Te is alig vártad, hogy tele tudd pakolni termékkel, szolgáltatásokkal a weboldaladat, hogy legyen választék? Igazából mindegy, hogy te szolgáltatást adsz el vagy éppen webshopod van, ha szeretnéd a konverziót növelni (ki nem!), akkor ez a cikk segíteni fog.
Röviden: Tévhit, hogy választékot kell adni a vevőknek. A túl sok választási lehetőség csökkenti a konverziót. Ezért hatékonyak a landing pagek, egy termékes (azon belül lehet több ajánlat) promóciós oldalak, sales oldalak.
Kezdjük először is egy offline példával, ami jól mutatja az emberek döntési mechanizmusát.
A lekváros példa (offline):
Egy kutatásban a teszt az volt, hogy vajon mikor vásárolnak több lekvárt az emberek. Ha 6 üveg lekvár van csak kint (értsd különböző ízű, márkájú), vagy akkor ha 24 üveg lekvár van a pulton. (Lehetett kóstolni).
Az eredmény:
- 100 emberből 60 állt meg a 24 üveg lekvárt tartalmazó pultnál és közülük 2-en vásároltak a végén lekvárt.
- 100 emberből 40 állt meg a 6 üveg lekvárt tartalmazó pultnál és közülük 12-en (Forrás: ehhez még megkeresem az eredeti forrást, és ideírom).
Érdekes?! Többen megálltak mégis töredéke vásárolt, míg a másik esetben kevesebb ember állt meg és mégis többen tették a kosarukba a lekvárt (és fizettek is).
A kevesebb termék nagyobb konverziót eredményezett.
Miért? Megkönnyítettük a döntését, nem kellett annyi közül választania. Online még inkább könnyebb elvonni az emberek figyelmét, könnyen elúszik az érdeklődő az információtengerben (a te tengeredben és akkor még mennyi minden elvonja a figyelmét).
Statisztikák, kutatások, online termékértékesítés, szolgáltatás eladás
A jelenlegi módszer, amivel bizonyítjuk, miért is jó egyszerre egy, maximum 2-3 különböző termékre reklámozni. A landing page-ek, magyarul promóciós oldalak azok, amikből óriási adatmennyiség áll rendelkezésünkre. Ezt használjuk!
- Az átlagos online konverziós ráta 1-2% között van (vásárlások száma/látogatók száma). Ez függ az adott területtől, iparágtól.
Ezzel szemben egy már közepes landing page konverziós rátája 5% felett van, a top promóciós oldalak pedig B2B piacon 13,28%, B2C piacon 9,87% konverziós ráta mellett dolgoznak! (Megfelelő optimalizálás és stratégiával elérhető). A tapasztalat viszont az, hogy egy átlagossal is eléred a 3,5-5%-ot egészen biztosan, ami már duplája annak, ha csak simán a weboldalra viszed a látogatót. (Forrás: Wishpond).
A hazai webáruházaknál Az alábbi ábrán látod a konverziókat. Fontos! Ez az egész webshopra vetítve: kevés webshop használ idehaza landing page – t, sales oldalt. (jó támpont – Forrás: Webshopexperts) - 10 promóciós oldal már 55%-kal több konverziót eredményez. Például más termékre, célcsoportra készíted. 40 landing oldal felett pedig már 5-ször több jön, mint 1-nél. Erről itt olvashatsz részletesen: Gondolnád, hogyha 10 promóciós oldalnál többet használsz, máris 55%-kal nő az érdeklődők, vásárlók száma? – a Forrás Hubspot, link a fenti cikkben).
- Ha egynél több termék szerepel a promóciós oldalon, akkor több mint felére csökken a konverziós ráta. Ez kellett itt nekünk! Minél több terméket teszel be a promóciós oldalra, értsd: amivel először találkozik a vevő, annál kevesebb a konverzió, és közelít a fenti 1-2%-hoz. Tehát a cél egy termék reklámozása egy promóciós oldalon, hosszú leírással, a vevő fájdalompontjaival… (Forrás: Bluleadz)
- A hosszabb promóciós oldalak 220%-kal növelik a konverziós rátát. Miért? Mert egy terméket reklámozol egy fő problémára, igényre, vagy éppen célcsoportra. A vevőd fókuszáltan fogja olvasni, nem kalandozik el. Marketingexperiments
- Későbbi cikkekben lesz még optimalizálásról statisztika, tehát arról információ, hogy mivel növelhető a konverzió a promóciós oldalakon. Egy biztos A/B tesztelned kell, vagyis több változatot is készíteni, sokszor zongorázni lehet a különbséget (pl. egyikben van videó másikban nincs…). Most lássuk a magyarázatot!
De először egy landing page anatómia:

Miért jönnek ki ezek a magas számok, magas konverziós értékek?
A tapasztalat az, hogy a landing page segít megtalálni a fókuszt a vásárlónak, segítjük a vásárlásban. A döntését megkönnyítjük, hogy átgondoltan mi magunk tesszük elé azokat az információkat, amiket meg kell szereznie a vásárláshoz. Tudod átlagosan 10 információt kell megkapnia, hogy meglegyen a bizalma a vásárláshoz (kutatás).
A magas konverziót még az eredményezi, hogy legtöbbször egy-egy termék promóciós oldala egy célcsoportra készül vagy egy problémára/igényre fókuszál, erre látsz is példát lejjebb). Láttad fent is, 220% érhető el a hosszú több ezer szavas landig page-ekkel, ami bizonyítja, hogy igen, egy oldalon fókuszáltan segíteni tudjuk az információ átadást és a döntést lerövidítjük.
Promóciós oldal példák, minták esettanulmányok és a hogyan
Az alábbi tartalmak kellenek neked:
- Itt folytasd először: Mi a landing page, promóciós oldal? Mi szerepel rajta, hogy néz ki, milyen a…
- Gondolnád, hogyha 10 promóciós oldalnál többet használsz, máris 55%-kal nő az érdeklődők, vásárlók száma?
- Még nem ismert termékről így győzik meg a vásárlókat. Ismeretlen cégként is!
- Ez a cég online ad el matracokat. 4 év alatt 300 milliárd forint értékben
- Az egyik Minner vállalkozó 10%-os konverziós rátát ért el. Pont eltalálta a célcsoport igényét. Promóciós oldalt, landing page-t használt. Itt olvashatod: Így áll most a tisztítószer vállalkozásom, amit néhány hónapja indítottam
- Tanuld meg! Mindössze 5900 Ft és félóra videóanyagban benne a lényeg. Marketing kampány készítés minikurzus – Ár/érték arányban kimagasló! Csak a lényeg, de azonnal használni tudod! Promóciós oldal kampányról szól, tartalom, hirdetések, a hogyan.
- Ha pedig még szükséged van anyagra: Nem ezt ide már nem linkelem be, csökkenti a konverziót… 🙂
Forrás: Wishpond
Fotó: Envato License