Vállalkozóként sokszor Szent Grálként is gondolunk a különböző marketing pszichológiai megoldásokra, trükkökre. De másik oldalon ott van az, hogy ilyen trükkökkel manipuláljuk a vásárlókat? Akár rossz kezekbe is kerülhetnek olyan technikák, megoldások, amelyekkel előnye származhat egy csaló vállalkozásnak, aki ezzel visszaél. Erről beszélgettünk Kukoly Dáviddal, aki a Shoprenter performance marketing divíziójának vezetője, és mellette marketingpszichológiával foglalkozik, továbbá a MinnerAkadémián most debütált a marketingpszichológia képzése.
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcast rövid leirata
Kukoly Dávid a Minner haladó marketing anyagának a Marketing pszichológia képzésnek az oktatója.
Hozok a tartalomból néhány kiemelt témát:
A marketing trükkel, befolyásolási technikákkal vigyázni kell
A Gazdasági Versenyhivatal főleg e-kereskedelemben büntetett olyanért, hogy nem is volt készleten a termék, de levitték az árát, vagy túlságosan sürgették a fogyasztót. Dávid nem is javasol ilyen etikátlan megoldásokat.
Árazási trükk
A decoy hatásról is beszélgettünk, amivel például a mozik vonzóbbá teszik a középső árkategóriát. Ezzel érik el, hogy többen válasszák a középső ajánlatot. Érdekesség, hogy a hazai mozik, főleg a kicsik nem megfelelően alkalmazzák ezt.

De a Shoprenter esetében is kitértünk arra, hogy nem véletlen a magasabb árral kezdik az összehasonlítást a honlapjukon (balról jobbra), amikor a webshop rendszer előfizetési díjakat szemléltetik.

Dáviddal beszélgettünk arról, hogy az ár feltüntetésének, elrendezésének is milyen hatása van a fogyasztóra. Beszélt arról is Dávid, hogy a Google Optimize hogyan segíti ezt letesztelni.
Használhatják ezt kisvállalkozók is? Például egy fodrász?
A válasz igen, több olyan marketingpszichológiai megoldás van, amit egy kis vállalkozás is használhat és nem kell hozzá multi vállalkozásnak lenni hozzá.
Kimondatni az emberekkel azt, amit gondol?!
A Minnernél a képzések eladásánál a kifogáskezeléseket már a szövegben alkalmazzuk. A cél, hogy elérjük, hogy miközben olvassa a kifogást, amiért nem akarja megvenni, kimondja és ezzel fel is oldjuk, persze meg is magyarázzuk.