Mi a landing page, promóciós oldal? Mi szerepel rajta, hogy néz ki, milyen a felépítése?

Dátum

Megosztás

Van egy marketing eszköz, amit még idehaza nem sikerült kiaknázni. Ez a landing page. Az elmúlt egy évben 227 vállalkozóval találkoztam személyesen (üzleti konzultáció) és látható volt, hogy akik használták a marketingjükben a landing page-eket, ők sokkal magasabb konverziót értek el, sőt a marketingjük is jobban mérhető volt. Akik nem használták, azok pedig nagyon gyorsan rákaptak.

Mi az a landing page?

Röviden: eléred, hogy 100 látogatóból 5-8 vásároljon! Egy információdús oldal, ahol a vevőre koncentrálsz és így adod el az ott promotált terméket.

A landing page magyarul promóciós oldal, vagy még sales oldalnak is szoktuk hívni. A landing page a weboldaladhoz tartozó aloldal (akár több is lehet), célja egy-két termék, vagy ajánlat promotálása úgy, hogy a vevő problémájára, fájdalompontjára koncentrálsz. Kapcsolódhat időszakos kampányokhoz is, amikor egy-egy téma köré készítesz promóciós oldalt (de akár nyereményjáték felhívást is érdemes így elkészíteni).

Egyéb jellemzők, tudnivalók, felépítése:

  • Nincs felül menüpont, el szoktuk rejteni, vagy nem is teszünk oda. Menü nélkül azonnal növekszik a konverziós rátád.
  • Az első blokkba kerül a fő fájdalompont / igény, ami a vevőidhez, vagy a termékhez kapcsolódik.
  • Több blokkból is áll a landing page, amin minél több információ szerepel a vevővel kapcsolatban. A vevő van fókuszban, az ő nyomógombjait keressük, triggereket helyezünk el.
    Ezeket érdemes beleírni, akár külön blokkokban kifejteni:
    • Mi a fő probléma? A vevők problémája mi, mi a fő igény?  – Ez lesz a fő headline – Ebben a blokkban természetesen szerepel már a termék is, sőt gomb a vásárláshoz, vagy feliratkozáshoz, vagy egyéb konverzióhoz.
    • Mit kell tudni erről a problémáról, részletezzük – vevőről szól
    • Mit élhet át, mit használ még a probléma, vagy annak megoldása közben. Milyen alternatívákat, kivel használja…. – vevőről szól
    • Mi a megoldás erre a problémára / igényre? – maga a termék, na ide kerül a reklám.
    • +segítség: ez még segíthet a vevő fejével gondolkodni: Reklámszöveg írása közben ezt a kérdést tedd fel magadnak
    • Figyelem! Egy landing page soha nincs kész! Folyamatosan írj hozzá szöveget.
  • A cél a konverzió, ami lehet vásárlás – például gombbal, vagy űrlap kitöltése, időpontfoglalás. Fontos! A konverzió növelését akkor tudod elérni, ha egy vagy két terméket reklámozol így egy oldalon, vagy max egy-két ajánlat szerepel.
  • Több landing page – Akár egy termékhez több landing page-et is érdemes készíteni. Általában külön célcsoportra vagy problémára szoktuk készíteni. Ez SEO-ban, vagyis keresőoptimalizálásban is segíteni fog.

Landing page hirdetése, marketing:

Amikor készen vagy a promóciós oldaladdal, akkor jön az igazi feladat. Hirdetni kell.

  • A fő headline-t, a fő problémát hirdesd új célközönségre – Ez általában 2-3 különböző hirdetést jelent, más képekkel, más hirdetés címekkel, szövegekkel.
    Ez megy nagyobb marketing költséggel, hogy töltsd a remarketing adatbázisodat. Naponta 2-10 000 forint közötti összeget határozz meg rá /landing page.
  • A landing page-ed alrészeiben, különböző szakaszokban található információkat hirdesd azokra, akik már látták a landing page-edet (remarketing hirdetés). – Ez legalább 5-8 különböző hirdetést jelent. Tehát a promóciós oldalad szövegezését úgy kell kialakítanod, hogy azokból ki tudj venni hirdetésszövegeket. Tapasztalat, hogy ha nem tudsz kivenni belőle, akkor nem is annyira jó a szövegezés, dolgozz még rajta!
    A hirdetéssorozatban célzol tehát a remarketing célközönségre. Naponta erre a fenti összeg 30%-át (naponta). Pl. Ha fenti összeg 3000 ft, akkor erre a remarketingre 1000 Ft.

További információ a számoláshoz: Számoljunk! Landing page marketing matek. 8%-os konverziónál szépek a számok!

Promóciós oldal, landing page szerkesztő:

Egy digitális ninja cikkben mutattuk be, hogy milyen könnyű néhány kattintással landing page-t készíteni: Ingyenes promóciós oldal készítő (landing page, weboldal). Útmutató lépésről-lépésre

Promóciós oldal példa:

Apple promóciós oldala: egy külön cikkben elemeztem az iPhone 11 Pro telefon landing oldalát. Őrülten hosszú page és látszik, hogy érzik a vevőket. Igen, nekik is kell reklám! És gondolj bele, ők aztán sokat foglalkoztak vele, hogy csúcsra járassák.: Az Apple egy külön, terjedelmes promóciós oldalon reklámozza az iPhone 11-et

Térj vissza, mert hamarosan itt lesznek további példák, amiket a Minner vállalkozók készítettek.

Nézd csak! Ilyen hamar elkészítettem egy promóciós oldalt:

Landing page tudásanyagok, cikkek:

Kiemelt fotó: Minner landing page szerkesztő sablonok

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!