Miért mondanak nemet a vásárlóid, miért nem vásárolnak azonnal?

Dátum

Megosztás

Van egy jó terméked, szolgáltatásod. Tudod, hogy jó a vásárlóidnak, sőt tudod azt is, hogy szükségük van rá. De mégsem veszik? Miért nem vásárolnak? Ezekre találod meg a választ a cikkben, és segítek abban, hogy ez megváltozzon, és lásd mi kell ahhoz, hogy igent mondjanak a termékedre a vásárlók. Vágjunk is bele!

Reflexből, védekezésből nemet mondanak

Ezt már brókerként megtanultam a hideg hívások közben, hogy bizony az emberek nem szeretik azt, ha el akarnak nekik adni. És lehetsz te bármilyen jó, lehet a terméked pont az, ami neki kell, mégis a legtöbbször első körben nemet mondanak. A legtöbb ember először felveszi a védekező állást. Ez főleg olyan esetekre igaz, amikor nem ő keresi a terméket. Valójában ennek több oka is van, sőt az okokat pont lejjebb olvashatod a további bekezdésekben.

Nincs elég információja a vásárlódnak

A vevőd nem egy FBI ügynök, hogy nyomozza a te terméked előnyeit, vagy átnézze a weboldalad…, tehát ha ezt nem kapja meg tőled, akkor nem tud megfelelően dönteni. A te feladatod tehát, amit én a marketing egyik fő funkciójának tartok, hogy eljuttasd, csepegtesd az információkat a leendő vásárlóid, érdeklődőid felé. Tudod:

“Mindenkinél máshol van az a pont, amikor azt mondja, hogy igen, én ezt akarom, ez kell nekem. Ezt a pontot kell megtalálnod úgy, hogy különböző információkat, akár többször is eljuttatod felé. “

Átnézik a weboldalad A-tól Z-ig? Hát nem! Azt szerintem már te is tudod, ha valamit azonnal, gyorsan nem találnak meg, akkor bizony hamar feladják, és már mennek is tovább. Tenni kell azért, hogy minél jobban megismerjenek, tudják, mi kapható nálad…

A terméked előnyeit, tulajdonságait, funkcióit minél többször, akár több formában is érdemes a leendő vevőid elé tenni, megjeleníteni (kép, videó, közösségi oldalak, print, rendezvény, expo…)

Bizalom hiánya

Az egyik legfontosabb, ha nem bízik benned, a termékedben, akkor nem fog vásárolni. De mi okozza a bizalmatlanságot? Hát az információ hiánya! Miért is bízna meg benned elsőre? Attól, hogy te tudod, hogy a te terméked, vagy te vagy a legjobb, attól ő még ezt nem hiszi el. Amint elkezdi megismerni a termékedet, a cégedet, elkezd kialakulni a kapcsolat, sőt már-már elkezd kialakulni a márkaérzés, ami máris sokat lendít a vásárlási szándékon. Tehát az információk átadásán kívül a legfontosabb tippem, hogy bizony el kell kezdened brandet építeni >>> Márkaépítés lépései, folyamatai. Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását!

Ismétlés az eladás egyik titka

Az ismétlés nem csak a tudás anyja, hanem bizony az eladásé is. Ahhoz, hogy biztosan minden információ birtokába kerüljön az érdeklődő, többször is kell látnia, hallania az adott információt (termékelőny, funkció…). Így figyelj rá, hogy minél többször találkozzon vele, akár több formában is (szórólap, online, telefonhívás, videó…)

Nem érnek rá, nem alkalmas nekik

Először is alapból lusták vagyunk, és szeretünk halogatni, még a vásárlást is. Ha valami nem sürgős, vagy égető szükséglet, akkor bizony csak akkor döntünk gyorsan, ha valami nagyon vonzó ajánlat. Vedd tehát figyelembe, hogy nem fognak azonnal dönteni. Sőt, annyi minden elvonhatja a figyelmet, sajnos sok minden ellenünk szól. A döntési időt tudod lerövidíteni azzal, ha például a fent leírtak alapján minél több információt megkap az érdeklődőd.

És mi van akkor, ha nem aktuális neki? Bármikor megeshet, hogy megvásárolná, lehet csak 2-3 hónap múlva, mert éppen nincs tőkéje, éppen nagy projektben van és elhalasztja. Lehetsz te bármekkora konverzió huszár, akkor sem fogod ezt megváltoztatni. Így érdemes felkészülni, és addig is ott lenni az ő figyelmében, amíg nem vásárol.

Tetszett a cikk? Elkezdenél dolgozni rajta, hogy még jobb legyen a marketinged? Összegyűjtöttem az alábbi pontokban azokat a tartalmakat, amik segítenek benne.

Cikkek, amik segíthetnek téged, hogy a fenti pontokat kipipáld és a vevőid igent mondjanak:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...