KezdőlapGazdaság és üzletMarketingpszichológia. Befolyásolás? Manipuláció? Szent Grál? Példákkal is készültünk

Marketingpszichológia. Befolyásolás? Manipuláció? Szent Grál? Példákkal is készültünk [podcast]

-

Vállalkozóként sokszor Szent Grálként is gondolunk a különböző marketing pszichológiai megoldásokra, trükkökre. De másik oldalon ott van az, hogy ilyen trükkökkel manipuláljuk a vásárlókat? Akár rossz kezekbe is kerülhetnek olyan technikák, megoldások, amelyekkel előnye származhat egy csaló vállalkozásnak, aki ezzel visszaél. Erről beszélgettünk Kukoly Dáviddal, aki a Shoprenter performance marketing divíziójának vezetője, és mellette marketingpszichológiával foglalkozik, továbbá a MinnerAkadémián most debütált a marketingpszichológia képzése.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

Kukoly Dávid a Minner haladó marketing anyagának a Marketing pszichológia képzésnek az oktatója.

Hozok a tartalomból néhány kiemelt témát:

A marketing trükkel, befolyásolási technikákkal vigyázni kell

A Gazdasági Versenyhivatal főleg e-kereskedelemben büntetett olyanért, hogy nem is volt készleten a termék, de levitték az árát, vagy túlságosan sürgették a fogyasztót. Dávid nem is javasol ilyen etikátlan megoldásokat.

Árazási trükk

A decoy hatásról is beszélgettünk, amivel például a mozik vonzóbbá teszik a középső árkategóriát. Ezzel érik el, hogy többen válasszák a középső ajánlatot. Érdekesség, hogy a hazai mozik, főleg a kicsik nem megfelelően alkalmazzák ezt.

De a Shoprenter esetében is kitértünk arra, hogy nem véletlen a magasabb árral kezdik az összehasonlítást a honlapjukon (balról jobbra), amikor a webshop rendszer előfizetési díjakat szemléltetik.

Dáviddal beszélgettünk arról, hogy az ár feltüntetésének, elrendezésének is milyen hatása van a fogyasztóra. Beszélt arról is Dávid, hogy a Google Optimize hogyan segíti ezt letesztelni.

Használhatják ezt kisvállalkozók is? Például egy fodrász?

A válasz igen, több olyan marketingpszichológiai megoldás van, amit egy kis vállalkozás is használhat és nem kell hozzá multi vállalkozásnak lenni hozzá.

Kimondatni az emberekkel azt, amit gondol?!

A Minnernél a képzések eladásánál a kifogáskezeléseket már a szövegben alkalmazzuk. A cél, hogy elérjük, hogy miközben olvassa a kifogást, amiért nem akarja megvenni, kimondja és ezzel fel is oldjuk, persze meg is magyarázzuk.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek