Megnéztem a friss Magyar Brands díjasok weboldalát. Hát…

Éppen munkatársammal egészségügyi sétát tettünk az irodaházunk körül, sétáló meetingünk volt, amikor is egy hirdetőoszlopon megláttuk felsorolva a friss 2020-as Magyar Brands díjasokat. Szakmai kíváncsiságból megnéztük a weboldalukat, és a szívroham kerülgetett, még mázli, hogy közel a mentőállomás. Persze tisztelet a kivételnek, de a Magyar Brands zsűrije egészen biztosan elfelejtette, hogy 2020-ban nem csak a covid-19 járvány tört ki, hanem több mint 5 évet ugrott előre a digitalizáció. Na, de hogy mindenkinek izgalmas legyen a cikk, a végén jöjjön amolyan ötlet, üzleti modell kitekintés, vagyis van pénz a plecsnibizniszben (tanúsítványos cégek).

Így fogalmaz a Magyar Brands a honlapján:

Elnézést ez a mobilnézet volt, így nem csodálkozunk, hogy a digitalizáció, online megjelenés vizsgálata a díj kiosztásánál nem annyira erős szempont.

A szöveg teljes egészében: A MagyarBrands program immáron tizenegyedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket, kiváló fogyasztói márka, kiváló üzleti márka, és innovatív márka kategóriában. Az elmúlt évek bizonyították, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje. Részlet a Magyar Brands honlapról.

Remélem ez a cikk hasznos lesz a Magyar Brands-nek is, hogy átalakítsa szempontrendszerét a kornak és vásárlói igényeknek megfelelően.

És most jöjjenek a 2020-as Magyar Brands díjazottak! Weboldal mustra

2019 óta elhívatottak vagyunk a Minnernél abban, hogy a hazai vállalkozások fejlesszék weboldalaikat, digitális megjelenésüket. Sok marketinges hálálkodó levelét kaptuk már, hogy sikerült átvinni a főnökségen a digitális változtatásokat a Minner tartalmaknak köszönhetően. 2020 pedig már mindenkinek rávilágított arra, hahó nincs mese!

Na, de nem vagyunk ennyire szigorúak! Fogjuk fel így:

Ha rossz is a weboldalunk, legalább mondhatjuk: nagy lehetőség van a digitalizációnkban!

A Magyar Brands kiválasztási folyamata:

  • A vállalkozások díjmentesen részt vehetnek, de ha használni akarják a Magyar Brands plecsnit, akkor kell fizetni, de még szerepelhet a pénzért cserébe a médiakampányban is, amit látsz lejjebb plakáton szemléltetve.
  • Minden évben több száz cég kaphat ún. Magyar Brands elismerést, oklevelet 3 kategóriában.
    • Kiváló fogyasztói márka 350 cég,
    • kiváló üzleti márka 350 cég,
    • innovatív márka 150 cég (őszintén, kicsit sok cégnek adják ezeket a plecsniket, bár ugye úgynevezett “elismerés”
  • A plecsni adás menete:
    • A Magyar Brands a GFK / Bisnode alapján készít egy pénzügyi elemzést a cégekről,
    • majd vizsgálja a korábbi évek eredményeit,
    • majd harmadik lépésként (ők maguk írják) vizsgálják a cég online és offline marketingaktivitását. Utóbbi valószínűleg sok helyen kimaradt, de ugye ha nem kap elismerést a cég, akkor nem fizet.
    • Egy biztosság ezek az információk alapján szavaz. Melyben fő szempont, hogy
      • Mennyire érzik magyarnak
      • Milyen a márka reputációja
      • Milyen a márka hazai márkaépítés gyakorlata (izgalmas lesz látni az innovatív kategóriát ezek alapján)

Az évente díjazott több száz cég egyébként webfejlesztők paradicsoma lehetne, de ragadjunk ki néhány példát, pont azt, amit reklámoztak a sétánk alatt megpillantott plakáton.

Ez a hirdetőoszlop az, ami inspirálta ennek a cikknek a megjelenését. És azért is jó példa, mert most őszintén ránézel a plakátra, hol kezdenéd el keresni a cégeket? Talán a weben?

Fotó: Saját kép, Budapest Üllői út

Itt olyan vállalkozásokról van szó, akik pénzügyileg nagyon is toppon vannak, és ki tudnák fizetni a jobb weboldalt, jobb digitális megjelenést. Itt amiért létrejött ez a cikk, azért van, mert a fenti vizsgálat alapján viszont nagy részük nem jutott volna át a rostán.

Miért is kell weboldal?

Erre a kérdésre reméljük nem kell válaszolnunk 2021-ben, amikor is az elmúlt 1 év alatt a tanulástól a munkakörnyezeten át a vásárlásig minden online-ba költözött (vagyis rengeteg folyamat).

A McKinsey a 2021-es SAP Customer Experience Summiton határozottan kijelentette:

öt évnyi digitális fejlődés zajlott le egy év alatt.

Ezt támasztja alá Luděk Motyčka, a Google közép-kelet-európai marketingvezetője is, aki rámutatott: az elmúlt egy év alatt 60%-kal nőtt az internethasználat és immár 4-ből 3 ember szerzett tapasztalatokat digitális fogyasztásban.

A digitális jelenlét nem csak fogyasztók szempontjából fontos, hanem erős hatással van a munkaerőfelvételre is. A másik fontos tényező, amit szinte ökölszabályként nézünk a Minnernél, hogy a digitális jelenlétből szinte már következtetni tudunk a cég hatékonyságára, a cégen belüli folyamatokra. Értsd: minél gyengébb a weboldal, a digitális jelenlét, annál gyengébb a cégen belüli digitalizáció, automatizáció, folyamatok, a munka hatékonysága.

Példa, weboldalmustra

A plakát alapján már az első weboldal esetében meglepődtünk, hogy Magyar Brands díjas lehet a Bolax építőipari vállalat, hiszen a digitális megjelenésén van mit javítani, ahogy szoktuk mondani: nagy lehetőségek vannak benne. https://www.bolax.hu/

2020-ban az építőiparból olyan rossz hírek nem származtak, mondhatni lehetett piacot nyerni, kereslet is megvolt. A cég árbevétele 3,27 milliárdról 3,11 milliárd forintra csökkent. Ami nem baj, de lehetne ezt több is. Az olyan cégeknél, mint az Umbroll, akik hasonló szektorban vannak, digitalizáltak, a 2020 év is növekedéssel telt.

Apropó a cég weboldala mobilon milyen? Ott derül ki, hogy “ebben van még lehetőség”.

Milyen a plakáton látható további cégek weboldala?

Szerencsére jobb a helyzet a többi cégnél, amit még egyszer kiemelnénk, nem csak amiatt írunk, mert hatással van a cég forgalmára, munkaerejére a digitális megjelenés, hanem azért, mert van olyan cég, ami egyszerűen nem mehetett volna át a Magyar Brands rostáján. Szóval a Flavon, Köbe, Márka, Mentavill weboldala rendben. 5/4 végülis nem rossz, de nem is az a jó. Lesz még azért meglepetés!

Facebook jelenlétük milyen?

Az MB elismerés vizsgálja az online aktivitást is, amely a weboldalon kívül természetesen a közösségi média szereplést is jelentenie kellene.

Bolax Facebook oldala?

Mi természetesen minden oldalt megvizsgálunk, és azt kell mondjuk a Facebook jelenlétük teljesen rendben van. Ez az! De így se ment volna át a mi rostánkon! (Lásd Bolax Facebook oldala)

És mi újság a többi céggel? Innovatív márka kategória?

A 2020-as Magyar Brands elismerésben részesült hazai cégek listáját itt éred el.

Az innovatív márka kategória (lilával jelzünk néhány céget, akik valahogy kilógnak innen):

Apropó több cégnél is hiányzott a GDPR, sütisáv és hasonló

3DHISTECH • 77 ELEKTRONIKA • ACCELSIORS • ADWARE RESEARCH • AERIU • AGRIAPIPE • AGROVIR • AIDA64 • AIMOTIVE • ALTEO • ANALITIKAI ÉS ORVOSI MŰSZERKERESKEDELEMAUTSOFT • BALABIT • BALASYS • BATZ • BBS NANOTECH • BÉRES • BIOCO • BIOEXTRA • BIOHEAL • BIOTEST • BITEL • BITNINJA.IO • BITRISE • BMC • BOOKLINE • BORTÁRSASÁG • BUDAPEST BIKE MAFFIA • CELLUM • CHOCOME • CLEAN-WAY • COMPUTHERM

A fentieket már bejelöltem, még az alábbiakon is végigmegyek a napokban, de már most látni, ez bizony karcsú! A fenti 32 innovatív márkából 9-nél erős online hiányosságok vannak. Reméljük ilyen rossz arány csak az A-tól C betűig kezdődő cégnévvel rendelkező vállalatoknál lesz.

CONCORDE • CYCLOLAB • CSERPES • DEBRECENI MECHANIKAI MŰVEK • DO3D • DR. KELEN • EASYMATHS • ECO-MOD-SYSTEM • EGIS • EHÁZ • ELCON ELECTRONIC • EVOPRO • EXPERIDANCE PRODUCTION • FEMTONICS • FITPULI • FIXFOGSOR • FLAVON • FOGLALJORVOST • GANZ EEG • GELBERT ECOPRINT • GEPIDA • GLOBOMAX • GRAPOILA • GREMON SYSTEMS • GYEREKLÉLEK • GYORS FORDÍTÁS.HU • HAJDU • HAJDÚ • HAZÁNK KINCSEI • HERBÁRIA • HOSSZÚLÉPÉS • HR FELHŐ • ICSEKK • ILCSI • INETRACK • INNOMED • INTELLIPORT • ITRACK GPS • LEVITAL • LOFFICE • LOGIPIX • LOGMEIN • LOXON • LUCKYMPEX • LYSTRA • MA ESTE SZÍNHÁZ! • MAGISTER PRODUCTS NATÚRKOZMETIKUMOK • MANNA • MARKMYPROFESSOR • MAVEN 7 • MEDICOR • MEDISO • MEDITECH • MEMOQ • MENTES • MINICRM • MOL • MONTANA • NANUSHKA • NATICS LABORATOIRES • NATURLAND • NETLOCK • NNG • NOAH HÁZ • NOSALTY • ONCOMPASS • ORLAI PRODUKCIÓS IRODA • OSZKAR.COM • PAJZS • PANDHY’S • PHARMACOIDEA • PHI KOZMETIKUM • PISZKEI ÖKO • POLCZ • POLI-FARBE • POSEIDON • POWER-TO-GAS HUNGARY • PRECOGNOX • PRO-FEED • RESYSTEN • RF ANATOMY • RICHTER GEDEON • ROBOT-X HUNGARY • RUBIN • SANATMETAL • SASSZEMKLINIKA • SASSZEMKLINIKA OPTIK-MED • SEMILAB • SENSO MEDIA • SOFT FLOW HUNGARY • SOLANIE PROFESSIONAL COSMETICS • SOLVO BIOTECHNOLÓGIA • SOMAPAK • SOPRONI • SOPRONI IPA • STARSCHEMA • STORIESONBOARD • STRINGBIKE • SYNETIQ • SZEGED SOFTWARE • SZIGET • SZINTÉZIS • TCT GROUP • TERRAGRO • THALESNANO ENERGY • TRESORIT • UMBROLL • URBANGO – VÁROSI KINCSVADÁSZAT • VARINEX • VIRGO • VITAKING • WEBBASE • WEBEYE • XEROPAN • YUSP • ZOORO – ZERO WASTE DOG COMPANY

Mielőtt rátérünk a plecsni bizniszre!

Weboldal készítéssel kapcsolatos átfogó tartalmaink:

Plecsni üzleti modell

Először is mennyire jó biznisz ez a tanúsítványos üzlet? A hazai piacon sok az átverés ezen a területen, nem alakult ki még egy jó minősítési rendszer.

A Magyar Brands több szempontból is megfelel egy izgalmas minősítési rendszernek, a fenti szempontoknál kellene még finomítaniuk.

Ha ez sikerülne, és komolyabban foglalkoznának a weboldalukkal úgy gondolom az éves 100 milliós árbevétel is feljebb menne, és még csavarni lehetne CSR, társadalmi felelősség vonalon is a dolgon.

Az alábbi ábrán a Magyar Brands forgalmi adatait látod. Értékesítés nettó árbevétele, a forgalom (első sor), adózott eredmény a profit, utolsó sor.

A hoteleknél sikerült eddig igazán csúcsra vinni ezt az üzleti modellt, tudod a csillagozás. Ez az, ami a fogyasztóknál is egy erős szűrőrendszer, sőt igazán nagy haszna van. Talán ezen kívül a Michelin tudott még nagyobbat alkotni a Michelin csillagok bevezetésével.

Michelin éttermek, csillag: Az autógumi gyártó egy térképet, gyűjteményt csinált a legjobb éttermekről, hotelekről, hogy még többet használják az autójukat az emberek és használódjon a gumi. És már tudod mi lett belőle. A Michelin csillagos éttermek innen származnak, egy érdekes bevételi forrása a cégnek.

Visszatérve a hotelekre, külön cikkben foglalkoztunk a témával: A hoteleknél a csillagozás jó megoldásnak bizonyult, vállalkozásokra még nem talált ki senki hasonlót

Fotó: xandro VandewalleUnsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek