Miért jó olyan oldalt üzemeltetni, mint a Jófogás, vagy egy fórum, recept oldal, képmegosztó oldal?

A startup szótárban a “user generated content” (UGC) kifejezés alatt találod meg azt, amiről szól ez a cikk, vagyis ennek a jelentése magyarul a felhasználói tartalomgyártás. Ez is egy üzleti modell. Tudod, melyik az egyik legnagyobb ilyen “portál”? A Facebook. Valójában a FB is összetettebb üzleti modellt alkalmaz, de egyik meghatározó eleme az, hogy mi felhasználók gyártjuk a tartalmakat, és neki ezzel nem kell törődnie, sőt azt adja el! Melyik oldal ilyen még? Youtube? Igen, még jobb példa. Na, de nekünk magyar is kell! Ilyen például a Gyakorikérdések.hu. Érdemes tehát ebben is gondolkodnod, ha startupot, vagy vállalkozást akarsz indítani. Nézzük is a rengeteg példát, ötletet, amerre el tudsz indulni, sőt akár erre vállalkozást indítani! Tényleg sok példa, magyarok között is van olyan, ami több száz millió forintot kasszíroz így!

Ötlet – A felhasználók ingyen “dolgoznak” neked

Gondolkozz olyan weboldalban, applikációban, amiben valamilyen motiváció vagy indíttatás miatt a felhasználók feltöltik tartalmaikat. Adok néhány ötletet, kiindulási pontot, de ezeken kívül még rengeteg lehet. A legegyszerűbb, ha leülsz, és elkezdesz gondolkodni. Az első lépést már megtetted, itt olvasod ezt a tartalmat. Fontos tényező, hogy a felhasználóknak maga az oldal ad értéket.

Néhány ötlet (valamelyikhez már megírt Minner-ötlet is kapcsolódik):
A felhasználók megosztják, feltöltik a:

Néhány érdekes példa, ötlet

Üzleti modell – A saját lábán is megáll, vagy csatlakoztasd hozzá az üzleti modelledhez

A legtöbb esetben az ilyen oldalakon a fő üzleti modell csapásiránya a hirdetések, vagy éppen a kiemelések. Elvégre olyan oldalakról van szó, amit a felhasználók előszeretettel látogatnak, tehát a cégek célpontjai lehetnek. Legtöbb esetben valamilyen probléma, igény, kérés, kérdés vagy éppen a közösség miatt keresik fel az ilyen oldalakat az emberek. De ahogy látod az üzleti modelledhez is hozzá tudod kapcsolni, például a marketingedhez. Ilyenre jó példa a fentiek közül a Decathlon sportoljma.hu oldala, de okos döntés lehet, hogyha az iparágad fórum oldalát, kérdés / válasz oldalát hozod létre. Utóbbi jó lehet arra, amikor sokkal gyorsabban akarsz növekedni, vagy uralni a piacodat.

Ezeknél nagyon fontos az, hogy a pénzed attól is függ, hogy a felhasználók mennyire aktívak, mennyire motiváltak az oldal használatában. Tehát a fő feladat ne az legyen, hogy eladd a reklámhelyeket, az jönni fog magától is, hanem az, hogy a felhasználókat kiszolgáld, aktivizáld.

Fotó: Slidebean / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Az utóbbi időben az IKEA termékei iránt kiugróan magas érdeklődés mutatkozott, ezt bizonyítja, hogy az előző pénzügyi évét 8,5%-os emelkedéssel zárta a svéd bútorgyártó vállalat. Azonban a megnövekedett kereslet, valamint az egész világot érintő logisztikai fennakadások miatt több hónappal meghosszabbodtak egyes termékek beszerzési ideje, ami a vásárlói panaszok számának emelkedését idézte elő.

A vállalat hiába emelte meg 10%-kal a szállítási kapacitását, így sem tudja teljes mértékben megoldani beszerzési, szállítási problémáit, így a megfelelő minőség és kiszolgálás megtartása érdekében 2022-től Európában várhatóan 5%-kal csökkenti árukészletét az IKEA, ami a kb 12 ezer darabos átlagválaszték esetében kb. 600 termék forgalmazásának megszűnését jelenti.

Kapcsolódó tartalom: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

Forrás: G7.hu 1; G7.hu 2

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Tavaly egyik nagy botránya volt a WeWork részvénykibocsátása, ami Adam Neumann alapítón csúszott el. 2,1 milliárd dollárt kapott a SoftBanktól, és a részvényei eladásából az elmúlt egy évben az alapító. A távozásához kapcsolódóan készpénzben 198 millió dollárhoz jutott, majd részvényeket is adott el több száz millió dollár értékben, de! Itt jön a DE! A WeWork-ot arra használta, hogy például saját magától vette bérbe a cég az ingatlanokat, amin ő a fenti összeg egy részét kereste.

Itt írtam a bukásról hosszabb cikket: A közösségi irodák bukása. A WeWork sztori

Forrás: G7.hu

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek