Miért döntött a Xiaomishop.hu a fulfillment mellett? Esettanulmány

Dátum

Megosztás

Nem célunk, hogy rávegyünk minden e-kereskedőt a fulfillmentre. A cikkben bemtutott esettanulmányunk célja, hogy legyen olyan minta előtted, aminek köszönhetően jó döntést tudsz hozni, tudod mire számíthatsz. Azt az oldalt már te is tudod valószínűleg, hogy milyen saját raktárból intézni a logisztikát. Nézzük most meg, hogy a Xiaomishop miért döntött a fulfillment mellett és milyen eredményei lettek. Utóbbit számszerűsítjük is, szóval keresd a számokat a cikkben! Már most spoilerezek, éves szinten 7,6 millió forint megtakarítást értek el, arról nem is beszélve, hogy a korábbi leltárhiányból adódó károk is eltűntek.

Hová költöztek? Nos mint láthattad a Minner partnere az iLogistic, szóval természetesen hozzájuk. Viszont a cikk, bármelyik cég mellett is döntesz majd inspirálni fog, hasznos segítség lehet a döntésben. Profi e-kereskedőket akarunk látni, akik kihasználják a lehetőségeket!

Mi volt a kiváltok ok(ok) a Xiaomishop esetében, hogy kiszervezte a logisztikát?

A webshop: https://www.xiaomishop.hu

Elektronikai, műszaki cikkeket értékesítő webáruházként erősen érinti a szezonalitás a céget. Az év végi hajrá igazi fejtörést okoz ilyenkor egy ilyen cégnek, hiszen a raktár kicsit, és csak egy szezonra kell profi munkaerőt szerezni. Bérelt raktárból próbálták átvészelni a karácsonyt, de az év közben elég volt méretben, ám karácsonyi szezonban bővíteni kellett. A megoldás az lett, hogy konténereket helyeztek el a raktáruk mellett található parkolónak kialakított területen. Részben ez megoldódott, de nemcsak emiatt lett óriási teher a raktárosokon, és a csomagolás folyamaton, hanem magas fluktuáció, megbízhatatlan munkaerővel szembesültek, folyamatos volt a leltárhiány is, ami így óriási kiadás volt minden tekintetben (ügyintézés + kár).

Nem volt kérdés. Váltanak ők is fulfillmentre, ahogy ezt látjuk trendként a hazai e-kereskedelemben. A GKID friss 2023-as adatai alapján a kiszervezett raktárlogisztikát kínáló ún. fulfillment szolgáltatók fejlődése már a hazai piacon is érezteti hatását, 2023-ban már a webáruházak 11%-a igénybe veszi ezen cégek szolgáltatásait és az idei évben ez az arány várhatóan további fog bővülni. A kiszervezett raktárlogisztikára egyre nagyobb a piaci igény, mert a webáruházak 47%-a tervezi, hogy tovább bővíti jelenlegi raktárkészletét, amit fulfillment szolgáltató igénybevétele mellett raktárbővítés, extra munkaerő felvétele nélkül is meg tudnak tenni.

Váltás fulfillmentre – eredmények

Az alábbi táblázatban összehasonlítva látod a Xiaomishop saját logisztikával kapcsolatos költségeit, összehasonlítva az iLogistic-nél eltöltött hónapok alatt milyen kiszervezési költségei voltak a cégnek. Havi átlagot látsz, ami így segíti az összehasonlítást is. Ha csak a számokat nézzük, akkor éves szinten 7.656.000 Ft megtakarítás jelenthet számukra, amely összeg még az ő léptékükben is abszolút számottevőnek mondható.

Az alábbi ábra bővebben, részletesen kibontva az iLogistic blogján olvasható, részletesen minden sor, érdemes elolvasni, én más témát szeretnék kiemelni. Az említett blogbejegyzés mélyebben bontva az alábbi számokat: Mennyit takarítasz meg kiszervezett logisztikával kilenc hónap alatt? Fulfillment esettanulmány

Én, mint cégvezető függetlenül a fulfillmenttől azt is látom, hogy sok nyűgtől és stressztől is megszabadultak, hiszen a fluktuáció, munkaerő stressz, a szezon alatti raktárbővítéssel kapcsolatos nyomás is mind a vezetés vállát nyomja. Ezt láthatttad, egy korábbi nálunk bemutatott esettanulmányban is, ahol egy kozmetikai webshop logisztikai tapasztalatait mutattuk be (lásd itt).

Ha problémákra fókuszálsz, akkor például a növekedésre kevés erőforrás jut.

Kihívások a fulfillmentben

Nemcsak a pozitív dolgokról kell írni, így hasznos lehet számodra az is, hogy akár a szolgáltató oldaláról mik voltak az ügyfélakvirálásnál a nehézségek, akár a cég részéről mi volt plusz teendő.

A nehézségek:

  • Első leltárkor terméktöbbleteket sikerült produkálni, ami vélhetően az első beszállítás alkalmával elkövetett rögzítési hibákból adódhatott. – Kiszervezel, aztán még több is a terméked, mint beszállítás előtt. Érdekes szituáció lehetett, de megoldódott.
  • Az iLogistic éles működésben az esetükben alkalmazta először a tömeges szériaszám kezelést. Mindez egy bizonylaton belül 5-10.000 szériaszám betöltésével járt, ami kezdetekben elakadást generált. Fejlesztőik felskálázták a szoftvert, aminek köszönhetően megszüntették az ilyen jellegű problémákat.
  • Ami nehézség volt, hogy a fulfillmentbe csak rámpaképes autóval lehetséges a termékek beszállítása (érteheő okokból). Ezt aztán pár hét alatt szerencsére minden beszállítójuk akceptált és azóta nem okozott problémát.

És akkor jöjjenek az előnyök, pozitív tapasztalatok a Xiaomishop részéről:

  • A termékeik megfelelő és biztonságos tárolása mellett, teljes felelősségvállalás történik a termékekért az iLogistic részéről. Több ezer rendelés esetén is minimális eltérés mutatkozott csupán.
  • A Xiaomishop meg volt elégedve az iLogistic IT supportjával és külön kiemelésre került az IT gyors reakcióideje a kommunikáció terén.
  • Kiemelték, hogy kapcsolattartójuk pozitívan és proaktívan reagál a felmerülő kéréseikre és az ad-hoc helyzetekre, akivel így nagyon könnyen és hatékonyan tudnak együtt dolgozni.
  • Előnyként emelték ki, hogy a beszállítás alkalmával megmaradt csomagolóanyagot az iLogistic felhasználja rendelések alkalmával, így igazán környezettudatos nemcsak a fulfillment cég, hanem a Xiaomishop is.
  • Ahogy lenni szokott, mindenkinél van egyedi kérés, minden webshop esetében. Amiatt is ódukodhat valaki a kiszervezéstől, mert azt gondolja ezt a cégek nem teljesítik. A Xiaomishop azt tapasztalta, hogy az iLogistic jól reagál az egyedi kérések és igények teljesítésére, amelyre már egy év alatt is tucatnyi példa volt.
  • Mivel a Xiaomishop esetükben az iLogistic boráros téri személyes átvételi pontja kiemelt stratégiai jelentőséget kapott, így azt külön megemlítették, mint előny, hiszen így napon belüli szállítási lehetőséget tudnak biztosítani a vásárlóiknak a GLS-es és a Foxpost-os szállításoknál is kedvezőbb díjon, amivel így a konkurenseikkel szemben is komoly előnyt tudhatnak magukénak.

Érdekel a fulfillement? Erre tovább

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!