Mennyi vásárló kell ahhoz, hogy napi 100 000 forint bevételed / profitod legyen? Vállalkozói matek [podcast]

Dátum

Megosztás

Hiába a jó ötlet, ha nem jön ki a matek! A fenti kérdés megválaszolásával egyre közelebb kerülsz ahhoz, hogy el tudd helyezni a vállalkozásodat, tisztában legyél a nagyságrendekkel. Persze ez még csak bevétel, de vevőkből élünk, innen a legjobb kiindulni, utána már rajtad áll, hogyan bűvészkedsz az üzleti modellel, költségekkel. Ez lehet furcsán fog hangzani: még az is jó dolog, ha tudjuk mennyire keveset keresünk. Ez már jó kiindulási alap lesz, aztán persze matekozzunk tovább! Számoljunk vásárlóértéket, ügyfélmegszerzés értékét, természetesen profitot is.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy beágyazva itt:

A podcast rövid vázlata, leirata

Először jöjjön néhány példa, hogy ráhangolódjunk. Egy héten belül két olyan vállalkozás is jött, ahol a vállalkozás átbeszélése közben derült ki, hogy az üzleti modellen még csiszolni kell, hogy ebből életképes vállalkozás legyen. Mind a kettő egyébként piactér üzleti modellt választott, tehát a szerepük, hogy összehozzák az eladókat és vásárlókat. Legtöbb ilyen esetben természetesen az első ötlet a pénzszerzésre a jutalék. Mindkét projekt ezt választotta.

Így nézett kis az egyik esetben:

  • 7%-os jutalék minden az oldal által generált eladás után
  • átlagos teljesítésenként ez mindössze csupán 266 forint,
  • és számolva egy átlagos vásárlót, körülbelül alig éves 2-3 000 forint jönne ki bevételként. Hajaj és akkor a kiadásokat még nem is beszéltük, sőt ez átlagos vásárlókra vonatkozó adat, becsült is, tehát a felhasználói szám alapján is nehéz még kalkulálni.

A fenti nagyon rövid számolás rávilágított minket arra, hogyha még nemzetközi piacba is gondolkodnának, akkor is ez karcsú összeg. Hiába lenne önszerveződő a platform, az applikáció,

a napi 100 000 forint bevételhez 375 tranzakció kellene,

amit bárhogy számolunk, óriási munka lenne összehozni, és több év, mire annyi felhasználó összejön. Fontos itt megjegyezni, hogy itt fontos volt a piacismeret is, az ötletet nem szeretném elmondani, de ha számolunk egy kicsit optimistább értékekkel is, akkor is 375 tranzakcióhoz naponta kell 7500 olyan ember, aki egy nap használja az applikációt. / weboldalt, és ehhez legalább 30-50 000 felhasználó kell (azért ez nem a Facebook lenne).

A legnagyobb probléma ennél az esetnél az, hogy a várható egy vásárlóból származó éves átlagos bevétel mindössze 2-3000 forint. Ami azért karcsú szám, mert egy piactér esetében ezt mind fel is emészti majd csak a marketing költség. Felhasználó megszerzése, költés arra, hogy visszajöjjön és használja az applikációt… Náluk most a megoldás új árazási, üzleti modell kitalálása.

Ötletek! Számold ki az átlagos bevételed vásárlásonként, vevőnként, számold ki az átlagos vásárlások számát vevőnként! Aztán ezek kellenek is majd a következőhöz, vagyis a customer lifetime value-hoz.

Itt rá is térhetünk a Customer lifetime value-ra, vagyis a vevőértékre.

Ez azt a számot jelenti, hogy a vevő mennyit költ el nálad az idő alatt, amíg nálad van, nálad vásárol. Általában 1-5 éves időtartamot szoktunk számolni. A Starbucks-nak 14 000 dollárt hoz egy vásárló átlagosan, amíg nálunk van. Ez átlagosan 15 év alatt. Egy évben 280 000 forintot/vendég. Jujj! Képzeld el mennyit mernek költeni az új vendég megszerzésére! Azért abból futja nem? Meg fogom hozni a kedvedet a matekhoz, a számoláshoz!

Ez jó volt Még ilyet! Mit olvassak / hallgassak még?

Fotó: tomfield /Pixabay

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...