Mennyit keres a Tesla, a VW egy eladott autón? 2022 legjobb franchise-a – Hírszemle 

Dátum

Megosztás

Melyek most a növekvő kulcsrakész üzletek? Franchise vállalkozást nyitni jó ötlet lehet, de akár az is, hogy saját cégedet franchise-osítod. Megnézzük melyik iparágakban mozgolódnak most jobban ezen a területen. Kitekintés lesz az autópiacra is, a márkák toplistája után a profitmarzsról beszélgetünk, ami egészen alacsony a nagy autógyártóknál. A Tiktok gyakornok trendnél megvizsgáljuk hogy vajon mindkét oldalnak előnyös ez? A Facebook marketing gyatra eredményeiről jött olvasói kérdés, megnézzük mivel lehet turbózni a FB-ból jövő bevételeket. Továbbá leteszteljük, hogy milyenek a könyvösszefoglaló appok. A mikrofonok mögött: Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.

A hírszemle hanganyaga, videója

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszókon kereszül:

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Intro
  • 1:16 – Leggyorsabban növekvő franchise hálózatok (világ)
  • 14:18 – Csak ennyi az autógyártók haszna egy autón?
  • 22:21 – Tiktok gyakornokok új trendje
  • 33:29 – Heti stat: A Z generáció költése Valentin napon
  • 37:53 – Ti kérdeztétek: Alacsony Facebook marketing eredmény, elérés. Mi a megoldás?
  • 47:06 – Leteszteltük: Blinkist és Shortform könyvrövidítő appok

2022 leggyorsabban növekvő franchise hálózatai

A Minner régóta foglalkozik a franchise témával, és itthon is egyre több cég jelenik meg ilyen rendszerben. Van étterem, gofrizó, fagylaltozó, rengeteg nyelviskola és oktatással foglalkozó cég, de infraszalon és print on demand nyomda is. A hírszemlében megnéztük 2022 leggyorsabban növekvő, tehát a partnerek számában a legnagyobb növekedést elért franchise márkákat.

Az entrepreneur.com listáját vezetik a nagy játékosok, mint a 7-Eleven, KFC, McDonald’s. Van több ingatlanos cég, fitness studio, 2 takarító cég, biztosító és a legfurcsább, a kerti „reklámtábla” bérbeadó. A Sign Gypsies különleges alkalmakra gyárt az előkertbe hatalmas táblákat. A franchisegator.com-on a top10-ben 2 e-kereskedelmi cég is van, akik kiszervezetten kezelik a boltod online részét és akár még az Amazon raktáradat is. Itt is van nem egy takarítócég, sőt két fizikai marketinggel (kirakat, bolt design, rollupok, reklámtáblák) foglalkozó franchise is. Népszerű terület az idősgondozás is, ami az elöregedő korfánk miatt akár itthon is érdekes lehet.

Franchise cikkek még:

A Toyota adja el a legtöbb autót a világban.

A Toyota 2022-ban 10 millió 400 ezer autót adott el, a Volkswagen 8 millió 200 ezret. Amerikában ismét a General Motors adta el a legtöbb autót, egészen pontosan 2 millió 270 ezret, amivel így beelőzte az USA-ban a Toyotát is, viszont a világpiaci adatunk a 2022-es évre még nincs a GM esetében. A Tesla 1,3 millió autót adott el 2022-ban. De amiért erről beszélgettünk: tudtátok, hogy alig néhány százezer forint haszna van a gyártónak egy-egy több (tíz) milliós autón?

Forrás: drive.com.au/

TikTok gyakornokok trend

Egyre nagyobb divat az amerikai cégek körében hogy a TikTok profiljuk felhúzására keresnek gyakornokot. Rengetegen keresnek a cég termékeit, szolgáltatásait népszerűsítő videók készítésére gyakornokot, sokszor azzal az elvárással hogy a tartalomkészítő szerepeljen is a videókban. Például a Whole Foods vagy az itthon is elérhető Claire’s ékszerüzlet.

Ez nem meglepő, hiszen a fiatalok legkedveltebb platformja lett a TikTok, az app trendjeinek, audióinak, sajátos nyelvezetének értelmezéséhez pedig muszáj, hogy valaki aktív felhasználó legyen, a fiatal gyakornokok sokkal gyorsabban ráéreznek és hitelesebb tartalmakat tudnak készíteni ami nem reklámszagú. De vajon fair-e ez a fiatal munkavállalókkal szemben, és jó ötlet-e a cégnek egy social media csatornát ideiglenes, tapasztalatlan munkavállalóra bízni?

Forrás: www.forbes.hu/

Heti statisztika: a Gen Z 355%-al költ többet Valentin napon

Valentin-napon mélyen a zsebükbe nyúlnak a fogyasztók: átlagosan a férfiak majdnem 2x annyit, 90%-al többet költenek mint egy átlagos januári napon, míg a Z generáció tagjainak kiadásai 355%-al emelkednek a szerelem ünnepén. Náluk a turisztikai, utazási kiadások 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot, az Erste adatai szerint. Ruházat, étterem, szórakoztatás kategória pörög kimondottan ilyenkor, illetve persze a hagyományos Valentin-napi kategóriák, virág, étterem, fehérnemű.

Forrás: https://www.vg.hu/

Ti kérdeztétek: Facebook célzás, ideális célközönség méret

A Minner zárt csoportjában egyre több kérdést kapunk a Facebook marketingről.

  • Hiába állítja be a célzást a Facebook hirdetéseknél a vállalkozó, nem a releváns érdeklődőkhöz juttatja el a Facebook a reklámot. Emiatt a vásárlások száma elmarad a korábbi eredményektől. Megoldás: A célzást elhagyni és a FB-ra hagyni a targetálást, már nem tudunk okosabbak lenni, mint az algoritmus. Mi a Minnernél a hidegcélzást is már úgy csináljuk, hogy nem állítunk be szűk célcsoportot, csak kort. Ti esetetekben akár lehet kort és nemet, vagy akár több vármegyét bejelölni.
  • Növeljük-e a célközönség méretét a Facebookon? Mi az ideális célközönségméret? Megoldás: A 20-50 000-es célközönséggel nem tud mit kezdeni a Facebook, a hirdetések csak drágán tudnak megjelenni, mert ha ismét meg kell valakinek mutatnia a hirdetést rövid távon, akkor azért felárat kér.
  • Csökkent az elérés – mit tegyünk? – Megoldás: Sales posztoknak most még inkább nincs helye a Facebookon. Készíts olyan posztokat, hirdetéseket, ami a fogyasztó problémájával, vagy azzal a témakörrel kapcsolatos, vagy a fogyasztó rutinjával kapcsolatos információ, szituáció. Többit hallgasd meg a videóban!

Kínszenvedés Facebook posztokat gyártani? A Minner marketing műhelyén a helyed!

Kipróbáljuk helyetted: Blinkist, Shortform

Két „könyvrövidítő” appot próbált ki Donát és hasonlított össze a Hírszemlében.

Az első a Blinkist, ami szó szerint „bite size” információkra redukál teljes könyveket. A regisztráció után bejelölhetjük a minket érdeklő területeket. A választott könyv kulcs gondolatait a Blinkist általában kevesebb, mint 10 részletben összefoglalta. Eldönthetjük, hogy olvasni vagy hallgatni szeretnénk, de a lényeg a rövidítés, amiben a Blinkist talán túl jó. Annyira, de annyira lerövidít könyveket, hogy nem tudom átmegy-e belőlük bármi hasznos információ vagy megmarad-e egyáltalán az emlékezetben.

Épp ezért hoztam be a Shortformot is. Míg a Blinkist 5-9 darab 1-2 perces gondolatot ad át a könyvekből, addig a Shortform teljes fejezeteket foglal össze, átemel akár táblázatokat, komolyabban megtartja a forrásanyag struktúráját és hallgatva is akár 40-50 percesek az összefoglalók. Ezek mellett vannak gyakorlatok a hallottak megvalósításához, lehet jegyzetelni és kiemelni később visszakeresendő részeket. A Shortform maga is ad nekünk kiegészítő információkat, utal más könyvekre vagy definíciókat ad, hogy biztosan értsük miről van szó.

További összehasonlításért és Donát tapasztalataiért hallgasd meg az adást!

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!