Mi a landing page, promóciós oldal? Mi szerepel rajta, hogy néz ki, milyen a felépítése?

Van egy marketing eszköz, amit még idehaza nem sikerült kiaknázni. Ez a landing page. Az elmúlt egy évben 227 vállalkozóval találkoztam személyesen (üzleti konzultáció) és látható volt, hogy akik használták a marketingjükben a landing page-eket, ők sokkal magasabb konverziót értek el, sőt a marketingjük is jobban mérhető volt. Akik nem használták, azok pedig nagyon gyorsan rákaptak.

Mi az a landing page?

Röviden: eléred, hogy 100 látogatóból 5-8 vásároljon! Egy információdús oldal, ahol a vevőre koncentrálsz és így adod el az ott promotált terméket.

A landing page magyarul promóciós oldal, vagy még sales oldalnak is szoktuk hívni. A landing page a weboldaladhoz tartozó aloldal (akár több is lehet), célja egy-két termék, vagy ajánlat promotálása úgy, hogy a vevő problémájára, fájdalompontjára koncentrálsz. Kapcsolódhat időszakos kampányokhoz is, amikor egy-egy téma köré készítesz promóciós oldalt (de akár nyereményjáték felhívást is érdemes így elkészíteni).

Egyéb jellemzők, tudnivalók, felépítése:

  • Nincs felül menüpont, el szoktuk rejteni, vagy nem is teszünk oda. Menü nélkül azonnal növekszik a konverziós rátád.
  • Az első blokkba kerül a fő fájdalompont / igény, ami a vevőidhez, vagy a termékhez kapcsolódik.
  • Több blokkból is áll a landing page, amin minél több információ szerepel a vevővel kapcsolatban. A vevő van fókuszban, az ő nyomógombjait keressük, triggereket helyezünk el.
    Ezeket érdemes beleírni, akár külön blokkokban kifejteni:
    • Mi a fő probléma? A vevők problémája mi, mi a fő igény?  – Ez lesz a fő headline – Ebben a blokkban természetesen szerepel már a termék is, sőt gomb a vásárláshoz, vagy feliratkozáshoz, vagy egyéb konverzióhoz.
    • Mit kell tudni erről a problémáról, részletezzük – vevőről szól
    • Mit élhet át, mit használ még a probléma, vagy annak megoldása közben. Milyen alternatívákat, kivel használja…. – vevőről szól
    • Mi a megoldás erre a problémára / igényre? – maga a termék, na ide kerül a reklám.
    • +segítség: ez még segíthet a vevő fejével gondolkodni: Reklámszöveg írása közben ezt a kérdést tedd fel magadnak
    • Figyelem! Egy landing page soha nincs kész! Folyamatosan írj hozzá szöveget.
  • A cél a konverzió, ami lehet vásárlás – például gombbal, vagy űrlap kitöltése, időpontfoglalás. Fontos! A konverzió növelését akkor tudod elérni, ha egy vagy két terméket reklámozol így egy oldalon, vagy max egy-két ajánlat szerepel.
  • Több landing page – Akár egy termékhez több landing page-et is érdemes készíteni. Általában külön célcsoportra vagy problémára szoktuk készíteni. Ez SEO-ban, vagyis keresőoptimalizálásban is segíteni fog.

Landing page hirdetése, marketing:

Amikor készen vagy a promóciós oldaladdal, akkor jön az igazi feladat. Hirdetni kell.

  • A fő headline-t, a fő problémát hirdesd új célközönségre – Ez általában 2-3 különböző hirdetést jelent, más képekkel, más hirdetés címekkel, szövegekkel.
    Ez megy nagyobb marketing költséggel, hogy töltsd a remarketing adatbázisodat. Naponta 2-10 000 forint közötti összeget határozz meg rá /landing page.
  • A landing page-ed alrészeiben, különböző szakaszokban található információkat hirdesd azokra, akik már látták a landing page-edet (remarketing hirdetés). – Ez legalább 5-8 különböző hirdetést jelent. Tehát a promóciós oldalad szövegezését úgy kell kialakítanod, hogy azokból ki tudj venni hirdetésszövegeket. Tapasztalat, hogy ha nem tudsz kivenni belőle, akkor nem is annyira jó a szövegezés, dolgozz még rajta!
    A hirdetéssorozatban célzol tehát a remarketing célközönségre. Naponta erre a fenti összeg 30%-át (naponta). Pl. Ha fenti összeg 3000 ft, akkor erre a remarketingre 1000 Ft.

További információ a számoláshoz: Számoljunk! Landing page marketing matek. 8%-os konverziónál szépek a számok!

Promóciós oldal példák

A Minner landing page-e így néz ki (desktop nézetben): kattints ide és élőben látod (mobilon szépen simul a kijelzőhöz).

Apple promóciós oldala: egy külön cikkben elemeztem az iPhone 11 Pro telefon landing oldalát. Őrülten hosszú page és látszik, hogy érzik a vevőket. Igen, nekik is kell reklám! És gondolj bele, ők aztán sokat foglalkoztak vele, hogy csúcsra járassák.: Az Apple egy külön, terjedelmes promóciós oldalon reklámozza az iPhone 11-et

Térj vissza, mert hamarosan itt lesznek további példák, amiket a Minner vállalkozók készítettek.

Nézd csak! Ilyen hamar elkészítettem egy promóciós oldalt:

Landing page tudásanyagok, cikkek:

Kiemelt fotó: Minner landing page szerkesztő sablonok

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!