vasárnap, január 17, 2021

Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész

Egy cikkben már olvashattad, hogy mennyibe is kerül egy weboldal elkészítése. Most a “Hogyan lesz vevőm…” című cikksorozatban azt nézzük meg, hogy mi is legyen a weboldaladon. Elvégre ezzel találkoznak legtöbbször a látogatóid, igaz? Vágjunk is bele! Mi legyen a weboldaladon?

8 másodperc

A statisztikák szerint 8 másodpercnyi idő alatt eldöntik az új látogatóid, hogy érdekli-e őket a weboldalad vagy sem. Itt is számít az első benyomás. Ezért is kell figyelned, hogy mobilbarát weboldalad legyen, könnyen emészthető, és megfogja a tekintetet.

Rólunk menüpont?

Most magamtól fogok idézni: “A Rólunk rovat rajtad és anyukádon kívül senkit sem érdekel, maximum még az értékesítőket, saleseket”. Így kérlek, ne erre helyezd a hangsúlyt. Senkit se érdekel ki vagy, mit csinálsz, mióta…, vagyis a többséget nem. A vevőid nagy részét az érdekli, hogy miért jó neki, ha megveszi a terméked/szolgáltatásod, miért tőled vegye meg, és azt mennyiért.

Az oldal szövegezése – Miért lesz jó nekem? Mennyi? Hogy jutok hozzá?

Keresőoptimalizálásra figyelni kell a szövegezésben, tehát Google-baráttá tenni az oldalt. Viszont vedd figyelembe, hogy nem a doktori disszertációdat szeretné olvasni a leendő vásárló. Ő arra kíváncsi, hogy

  • Miért vásároljon tőled? Miért lesz jó neki a termék/szolgáltatás?
  • Mennyibe kerül?
  • Hogy jut hozzá?

Ezeket szerepeltesd az oldalon: pl 5 dolog, amit tudnod kell a ….. termékről

Hogy jutok hozzá? Vásárlás folyamata

Bárhol az oldalon – akár nagy számokkal (1,2,3) – jelezd a vásárlási , rendelési folyamatot, vagy külön menüpontban, ábrával… Ez azért fontos, mert így el tudja képzelni a vásárló, hogy mi is történik vele a vásárlás során. Továbbá sokakat visszatart, hogy nem látják előre, hogy mit, hogyan kell fizetniük… Érdemes infografikával is szemléltetni például a blogodon, Facebook oldaladon.

Termékek/szolgáltatások – Árak

Ezzel nem mondok újat, igen szerepeltesd mindenképpen az oldaladon, hogy mivel foglalkozol. Fontos, hogy több olyan oldallal is találkozom, ahol árajánlatot kell kérni. Írd ki minden esetben az árat, ha az nem olyan termék / szolgáltatásra vonatkozik, ami egyedi áras. Még utóbbi esetben is érdemes tól-ig árat megadni. Azért, mert a többség nem fogja beküldeni az árajánlatkérést. Sőt, magadnak csinálsz plusz munkát.
Ez legyen külön kategóriában is, de legyen a főoldalon is láthatóan kiírva.

Blog

Egyre több ember keresi az oldalakon, mert ebből is tudhatják, hogy ténylegesen mivel foglalkozol, ha már a főoldalon nem derül ki. Továbbá szeretnének még jobban elmélyülni akár a témában, akár a termékeidben. Itt szabadabban is fogalmazhatsz, ezért is érdemes lesz céges blogot indítanod. Szerepeljen a menüsorban, de akár a főoldalra is kiteheted a friss vagy népszerű bejegyzéseket.

Legnépszerűbb termékek/szolgáltatások

Annyira egyszerű és triviális. Írd ki, hogy melyek a legnépszerűbb termékeid, szolgáltatásaid. Ezzel két legyet ütsz egy csapásra.
1. A tömeg vonzza a tömeget, nem csak fizikában, hanem eladásokban is. Mikor látják az emberek, hogy melyik termékből fogy a legtöbb, az segíti az újakat is a választásban.
2. Lehetséges, hogy olyan terméket is lát a leendő vevő, amit amúgy észre sem vett volna.

Mutasd meg az ismerőseidnek! Kérd meg őket, hogy

írják le, mit szűrnek le a weboldalból, mit látnak, szerintük mivel foglalkozol…, írják le az első benyomást. Persze kezeld fenntartásokkal az esetleges tippjeiket, de az már jó információ lesz, hogy a többi látogatódnak is mi jön le először a weboldaladról.

Kötelező elemek

Ne felejtsd el, hogy a kapcsolat vagy az impresszum részben szerepeltesd az adataid, vagy a céged adatait (adószám, cégjegyzékszám, cím). Illetve itt kell szerepeltetni a tárhelyszolgáltatód nevét. Amennyiben felhasználókat kezelsz, vagy online rendelés is van, akkor ÁSZF és Adatvédelmi tájékoztató is kell.

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek