Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?

Szeretnél több vevőt? Úgy érzed valami visszatartja őket a vásárlástól? Vagy megrekedt az értékesítésed egy szinten? Vagy más dolog miatt kattintottál, mondjuk feltetted magadban a kérdést, hogy lehet több profitom? Oké, ez most kicsit top-shoposra sikerült… Mondjuk evidens, hogy mindig több vevőt szeretnénk, bár persze van egy maximum, amit ki tudunk szolgálni, mégis jó érzés, ha szinte szétszedik a “pultot” az érdeklődők. Egy csekklistát, ötletlistát állítottam össze arról, hogy mivel is érdemes kezdeni és folytatni (a megvalósítást), ha úgy érezzük valami nem oké, elmaradoznak a vevők, vagy sok a reklámköltség és mégsincs eredménye. Vágjunk is bele!

Szóval, akkor nekem valami jó vevőszerző marketing kell?!

Hóhóhó! Ne menjünk ennyire előre! Nem a reklámokkal kell először foglalkozni. Érdemes kicsit rendbe tenni a céged, termékeidet, szolgáltatásaidat, ajánlatokat, vagy éppen az árazást. Tudom-tudom, nagyon jó terméked van és mindenkinek szüksége van a tiédre. Efelől nincs is semmi kétségem. Viszont itt vagy, szóval most foglalkozzunk azzal, hogy mi az, amin lehet, sőt kell is változtatni, vagy milyen lehetőségeid vannak.

A legfontosabb! Ezzel kezdd!!!

Az alábbi csekklista segít abban, hogy elkezdj gondolkodni, tervezni.  Ülj le! Vegyél elő egy üres lapot, vagy jegyzetfüzetet, igazából mindegy mit, csak írni lehessen rá! Írd le:

  • Milyen termékeid vannak
  • Milyen ajánlataid (van-e akciós, kiemelt, belépő, visszatérő, szezonális…). – Ez nagyon fontos rész! Sokszor megkeresnek cégek, hogy nem megy a marketingjük és kellene vele valamit kezdeni. Ekkor átnézzük az ajánlataikat és kb. 3 sorban összeszedhető… Én ekkor azt mondom, erre aztán felesleges marketing költséget pazarolni.
    Ehhez a ponthoz még hozzá tartozik, hogy dolgozd ki, hogy legyen (nem baj ha valamelyik nincs, de érdemes ezekben gondolkodnod)

  • Árak – Írd fel, mikor változtattál utoljára árat! – Ugye! Itt van a kutya elásva. Régen változtattál, igaz? Vagy éppen árversenyben vagy, amiatt nem tudsz. Erre megoldás, vissza a második pontra, ajánlatokat, csomagokat összeállítani. Sőt erre azt mondom, vedd meg ezt az árazás könyvet: Könyvajánló: Óriási Profittartalmú Árazási Stratégiák Vállalkozóknak – Dan S. Kennedy & Jason Marrs
  • Akciók – írd fel, mikor volt utoljára akció nálad (ha folyamatosan van, akkor már ezzel kezdheted, hogy beszünteted a folyamatos akciózást)
  • Nézd meg a konkurenciánál a fenti 4 pontból mik vannak, milyenek….! Mindennek utána tudsz nézni, még az akcióknak is. Nincsenek a figyelő listán? Akkor legyenek! Havi egyszer érdemes megnézni, mit csinálnak a többiek. (Nincs konkurenciád? Remélem tudod, hogy minden piacon van.)
  • Egyáltalán kik a vevőid, ki a célcsoport? – ezt tényleg írd fel, jó nagy betűkkel, mert még szükséged lesz rá! Ha azt írod fel, hogy mindenki, akkor kezdődik a baj…
  • Mennyi forintba kerül egy vevő (első vásárlásáig, átlag)?
  • Átlagosan mennyi forintot hagy nálad az ügyfél, amíg kapcsolatban állsz vele? Vagyis az ügyfél-élettartama alatt.
  • Érdemes ránézni a bevételekre/kiadásokra is – mi van akkor, ha nem is kell több vevő, hanem mondjuk felesleges költségek csökkentése, vagy éppen… (következő pont)
  • Tedd fel magadnak a kérdést! hogy “Mit lehet automatizálni? Van olyan folyamat, amire van már online megoldás, vagy egyszerűbb megoldás?
  • Írd fel, milyen marketingcsatornákon éred el a vevőidet. Írd le azt is, hogy melyikről jön a legtöbb bevétel.

Tudod mit érsz el ezekkel? Végre látod magad előtt hol állsz. Fura dolog ez a rajzolás, jegyzetelés, mert valahogy előhozza az emberből, hogy gondolkodjon, ötleteljen, vagy ahogy én szoktam mondani, brainstormingoljon.

Marketing, reklám tippek, vevőszerzés, online, offline

Figyelem! A cikkben több másik Minner cikkre mutató link is található. Ezt azért így csinálom, mert amelyik információ megtetszik, tovább tudsz kattintani. Ha ezt mind beleírnám ebbe a cikkbe, akkor már mehetnék is a nyomdába, mert könyv mennyiségű tartalom lenne most előtted. 

Természetesen a marketingről is írok, mivel azért kattintottál a cikkre, hogy ezzel kapcsolatos tippeket kapj. Először a fenti listán rágd át magad, aztán jöhet a marketing/reklám! Valljuk be, a marketing része nem csak az, hogy Adwordsözünk, vagy Facebook posztokat reklámozunk, hanem hozzátartozik az árazás, ajánlatok, vevőkommunikáció, termék is. Na nézzük a reklámot! 

0. Lépés a jó marketinghez

Itt sem maradhat el a csekklista, mielőtt nekiállsz ötletelni, ezeket gondold végig, vagy vesd papírra!

1. Ingyenes, vagy alacsony költségvetésű marketing csatornák

Az ingyenes marketing technikákat imádjuk, mert részben ingyenesek. Miért csak részben? Mert a legtöbb csak látszólag van ingyen, valószínűleg vagy az időddel fizetsz, vagy ahogy leírtam, az alacsony költségvetésűeket is ide veszem.

  • Apróhirdetés – Mikor adtál fel utoljára apróhirdetést? Nincs olyan termék/szolgáltatás, amit ne lehetne így hirdetni. Egy próbát megér, főleg mikor rájössz, hogy a kiemelést szinte fillérekért adják. És mennyien fogják látni a márkaneved a hirdetésben (többször alkalmaztam, sőt megbízóimnál is, mindig meglepődnek). Sőt, tapasztalatom, hogy az ingyenes apróhirdetés oldalaknak még a SEO-ja (keresőoptimalizálás) is nagyon jó.
  • Kupon oldalak – Itt a másik “klasszikus”. Ha van belépő terméked, akkor időnként mindenképpen próbáld meg kuponos oldalakon keresztül értékesíteni.  Ehhez kapcsolódó tippek: 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek 
  • Ajánlás – Találj ki egy jó ajánlói rendszert a törzsvásárlóidnak!
  • Gerillamarketing (erről a 4-es pontban írok)

2. Facebook, Google Adwors, keresőpotimalizálás, Youtube, hírlevél

Egyre nagyobb a verseny, de egyszerűen nem tudod nélkülözni a fenti online megoldásokat. Nem is az alapokkal akarlak untatni, hanem olyan tippeket, ötleteket gyűjtöttem össze, amik segíteni fognak neked.

3. Brandépítés

Eljutottál eddig? Ez az! Hoztam is egy képet, hogy még fenntartsam az érdeklődésed, figyelmed. Ez a kép részben mindent elmond a brandépítésről:

Ki tudsz tűnni a hazai cégek közül, amint elkezdesz foglalkozni a brandépítéssel is. Bár ezt azért is a harmadik helyre soroltam, mert valójában ez költséges lesz és csak később térül meg. Egy valami viszont biztos. Sokkal nagyobb vásárlói bázisod lesz, sőt még a profitrátádon is meg fog látszódni. Bár itt van egy nagy hátrány. Csak azoknak a cégeknek jó a brandépítés, akiknek van olyan terméke/szolgáltatása, amit akár többször is meg tudnak venni a vásárlók, vagyis vannak visszatérő vevők. Erről egy komplett cikksorozat szól a Minneren:

Influencer marketing: Nem véletlen, hogy a brandépítéshez soroltam. Influencer marketinget csak akkor alkalmazz, ha vagy brandépítést szeretnél, vagy egy éppen futó kampányt szeretnél megtámogatni nagyobb megjelenéssel. Ehhez kapcsolódóan készítettem egy ingyenes videóanyagot. Itt éred el >>> Így használd az influencer marketinget

4. Egyedi megoldások, amikkel ki tudsz tűnni

  • Gerillamarketing: A legjobb eszköz arra, hogy megtámogass egy éppen futó marketing kampányt, vagy arra, hogy felfigyeljenek rád a reklámzajban, vagy például bekerülj a médiába. Ehhez kapcsolódó tartalmam: Gerillamarketing tippek, trükkök, ötletek – így csináld 
    A képen a Mortein egyik gerilla ötlete. Zseniális!
  • Sajtóközlemény, infografika, kutatás: Na erre is érdemes lesz igazán ráállnod!
    1. Kutasd a termékedhez, célcsoportodhoz köthető dolgot, csinálj egy kérdőívet, 1000-2000 fővel töltesd ki!
    2. Készítsd belőle infografikát,
    3. tedd fel a weboldaladra, közösségi oldalaidra,
    4. készítsd belőle prospektust (használd a rendezvényeiden, küldd el a legnagyobb vevőidnek),
    5. és a legfontosabb, juttasd be a médiába (az eredményeket, infografikát)! Utóbbi miatt érdemes tényleg átgondolni mit kutatsz, mi az amivel be tudsz kerülni a sajtóba.  Én ezzel kerültem be tavaly (mármint ha a kutatásokat nézzük) >>> Itt vannak az eredményei a fiatalok vállalkozó kedvét vizsgáló Minner kutatásnak

5. Egyéb marketing csatornák

  • Rendezvények: Szervezz bármilyen eseményt, rendezvényt, valójában bármit, amivel tudsz fizikailag is találkozni az emberekkel. Menj ki expóra, kiállításra, természetesen mint kiállító!
  • Hideghívás, telemarketing: Bár régi marketing eszköz, mégis még mindig sikerrel lehet alkalmazni.
  • DM posta levél:  Már a direkt marketing (dm) levelek küldése teljesen átalakult, és most már nem a postaládákban gyűlnek a reklám célú levelek, hanem az emailek között találjuk meg őket. Érdemes tehát eljátszani a gondolattal, hogy most már újra felértékelődhet a postai dm levelek küldése, mivel kevés cég használja marketingre. Mi az, amit postán kapunk? Közműszámla, bankszámla kivonat, telefonszámla. Ezeket egyből kivesszük a postaládából és mindet kibontjuk. Cégek esetében is így van.  Amennyiben mi csak az értékesítő igazgatónak címezzük, biztosan készhez kapja. Az ügyvezető vagy tulajdonossal már nehezebb dolgunk van, hogy pontosan ő kapja meg a levelünket, mivel előtte a titkárnő, asszisztens kibonthatja. Tipp: A meglévő partnereinknek küldjünk ki levelet, vagy olyan cégeknek is, akikkel régebben kapcsolatban álltunk. Ezt szépen megcímezve, üzleti levélként írjuk meg. Ajánlat is szerepeljen benne, mivel így hatékony a kommunikáció. Fontos, hogy írjuk bele a leiratkozás lehetőségét, egy emailcímet, vagy telefonszámot megadva.

Tanulj erről online! – Marketing képzések a MinnerAkadémián

Szerezd be egyben a marketing csomagot, melynek tartalma:

  • Facebook marketing alap-középhaladó képzés
  • Így marketingeld a céged – Átfogó online / offline marketing képzés
  • Ár: 32 500 Ft – Kattints ide és szerezd be most!

Ki írta a tippeket, tanácsokat, ki a szerző? 

Mándó Milán vagyok. 5 éve foglalkozom sales- és marketingterülettel, 7 éve sales és hideghívással (telemarketing). Több cég online és offline marketing stratégiáját készítettem el már, illetve valósítottam meg.  Előadásokat és oktatásokat tartok marketing és üzleti témákban. A Minner.hu portálon szponzorált tartalmakat készítek a szponzoroknak, reklámozóknak. Továbbá én üzemeltetem ezt a már napi 8000 fős olvasótáborral rendelkező üzleti portált. Személyes tanácsadói óráimon, konzultációkon a cégek üzleti modelljét alakítom át, új megközelítésbe helyezem az értékesítési modelljüket, illetve ehhez kapcsolódó marketingterv kidolgozásában is részt veszek.

Fotó: brian/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek