Nap mint nap csak úgy ömlenek ránk a plakáthirdetések is, amint kilépünk az utcára. Vajon melyik fogja meg igazán az embereket? Persze melyik cégnek van pénze arra, hogy letesztelje előtte, hogy az a plakát bejön-e az embereknek. Így élesben derül csak ki. Több száz Minneres szavazott az általunk kiválasztott plakátokra. Természetesen nem reprezentatív a felmérés, de már itt is sokat segíthet nekünk, ha plakátkampányra adnánk a fejünket.
Hol jársz most? A Minner üzleti feladványok, szavazások részénél. Ez egy újdonság a Minnernél, ahol könnyedebben tartalommal közelítjük meg az üzleti szituációkat, témákat és eközben ugyanúgy fejlődik az üzleti attitűdünk. Itt találod az előző 6. részt.
Nehéz dolguk van a klímás cégeknek
A piac kezd átalakulni, vagyis a nagy rezsi mizéria közepette az emberek rengeteg fűtő / hűtő klímát szereztek be. Ami egyrészt jó, mert a piac dübörgött, de egy üzletet fenn is kell tartani, így nehéz eladni most a márkás, prémiumabb klímákat.
A Gree plakátja inkább a márkát emeli ki, mint funkcionalitást. Az olvasóink 27%-nak tetszett csak ez a plakát.
A termékéletgörbében egyébként úgy érzem a Gree itthon valahogy nem találja azt a szakaszt, amiben éppen van. Ezzel foglalkoztunk korábban már a Minneren, lásd a termékéletgörbe és a kommunikáció kapcsolata a Nespresso esetében itt a Minner cikkben (18. marketing tanulság).
Egy másik márka is hasonlóan fogta meg a plakátot. Talán azért is, mert a Gree egyik almárkájáról van szó. Nem vitték túlzásba, mondván látsz egy fehér téglalapot egyből klímára asszociálsz. Nos ez inkább itt pénzkidobás volt, mert ez a plakát semmitmondó. A szavazók alig 18%-ának tetszett ez a plakát. Miért is? Nem a márkát akarod először olvasni (bal fentről jobbra), „komfortra tervezve” szöveg kicsit semmit mondó, főleg a célcsoportot nézve ez egy rossz szóválasztás.
Ajánlat a plakáton – plusz a rámutató kéz
A telekommunikációs cégek reklámja természetesen mind hasonló, általában konkrét ajánlatot reklámoznak rajta. itt a Vodafone letisztult hirdetése és a kéz ahogy rámutat az összegre mind javítja a figyelemmegtartást, ösztönösen oda nézel. Az emberek 42%-ának tetszett.
Kevés cégnél láttam, hogy ennyire tudatosan megtervezzék a plakátot, igaz itt azért óriási rutinjuk van már ebben, és a nemzetközi cégtől is sok iránymutatást kapnak. Igen fontos mi hol van, fontosak az ilyen elemek, mint merre néz az embere vagy van-e kéz ami rámutat valamire…
A Pöttyös átpárolt a Burger Kinghez?
Eddig a Mekinél voltak elérhető a Pöttyös kollaborációs termékek, és akkor megláttam, hogy már a Burger Kinggel bútoroztak össze. Valószínűleg lejárt a Mekis együttműködés, és ilyen pozícióból biztos jobb ajánlatot is kapott a Pöttyös a BK-tól.
Térjünk rá a plakátra. Az emberek 67%-ának tetszett ez az egyszerű üzenettel operáló plakát. Kóstold meg! Jöhet erre a válasz fejben: hm miért is ne. A szöveg tetszik, mert pont azt sugallja, hogy ki kell próbálnod, ez fordulna meg a fejembe is, vagy mondanám ismerősnek, páromnak, hogy én azt meg akarom kóstolni.
Festmény? Vagy parfüm?
A Superz friss parfümmárka a hazai piacon és már 1,5 milliárd forint éves forgalomnál jár. Nos ő úgy látszik márkaépítő kampányként használja most a plakátokat. Nehéz a stratégiát belőni, hogy most akkor megakarja erősíteni a jelenlegi vásárlóinak a fejében a márkát? Vagy új vásárlókat, érdeklődőket akar. De több ember néz rá a plakátra, aki nem vásárló, szóval valami zavart érzek itt.
Az olvasóink közül 57%-nak tetszett, megértem, hogy nem tudod eldönteni jó-e vagy nem, mert szakmai szemmel azt mondanám NEM. Persze kérdés a cél, de egy üzenet, szöveg, szlogen elférne itt, így ez igazán konverzió romboló. Ha az a cél, amit írtam feljebb, hogy meg akarja erősíteni a márkát a meglévő vevők fejében, akkor is hiányzik legalább egy 3-4 szavas szlogen.
3 naponta elég fürödnöd! Szól a Rexona reklámja.
Közösségi média és videós, online display (banner) kommunikációjával megegyező a hirdetése, ami jól mutatja, most ez a 72 órás nonstop védelem szöveg köré csoportosul a marketingkampány.
A közösségi médiában a kommentelőknek is ez volt az első reakciója, ami egyébként persze lehet jó is, hiszen beülteti az agyadba, hogy na ez biztos hatásos. Mondjuk a mai környezettudatos és bőrükre odafigyelő fogyasztóknál ez biztos elgondolkodtató, hogy akkor ebbe mi van? Nem káros ez nekem?
Valószínűleg ez is az oka annak, hogy 41%-nak tetszett csak ez a hirdetés. Egy viszont kiemelendő, hogy van szöveg, ami bal felső sarokból indul, ez szuper, letisztult plakát, nem vonja el semmi a figyelmed.
Ez az italreklám kiugrik a többi közül?
Tudod mivel jobb ez mint a Superz plakáttja? Van rajta szöveg. Kíváncsian frissítő – olvashatjuk a plakáton. Mit keresel egy ginben? Pont az jut eszedbe, ez jól esik, ez frissítő volt. A képi világ is megadja azt az érzést, hogy szinte az ízét is érzed. Nem véletlen, hogy a 79%-ának az embereknek tetszik.
Ez egy jó plakát!
Plakátmesterek tudják balra szöveg, aztán termék és legyen benne valami csavar
Az 1664 Blanc márka reklámjára csak 48% szavazott igenre. Az elegáns kifejezéssel magasabbra pozícionálta magát a márka, sőt be is pozícionálta magát ezen az egyébként is erős sörpiacon.
Sokat gondolkodtam ezen a plakáton. Ez a márka itthon eléggé niche piacon piacon van, nem akkora szeletet vesz ki a piacból, így a termékéletgörbéjére ránézve kicsit meginogtam, hogy megfelelő kommunikációt csinál-e. De igen, igen, mert ez az elegáns szó pont elég ide. Neki pozícionálását kell megerősíteni ezekkel a plakátokkal, vagyis ahhoz a célcsoporthoz szólnia, akit ő meg akar szólítani.
Nyár, ital. Nem is kell több egy plakátra
Mikor ezt a plakátot megláttam, akkor tettem fel a kérdést, miért eddig citromos Jana tea nem volt? Az emberek 56%-ának tetszett ez a plakát, lehet túl nagy az üveg, el tudtam volna képzelni egy embert a képen, aki tartja, esetleg szituációban is van (pl. strand). Talán ez hiányzott az embereknél is, azért billeg ennyire az igen – nem között a plakát. Tovább kicsit túlzsúfolt. A szöveg egyébként jó, azt megtartjuk.
Az abszolút győztes plakát: Egy nagytól nem is várunk mást
A plakátos cégek örülhetnek a nyáron, mert vagy klímások reklámoznak, vagy italmárkák. A Jack Daniels – Coca-Cola kollaborációs termékükről szóló plakátra azért is szavaztak ilyen sokan (81%-nak tetszik), mert a képen van kéz, rajta a termék, egy frappáns szöveg, ami ráhúzható a termékre is, és a vevőkre is.
Készen állsz a fogyasztásra? Igen, már nem kell bekeverned. Készen állsz? Úgy születtem pedig egy jó üzenet a Z generációnak, akik egy felmérésünk alapján pont ezzel az optimizmussal állnak hozzá mindenhez és szeretik a reklámokban is azt, hogyha ilyen üzenettel találkoznak. Lásd itt Z generációs marketing cikkünk.
Most nézzünk meg más típusú feladványokat is!
- Külön egy helyre összegyűjtöttem az ilyen üzleti feladványokat. Kattints ide!
- Az előzőek:
- Tényleg többet fizetnek? Ezért? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről
- Ugyanaz a termék, de más célcsoport? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 2. rész
- 1 millió iPhone-t használnak itthon? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 3. rész
- Fizetésnap és a bevétel kapcsolata. Üzleti szituációk, feladványok 4. rész
- Mikor lesz a kattintásból vásárlás? Üzleti feladványok 6. rész