Marketingpszichológia. Befolyásolás? Manipuláció? Szent Grál? Példákkal is készültünk [podcast]

Dátum

Megosztás

Vállalkozóként sokszor Szent Grálként is gondolunk a különböző marketing pszichológiai megoldásokra, trükkökre. De másik oldalon ott van az, hogy ilyen trükkökkel manipuláljuk a vásárlókat? Akár rossz kezekbe is kerülhetnek olyan technikák, megoldások, amelyekkel előnye származhat egy csaló vállalkozásnak, aki ezzel visszaél. Erről beszélgettünk Kukoly Dáviddal, aki a Shoprenter performance marketing divíziójának vezetője, és mellette marketingpszichológiával foglalkozik, továbbá a MinnerAkadémián most debütált a marketingpszichológia képzése.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

Kukoly Dávid a Minner haladó marketing anyagának a Marketing pszichológia képzésnek az oktatója.

Hozok a tartalomból néhány kiemelt témát:

A marketing trükkel, befolyásolási technikákkal vigyázni kell

A Gazdasági Versenyhivatal főleg e-kereskedelemben büntetett olyanért, hogy nem is volt készleten a termék, de levitték az árát, vagy túlságosan sürgették a fogyasztót. Dávid nem is javasol ilyen etikátlan megoldásokat.

Árazási trükk

A decoy hatásról is beszélgettünk, amivel például a mozik vonzóbbá teszik a középső árkategóriát. Ezzel érik el, hogy többen válasszák a középső ajánlatot. Érdekesség, hogy a hazai mozik, főleg a kicsik nem megfelelően alkalmazzák ezt.

De a Shoprenter esetében is kitértünk arra, hogy nem véletlen a magasabb árral kezdik az összehasonlítást a honlapjukon (balról jobbra), amikor a webshop rendszer előfizetési díjakat szemléltetik.

Dáviddal beszélgettünk arról, hogy az ár feltüntetésének, elrendezésének is milyen hatása van a fogyasztóra. Beszélt arról is Dávid, hogy a Google Optimize hogyan segíti ezt letesztelni.

Használhatják ezt kisvállalkozók is? Például egy fodrász?

A válasz igen, több olyan marketingpszichológiai megoldás van, amit egy kis vállalkozás is használhat és nem kell hozzá multi vállalkozásnak lenni hozzá.

Kimondatni az emberekkel azt, amit gondol?!

A Minnernél a képzések eladásánál a kifogáskezeléseket már a szövegben alkalmazzuk. A cél, hogy elérjük, hogy miközben olvassa a kifogást, amiért nem akarja megvenni, kimondja és ezzel fel is oldjuk, persze meg is magyarázzuk.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Így tervezd az üzleti éved akkor is, ha nem vagy az a tervezős fajta

Biztosan mindenhonnan látod most, hogy így évtervezés, úgy évtervezés, érezheted picit a nyomást is, hogy csinálnod kell. Nos ezt a témát járjuk most körbe,...

Vigyázz, 3 nap alatt elfogyhat a KKV-támogató hitelprogram keretösszege!

November utolsó napján megjelent a mikro-, kis- és középvállalkozások likvid működésének támogatását célzó hitelprogram, amely korábban is hatalmas népszerűséggel bírt. Most a projekt újra...

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...