Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

A címben leírt „10X cég” alatt gyorsan növekvő cégeket értek. Azt kutatjuk, hogy mi jellemző azokra, akik át tudták törni a növekedést gátló plafont. Most a marketingszemlélet oldalát nézzük meg. A növekedés kéz a kézben jár a még több vevővel, ami teljesen más marketinget követel meg a részedről. A régi eszköztárral nem fogsz még nagyobb skálázódást elérni, új módszerek, rutinok, szokások kellenek. Választ keresünk arra, hogy mit csinálnak máshogy, jobban a marketingben a gyorsan növekvő cégek? Számít az, hogy mennyit költünk marketingre? Hová helyezzünk még költségvetést (ahol meg is térül)? A marketing sok-sok P-je közül mivel foglalkozzunk?

A növekedés teljesen új szemléletmódot és új eszközrendszert igényel. A cikket előfizetőink olvashatják, akik megtudják azt, hogy mit kell tenniük ahhoz, hogy Előnybe kerüljenek a piacukon és azt is, hogy mit kell tenni a marketingben a 10X növekedéshez.

A marketingünknek hosszú utat kell még bejárnia, hogy felnőjön egy olyan piaci szereplő kommunikációjához, aki a felső 1%-ban van a piacán. Ebben a cikkben igyekszünk elindítani ezen az úton.

Marketing a meglévő vevőkre

Sokan nem is gondolnak arra, hogy egyenes út a növekedéshez a jelenlegi vevők vásárlási élményének növelése. Az ügyfélélmény a skálázódás hajtóereje lehet. Lássuk is, hogy milyen színterei vannak enne:

Ügyfélszolgálat, ügyfélélmény.

Kezdjük először is motiváló statisztikákkal, kutatásokkal (linkek, források a cikk végén).

  • A Forester kutatása alapján az ügyfélélményre fókuszáló cégek 80%-kal felülmúlják a gyengén szereplő piaci szereplőket. Ez számszerűsítve: a legjobban teljesítő márkák 5,7-szer több bevételt érnek el a kimagasló ügyfélélménnyel, mint a területen gyengén muzsikáló versenytársaik.
  • A Dimension Data’s Global Customer Experience Benchmarking Report adatai alapján az ügyfélélmény folyamatos javításán dolgozó cégek 84%-a forgalomnövekedésről számolt be. Továbbá az ebbe a kategóriába tartozó cégek 73%-a profitrátában is felülteljesítik a versenytársaikat.
  • A Microsoft Stat of global customer service report tanulmányából kiderül, hogy a fogyasztó 96%-ának a hosszútávú elköteleződés fontos szempontja a jó ügyfélszolgálat (pl. 24 órában elérhető).
  • A McKinsey kutatása alapján csupán a vásárlói útvonal megtervezésével és felügyeletével a forgalmunk 10-15%-kal növekedhet és a költségünk 15-20%-kal csökkenhet. Ezt az ollót már én is szeretem!
  • És még sorolhatnánk, több tucat kutatást találtam még, amely ugyanarra az eredményre jutott, Ha jól bánunk a vevővel, magasabb a profitunk, forgalmunk, és még a költségeken is spórolunk. Ez persze valahol logikus is, de azt is tudom, hogy nehéz kézzelfoghatóvá tenni, ezért is nehéz foglalkozni vele.

Na, de mi az az ügyfélélmény? Mivel tudjuk növelni, befolyásolni? És ilyen más marketing kell a 10X-hez?

A cikk további részét előfizetőink olvashatják. Kerülj előnybe a piacodon! Csatlakozz a Minner Előny tagsághoz!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

A cikksorozat további részei

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!

Kapcsolódó cikkek