Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Dátum

Megosztás

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így irányítsd! Egy ruhamárka lett a legkedveltebb márka? Ezt hogyan sikerült elérnie? Kiderült, hogy mi magyarok nem is vagyunk annyira boldogtalanok, mint azt elsőre gondolnánk. De miért érezhetjük úgy, hogy egy kicsit bús nép vagyunk? És a podcastbe még belefért egy kis termékmustra. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.

A podcast elérhetősége

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt éred el, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Megszűnik a Facebook „Boltok”
  • 4:42 – Van akinek nem kell weboldal?
  • 16:05 – A Patagonia a legpozitívabb márka
  • 23:59 – Boldogtalanok vagyunk? Nem annyira
  • 31:12 – Hungaricool – Kerülj a SPAR polcaira

A hírszemle hírei szövegesen

Facebook bolt funkció kivezetése

Megszűnik a Facebookos vagy Instagramos fizetés nélküli boltok támogatása

  • 2023. augusztus 10-től:
    • A vállalkozások a továbbiakban csak akkor üzemeltethetnek boltot a Facebook-oldalukon vagy az Instagram-fiókjukban, ha a bolthoz az Egyesült Államokban engedélyezve van a facebookos vagy az instagramos fizetés.
    • Azok a vállalkozások, amelyeknek nincs elérhető boltjuk, nem használhatják az olyan, boltokkal kapcsolatos funkciókat, mint például a termékmegjelölés (bejegyzésekben, Reels-videókban vagy történetekben) vagy az új egyéni/hasonmás célközönségek létrehozása a boltot felkereső emberek alapján.
    • Az Instagramon a termékmegjelölés nélküli hirdetések továbbra is elérhetőek maradnak, hogy az új és meglévő ügyfelek a boltoktól független élményen keresztül felfedezhessék a termékeket. A termékmegjelölést tartalmazó hirdetéseket aktívan használó vállalkozásoknak nincs tennivalójuk, a kampányaik zökkenőmentesen folytatódnak.

A Facebook pont a legdinamikusabban fejlődő iparágnak, az e-kereskedelemnek az egyik megoldását szüntette meg? Lehet, hogy ez öngól? Innentől fogja nem tudsz megjelölni termékeket például képeken, videókban, ezt azért több kereskedő előszeretettel használta. Néhány hónapja a podcast funkciót szüntette be a Meta, előtte a zárt csoportokban a hangalapú live-ot. Nehezen találja az irányt a cég. Közben a csoportokba bevezette a chat funkciót, amit nehezen használnak az adminok.

Forrás: https://www.facebook.com/business/help/623552069600842

Ügyvédnek nem kell sales oldal/szöveg?

Ez most nem is annyira hír, mint témafelvetés, de néha ilyenek is kellenek a műsorba. Szóval egy Minner ügyféltől, egészen pontosan egy ügyvédtől hallottuk azt a történetet, hogy a kollégái nem értették, minek neki landing oldal. Sőt, tovább ment, azt mondta általánosságban nem értették minek neki ilyen „csilivili” weboldal. Az oldala nem túldizájnolt, egy teljesen rendben lévő, vizuálisan és szövegírás szempontból is helyén lévő oldal, ilyet kell 2023-ban csinálni. A téma, amiben érdekelne a véleményetek, hogy hogy gondolhatja úgy szinte egy egész szolgáltatói iparág, hogy neki nem kell weboldal. Az ügyvédek is vállalkozók, de egy részük nem is tekinti magát annak, annyira távol állnak a gazdasági témáktól és a piactól. Valahogy elkerüli őket a fejlődés.

Vagy lehet, hogy ez csak egy kiragadott példa és egy csomó iparágban találunk több tucat szereplőt, akik nem érik minek Facebook, minek weboldal, minek landing? Ők lennének az átlag és akikről hallunk, mint „jó vállalkozók” ők már azok, akik ki tudtak törni ebből a keretrendszerből?

  • Ajánlások mellett is lehet online jelenlét, sőt a kettő erősíti egymást.
  • Stresszes helyzetben keresünk, nem szimpatikus weboldal elriaszt.
  • Bizonyos kor alatt már amúgy is elriaszt a rossz weboldal
  • Offline párhuzam a körúti boltosok, üzlettulajdonosok. Nagy motivációs szinten megnyitnak és nem érzik miért nem jön a vevő. Nem foglalkoznak a kirakattal, a vevő kiszolgálással, ajánlatokkal, bolt elrendezéssel.
  • Rákerestünk a magánorvosokra a Google-ben, már az első 5 találat után gyengébb weboldalak jöttek elő, tehát igazán ki lehet emelkedni.
  • Kapcsolódó cikksorozat: Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Te csak ajánlásból élsz meg? Nincs ezzel baj!

Tedd fel mindig a kérdést, ha ajánlásból élsz meg, hogy miként tudod irányítani az ajánlásokat. Például kedvezménykártyákkal, ami mind az ajánlóra, mind az így újra becsatornázott ügyfélre / vevőre érvényes. Vagy készíts ajánlópapírt, vagy speciális névjegykártyát.

Mindenre is érvényes, hogy ahhonan a vevők jönnek, azt a csatornát próbáld irányítani, uralni, befolyásolni.

Patagonia a legelismertebb márka. Pedig ruhaipari vállalkozás

Az Axios és a Harris Poll új kutatása alapján a pozitív hírnév rangsorban a Patagonia vezet, második a Costco, harmadik a John Deere, 7. Samsung, 8. Amazon, 10. Apple. A Patagonia azért érdekes, mert ruhaipari cég ritkán ér el ilyen listán előkelő helyet. Talán azért is kerülhettek erre a helyre, mert 2022 őszén az alapító-tulajdonos bejelentette, hogy a profitot klímavédelemre fogják fordítani, erről korábbi Minner hírszemlében is beszámoltunk. Az alapító a McKinsey-nek adott interjúban elmondta, hogy nem céljuk a folyamatos növekedés, hanem azzal foglalkoznak, hogy tudnak még fennmaradni a következő 50 évben, erre koncentrálnak. Szerinte van egy olyan cégméret, aminél a vállalkozás már nem tud feljebb jutni, nagyrészt utána sejthető a lejtmenet. Érdekes elmélet, hiszen a jelenlegi részvényesi szemlélet szerint folyamatos növekedést várunk el a cégektől. A Patagonia kiemeli, hogy minden tevékenysége a minőségre összpontosít, mind a vevőiről, mint a munkatársairól is kötelező gondoskodnia. Ezt a szemléletet feltüntetik weboldalukon, interjúkban. A minőség, ügyfélkiszolgálás, pont erről beszélt Balogh Petya a legújabb attitűd cikkünkben.

Ez egy jó marketingszemlélet, márkaépítés? Nos a Patagonia azért is tudott ilyen magas szintre jutni, mert a szemléletét elmondja a vevőinek a weboldalon, interjúkban. Amikor a vevő éppen dönt a vásárláskor, azért dönt mellettük, mert olyan helyen akarja elkölteni a pénzt,

Érdekes elmélet az ideális cégméret is a Patagonia esetében. El kell fogadni, hogy van egy cégméret, amit nem növelünk már, hanem fenntartunk.

Az Amazon mit keres a 8. helyen? Teheted fel magadnak a kérdést, miközben szakszervezeti problémák, kizsigerelt munkavállalókról szólnak a hírek… Nos a válasz az, hogy ez a vevői hírnév rangsor.

Forrás: inc.com/

Boldogtalanok és pesszimisták vagyunk?

Elém került egy weboldal, ami az emberek boldogsággal és élettel való elégedettséggel kapcsolatos kutatásokat gyűjt össze, illetve ezeknek a tanulmányoknak az eredménye van nagyon látványos és interaktív módon ábrázolva grafikonokkal. Nem minden adat friss benne, de szerintem érdekes nézegetni ezeket az statisztikákat.

Egy meglepő eredmény például amit kiemelnék, hogy hajlamosak vagyunk alábecsülni a körülöttünk élő emberek átlagos boldogságát. Egy felmérésben arról kérdezték az embereket, mit gondolnak, vajon az országukban élők mennyire tartották magukat boldognak a World Value Surveyben. Tehát azt kellett megtippelni, hogy a többiek mennyire érezték magukat boldognak. Minden országban alacsonyabbnak tippelték az emberek a többiek boldogságát, mint amilyennek az emberek a saját boldogságukat riportálták.

Például Magyarországon 69%-volt azoknak az embereknek a tényleges aránya, akik azt válaszolták, hogy „nagyon boldogok” vagy „inkább boldogok”. Ezzel szemben a magyarok úgy tippelték, hogy csak körülbelül 21% vallotta magát nagyon boldognak vagy inkább boldognak. Egyébként Magyarországon még így is a legalacsonyabb tényleges önbevallott boldogság, de nagyon durva, hogy a többi magyart sokkal boldogtalanabbnak tartjuk mint magunkat.

Az egyik magyarázat erre az eltérésre, hogy az emberek általában pozitívan viszonyulnak önmagukhoz, de negatívan másokhoz, akiket nem ismernek. Ugyanez a jelenség az oka, hogy emberek optimisták lehetnek saját jövőjükkel kapcsolatban, míg a ugyanakkor mélyen pesszimisták nemzetük vagy a világ jövőjét illetően.

Akkor lehet, hogy azért nem beszélünk a boldogságról, mert abból indulnak ki a magyarok, hogy a másiknak sz@r? Ugyanolyan tabu a boldogságról beszélni, mint a pénzről? A boldogság, siker megélése nem is olyan tartós, mint a szomorúság, lásd itt: Nem tudod megélni a sikereidet? Ez a cikk neked szól [kutatás]

Forrás: ourworldindata.org

Korábbi Hírszemle adások

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!