Új termék bevezetése nem egyszerű, de annál több lehetőség van benne! Egy új vállalkozás pedig nehéz helyzetben van az indulásnál, hiszen még senki nem ismeri. Azt már többször olvashattad a Minneren, hogy legkönnyebben a meglévő vevőinknek adunk el. Persze feltörekvő, induló cégnél először az új vásárlókra összpontosítunk, hiszen még csak elindultunk. Most adaptálni fogunk egy másik területről egy sikeresen működő dolgot. Ahogy Elon Musk vagy Jeff Bezos, sőt még Steve Jobs is többször hangoztatta, hogy: azok lesznek a sikeres vállalkozók akik más területről is tudnak adaptálni dolgokat, úgy most mi is ezt tesszük. Nem mellesleg azért, mert 2020-ban rá foglak venni, hogy legyen új terméked!
Röviden: Ebből fogunk átvenni megoldásokat: a közösségi finanszírozó oldalakon meghirdetett termékek teljesen ismeretlenként lépnek a nagyérdemű elé. A vásárlókat jól összeállított promóciós oldalakon, landing page-eken keresztül győzik meg. A cégek Kickstarter és az Indiegogo oldalakon hirdetik meg a termékeiket és legtöbbször elővásárlókat szereznek ezeken a platformokon. Tehát még nehezebb a dolguk. A vásárlók azért fizetnek, hogy majd megkapják a terméket egy távoli időpontban, az is lehet hogy csak több hónap múlva. És megy nekik! Amit átveszünk tőlük, hogy a termékeikre eszméletlen informatív promóciós oldalakat, landing pageket készítenek. Ezeknek a felépítéséből, logikájából érdemes adaptálni.
Fontos! Én nem arra buzdítalak most, hogy közösségi finanszírozó kampányt csinálj, hanem arra, hogy csinálj ilyen promóciós oldalakat a weboldaladon belül és másold le a bevált módszereiket!
Nézd csak! Ez a speciális uzsonnás doboz, vagyis táska, már 327 millió forintnál jár. (Kép alul, promóciós oldal itt, van mit nézni).
Ennyiért vettek terméket! Már 10 000 vásárló! Nem babra megy a játék! Valós zöldhasúra, pénzre!
Gondolj bele, hogy neked ott az (új) terméked, tudod szállítani is, mindenféle fekete öves marketing technikát alkalmazol, aztán még mindig nem vagy megelégedve a forgalommal! Ők meg ismeretlenként egy oldalt csinálnak aztán gyűjtik a pénzt, sőt még a terméket is több hónapra rá küldik. És versenyeznek az oldalon fentlévő többi projekttel! Döbbenet! És egyben motiváló is! Adaptáljunk! Adaptáljunk!
A több milliárd dollárt hozó promóciós oldalak
Egy korábbi cikkben már bemutattam a top közösségi finanszírozó kampányokat. Forintban átszámolva több ezer milliárdot gyűjtöttek össze ezek a cégek, de már egy közepesen teljesítő közösségi finanszírozó kampány is több száz milliót hoz forintban. a 10-20 millió forint árbevétel szinte már biztos, ha valaki jó terméket visz az érdeklődők elé.
Olvasd végig, hogy értsd mit is adaptálunk!
Az alapok, háttér információk az adaptáláshoz
Főleg nemzetközi piacokon termékkel induló vállalkozások hirdetik meg a Kickstarter és Indiegogo oldalakon. Ezek az oldalak platformot adnak, összegyűjtik az ilyen lehetőségeket. De általában nem elég az, hogy egy ilyen oldalra felkerülsz, nem biztos az, hogy sikerül pénzt gyűjteni. Főleg az induló cégek töltik fel ide a terméküket, bemutatkozójukat. Ahhoz, hogy több tízmillió dollárt összegyűjtsenek, kell természetesen előmarketing (hirdetnek rá, hogy majd indul a közösségi finanszírozó kampányuk), de az első kritikus tömeg megszerzése után már elég jól haladnak. A cégek valójában itt elővásárlókat gyűjtenek, legtöbbször a termékek még kész sincsenek (ez még fontos tényező lesz), a vásárlók előre fizetnek.
A sikeres termékek egy problémát vagy igényt céloznak meg.
Ezt tudjuk egyébként is, mi is azért csináljuk, vagyis valószínűleg te egy igényt elégítesz ki a termékeddel (problémára adsz megoldást). Na, de itt azt érdemes megnézni, hogy többször is kiemelik a fő dolgot, amihez kapcsolódik a termék. Akár a fájdalompontot, problémát, igényt, szerepeltetik a videóban, leírásban, képen. Így hamar azonosulni tud a vevő vele, átérzi (újra átéli, konstatálja, hogy így van, nála is létezik ez a probléma…).
Itt van például ez a labda a deszkával.
54 millió forint értékben adták el már a Kickstarter-en ezt a terméket. Több ezer vásárló. Gondolj bele, egy induló cégnél!!! Sőt 2020. májusában szállítják csak ki a terméket. Azért hoztam példának, mert most érted: nem egy huhh de mekkora fejlesztés. Egyszerű termék, akár még könnyen másolható is (jó persze a deszkán és a labdán egészen biztosan sokat kísérleteztek).
A kommunikációjukban bemutatják szépen a problémát, miért hozták létre, hogy miben segít. A videón kívül a projekt oldalukon szövegben, képen is többször foglalkoznak vele, hát még ezen a szép infografikán:
Ahogy ennek a terméknek (Skill Board) a projekt oldalát, úgy több projekt oldalt is nézz meg! Na jó, óriási a termék, engem meggyőzött!
Inspirálódj abból, ahogyan bemutatják a terméküket! Nekik nehezebb dolguk van meggyőzni az érdeklődőket. +tipp, a top 10 legtöbb pénzt (88 milliárd forintot) kapott kampány itt van nálam listában, érdemes megnézni őket)!
A siker kulcsa a kommunikáció, a probléma/ igény, a megvalósítás (ami a termék) megfelelő bemutatása:
Persze, aki ezekre a weboldalakra téved, valószínűleg nagyobb hajlandóságot mutat vadidegen cégektől terméket vásárolni, de van benne egy nehezítő faktor is, nem azonnal kapja meg a vevő a terméket, előre fizet akár hónapokkal, sőt 5-10 hónappal előre. Arról nem is beszélve, hogy több más termék is van az oldalon, a cégek egymással versenyeznek. Gondolj bele, hogy neked könnyebb! A promóciós oldaladra ha ráviszed az embert csak tőled függ, hogy merre kalandozik el, még jobban irányítani tudod a figyelmét.
Na most ezeken a közösségi finanszírozó oldalakon:
- Először is a videóban
- vagy elmondják a sztorit, hogy honnan jött az ötlet (amivel valójában a problémát is szemléltetik),
- vagy alapból a problémával, igénnyel indítanak.
- Bemutatják a megoldást, ami ugye a termékük.
- És bemutatják még mire jó, miért előnyös a termék, mit kell róla még tudni.
- Utána a jön a kifejtős rész, amit legtöbbször képeken szemléltetve mutatnak be (akár szolgáltatást is), a legtöbb infografikát is használ
- Majd lényegében a videóban szereplő információkat a promóciós oldal lejjebb lévő szövegeibe is beleteszik
- Vélemények rész: prototípusnál már írnak véleményeket, még akkor is, ha csak ismerősük próbálta. Már piacon lévő terméknél pedig akár a korábbi termékükhöz kapcsolódó véleményeket osztanak meg vagy éppen felkérnek valakit, hogy próbálja ki a terméket, szolgáltatást és írjon róla. Tudod a vélemények, értékelések rész nagyon fontos marketing eszköz, mert az emberek keresik a reklámoknál, termékeknél. (erről cikk, kutatás, statisztika itt)
- És külön feltüntetik, mikor, hogyan kapod meg a terméket. Ami persze náluk kifejezetten fontos, hiszen valószínűleg több hónap múlva. Na, de nálad is érdemes ezt kiírni! (És most lecseszem magam, majd utána megyek bővíteni a landing oldalaimat a hogyan jut hozzá résszel).
- És persze figyeld meg, hogy nagyon-nagyon hosszú promóciós oldalakat készítenek!
Van egy cég, a Casper.com, akik szinte tökéletesen csinálják ezt, vagyis a termékeiknek promóciós oldalakat készítenek, szinte hasonló koncepcióval, mint a fenti közösségi finanszírozásban résztvevő cégek. Több milliárd forint értékben adnak el online matracokat. Itt írtam róluk egy esettanulmányt, ez legyen az a cikk, amivel folytatod most a tanulást, inspirálódást, utána jöhet a többi: Ez a cég online ad el matracokat. 4 év alatt 300 milliárd forint értékben
Kapcsolódó cikkek, amiket mindenképpen olvass el!
- A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]
- Új termék, vállalkozás beharangozó kampánya egy síkölcsönző példáján
Forrás: Kickstarter (linkek a szövegben)