Megéri bloggereken keresztül reklámozni? Erre jó példa a Motorola, akinek a webshopjának forgalma megduplázódott egyetlen egy blogger miatt

Dátum

Megosztás

Az egyik blogger tanítványom még tavaly szeptemberben indította el a blogját. Januártól már főállásban blogolt és kereste természetesen a szponzori lehetőségeket. Így találtak egymásra a Motorolával. Ha jól emlékszem, az első találkozás a Baba-Mama Expón történt a blogger és a cég marketingese között. Ki a blogger? Bernáth Melinda a smarta.blog.hu tulajdonosa, bloggere. A legtöbb cég nem szeret nyilatkozni az eredményeiről, vagyis nem szeretné, ha látnák, így külön öröm, hogy a Motorola igent mondott, sőt, nyilatkozott is.

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Amikor webshop kampányai elindultak a Smarta blogján, akkor még csak pár ezer követővel rendelkezett a blogger, és havi 20-50 000 látogatóval (azért írom, hogy csak, mert azóta megtöbbszöröződtek az adatok). Mielőtt még tovább mennénk, szeretném elmondani, hogy a Motorola-nak a webshopjában nem mobilokat lehet vásárolni, hanem baba, otthon, és walkie talkie kategóriába tartozó termékeket. Továbbá azt is jó ha tudod, hogy Melinda blogjának az olvasóinak nagy része 30-50 és közötti hölgy, anyuka (a tartalmakat nekik írja).

A cikk, ami felrobbantotta a Motorola webshopját. A blogon Mobil helyett Walkie talkie!? cikket több mint 3000-en látták áprilisban, ami már elég nagy szám volt ahhoz, hogy megugorjon a webshop látogatottsága, illetve forgalma. DE ez még semmi! A kiskereskedők megrendelései is megugrottak, mivel náluk is keresték a terméket a vásárlók, miután olvasták a cikket, így természetesen érezték, hogy be kell szerezniük a termékeket.
A cégtől megtudtam, hogy előző évhez képest is nőtt a forgalmuk, és ennek nagy részét a Smartanak köszönhetik. A növekedés azt jelenti, hogy megduplázódott, sőt, a számokat láttam, és  100%-os növekedésnél is több volt.

A Motorola marketingese ezt nyilatkozta az együttműködésről:

Mióta a Motorola márkával foglalkozom rengeteg megkeresést kapok különböző újságíróktól, médiumoktól, szolgáltatóktól megjelenéssel kapcsolatban. Sajnos nagyon nehéz előre megjósolni, hogy a jól bevált kommunikációs csatornákon kívül milyen más eszközök fognak bevételt termelni, így én is kellő óvatossággal fogadok el 1-1 ajánlatot. Mindig is érdekesnek tartottam azokat a lehetőségeket, amelyek nem a sablon megjelenésekre építenek, hanem újszerűen, az online és offline trendeket figyelembe véve tárják a márkát a potenciális vásárló szeme elé. Ezért is kezdtem el együttműködni Smarta-val, akinek köszönhetően sok olyan emberhez eljut a termék akik eddig nem ismerték, vagy nem tudták, mire is használják. Smarta a blogjában érdekes szemszögből mutatja be a termékeket, így rengeteg olyan embert elér, akik egyébként a tv-ben vagy újságban észre sem vennék. Nem csak blogolásról van szó, hiszen a kampányok alkalmával más online eszközöket is bevetünk. Így mérhetően megnő az eladások száma a kampányok után. Nem mellesleg besegít a céges blog írásába is.   ” – Viki

Blogger, szponzor, olvasó

A bloggernek oda kell tennie magát, hogy olyan tartalmat készítsen, ami beleillik a blogjába, és nem fognak elfordulni tőle az olvasók a reklámok miatt. Természetesen a cégek azt szeretnék, ha ilyen szponzorált blogbejegyzések szinte PR cikknek nézzenek ki. Így mindig öröm, amikor olyan partnereket talál az influencer, akikkel könnyű együtt dolgozni, és hagyják kibontakozni. Tapasztalatom az, hogy azok a bloggerek sokkal hitelesebbnek tűnnek az olvasó szemébe, akiknél megjelennek reklámok, szponzorált tartalmak. Ez főleg abból adódik, hogy az olvasó látja, hogy már több cég (minél nagyobb annál jobb) is felfigyelt a bloggerre, vagyis hiteles abban, amivel foglalkozik. Még több ilyet!

Ha a te céged is szeretne hasonló sikereket elérni, akkor írj a hello@minner.hu email címre.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Kombucha, Hard Seltzer, kraftsör trendek. Melyikbe éri meg belevágni?

2019 óta kisüzemi, kézműves sörfőzdék arzenálja robbant be a piacra. Több boltban külön szekciót kaptak azok a sörkülönlegességek, amelyek kinézetükkel, ízvilágukkal tűntek ki a...

Pofonegyszerű megoldás, az e-kereskedők többsége mégsem használja… Ne legyél a pénzed ellensége!

Te is tapasztaltad már, hogy a nagy e-kereskedő piaci szereplők szinte uralják a PPC piacot? Természetesen így is lehet forgalmat generálni Google vagy Facebook...

Fizess azért, hogy felmondjanak!

Még az évezred elején a Zappos nevű online ruha- és cipőkereskedő cég kitalálta, hogy egy bónuszt ajánl fel azoknak, akik felmondanak a betanítási időszak...

Keress mellékest! Képzések, amikkel munka mellett kezdhetsz vállalkozni

Álmodozol a vállalkozásról, de túl nagy ugrásnak tűnik a kényelmes állásodat otthagyni a bizonytalanságért? A megoldás, ha a munkaidőn kívül, először mellékállásban, egyéni vállalkozóként...

Minden harmadik magyar Black Friday akcióban szerzi be a karácsonyi ajándékot

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott...