Melyik jobb? Több terméket hirdetni vagy egyet? Mikor vásárolnak többen?

Dátum

Megosztás

Te is alig vártad, hogy tele tudd pakolni termékkel, szolgáltatásokkal a weboldaladat, hogy legyen választék? Igazából mindegy, hogy te szolgáltatást adsz el vagy éppen webshopod van, ha szeretnéd a konverziót növelni (ki nem!), akkor ez a cikk segíteni fog.

Röviden: Tévhit, hogy választékot kell adni a vevőknek. A túl sok választási lehetőség csökkenti a konverziót. Ezért hatékonyak a landing pagek, egy termékes (azon belül lehet több ajánlat) promóciós oldalak, sales oldalak.

Kezdjük először is egy offline példával, ami jól mutatja az emberek döntési mechanizmusát.
A lekváros példa (offline):
Egy kutatásban a teszt az volt, hogy vajon mikor vásárolnak több lekvárt az emberek. Ha 6 üveg lekvár van csak kint (értsd különböző ízű, márkájú), vagy akkor ha 24 üveg lekvár van a pulton. (Lehetett kóstolni).
Az eredmény:

  • 100 emberből 60 állt meg a 24 üveg lekvárt tartalmazó pultnál és közülük 2-en vásároltak a végén lekvárt.
  • 100 emberből 40 állt meg a 6 üveg lekvárt tartalmazó pultnál és közülük 12-en (Forrás: ehhez még megkeresem az eredeti forrást, és ideírom).

Érdekes?! Többen megálltak mégis töredéke vásárolt, míg a másik esetben kevesebb ember állt meg és mégis többen tették a kosarukba a lekvárt (és fizettek is).

A kevesebb termék nagyobb konverziót eredményezett.

Miért? Megkönnyítettük a döntését, nem kellett annyi közül választania. Online még inkább könnyebb elvonni az emberek figyelmét, könnyen elúszik az érdeklődő az információtengerben (a te tengeredben és akkor még mennyi minden elvonja a figyelmét).

Statisztikák, kutatások, online termékértékesítés, szolgáltatás eladás

A jelenlegi módszer, amivel bizonyítjuk, miért is jó egyszerre egy, maximum 2-3 különböző termékre reklámozni. A landing page-ek, magyarul promóciós oldalak azok, amikből óriási adatmennyiség áll rendelkezésünkre. Ezt használjuk!

  • Az átlagos online konverziós ráta 1-2% között van (vásárlások száma/látogatók száma). Ez függ az adott területtől, iparágtól.
    Ezzel szemben egy már közepes landing page konverziós rátája 5% felett van, a top promóciós oldalak pedig B2B piacon 13,28%, B2C piacon 9,87% konverziós ráta mellett dolgoznak! (Megfelelő optimalizálás és stratégiával elérhető). A tapasztalat viszont az, hogy egy átlagossal is eléred a 3,5-5%-ot egészen biztosan, ami már duplája annak, ha csak simán a weboldalra viszed a látogatót. (Forrás: Wishpond).
    A hazai webáruházaknál Az alábbi ábrán látod a konverziókat. Fontos! Ez az egész webshopra vetítve: kevés webshop használ idehaza landing page – t, sales oldalt. (jó támpont – Forrás: Webshopexperts)
  • 10 promóciós oldal már 55%-kal több konverziót eredményez. Például más termékre, célcsoportra készíted. 40 landing oldal felett pedig már 5-ször több jön, mint 1-nél. Erről itt olvashatsz részletesen: Gondolnád, hogyha 10 promóciós oldalnál többet használsz, máris 55%-kal nő az érdeklődők, vásárlók száma? – a Forrás Hubspot, link a fenti cikkben).
  • Ha egynél több termék szerepel a promóciós oldalon, akkor több mint felére csökken a konverziós ráta. Ez kellett itt nekünk! Minél több terméket teszel be a promóciós oldalra, értsd: amivel először találkozik a vevő, annál kevesebb a konverzió, és közelít a fenti 1-2%-hoz. Tehát a cél egy termék reklámozása egy promóciós oldalon, hosszú leírással, a vevő fájdalompontjaival… (Forrás: Bluleadz)
  • A hosszabb promóciós oldalak 220%-kal növelik a konverziós rátát. Miért? Mert egy terméket reklámozol egy fő problémára, igényre, vagy éppen célcsoportra. A vevőd fókuszáltan fogja olvasni, nem kalandozik el. Marketingexperiments
  • Későbbi cikkekben lesz még optimalizálásról statisztika, tehát arról információ, hogy mivel növelhető a konverzió a promóciós oldalakon. Egy biztos A/B tesztelned kell, vagyis több változatot is készíteni, sokszor zongorázni lehet a különbséget (pl. egyikben van videó másikban nincs…). Most lássuk a magyarázatot!

De először egy landing page anatómia:

Miért jönnek ki ezek a magas számok, magas konverziós értékek?

A tapasztalat az, hogy a landing page segít megtalálni a fókuszt a vásárlónak, segítjük a vásárlásban. A döntését megkönnyítjük, hogy átgondoltan mi magunk tesszük elé azokat az információkat, amiket meg kell szereznie a vásárláshoz. Tudod átlagosan 10 információt kell megkapnia, hogy meglegyen a bizalma a vásárláshoz (kutatás).
A magas konverziót még az eredményezi, hogy legtöbbször egy-egy termék promóciós oldala egy célcsoportra készül vagy egy problémára/igényre fókuszál, erre látsz is példát lejjebb). Láttad fent is, 220% érhető el a hosszú több ezer szavas landig page-ekkel, ami bizonyítja, hogy igen, egy oldalon fókuszáltan segíteni tudjuk az információ átadást és a döntést lerövidítjük.

Promóciós oldal példák, minták esettanulmányok és a hogyan

Az alábbi tartalmak kellenek neked:

Forrás: Wishpond
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...