sikeressége sokszor függ a weboldalunktól is. A hirdetési minőségi mutatószámunkat növelhetjük azzal, ha tényleg oda kerül a látogató, ahol egyből megtalálja a keresésre adott választ.
- Például NE a főoldalra mutasson a link, főoldalt az esetek 99,9999%-ában NEM hirdetünk. Mindig aloldalt, a weboldal alrészét.
- A kulcsszó beállítások nincsenek gondozva. Például Martin mesélte, hogy egy ügyfelüknél olyan sok kulcsszó volt beállítva, sőt nem voltak kizáró kulcsszavak, ezért sok felesleges pénz ment olyan hirdetésekre, ahol a fogyasztó nem is arra keresett rá, amire hirdetett a cég. Természetesen ezt orvosolták, amikor hozzájuk került.
- Tehát lehet az is, hogy másik marketingesre van szükséged, de lehet az is, hogy a weboldalt kell fejleszteni. Aloldal létrehozásába még senki nem halt bele (tudomásunk szerint).
A célzás rossz?
- Volt már olyan eset, hogy egyszerűen nem kívánt emberek jöttek az oldaladra? Facebook hirdetésnél sokszor előfordulhat. Tudod mi ilyenkor a legrosszabb? A Facebook azt hiszi, neked ez jó, mert látja, van aktivitás, közben üres a kassza. Nyomja tovább a hirdetést, és nem tudod megváltoztatni.
- De az is lehet, hogy a célzás is rossz, de közben a weboldal szövegezése sem a legjobb, nem a célcsoportnak íródott, nem az ő nyelvezetével, képi világával van felvértezve a weboldal.
Van lájk, de abból nem veszünk holnap kenyeret a boltban.
Nem jönnek a Facebook marketing eredmények. Mi lehet a baj?
- Rossz a kreatív, vagyis a hirdetési szöveg és kép. Például gyenge minőségű a szöveg, nem elég populáris, direktben a terméket hirdeted, de azt sem a megfelelő képpel vagy szöveggel.
- Kevés a hirdetés. Facebook marketingnél egyszerre akár 20-40 hirdetés is fut, hogy hozza a megfelelő számokat, eredményeket. Arról nem is beszélve, hogy az elején akár 100 teszthirdetésnek is kell mennie, hogy megtaláljuk azt a 20-40 hirdetést, ami jól megy.
- A reklámbüdzsé 7-10%-át tesztelésre költöd. Aminek az a lényege, hogy megnézed, hogy mi megy, mi nem megy, és ami tényleg hatásos, na arra utána ennek többszörösét költöd el. De ehhez kell több hirdetés, ahogy előző pontban írtuk – főleg az elején.
Ha szeretnéd kisvállalkozásodban rendbe tenni az online kommunikációdat (weboldalt is), marketingedet, akkor vedd fel a kapcsolatot Martinnal, a boost79.hu-val. Kattints ide!
Fotó: Matthew Fassnacht / Unsplash