Az egyik blogger tanítványom még tavaly szeptemberben indította el a blogját. Januártól már főállásban blogolt és kereste természetesen a szponzori lehetőségeket. Így találtak egymásra a Motorolával. Ha jól emlékszem, az első találkozás a Baba-Mama Expón történt a blogger és a cég marketingese között. Ki a blogger? Bernáth Melinda a smarta.blog.hu tulajdonosa, bloggere. A legtöbb cég nem szeret nyilatkozni az eredményeiről, vagyis nem szeretné, ha látnák, így külön öröm, hogy a Motorola igent mondott, sőt, nyilatkozott is.
A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!
Amikor webshop kampányai elindultak a Smarta blogján, akkor még csak pár ezer követővel rendelkezett a blogger, és havi 20-50 000 látogatóval (azért írom, hogy csak, mert azóta megtöbbszöröződtek az adatok). Mielőtt még tovább mennénk, szeretném elmondani, hogy a Motorola-nak a webshopjában nem mobilokat lehet vásárolni, hanem baba, otthon, és walkie talkie kategóriába tartozó termékeket. Továbbá azt is jó ha tudod, hogy Melinda blogjának az olvasóinak nagy része 30-50 és közötti hölgy, anyuka (a tartalmakat nekik írja).
A cikk, ami felrobbantotta a Motorola webshopját. A blogon Mobil helyett Walkie talkie!? cikket több mint 3000-en látták áprilisban, ami már elég nagy szám volt ahhoz, hogy megugorjon a webshop látogatottsága, illetve forgalma. DE ez még semmi! A kiskereskedők megrendelései is megugrottak, mivel náluk is keresték a terméket a vásárlók, miután olvasták a cikket, így természetesen érezték, hogy be kell szerezniük a termékeket.
A cégtől megtudtam, hogy előző évhez képest is nőtt a forgalmuk, és ennek nagy részét a Smartanak köszönhetik. A növekedés azt jelenti, hogy megduplázódott, sőt, a számokat láttam, és 100%-os növekedésnél is több volt.
A Motorola marketingese ezt nyilatkozta az együttműködésről:
„Mióta a Motorola márkával foglalkozom rengeteg megkeresést kapok különböző újságíróktól, médiumoktól, szolgáltatóktól megjelenéssel kapcsolatban. Sajnos nagyon nehéz előre megjósolni, hogy a jól bevált kommunikációs csatornákon kívül milyen más eszközök fognak bevételt termelni, így én is kellő óvatossággal fogadok el 1-1 ajánlatot. Mindig is érdekesnek tartottam azokat a lehetőségeket, amelyek nem a sablon megjelenésekre építenek, hanem újszerűen, az online és offline trendeket figyelembe véve tárják a márkát a potenciális vásárló szeme elé. Ezért is kezdtem el együttműködni Smarta-val, akinek köszönhetően sok olyan emberhez eljut a termék akik eddig nem ismerték, vagy nem tudták, mire is használják. Smarta a blogjában érdekes szemszögből mutatja be a termékeket, így rengeteg olyan embert elér, akik egyébként a tv-ben vagy újságban észre sem vennék. Nem csak blogolásról van szó, hiszen a kampányok alkalmával más online eszközöket is bevetünk. Így mérhetően megnő az eladások száma a kampányok után. Nem mellesleg besegít a céges blog írásába is. ” – Viki
Blogger, szponzor, olvasó
A bloggernek oda kell tennie magát, hogy olyan tartalmat készítsen, ami beleillik a blogjába, és nem fognak elfordulni tőle az olvasók a reklámok miatt. Természetesen a cégek azt szeretnék, ha ilyen szponzorált blogbejegyzések szinte PR cikknek nézzenek ki. Így mindig öröm, amikor olyan partnereket talál az influencer, akikkel könnyű együtt dolgozni, és hagyják kibontakozni. Tapasztalatom az, hogy azok a bloggerek sokkal hitelesebbnek tűnnek az olvasó szemébe, akiknél megjelennek reklámok, szponzorált tartalmak. Ez főleg abból adódik, hogy az olvasó látja, hogy már több cég (minél nagyobb annál jobb) is felfigyelt a bloggerre, vagyis hiteles abban, amivel foglalkozik. Még több ilyet!
Ha a te céged is szeretne hasonló sikereket elérni, akkor írj a hello@minner.hu email címre.