Mennyi vásárló kell ahhoz, hogy napi 100 000 forint bevételed / profitod legyen? Vállalkozói matek [podcast]

Hiába a jó ötlet, ha nem jön ki a matek! A fenti kérdés megválaszolásával egyre közelebb kerülsz ahhoz, hogy el tudd helyezni a vállalkozásodat, tisztában legyél a nagyságrendekkel. Persze ez még csak bevétel, de vevőkből élünk, innen a legjobb kiindulni, utána már rajtad áll, hogyan bűvészkedsz az üzleti modellel, költségekkel. Ez lehet furcsán fog hangzani: még az is jó dolog, ha tudjuk mennyire keveset keresünk. Ez már jó kiindulási alap lesz, aztán persze matekozzunk tovább! Számoljunk vásárlóértéket, ügyfélmegszerzés értékét, természetesen profitot is.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy beágyazva itt:

A podcast rövid vázlata, leirata

Először jöjjön néhány példa, hogy ráhangolódjunk. Egy héten belül két olyan vállalkozás is jött, ahol a vállalkozás átbeszélése közben derült ki, hogy az üzleti modellen még csiszolni kell, hogy ebből életképes vállalkozás legyen. Mind a kettő egyébként piactér üzleti modellt választott, tehát a szerepük, hogy összehozzák az eladókat és vásárlókat. Legtöbb ilyen esetben természetesen az első ötlet a pénzszerzésre a jutalék. Mindkét projekt ezt választotta.

Így nézett kis az egyik esetben:

  • 7%-os jutalék minden az oldal által generált eladás után
  • átlagos teljesítésenként ez mindössze csupán 266 forint,
  • és számolva egy átlagos vásárlót, körülbelül alig éves 2-3 000 forint jönne ki bevételként. Hajaj és akkor a kiadásokat még nem is beszéltük, sőt ez átlagos vásárlókra vonatkozó adat, becsült is, tehát a felhasználói szám alapján is nehéz még kalkulálni.

A fenti nagyon rövid számolás rávilágított minket arra, hogyha még nemzetközi piacba is gondolkodnának, akkor is ez karcsú összeg. Hiába lenne önszerveződő a platform, az applikáció,

a napi 100 000 forint bevételhez 375 tranzakció kellene,

amit bárhogy számolunk, óriási munka lenne összehozni, és több év, mire annyi felhasználó összejön. Fontos itt megjegyezni, hogy itt fontos volt a piacismeret is, az ötletet nem szeretném elmondani, de ha számolunk egy kicsit optimistább értékekkel is, akkor is 375 tranzakcióhoz naponta kell 7500 olyan ember, aki egy nap használja az applikációt. / weboldalt, és ehhez legalább 30-50 000 felhasználó kell (azért ez nem a Facebook lenne).

A legnagyobb probléma ennél az esetnél az, hogy a várható egy vásárlóból származó éves átlagos bevétel mindössze 2-3000 forint. Ami azért karcsú szám, mert egy piactér esetében ezt mind fel is emészti majd csak a marketing költség. Felhasználó megszerzése, költés arra, hogy visszajöjjön és használja az applikációt… Náluk most a megoldás új árazási, üzleti modell kitalálása.

Ötletek! Számold ki az átlagos bevételed vásárlásonként, vevőnként, számold ki az átlagos vásárlások számát vevőnként! Aztán ezek kellenek is majd a következőhöz, vagyis a customer lifetime value-hoz.

Itt rá is térhetünk a Customer lifetime value-ra, vagyis a vevőértékre.

Ez azt a számot jelenti, hogy a vevő mennyit költ el nálad az idő alatt, amíg nálad van, nálad vásárol. Általában 1-5 éves időtartamot szoktunk számolni. A Starbucks-nak 14 000 dollárt hoz egy vásárló átlagosan, amíg nálunk van. Ez átlagosan 15 év alatt. Egy évben 280 000 forintot/vendég. Jujj! Képzeld el mennyit mernek költeni az új vendég megszerzésére! Azért abból futja nem? Meg fogom hozni a kedvedet a matekhoz, a számoláshoz!

Ez jó volt Még ilyet! Mit olvassak / hallgassak még?

Fotó: tomfield /Pixabay

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek