Megéri bloggereken keresztül reklámozni? Erre jó példa a Motorola, akinek a webshopjának forgalma megduplázódott egyetlen egy blogger miatt

Az egyik blogger tanítványom még tavaly szeptemberben indította el a blogját. Januártól már főállásban blogolt és kereste természetesen a szponzori lehetőségeket. Így találtak egymásra a Motorolával. Ha jól emlékszem, az első találkozás a Baba-Mama Expón történt a blogger és a cég marketingese között. Ki a blogger? Bernáth Melinda a smarta.blog.hu tulajdonosa, bloggere. A legtöbb cég nem szeret nyilatkozni az eredményeiről, vagyis nem szeretné, ha látnák, így külön öröm, hogy a Motorola igent mondott, sőt, nyilatkozott is.

Amikor webshop kampányai elindultak a Smarta blogján, akkor még csak pár ezer követővel rendelkezett a blogger, és havi 20-50 000 látogatóval (azért írom, hogy csak, mert azóta megtöbbszöröződtek az adatok). Mielőtt még tovább mennénk, szeretném elmondani, hogy a Motorola-nak a webshopjában nem mobilokat lehet vásárolni, hanem baba, otthon, és walkie talkie kategóriába tartozó termékeket. Továbbá azt is jó ha tudod, hogy Melinda blogjának az olvasóinak nagy része 30-50 és közötti hölgy, anyuka (a tartalmakat nekik írja).

A cikk, ami felrobbantotta a Motorola webshopját. A blogon Mobil helyett Walkie talkie!? cikket több mint 3000-en látták áprilisban, ami már elég nagy szám volt ahhoz, hogy megugorjon a webshop látogatottsága, illetve forgalma. DE ez még semmi! A kiskereskedők megrendelései is megugrottak, mivel náluk is keresték a terméket a vásárlók, miután olvasták a cikket, így természetesen érezték, hogy be kell szerezniük a termékeket.
A cégtől megtudtam, hogy előző évhez képest is nőtt a forgalmuk, és ennek nagy részét a Smartanak köszönhetik. A növekedés azt jelenti, hogy megduplázódott, sőt, a számokat láttam, és  100%-os növekedésnél is több volt.

A Motorola marketingese ezt nyilatkozta az együttműködésről:

Mióta a Motorola márkával foglalkozom rengeteg megkeresést kapok különböző újságíróktól, médiumoktól, szolgáltatóktól megjelenéssel kapcsolatban. Sajnos nagyon nehéz előre megjósolni, hogy a jól bevált kommunikációs csatornákon kívül milyen más eszközök fognak bevételt termelni, így én is kellő óvatossággal fogadok el 1-1 ajánlatot. Mindig is érdekesnek tartottam azokat a lehetőségeket, amelyek nem a sablon megjelenésekre építenek, hanem újszerűen, az online és offline trendeket figyelembe véve tárják a márkát a potenciális vásárló szeme elé. Ezért is kezdtem el együttműködni Smarta-val, akinek köszönhetően sok olyan emberhez eljut a termék akik eddig nem ismerték, vagy nem tudták, mire is használják. Smarta a blogjában érdekes szemszögből mutatja be a termékeket, így rengeteg olyan embert elér, akik egyébként a tv-ben vagy újságban észre sem vennék. Nem csak blogolásról van szó, hiszen a kampányok alkalmával más online eszközöket is bevetünk. Így mérhetően megnő az eladások száma a kampányok után. Nem mellesleg besegít a céges blog írásába is.   ” – Viki

Blogger, szponzor, olvasó

A bloggernek oda kell tennie magát, hogy olyan tartalmat készítsen, ami beleillik a blogjába, és nem fognak elfordulni tőle az olvasók a reklámok miatt. Természetesen a cégek azt szeretnék, ha ilyen szponzorált blogbejegyzések szinte PR cikknek nézzenek ki. Így mindig öröm, amikor olyan partnereket talál az influencer, akikkel könnyű együtt dolgozni, és hagyják kibontakozni. Tapasztalatom az, hogy azok a bloggerek sokkal hitelesebbnek tűnnek az olvasó szemébe, akiknél megjelennek reklámok, szponzorált tartalmak. Ez főleg abból adódik, hogy az olvasó látja, hogy már több cég (minél nagyobb annál jobb) is felfigyelt a bloggerre, vagyis hiteles abban, amivel foglalkozik. Még több ilyet!

Ha a te céged is szeretne hasonló sikereket elérni, akkor írj a hello@minner.hu email címre.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek