Marketingpszichológia. Befolyásolás? Manipuláció? Szent Grál? Példákkal is készültünk [podcast]

Dátum

Megosztás

Vállalkozóként sokszor Szent Grálként is gondolunk a különböző marketing pszichológiai megoldásokra, trükkökre. De másik oldalon ott van az, hogy ilyen trükkökkel manipuláljuk a vásárlókat? Akár rossz kezekbe is kerülhetnek olyan technikák, megoldások, amelyekkel előnye származhat egy csaló vállalkozásnak, aki ezzel visszaél. Erről beszélgettünk Kukoly Dáviddal, aki a Shoprenter performance marketing divíziójának vezetője, és mellette marketingpszichológiával foglalkozik, továbbá a MinnerAkadémián most debütált a marketingpszichológia képzése.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

Kukoly Dávid a Minner haladó marketing anyagának a Marketing pszichológia képzésnek az oktatója.

Hozok a tartalomból néhány kiemelt témát:

A marketing trükkel, befolyásolási technikákkal vigyázni kell

A Gazdasági Versenyhivatal főleg e-kereskedelemben büntetett olyanért, hogy nem is volt készleten a termék, de levitték az árát, vagy túlságosan sürgették a fogyasztót. Dávid nem is javasol ilyen etikátlan megoldásokat.

Árazási trükk

A decoy hatásról is beszélgettünk, amivel például a mozik vonzóbbá teszik a középső árkategóriát. Ezzel érik el, hogy többen válasszák a középső ajánlatot. Érdekesség, hogy a hazai mozik, főleg a kicsik nem megfelelően alkalmazzák ezt.

De a Shoprenter esetében is kitértünk arra, hogy nem véletlen a magasabb árral kezdik az összehasonlítást a honlapjukon (balról jobbra), amikor a webshop rendszer előfizetési díjakat szemléltetik.

Dáviddal beszélgettünk arról, hogy az ár feltüntetésének, elrendezésének is milyen hatása van a fogyasztóra. Beszélt arról is Dávid, hogy a Google Optimize hogyan segíti ezt letesztelni.

Használhatják ezt kisvállalkozók is? Például egy fodrász?

A válasz igen, több olyan marketingpszichológiai megoldás van, amit egy kis vállalkozás is használhat és nem kell hozzá multi vállalkozásnak lenni hozzá.

Kimondatni az emberekkel azt, amit gondol?!

A Minnernél a képzések eladásánál a kifogáskezeléseket már a szövegben alkalmazzuk. A cél, hogy elérjük, hogy miközben olvassa a kifogást, amiért nem akarja megvenni, kimondja és ezzel fel is oldjuk, persze meg is magyarázzuk.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...