Mennyiért tudom eladni a webáruházamat? Példával

Dátum

Megosztás

A hazai piacon még kevés olyan tartalmat találni, ami cégeladással, cégértékelés témával foglalkozna. Ezért is találtuk ki azt a cikksorozatot, amiben bemutatjuk, hogy milyen lépéseken keresztül megy végig egy webáruház tulajdonos, amikor jól működő üzletét el akarja adni. Na de mennyiért? A fő kérdés mindig ez.

Persze a másik kérdés a hol, ami nagyon érdekes dolog, hogy nincs erre megfelelő platform, sőt ügynököt is nehéz találni, aki kifejezetten ezzel foglalkozna. Na, de mielőtt egy komplett ötletet kidolgoznék, maradjunk az eladási ár meghatározásánál.

Jól tudtok saccolni! Próbáld ki!

Megkérdeztem a Minner FB oldalán, hogy a webáruház eladásos esettanulmányunkban szereplő ballvin.hu webáruháznak az eladási árát mennyire kóstáljátok. Elég jól tippeltetek, úgyhogy most megkapod ezeket az információkat.

Szerinted mennyit érhet a ballvin.hu , vajon mennyiért kínálják eladásra? 
Néhány segítség a saccoláshoz: 

Saccolj! A végén elárulom a nagyságrendet, a többiek tippjét

Így számoljuk ki a webáruház értékét

Mennyit is érhet egy ekkora webáruház? Van erre számítás? 

Erről biztosan én is készítek egy cikket, de ahhoz, hogy Kovács Miklós tartalmánál jobbat írjak 2-3 napig csak ezzel a témával kellene foglakoznom (bár már korábban volt egy hasonló kalkulációs cikkem). Miklós az Ecommerce Expo blogjában írt egy terjedelmes cikket a webáruház eladási érték kiszámítása témában. 

Itt egy ábra a cikkből, amit már az esettanulmányunkban szereplő webshoptulajdonos kitöltött (majd meg is mutatjuk). 

Ha mindegyik kérdésre válaszoltál, akkor a végén egy 10 és 20 közötti számot fogsz kapni, amit el kell osztanod 5-el (tehát átlagot kell vonnod), hogy megkapd a jövedelem szorzó összegét. Természetesen most a te mérlegelésed alapján dől el, hogy eredményként milyen számot kapsz a szélsőértékek között.

A táblázathoz tartozó szöveget Miklós cikkében megtalálod. Ide belinkelem, mert érdemes elolvasnod, ez alapján ki fogjuk értékelni a Minneren meghirdetett, az eladásra szánt webshopot is: WEBSHOP ELADÓ – Mennyit ér a webáruházam, hogyan becsüljem meg a webshopom értékét? – Kovács Miklós / Ecommerce Expo blog

Miklós a cikkében 2 módszert is bemutat a cégértéke számításra (miután megvan a szorzód):

SDE alapon (általában egyszemélyes cégek esetében) a példában a kis cég adatai a következők: 

  • Árbevétel: 10 millió forint
  • Áruk beszerzési értéke: 8 millió forint
  • Működési költségek: 1 millió forintot
  • Tulajdonosi bevétel: 500 ezer forint.

Így a cég SDE-je 1,5 millió forint. 
(SDE = Bevételek – Eladott áruk beszerzési értéke – Működési költségek + Tulajdonos saját bevételei a cégből)

A 1,5 milliót szorzod meg a jövedelem szorzóval.

EBITDA alapon 

A példában a nagyobb cég adatai:

  • Árbevétel: 200 millió forint
  • EBIT, tehát az üzemi eredmény értéke: 90 millió forint, 
  • Értékcsökkenési leírás (DA) értéke: 10 millió forint

Az EBITDA értéke így 100 millió forintot tesz ki. 
(EBITDA = (Bevételek – Ráfordítások) + Értékcsökkenés)

Mint látod a webáruház értéke:

  • 2-es szorzónál 200 millió forint
  • 4-es szorzónál 400 millió forint.

A Ballvin.hu jövedelem szorzója, és cégértékelése

Fontos! A készletet mindig ezen felül ki szokták fizetni.

Nézzük meg most ezt a Ballvin.hu esetében. Az alapító kitöltötte a táblázatot:

Tehát a jövedelem szorzója 3-as. Ha visszagörgetsz előre és megnézed, hogy az adózott eredménye 20 millió forint, akkor már kapunk egy hozzávetőleges értéket. És ezt nagyjából jól el is találtátok.

A tippjeitek 50- 79 millió forint között mozogtak. Az értéket viszont csak a szorzó még nem határozza meg, inkább egyfajta iránymutatás, hogy miben gondolkodhatsz. Még további tényező, hogy mi mindent kap az újdonsült webáruháztulajdonos, például CRM rendszer, automatizmusok, partnerek, beszállítók, beszállítói szerződések…

Hallgasd meg a ballvin.hu -val a podcastot! Elpitchelte nekem a vállalkozását

Ez a webshop eladó. A tulajdonost kérdeztem, pitchelt nekünk. Több tízmillió éves haszon. Sikerül…

fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...