Melyik jobb? Több terméket hirdetni vagy egyet? Mikor vásárolnak többen?

Termék értékesítés statisztika, kutatás, esettanulmány

Te is alig vártad, hogy tele tudd pakolni termékkel, szolgáltatásokkal a weboldaladat, hogy legyen választék? Igazából mindegy, hogy te szolgáltatást adsz el vagy éppen webshopod van, ha szeretnéd a konverziót növelni (ki nem!), akkor ez a cikk segíteni fog.

Röviden: Tévhit, hogy választékot kell adni a vevőknek. A túl sok választási lehetőség csökkenti a konverziót. Ezért hatékonyak a landing pagek, egy termékes (azon belül lehet több ajánlat) promóciós oldalak, sales oldalak.

Kezdjük először is egy offline példával, ami jól mutatja az emberek döntési mechanizmusát.
A lekváros példa (offline):
Egy kutatásban a teszt az volt, hogy vajon mikor vásárolnak több lekvárt az emberek. Ha 6 üveg lekvár van csak kint (értsd különböző ízű, márkájú), vagy akkor ha 24 üveg lekvár van a pulton. (Lehetett kóstolni).
Az eredmény:

  • 100 emberből 60 állt meg a 24 üveg lekvárt tartalmazó pultnál és közülük 2-en vásároltak a végén lekvárt.
  • 100 emberből 40 állt meg a 6 üveg lekvárt tartalmazó pultnál és közülük 12-en (Forrás: ehhez még megkeresem az eredeti forrást, és ideírom).

Érdekes?! Többen megálltak mégis töredéke vásárolt, míg a másik esetben kevesebb ember állt meg és mégis többen tették a kosarukba a lekvárt (és fizettek is).

A kevesebb termék nagyobb konverziót eredményezett.

Miért? Megkönnyítettük a döntését, nem kellett annyi közül választania. Online még inkább könnyebb elvonni az emberek figyelmét, könnyen elúszik az érdeklődő az információtengerben (a te tengeredben és akkor még mennyi minden elvonja a figyelmét).

Statisztikák, kutatások, online termékértékesítés, szolgáltatás eladás

A jelenlegi módszer, amivel bizonyítjuk, miért is jó egyszerre egy, maximum 2-3 különböző termékre reklámozni. A landing page-ek, magyarul promóciós oldalak azok, amikből óriási adatmennyiség áll rendelkezésünkre. Ezt használjuk!

  • Az átlagos online konverziós ráta 1-2% között van (vásárlások száma/látogatók száma). Ez függ az adott területtől, iparágtól.
    Ezzel szemben egy már közepes landing page konverziós rátája 5% felett van, a top promóciós oldalak pedig B2B piacon 13,28%, B2C piacon 9,87% konverziós ráta mellett dolgoznak! (Megfelelő optimalizálás és stratégiával elérhető). A tapasztalat viszont az, hogy egy átlagossal is eléred a 3,5-5%-ot egészen biztosan, ami már duplája annak, ha csak simán a weboldalra viszed a látogatót. (Forrás: Wishpond).
    A hazai webáruházaknál Az alábbi ábrán látod a konverziókat. Fontos! Ez az egész webshopra vetítve: kevés webshop használ idehaza landing page – t, sales oldalt. (jó támpont – Forrás: Webshopexperts)
  • 10 promóciós oldal már 55%-kal több konverziót eredményez. Például más termékre, célcsoportra készíted. 40 landing oldal felett pedig már 5-ször több jön, mint 1-nél. Erről itt olvashatsz részletesen: Gondolnád, hogyha 10 promóciós oldalnál többet használsz, máris 55%-kal nő az érdeklődők, vásárlók száma? – a Forrás Hubspot, link a fenti cikkben).
  • Ha egynél több termék szerepel a promóciós oldalon, akkor több mint felére csökken a konverziós ráta. Ez kellett itt nekünk! Minél több terméket teszel be a promóciós oldalra, értsd: amivel először találkozik a vevő, annál kevesebb a konverzió, és közelít a fenti 1-2%-hoz. Tehát a cél egy termék reklámozása egy promóciós oldalon, hosszú leírással, a vevő fájdalompontjaival… (Forrás: Bluleadz)
  • A hosszabb promóciós oldalak 220%-kal növelik a konverziós rátát. Miért? Mert egy terméket reklámozol egy fő problémára, igényre, vagy éppen célcsoportra. A vevőd fókuszáltan fogja olvasni, nem kalandozik el. Marketingexperiments
  • Későbbi cikkekben lesz még optimalizálásról statisztika, tehát arról információ, hogy mivel növelhető a konverzió a promóciós oldalakon. Egy biztos A/B tesztelned kell, vagyis több változatot is készíteni, sokszor zongorázni lehet a különbséget (pl. egyikben van videó másikban nincs…). Most lássuk a magyarázatot!

De először egy landing page anatómia:

Miért jönnek ki ezek a magas számok, magas konverziós értékek?

A tapasztalat az, hogy a landing page segít megtalálni a fókuszt a vásárlónak, segítjük a vásárlásban. A döntését megkönnyítjük, hogy átgondoltan mi magunk tesszük elé azokat az információkat, amiket meg kell szereznie a vásárláshoz. Tudod átlagosan 10 információt kell megkapnia, hogy meglegyen a bizalma a vásárláshoz (kutatás).
A magas konverziót még az eredményezi, hogy legtöbbször egy-egy termék promóciós oldala egy célcsoportra készül vagy egy problémára/igényre fókuszál, erre látsz is példát lejjebb). Láttad fent is, 220% érhető el a hosszú több ezer szavas landig page-ekkel, ami bizonyítja, hogy igen, egy oldalon fókuszáltan segíteni tudjuk az információ átadást és a döntést lerövidítjük.

Promóciós oldal példák, minták esettanulmányok és a hogyan

Az alábbi tartalmak kellenek neked:

Forrás: Wishpond
Fotó: Envato License

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!