Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész

Egy cikkben már olvashattad, hogy mennyibe is kerül egy weboldal elkészítése. Most a “Hogyan lesz vevőm…” című cikksorozatban azt nézzük meg, hogy mi is legyen a weboldaladon. Elvégre ezzel találkoznak legtöbbször a látogatóid, igaz? Vágjunk is bele! Mi legyen a weboldaladon?

8 másodperc

A statisztikák szerint 8 másodpercnyi idő alatt eldöntik az új látogatóid, hogy érdekli-e őket a weboldalad vagy sem. Itt is számít az első benyomás. Ezért is kell figyelned, hogy mobilbarát weboldalad legyen, könnyen emészthető, és megfogja a tekintetet.

Rólunk menüpont?

Most magamtól fogok idézni: “A Rólunk rovat rajtad és anyukádon kívül senkit sem érdekel, maximum még az értékesítőket, saleseket”. Így kérlek, ne erre helyezd a hangsúlyt. Senkit se érdekel ki vagy, mit csinálsz, mióta…, vagyis a többséget nem. A vevőid nagy részét az érdekli, hogy miért jó neki, ha megveszi a terméked/szolgáltatásod, miért tőled vegye meg, és azt mennyiért.

Az oldal szövegezése – Miért lesz jó nekem? Mennyi? Hogy jutok hozzá?

Keresőoptimalizálásra figyelni kell a szövegezésben, tehát Google-baráttá tenni az oldalt. Viszont vedd figyelembe, hogy nem a doktori disszertációdat szeretné olvasni a leendő vásárló. Ő arra kíváncsi, hogy

  • Miért vásároljon tőled? Miért lesz jó neki a termék/szolgáltatás?
  • Mennyibe kerül?
  • Hogy jut hozzá?

Ezeket szerepeltesd az oldalon: pl 5 dolog, amit tudnod kell a ….. termékről

Hogy jutok hozzá? Vásárlás folyamata

Bárhol az oldalon – akár nagy számokkal (1,2,3) – jelezd a vásárlási , rendelési folyamatot, vagy külön menüpontban, ábrával… Ez azért fontos, mert így el tudja képzelni a vásárló, hogy mi is történik vele a vásárlás során. Továbbá sokakat visszatart, hogy nem látják előre, hogy mit, hogyan kell fizetniük… Érdemes infografikával is szemléltetni például a blogodon, Facebook oldaladon.

Termékek/szolgáltatások – Árak

Ezzel nem mondok újat, igen szerepeltesd mindenképpen az oldaladon, hogy mivel foglalkozol. Fontos, hogy több olyan oldallal is találkozom, ahol árajánlatot kell kérni. Írd ki minden esetben az árat, ha az nem olyan termék / szolgáltatásra vonatkozik, ami egyedi áras. Még utóbbi esetben is érdemes tól-ig árat megadni. Azért, mert a többség nem fogja beküldeni az árajánlatkérést. Sőt, magadnak csinálsz plusz munkát.
Ez legyen külön kategóriában is, de legyen a főoldalon is láthatóan kiírva.

Blog

Egyre több ember keresi az oldalakon, mert ebből is tudhatják, hogy ténylegesen mivel foglalkozol, ha már a főoldalon nem derül ki. Továbbá szeretnének még jobban elmélyülni akár a témában, akár a termékeidben. Itt szabadabban is fogalmazhatsz, ezért is érdemes lesz céges blogot indítanod. Szerepeljen a menüsorban, de akár a főoldalra is kiteheted a friss vagy népszerű bejegyzéseket.

Legnépszerűbb termékek/szolgáltatások

Annyira egyszerű és triviális. Írd ki, hogy melyek a legnépszerűbb termékeid, szolgáltatásaid. Ezzel két legyet ütsz egy csapásra.
1. A tömeg vonzza a tömeget, nem csak fizikában, hanem eladásokban is. Mikor látják az emberek, hogy melyik termékből fogy a legtöbb, az segíti az újakat is a választásban.
2. Lehetséges, hogy olyan terméket is lát a leendő vevő, amit amúgy észre sem vett volna.

Mutasd meg az ismerőseidnek! Kérd meg őket, hogy

írják le, mit szűrnek le a weboldalból, mit látnak, szerintük mivel foglalkozol…, írják le az első benyomást. Persze kezeld fenntartásokkal az esetleges tippjeiket, de az már jó információ lesz, hogy a többi látogatódnak is mi jön le először a weboldaladról.

Kötelező elemek

Ne felejtsd el, hogy a kapcsolat vagy az impresszum részben szerepeltesd az adataid, vagy a céged adatait (adószám, cégjegyzékszám, cím). Illetve itt kell szerepeltetni a tárhelyszolgáltatód nevét. Amennyiben felhasználókat kezelsz, vagy online rendelés is van, akkor ÁSZF és Adatvédelmi tájékoztató is kell.

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek