Melyik közösségi médiában legyél aktív? Facebook, Instagram, Youtube, TikTok…

Dátum

Megosztás

Megannyi lehetőség és ezzel párhuzamosan: nagy időráfordítás. Elhiszem, hogy sokkot kapsz már a gondolattól is, hogy mindenhol jelen kéne lenned! Érzed is a nyomást, a konkurencia is ott táncol a TikTok-on. Neked is kéne? Mindig jön egy újabb közösségi média platform, picit dühítő. Igaz a Facebook, Youtube már jó ideje velünk van! Hm… A cikket vállalkozóknak, cégeknek írtuk, az ő marketingjüket, eladásaikat segíti. A cél, hogy megismerd a hogyant és teljesen új nézőpontból tekints ezekre a platformokra.

Látni fogod az összefüggést! Kezdjük egy izgalmas infografikával!

Közösségi média statisztika 2021

Az alábbi ábrán nem magyar adatok vannak, és talán nem is az kell most nekünk, hiszen több millió magyar felhasználó van ott a Facebookon, Youtube-on, Instagramon, sőt a TikTokon. Inkább a főbb statisztikák, hol mennyit vannak a felhasználók, hogy a Facebook sem halott még, sőt növekszik az aktív felhasználók száma. Az ábra alatt folytatom!

monthly active users = aktív felhasználók havonta
billion = milliárd

A felső ábrából kimaradt a YouTube, pedig az is közösségi média platform. Látható, hogy közvetlenül a Facebook után a 2. legnagyobb a videós platform.

Ha a hazai piacot nézzük, akkor természetesen szintén a Facebookon érjük el a legtöbb embert, majd a YouTube, majd az Instagram szorosan a TikTok mellett.

Megnyugtatlak

Egy érdekes gondolatmenettel megnyugtatlak. A FB, YouTube, TikTok… és még sorolhatnám mind egy-egy marketing csatorna, ahogyan nézhetjük akár a TV-t is, vagy egy nyomtatott újságot, sőt rádiót. Ezekből is kimaradsz? Ezekben hogyhogy nem vagy ott, miért is hagynád ki őket? Kezded megérteni igaz? Nem kell ott lenned mindig mindenhol! Főleg nem egy béna reklámmal, vagy „belekezdek és abbahagyom” alapon. Tehát ne görcsölj rá, hogy nem vagy ott mindenhol, más cég sem tud mindenhol ott lenni, sőt mondhatni felesleges. Nem lesz hatékony, inkább erőltetettnek fog látszani, sőt mivel nem tudsz mindenhová odakoncentrálni rendesen, ezért a hatása is elenyésző.

Észre se fogják venni, hogy nem vagy jelen! Cégként te nem vagy influencer, hogy elvárják tőled a folyamatos posztolást. Akkora a reklámzaj, hogy tényleg nem. Mikor fog rád figyelni? Ha igazán lelkesen kampányolsz! És itt az egészben a kulcs! Elég abban az időszakban fókuszálnod egy platformra, amikor éppen oda csinálsz kampányt, hiszen akkor fog egyébként is odafigyelni rád.

De jó! Nem is kell annyit posztolni!

Túlbecsülöd az emberek idejét, hogy mennyire rajonganak érted. A híroldalak Facebook oldalára persze rutinszerűen felmennek a felhasználók, mert lehet beépült az adott ember rutinjába, hogy felmenjen, megnézze a híreket. Vagy mondjuk imádja a kommenteket is olvasni, ezért még inkább felmegy az adott oldalra. Nos egy márkánál, cégnél ezt nehezebb elérni, hiszen miért is érdekelné az, amit te kiteszel.

Egy nap csak 24 órából áll, egy felhasználó nem nézheti egyszerre több tízezer cégnek a közösségi médiáját, így érhető, hogy nem fogsz mindig odakerülni elé. Ami hiba szokott lenni, az a sok különböző poszt, mondván, mindegy csak menjen ki valami. Emiatt, mivel nincs összefüggés a tartalmak között, a fogyasztó is közömbös marad, mert nincs következetesség. Na de ezt megoldjuk, lásd a példát lejjebb!

A legjobb módszer, ha össze tudod kapcsolni, sőt kampányban gondolkodsz

A Minner vállalkozókkal mindig kampányokban gondolkodunk. Vagyis egy időszakban, általában 2-3 hónapos időtávban a posztjaik (legyen az bármilyen közösségi oldal) 80%-a egy témába vág. Sőt! Itt beleviszünk egy csavart, úgy dolgozunk, hogy bizony még nagyobb hatása legyen annak, amit teszünk.

Példa: Facebook – Instagram – YouTube hármas

mindezt komolyabb meló és rágörcsölés nélkül.

  • Kiindulási pont. XY termékre, vagy kategóriára, vagy témára, problémára kampányolsz a következő 2 hónapban. Igen, akkor is nőnek az eladásaid a többi termékkategóriában, ha egybe éppen beleállsz.
  • Bővíted a termékleírást / termékkategória oldalt / weboldal adott részét több olyan problémával, vagy körülménnyel, ami kapcsolatos velük. Például 3-4 új információval (azért 8-15 mondat legalább legyen, plusz kép, piktogram…). Ez egyébként segíti a Google keresőoptimalizálást is, hiszen úgy látja a Google, hogy frissíted az oldalt, aktív a weboldalad. Lásd itt a tippek.
  • Ezeket a plusz szövegeket beidőzíted Facebook posztként a következő hetekre, természetesen külön-külön. Tudod jó az, ha hasonló tartalommal, szöveggel találkozik a weboldalon, közösségi média posztokban, ez az ismétlés segíti azt, hogy megjegyezzen, gyorsabban felvegye a fonalat veled kapcsolatban.
  • A fenti információkat ráteszed ízléses képekre, vagy keresel hozzá egy megfelelő képet, vagy készítesz te magad és megosztod Instagramon, Instagram történetben. Ezt természetesen ismételed, ez minimum 10-15 képet jelent!
  • Készítesz egy videót a termékről, szolgáltatásról, vagy adott kapcsolódó problémáról, körülményről, témáról. Ezt felteszed YouTube-ra, majd beágyazod a termékleíráshoz. És máris növelted a vásárlási kedvet! 86%-kal növelhető a konverziók / vásárlók száma, ha videót használsz az oldaladon, főleg a termékoldaladon, vagy szolgáltatásod leírásánál, vagy promóciós oldalaidon. Miért is van ez? Van mire kattintani, elindul, elég látványos is. Az emberek szeretik, ha csak hátradőlnek, és a két ponttal lejjebb lévő információ miatt is, vagyis vizuálisan dolgozunk fel könnyebben információt, azaz fogunk fel valamit. (Forrás: EyeWideDigital)
    A milliárdos forgalmú cégek weboldalán is mindig találkoztunk videóval, lásd a cikksorozatban.
  • A YouTube videót, vagy annak 3-10 másodperces rövid változatát megosztod Facebook videóban, belinkeled a YouTube videódat! Aztán egy hét múlva ismét egy újabb változatot.
  • A YouTube videóból kiveszel egy részt, megosztod Instagramon, akár rászerkeszted egy képre.
  • Ahol látsz nagyobb aktivitást, azt a posztot érdemes reklámoznod is, de most nem térünk ki arra, hogy ezt mind hirdeted is, úgy gondolom alapból hirdetni is fogod ezeket.
  • + információ, a videó azért is jó (ha weboldalban is van), mert erősíti a SEO-dat, növeli a konverziódat és ha jól elkészítetted, további kontentet ad több hónapon keresztül. Tudod, aki még találkozik a tartalmaiddal, posztjaiddal azok 90%-a nem nézi végig azt, tehát nagyon sokaknak lesz új az, amit mutatsz.

Mit tanultál ebből? Azt, hogy egyszerre 2-3 csatornára fókuszálj egy időben, kampányban gondolkodj, hogy próbáld összekapcsolni az egyes csatornákat, sőt figyeld azt is, hogy közben adj tartalmat a weboldaladra is. Ne dolgozz feleslegesen!

A válasz erre a kérdésre: Mindenhol ott legyél?

Nem, abszolút nem kell mindenhol ott lenned. Ahogy feljebb is írtam: cégként te nem vagy influencer, hogy elvárják tőled a folyamatos posztolást. Sőt a reklámzaj segít is most nekünk, hogy nem is kell.

A fenti példából is ki lehetne venni például a YouTube-ot, vagy éppen az Instagramot. A tanácsunk az, hogy egyszerre maximum 3 platformon legyél egy időben aktív, próbálj 2-3 héttel előre dolgozni, hogy biztosan megtaláld a kapcsolódási pontokat, a tartalom disztribúciódat. Néhány példa, ami működik:

  • Facebook, YouTube – videós kampány
  • YouTube, Instagram – sokan használják ezt a kombinációt
  • Facebook, YouTube, Instagram – teljeskörű kampány
  • TikTok, Instagram – Ha sok rövid tartalmad van, igazán jó kontent kapcsolatot lehet közöttük csinálni, és a TikTok felhúzza az Instagram követők számát is.

Ez tetszik! Még ilyet!

fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!