Mi éri meg a pénzünket? Könyvajánló [podcast]

Izgalmas új üzleti ötleteid lehetnek, ha ezt a könyvet a kezedbe veszed. A “Mi éri meg a pénzünket” c. könyvben rengeteg olyan példát olvashatsz, amelyet a szerzők már valamiféle újgenerációs üzleti modellek közé sorolnak. A Pallas Athéné könyvkiadó vendégelőadója voltam ennek a könyvnek a bemutatóján. Pár nap alatt felfaltam a könyvet, amelynek oka természetesen az volt, hogy rengeteg sok példa van benne, izgalmas. Persze vannak régebbi példák is, mert szerencsére átfogó képet kapunk innováció-, értékteremtés történetből, üzleti modell korszakokból, de ott vannak napjaink példái. Sőt! Rengeteg olyan van a könyvben, amiről én sem hallottam, pedig nap mint nap ezzel foglalkozok. Egyik kedvencem, ami jól bemutatja, hogy mennyire új megközelítésekről is hallunk: egy színház a vígjátékait úgy adta el, hogy a nézők annyit fizettek az előadásért, amennyiszer nevettek az előadások során. Ezt természetesen szenzorokkal mérték. Izgalmas!

Spoiler nélküli könyvajánló

A könyv: Marco Bertini és Oded Koenigsberg: Mi éri meg a pénzünket?

Ha az alábbi podcastot végighallgatod, akkor is rengeteg hasznos információt hallhatsz és mégsem vesz el abból az élményből, amit majd a könyv nyújt. A menedzsment könyv kategóriához sorolnám az írást, továbbá hasonló irányba visz el minket, mint a Kék Óceán könyvek, vagy mint Jim Collins-ék Tudatosan Kiváló c. könyve (és a korábbi Jóból Kiváló). A könyv azt mutatja be igazán, hogy azok a cégek lesznek sikeresebbek, akiknek nem áll meg ott a fogyasztó kiszolgálása, hogy eladták a terméket / szolgáltatásukat, hanem tovább mennek és teljes spektrumban foglalkoznak a fogyasztó kiszolgálásával. Ez a könyv megerősíti így az előbb említett könyvek üzenetét is.

Fontos-e a tulajdon? A kereskedelem transzformációja?
Nem is a sharing economy-ról ír a könyv, hanem arról, hogy a kereskedelem több helyen felértékelődött, és sok esetben nem magáért a termékért fizetnek a fogyasztók, hanem valamiféle előfizetésként szolgáltatásért, vagy éppen már az eredményért (amit kap).
A könyvben nincs benne, így példaként ide hozom a Peloton-t, akik nem csak eladják a szobabiciklit, hanem előfizetési szolgáltatással rá is veszik a fogyasztót arra, hogy aktívan használja a terméket.

Piackutatás, adatok
A könyv is rámutat arra, hogy a piackutatás segít nekünk legjobban abban, hogy még jobban megértsük a fogyasztókat, rálássunk a szokásaikra, rutinjaikra. A Minneren olvashattad már, hogy az a cég 10-szer gyorsabban nő, amelyik legalább évente végez piackutatást. A könyv arra vezet rá minket, hogy rádöbbenjünk, miután az adatok megvannak, abból hogyan lesz új üzleti modell.

A podcast hanganyaga a Pallas Athéné csatornáján van fent.

A beszélgetésben még vendég volt Hámori Balázs, a Budapesti Corvinus Egyetem professzora, az MTA Doktora. Moderátorunk pedig Felcser Dániel, a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Stratégiai Főosztályának vezetője volt.

Spotify-on itt éred el a podcastot, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszón:

A könyvet itt tudod beszerezni: Pallas Athéné – Mi éri meg a pénzünket?

Fotó: Clever Visuals /Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később