Miért jó olyan oldalt üzemeltetni, mint a Jófogás, vagy egy fórum, recept oldal, képmegosztó oldal?

Dátum

Megosztás

A startup szótárban a “user generated content” (UGC) kifejezés alatt találod meg azt, amiről szól ez a cikk, vagyis ennek a jelentése magyarul a felhasználói tartalomgyártás. Ez is egy üzleti modell. Tudod, melyik az egyik legnagyobb ilyen “portál”? A Facebook. Valójában a FB is összetettebb üzleti modellt alkalmaz, de egyik meghatározó eleme az, hogy mi felhasználók gyártjuk a tartalmakat, és neki ezzel nem kell törődnie, sőt azt adja el! Melyik oldal ilyen még? Youtube? Igen, még jobb példa. Na, de nekünk magyar is kell! Ilyen például a Gyakorikérdések.hu. Érdemes tehát ebben is gondolkodnod, ha startupot, vagy vállalkozást akarsz indítani. Nézzük is a rengeteg példát, ötletet, amerre el tudsz indulni, sőt akár erre vállalkozást indítani! Tényleg sok példa, magyarok között is van olyan, ami több száz millió forintot kasszíroz így!

Ötlet – A felhasználók ingyen „dolgoznak” neked

Gondolkozz olyan weboldalban, applikációban, amiben valamilyen motiváció vagy indíttatás miatt a felhasználók feltöltik tartalmaikat. Adok néhány ötletet, kiindulási pontot, de ezeken kívül még rengeteg lehet. A legegyszerűbb, ha leülsz, és elkezdesz gondolkodni. Az első lépést már megtetted, itt olvasod ezt a tartalmat. Fontos tényező, hogy a felhasználóknak maga az oldal ad értéket.

Néhány ötlet (valamelyikhez már megírt Minner-ötlet is kapcsolódik):
A felhasználók megosztják, feltöltik a:

Néhány érdekes példa, ötlet

Üzleti modell – A saját lábán is megáll, vagy csatlakoztasd hozzá az üzleti modelledhez

A legtöbb esetben az ilyen oldalakon a fő üzleti modell csapásiránya a hirdetések, vagy éppen a kiemelések. Elvégre olyan oldalakról van szó, amit a felhasználók előszeretettel látogatnak, tehát a cégek célpontjai lehetnek. Legtöbb esetben valamilyen probléma, igény, kérés, kérdés vagy éppen a közösség miatt keresik fel az ilyen oldalakat az emberek. De ahogy látod az üzleti modelledhez is hozzá tudod kapcsolni, például a marketingedhez. Ilyenre jó példa a fentiek közül a Decathlon sportoljma.hu oldala, de okos döntés lehet, hogyha az iparágad fórum oldalát, kérdés / válasz oldalát hozod létre. Utóbbi jó lehet arra, amikor sokkal gyorsabban akarsz növekedni, vagy uralni a piacodat.

Ezeknél nagyon fontos az, hogy a pénzed attól is függ, hogy a felhasználók mennyire aktívak, mennyire motiváltak az oldal használatában. Tehát a fő feladat ne az legyen, hogy eladd a reklámhelyeket, az jönni fog magától is, hanem az, hogy a felhasználókat kiszolgáld, aktivizáld.

Fotó: Slidebean / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!