Megkeresett valaki egy napelemes autó ötlet véleményezésével. 2 kör után lett belőle egy napelemes webshop – sztori

Rengeteg üzleti ötlet véleményezésével kerestek meg engem. Ami nagyon jó, mert mindig kijöhet belőle egy még jobb ötlet, vagy éppen megkeressük, hogy van-e piaca az ötletnek, milyen üzleti modell mentén lehet elindítani, vagy eleve halálra van ítélve. Most egy ilyen sztorit fogok leírni, ami már közel féléves, a nevet nem említem, mert nem szeretném, ha emiatt negatív színben tűnne fel az olvasóm. Természetesen engedélyt kértem tőle a közlésre, mert tanulságos az egész sztori. Illetve a második körös megkereséséhez kapcsolódó ötletet nem fogom leírni, hátha kezd vele valamit, a napelemes autó ötlet viszont jó lesz egy fontos dolog szemléltetésére, egyébként sem egy nehezen másolható ötlet volt. 🙂 Na vágjunk is bele a sztoriba!

“Napelemeket akarok autókra tenni” – Első találkozó

A szokásos módon történt a megkeresés, a Minner Facebook oldalán keresztül chaten írt nekem, hogy lenne egy ötlete, és emiatt igénybe venné a konzultációs lehetőséget. Én mondtam, hogy oké, de még ha titkos is az ötlete, írja le nagy vonalakban, hogy ne feleslegesen találkozzunk. Én se akartam pénzt kérni azért, hogy azt mondjam, héé ez nem jó, és nem tudok emiatt tanácsot adni. Szóval leírta, és én már akkor jeleztem, hogy ez a napelem az autó tetejére ötlet több sebből is vérzik. Hasonló fejlesztéseken a megannyi nagy autógyártó már elkezdett dolgozni, sőt akár a Tesla ma – holnap bejelenthet valami hasonlót, mivel hozzájuk tartozik egy napelemes cég is (Solar City). Azt mondta mindenképpen akar találkozni, gondoltam oké, tudatában van a 15 000 Ft-os óradíjamnak is, ő akarja ennyire, akkor ám legyen.
Az első találkozó: Amit leírt chaten keresztül, azt újra elmondta és hogy lenne pár kérdése. Először is, hogy milyen módon tud erre befektetőt meggyőzni. Na itt meg is állítottam és kérdeztem:

  • Milyen tudásod van az ötlet megvalósításához? Értesz a napelemekhez, vagy bármilyen, a leendő céghez kapcsolódó tevékenységhez?
    Válasz, az volt, hogy nem, neki csak ötlet van meg, sőt nem is ezen a területen tanul, a mérnöki dolgoktól messze áll (vagyis még akkor, olvasd végig a sztorit!)
  • Jött is a következő kérdésem, hogy:  Akkor csak annyi van még meg, hogy napelem panelek autóra? 
    A válasz: Igen, csak ötlet szintjén van meg.

Ekkor már sokat nem is kellett kérdeznem, hiszen ez csak egy olyan ötlet, amit baráti sörözés alkalmával az ember megemlít a barátjának, de pont ezért is jött hozzám, hogy ezt akkor rendbe tegyük, és kijelöljem a lehetséges irányt. És ekkor született valami!
Na nem egy új napelemes ötlet, hanem ekkor született meg a Minneren a Hogyan indítanék be egy …xy tevékenységgel…. foglalkozó startup cikksorozat. Hogyan? Így kezdtem az egyik mondatom, figyelj ez olyan, minthogy én hogyan indítanék be egy kiterjesztett valósággal foglalkozó strartupot. És ott levezettem előtte, ki-ki ragadva a lényeget, hogy mire figyeljen a napelemes ötleténél és mi hiányzik belőle. És bámm, kész is lett belőle egy cikk, mármint a kiterjesztett valóságos startup ötletből.

Első találkozó konklúziója:

  • ez csak egy kezdetleges ötlet, nincs megvalósítási terv, piacra lépési stratégia, sem fejlesztésre információ…
  • nem ért az ötlet megvalósításában egyik területhez sem
  • nem ismeri a piacot, konkurenciát, vagy azt, hogy a többi autógyártó hol áll a fejlesztésekkel…
  • … szóval az egész halott ügy.
  • de megtanulta, hogy tud felépíteni így egy startupot, mi kell hozzá, kik a szereplők…..
  • Ezt több példán keresztül levezettem a Hogyan indítanék be egy …xy tevékenységgel…. foglalkozó startup cikksorozatban.

Az új napelemes termék – Második találkozó

Újabb chat üzenet érkezett, hogy azóta sokat gondolkodott az üzleten és eszébe jutott egy jobb. Mondtam neki, hogy biztosan kell a találkozó? Nem lehet csak chaten megbeszélni, ne kerüljön már neki pénzbe egy gyors válasz. Na szóval ragaszkodott a találkozóhoz. És ekkor jött a meglepetés. Egy működőképes napelemet prezentált, amit ő állított össze saját magaMegtanulta! Wow! Gondoltam magamban, már megérte az első találkozó, hogy belekezdett ebbe.
Aztán jött az új ötletével, amit nem írok le, annyi volt a konklúzió, hogy az év nagyon kevés időszakában lenne használható, és a célcsoport nagyon szűk, körülményes a használata, sőt igény se lenne rá. Nem mérte fel a piaci igényt, hogy a célcsoportnak lenne-e rá szüksége, bár tény, ott derült ki, hogy nem is az lenne a célcsoport, akire ő elsőre gondolt.

A végeredmény egy webshop

És ekkor bevillant valami, hogy a sok nem ellenére, van valami, amiben érdemes lenne elgondolkodnia.  Nem szeretem az olyan tárgyalásokat, konzultációkat, amikor azért nem tudok segíteni, mert életképtelen az ötlet. És ekkor jöttem rá, hogy hát mit szeret? Mi foglalkoztatja? Hát a napelem! Tudod: “Butítsd le a vállalkozás ötleted! Indulj -1ről!” – című cikkemben leírt elvet érdemes követni, ha valami nagyon újba kezdesz a saját részedről, vagy szeretnél sokkal stabilabban, kisebb tőkével piacra lépni. Azt javasoltam neki, hogy kezdjen el webshopon keresztül árulni napelemes eszközöket. Pl. power bank, táska, zseblámpa…, és majd amikor már megismerte a piacot, az igényeket, és már vállalkozik is, mehet a következő lépés, a fejlesztés.
És bejött! Úgy látszott aludt rá egyet és másnap már a webshopokhoz kapcsolódó kérdésekkel bombázott, amiben én segítettem is, mert ez is hozzá tartozik a konzultációhoz, vagyis az utánkövetés. Pl. dropshipping, bérelhető webáruházak…

Bátran írj nekem te is (főleg a közösségi csatornákat javaslom, pl. Minner FB chat). Mindent bizalmasan kezelek, több mint 4000 olvasómmal beszélgettem chaten az utóbbi években, és csak akkor közlök valamit, ha arra engedélyt adtok.

Kapcsolódó cikkek: 

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Wikipédia/Japan’s Kogakuin University‘s OWL car

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek