KezdőlapE-kereskedelemMennyiért tudom eladni a webáruházamat? Példával

Mennyiért tudom eladni a webáruházamat? Példával

-

A hazai piacon még kevés olyan tartalmat találni, ami cégeladással, cégértékelés témával foglalkozna. Ezért is találtuk ki azt a cikksorozatot, amiben bemutatjuk, hogy milyen lépéseken keresztül megy végig egy webáruház tulajdonos, amikor jól működő üzletét el akarja adni. Na de mennyiért? A fő kérdés mindig ez.

Persze a másik kérdés a hol, ami nagyon érdekes dolog, hogy nincs erre megfelelő platform, sőt ügynököt is nehéz találni, aki kifejezetten ezzel foglalkozna. Na, de mielőtt egy komplett ötletet kidolgoznék, maradjunk az eladási ár meghatározásánál.

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Jól tudtok saccolni! Próbáld ki!

Megkérdeztem a Minner FB oldalán, hogy a webáruház eladásos esettanulmányunkban szereplő ballvin.hu webáruháznak az eladási árát mennyire kóstáljátok. Elég jól tippeltetek, úgyhogy most megkapod ezeket az információkat.

Szerinted mennyit érhet a ballvin.hu , vajon mennyiért kínálják eladásra? 
Néhány segítség a saccoláshoz: 

Saccolj! A végén elárulom a nagyságrendet, a többiek tippjét

Így számoljuk ki a webáruház értékét

Mennyit is érhet egy ekkora webáruház? Van erre számítás? 

Erről biztosan én is készítek egy cikket, de ahhoz, hogy Kovács Miklós tartalmánál jobbat írjak 2-3 napig csak ezzel a témával kellene foglakoznom (bár már korábban volt egy hasonló kalkulációs cikkem). Miklós az Ecommerce Expo blogjában írt egy terjedelmes cikket a webáruház eladási érték kiszámítása témában. 

Itt egy ábra a cikkből, amit már az esettanulmányunkban szereplő webshoptulajdonos kitöltött (majd meg is mutatjuk). 

Ha mindegyik kérdésre válaszoltál, akkor a végén egy 10 és 20 közötti számot fogsz kapni, amit el kell osztanod 5-el (tehát átlagot kell vonnod), hogy megkapd a jövedelem szorzó összegét. Természetesen most a te mérlegelésed alapján dől el, hogy eredményként milyen számot kapsz a szélsőértékek között.

A táblázathoz tartozó szöveget Miklós cikkében megtalálod. Ide belinkelem, mert érdemes elolvasnod, ez alapján ki fogjuk értékelni a Minneren meghirdetett, az eladásra szánt webshopot is: WEBSHOP ELADÓ – Mennyit ér a webáruházam, hogyan becsüljem meg a webshopom értékét? – Kovács Miklós / Ecommerce Expo blog

Miklós a cikkében 2 módszert is bemutat a cégértéke számításra (miután megvan a szorzód):

SDE alapon (általában egyszemélyes cégek esetében) a példában a kis cég adatai a következők: 

  • Árbevétel: 10 millió forint
  • Áruk beszerzési értéke: 8 millió forint
  • Működési költségek: 1 millió forintot
  • Tulajdonosi bevétel: 500 ezer forint.

Így a cég SDE-je 1,5 millió forint. 
(SDE = Bevételek – Eladott áruk beszerzési értéke – Működési költségek + Tulajdonos saját bevételei a cégből)

A 1,5 milliót szorzod meg a jövedelem szorzóval.

EBITDA alapon 

A példában a nagyobb cég adatai:

  • Árbevétel: 200 millió forint
  • EBIT, tehát az üzemi eredmény értéke: 90 millió forint, 
  • Értékcsökkenési leírás (DA) értéke: 10 millió forint

Az EBITDA értéke így 100 millió forintot tesz ki. 
(EBITDA = (Bevételek – Ráfordítások) + Értékcsökkenés)

Mint látod a webáruház értéke:

  • 2-es szorzónál 200 millió forint
  • 4-es szorzónál 400 millió forint.

A Ballvin.hu jövedelem szorzója, és cégértékelése

Fontos! A készletet mindig ezen felül ki szokták fizetni.

Nézzük meg most ezt a Ballvin.hu esetében. Az alapító kitöltötte a táblázatot:

Tehát a jövedelem szorzója 3-as. Ha visszagörgetsz előre és megnézed, hogy az adózott eredménye 20 millió forint, akkor már kapunk egy hozzávetőleges értéket. És ezt nagyjából jól el is találtátok.

A tippjeitek 50- 79 millió forint között mozogtak. Az értéket viszont csak a szorzó még nem határozza meg, inkább egyfajta iránymutatás, hogy miben gondolkodhatsz. Még további tényező, hogy mi mindent kap az újdonsült webáruháztulajdonos, például CRM rendszer, automatizmusok, partnerek, beszállítók, beszállítói szerződések…

Hallgasd meg a ballvin.hu -val a podcastot! Elpitchelte nekem a vállalkozását

Ez a webshop eladó. A tulajdonost kérdeztem, pitchelt nekünk. Több tízmillió éves haszon. Sikerül…

Érdekel a ballvin.hu? Írj a mandomilan@minner.hu -ra egy e-mailt. Az újdonsült vásárlót a Minner is segíti majd.

fotó: Envato License

Üzleti képzések - Tudásrészvény

Fektess a tudásba a MinnerAkadémia üzleti képzésein keresztül! Azonnal használható tudást adunk a kezedbe videókon és letölthető útmutatókon keresztül. Megnézed és használod. És így lesz a tudásból profit.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek