Megéri bloggereken keresztül reklámozni? Erre jó példa a Motorola, akinek a webshopjának forgalma megduplázódott egyetlen egy blogger miatt

Az egyik blogger tanítványom még tavaly szeptemberben indította el a blogját. Januártól már főállásban blogolt és kereste természetesen a szponzori lehetőségeket. Így találtak egymásra a Motorolával. Ha jól emlékszem, az első találkozás a Baba-Mama Expón történt a blogger és a cég marketingese között. Ki a blogger? Bernáth Melinda a smarta.blog.hu tulajdonosa, bloggere. A legtöbb cég nem szeret nyilatkozni az eredményeiről, vagyis nem szeretné, ha látnák, így külön öröm, hogy a Motorola igent mondott, sőt, nyilatkozott is.

Amikor webshop kampányai elindultak a Smarta blogján, akkor még csak pár ezer követővel rendelkezett a blogger, és havi 20-50 000 látogatóval (azért írom, hogy csak, mert azóta megtöbbszöröződtek az adatok). Mielőtt még tovább mennénk, szeretném elmondani, hogy a Motorola-nak a webshopjában nem mobilokat lehet vásárolni, hanem baba, otthon, és walkie talkie kategóriába tartozó termékeket. Továbbá azt is jó ha tudod, hogy Melinda blogjának az olvasóinak nagy része 30-50 és közötti hölgy, anyuka (a tartalmakat nekik írja).

A cikk, ami felrobbantotta a Motorola webshopját. A blogon Mobil helyett Walkie talkie!? cikket több mint 3000-en látták áprilisban, ami már elég nagy szám volt ahhoz, hogy megugorjon a webshop látogatottsága, illetve forgalma. DE ez még semmi! A kiskereskedők megrendelései is megugrottak, mivel náluk is keresték a terméket a vásárlók, miután olvasták a cikket, így természetesen érezték, hogy be kell szerezniük a termékeket.
A cégtől megtudtam, hogy előző évhez képest is nőtt a forgalmuk, és ennek nagy részét a Smartanak köszönhetik. A növekedés azt jelenti, hogy megduplázódott, sőt, a számokat láttam, és  100%-os növekedésnél is több volt.

A Motorola marketingese ezt nyilatkozta az együttműködésről:

Mióta a Motorola márkával foglalkozom rengeteg megkeresést kapok különböző újságíróktól, médiumoktól, szolgáltatóktól megjelenéssel kapcsolatban. Sajnos nagyon nehéz előre megjósolni, hogy a jól bevált kommunikációs csatornákon kívül milyen más eszközök fognak bevételt termelni, így én is kellő óvatossággal fogadok el 1-1 ajánlatot. Mindig is érdekesnek tartottam azokat a lehetőségeket, amelyek nem a sablon megjelenésekre építenek, hanem újszerűen, az online és offline trendeket figyelembe véve tárják a márkát a potenciális vásárló szeme elé. Ezért is kezdtem el együttműködni Smarta-val, akinek köszönhetően sok olyan emberhez eljut a termék akik eddig nem ismerték, vagy nem tudták, mire is használják. Smarta a blogjában érdekes szemszögből mutatja be a termékeket, így rengeteg olyan embert elér, akik egyébként a tv-ben vagy újságban észre sem vennék. Nem csak blogolásról van szó, hiszen a kampányok alkalmával más online eszközöket is bevetünk. Így mérhetően megnő az eladások száma a kampányok után. Nem mellesleg besegít a céges blog írásába is.   ” – Viki

Blogger, szponzor, olvasó

A bloggernek oda kell tennie magát, hogy olyan tartalmat készítsen, ami beleillik a blogjába, és nem fognak elfordulni tőle az olvasók a reklámok miatt. Természetesen a cégek azt szeretnék, ha ilyen szponzorált blogbejegyzések szinte PR cikknek nézzenek ki. Így mindig öröm, amikor olyan partnereket talál az influencer, akikkel könnyű együtt dolgozni, és hagyják kibontakozni. Tapasztalatom az, hogy azok a bloggerek sokkal hitelesebbnek tűnnek az olvasó szemébe, akiknél megjelennek reklámok, szponzorált tartalmak. Ez főleg abból adódik, hogy az olvasó látja, hogy már több cég (minél nagyobb annál jobb) is felfigyelt a bloggerre, vagyis hiteles abban, amivel foglalkozik. Még több ilyet!

Ha a te céged is szeretne hasonló sikereket elérni, akkor írj a hello@minner.hu email címre.

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később