Melyiket használd kínai importhoz? Aliexpress vs. Alibaba + a Jolly Joker!

Egy kedves Minnerakadémia hallgató kérdezte a minap, hogy az Alibaba oldal helyett az Aliexpress oldalról keresne inkább beszállítókat, ugyanis annak a felülete inkább felhasználó barát, tehát átláthatóbb a részére. És milyen jó, hogy megkérdezte! Foglalkozni kell a témával! Nézzük is, mi a különbség közöttük. És melyiket tudod használni vállalkozóként, ha kínai termékekkel akarsz kereskedni, vagy gyárttatni terméket.

Sokan nincsenek pontosan tisztában azzal, hogy mi is a különbség ezen oldalak között. Amennyiben Neked sem kristálytiszta, akkor olvass tovább!

A cikk szerzője Csépe Gábor kínai import szakértő, aki aktívan importál termékeket (sőt gyárttat is), továbbá ő a MinnerAkadémia kínai import képzés oktatója.

Mindkét oldal Kína leggazdagabb emberéhez kötődik, a méltán híres és bölcs tanácsokat is megosztó Jack Ma-hoz. Jack pont 20 éve hozta létre az Alibabát, úgyhogy ezúton is boldog évfordulót kívánunk!

Már 1999-ben is a tömegtermelés jelentős része a Kínai Népköztársaság területén zajlott, akkoriban még jóval fejletlenebb infrastruktúrával, jóval környezetszennyezőbb módon és jóval olcsóbb munkaerővel, mint manapság. Az akkor még angol tanárként dolgozó 35 éves Jack felismerte a lehetőséget, hogy összehozza az akkor már igencsak éledező internetet, azt a sok kínai gyárat és a hatalmas keresletet a világban. Megszületett erre válaszként tehát az alibaba.com, ahol gyártó és nagykereskedő cégek prezentálhatják magukat és a termékeiket a világnak egy nagy gyűjtő felületen.

A többi már történelem, az Alibaba bombasiker lett. Tőzsdén is megvásárolható már a részvénye, aminek ára 2016-os tőzsdei bevezetés óta duplájára emelkedett.

Én is az Alibabán találtam meg a beszállítóimat, sőt azt a kínai gyártót, akivel saját márkás termékeket készíttetek. Erről beszélek ebben a hanganyagban a Minnerel (Milánnal). Na de folytassuk!

Tehát az Alibaba = kínai nagykereskedelem. Hogyha importálni szeretnénk halomra az árut, akkor Alibaba. Erre szokott jönni (kritikának?), hogy “Dehát a feleségem is importál már Kínából, az Aliról (Aliexpressz), rendelt már hajsütővasat, gumicsizmát és telefontokot is. Nem olyan bonyolult ez a kínai import!”

Ez egy megmosolyogtató, de valójában jogos gondolat, hiszen valami “Aliról” rendelt a kedves asszony, kínai cuccot, messziről jött, tehát import is…igaza van. Az Ő szemszögéből.

Viszont, ha mélyebben megvizsgáljuk ezeket az oldalakat, akkor láthatjuk, hogy azon kívül, hogy mindkettő narancssárga színű (és a nagyon gazdag szimpatikus Kínai emberé), vajmi kevés a LÉNYEGI hasonlóság a két oldal között.

Az Aliexpressz egy kiskereskedelmi oldal, végfelhasználóknak szól, nem kimondottan vállalkozóknak! 1 hónap alatt megjön a rendelt áru, ingyenes szállítással (mert a Kínai állam dotálja a szállítási díjat, hogy pörögjön az export), egész olcsón lehet venni jó és gagyi dolgokat, sokan használják és szeretik, ez így van rendjén. Tényleg alacsonyak az árak. De azok még nem nagyker árak! És nem gyártó cégek zömében, hanem kereskedő cégek, akik Aliexpresszre szakosodtak. Egy példa: aminek Aliexpresszen 10 dollár darabja, annak Alibabán 5 dollár. Viszont nem vehetsz egy darabot (bár már erre is találni példát, mosódik össze minden), csak például minimum 500 darabot. Avagy nem indítják be neked a gyártósort 1000 darab alatt. Az eladók is TELJESEN mások Alibabán. A jobb cégeknek ma már egész jól képzett (vannak nagyon profik is!) értékesítő csapatuk van. Plusz, a gyárttatás sem csupán annyiból áll – mint Aliexpresszen – hogy kattintunk párat, és várjuk a postást.

Egy ábra, hogy még jobban értsd a különbséget:

Készítette Csépe Gábor, kínai import szakértő

Magyarázat az ábrához: A Gyár és az Aliexpress Dealer aligha ugyan az a cég. A kiskereskedő vásárol készletre árut a Gyárból, majd egyesével eladja a platformon. Az ábrán a Sales Team / Trading Company általában nem vesz a gyártól árut, vagy ha igen, akkor sajátmárkás kínai dizájnos belföldi piacra szánt árut gyárttat vele (amit feltölt a 1688.com-ra, ami a belföldi Kínai Alibaba, és ez is ugyan ehhez a tulajdonosi körhöz tartozik), alapesetben pedig a Gyárat köti össze a Kínán kívüli világgal. A Gyár kiszervezi neki, és könnyen lehet, hogy még 5 másik ilyen cégnek az értékesítést (innen a cégtábla cserélős sztorik), a Trading Company-k pedig úgymond kiszervezik a gyártást magának a Gyárnak, plusz intézik a csupasz áru egyedi igények szerinti csomagolását, járnak a kiállításokra, stb, egyszóval eladnak. (konténer szállítási költségek itt)

Egyre több olyan eset van, hogy megoldja a Gyár házon belül ezt, és vesznek fel Angolul tudó saleseket, kihagyva ezzel a köztes “szervezőket”. Ez az eset nekünk szerencsésebb, mert közvetlenebb lesz a kommunikáció, és talán mégjobb az ár. Azonban, nem minden esetben jobb ez a felállás. Vannak olyan remek gyárak, ahol 100% fókusz van a gyártáson, nem is tud senki angolul, és tökéletes szimbiózisban vannak az angolul tudó sales csapattal, akik papíron másik cég, de valójában ugyanannak az egy testnek a különböző részei, és ezek a sales csapatok kizárólag egy-kettő, maximum 3 gyárat képviselnek, ezért nagyon jó a kommunikáció.

Tehát összefoglalva:
Alibaba = Nagykereskedelem – B2B piac
Aliexpress = Kiskereskedelem – B2C piac, vagyis fogyasztóknak adnak el

Plusz a végére a Jolly Joker azoknak, akik Aliexpresszről szoktak rendelni kis tételben termékeket: www.dhgate.com

Ezt én úgy hívom, hogy a kisnagyker. Itt van szintén mindenféle áru, akárcsak a két Ali oldalon, de jobb áron, mint Aliexpresszen. A kis bulk packinges rendelésekről szól az oldal, mindenféle mennyiségi kedvezménnyel fűszerezve.  Jó tanács: figyeljetek jól a szállítási módokra, sok cég elküldi DHL Expresszel az árut, ingyenes szállítással. Ebben az a poén, hogy a vámolási idő hosszabb időt vesz igénybe, mint maga a 10.000 km-es repülőút.

Jó importálást!

Csépe Gábor, Minnerakadémia oktató, kínai import szakértő és aktív importáló

Itt eléred a gyűjtő cikket, ahol az összes anyagunk fent van: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba vagy rövid linkkel: minner.hu/import, sőt a menüben is megtalálod!

Hallottad már, hogy én hogyan importálok Kínából? Kínai import a gyakorlatban

A Minnerrel közösen készítettünk egy podcastot – Kínai import a gyakorlatban példákkal:

+ Mennyibe kerül egy konténer szállítása?

A cikk erről: Mennyibe kerül egy konténer szállítása Kínából?

Fotó: Kendall Henderson /Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Csépe Gáborhttps://minnerakademia.hu/products/course/kinai-import-alibaba-online-tanfolyam
Csépe Gábor vagyok. Két kereskedelmi vállalkozásom van, mindkettő saját márkás Kínából importált termékek nagykereskedelmével foglalkozik. Mindig is érdekelt a beszerzési, termékfejlesztési folyamat, hogy valami értékeset, lehetőleg egyedit alkossunk és mutassunk a piacnak. Valószínűleg pont emiatt az érzelmi elköteleződés (és egy csipetnyi kalandvágy) miatt sikeresen alakultak a Távol-Keleti beszerzéseink, és mindvégig élveztem, élvezem ezzel foglalkozni. Ma már több cégnek is segítek az importálásban, továbbá itt a Minneren szakértősködök a témában.

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek