Miért nehéz az online marketing? „Mindenki külön utcában van”

Dátum

Megosztás

Azzal, hogy a cégednek lett weboldala még csak a rajtvonalhoz álltál fel a versenyben. Előre is elnézést a sok hasonlathoz, vagy analógiához, lehet most ez egy ilyen cikk lesz. Valljuk be nehéz megérteni az online világot, megfoghatatlan, és ezt nemcsak te érzed így. Sok cég, cégvezető jön hozzánk azzal, hogy nemhogy a Szent Grált nem találja, de egyszerűen falakba ütközik az online marketingben. Arra gondoltam készítek egy ilyen szemléletformáló, fallebontós cikket. Folytassuk a fenti analógiával és nézzük meg a megoldásokat!

„Mindenki külön utcában van”

Képzeld csak el, hogy nyitsz egy helyi üzletet. Lényegében itt is kell marketinggel foglalkoznod, de elég jól tudsz hagyatkozni az átmenő forgalomra. Természetesen kell egy jó lokáció, vagy éppen beteszed az üzleted egy bevásárlóközpontba. Na persze itt is csődbe mehet egy cég, de van lepattanó forgalom. Egy részéről viszont neked kell gondoskodni, a forgalomtereléssel foglalkoznod kell.

Onlineban mondhatni nyitsz egy „online üzletet”, vagyis az lesz a weboldalad. A helyi üzlet analógia alapján viszont itt nem számíthatsz az átmenő forgalomra, hogy majd csak bejönnek, megtalálnak. Lényegében van egy saját utcád, ahová akkor jön a vevő, érdeklődő, ha te teszel is érte. Tehát oda tereled a forgalmad.

Oké, tudom mire gondolsz! Ott van például a Google, ami lényegében oda tesz az emberek elé. Nos, ahhoz is tenned kell, hogy elérd. De valóban a Google egy plusz láb, de nemcsak abból áll az online marketing, online megjelenés, sőt!

Ha már eddig eljutottál biztosan nem zavar, hogy hasonló példával folytatom. Szóval lássuk csak!

A weboldal a te kirakatod?

Ha van egy helyi bolt, akkor egészen biztosan a kirakatot időnként frissítened kellene. Nem véletlen, hogy a nagy márkák folyamatosan rendezgetik a kirakatot (belül nem is beszélve). Mi történik? Látod, hogy átrendezted, az emberek megállnak, jobban felkapják a fejüket, bejönnek. Aki eddig zombi üzemmódban csak elment a bolt mellett megáll, nézelődik. Egy trigger az agya számára az ismeretlen elrendezés. Lehetőséged van becsalogatni. Mit teszel ezután? Ha megvan benned a vállalkozói attitűd és a józan paraszti ész, akkor néhány hónap múlva ismét átrendezed. Ha nincs meg benned, vagy fejleszted az attitűdöd, vagy csődbe mész néhány év múlva.

Ugyanezt online? A weboldal a te kirakatod Ugyanúgy érdemes frissíteni. Érdemes olyan kialakításban gondolkodni, amikor is helyt adunk a frissítési lehetőségnek, pl. slider használata, aktuális ajánlatok rész… . És itt még csak a főoldalról írtam, lehet az is, hogy te az aloldalakat frissíted, termék, vagy szolgáltatás bemutató oldalt. Például csak felteszel egy új videót.

#példa: Mint a Homes4You. Elmúlt 2 évben többször is alakítottak a főoldalon, módosítottak, továbbá az aloldalakon is. Ez a szépsége az online-nak, hogy készítesz videót a Youtube-ra és azt be tudod tenni a weboldaladra is. Nem dolgozol feleslegesen!

Az alábbi ábrán azt látod, hogy a cégek 18%-a hetente frissíti a weboldalát (Digiméter 2021-es felmérése alapján). Mit gondolsz frissítené ilyen rendszerességgel a weboldalát az, aki úgy látja, hogy ez nem térül meg? Na ugye! De mit frissítenek? Ahogy feljebb írtam, lehet csak egy videót tesznek be (beágyazás), vagy a slider-t módosítják (felül lapozható képes rész), vagy aktuális ajánlatukat kiírják, vagy állásajánlatot tesznek fel.

Na, de miért is kell frissíteni? Miért kell változtatni a szövegeken?

#kutatás: A legfrissebb ezzel kapcsolatos kutatás szerint 10-szer kell kapcsolatba kerülnie a hirdetéseddel, reklámoddal az érdeklődőnek, hogy hatással legyen rá, emlékezzen a termékedre, márkádra, vagy arra, hogy mit is hirdettél neki. Fontos, hogy ez emelkedik folyamatosan, ahogy egyre nagyobb a reklámzaj. Most akkor fordítsuk át ezt weboldalra, online megjelenésre. Vajon, ha 10. alkalommal jár a weboldaladon a látogató, akkor kap új triggert? Mert a szeme átszkenneli az oldalad, mégha nem is olvasott el mindent, tudatalatt felismeri, hogy az ott volt, átsiklik az információ felett.

Pörgessünk csak vissza! Az előző mondat is fontos, de az, hogy vissza kell terelni a látogatót ahhoz, hogy konvertáljon még inkább! Neked van terved arra, hogy 3. vagy akár 8. alkalommal is visszatérjen? Ha erről olvasnál, hogy miért kell, akkor ezt a cikket ajánlom: Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Online nagyon egyszerű ökölszabályaink vannak erre (Legyen konverziós célod!):

  • Ha a cél csak az érdeklődő gyűjtés, kapcsolatfelvétel, vagy hírlevél. Akkor el tudjuk érni, hogy a látogatók 5-11%-a felvegye velünk a kapcsolatot egy űrlapon keresztül (ez átlag szám). Ezt hívjuk konverziónak, itt ebben az esetben a konverzió 5-11%, vagyis 100 emberből 5-11 felveszi velünk a kapcsolatot.
  • Ajánlatkérés, időpontkérés esetében, vagy amikor nagyobb horderejű a kérésünk ez a konverzió már lecsökken 3-7% közé. Értsd 100 látogatóból 3-7 tesz felénk nagyobb érdeklődést.
  • Vásárlás, ez a legnagyobb konverzió, amikor is egyből le is adja a szolgáltatásra a megrendelést. Itt a konverzió átlagosan 2%, vagyis 100 látogatóból 2 vásárol. Ez egy kisebb, új, vagy még nem teljesen jól konverzióra optimalizált oldal esetében 1%.

Neked mások a számaid? Nos több mint valószínűleg, ha ezeknél nagyobbak nem olvasod a cikket, szóval valószínűleg alacsonyabbak. Itt jön elő a konverzióoptimalizálás. Vagyis olyan előremutató változtatásokat eszközölsz a weboldalon, ami növeli a konverziós számot:

  • Videó a főoldalra, aloldalakra
  • Jobb szövegek
  • Időszakos változtatás az oldalakon
  • Piktogramok használata
  • Konverziós stratégia az egész weboldalra (tereled a látogatót egy vagy több konverziós cél felé.
  • Vélemények, értékelések előrehozása
  • ….. Összefoglalva! Legyen konverziós célod, hogy legyen mit optimalizálni. Ha nincs, akkor valójában semmit nem csinálsz. Kezdd azzal, hogy meghatározod, mit tud csinálni a weboldalon a látogató. A bemutatkozó weboldalak ideje lejárt!

Képzeld még esettanulmányunk is van arra, hogy változtattunk a szolgáltatásleírás (termékleírás is lehet) szövegén és nőtt a vásárlások aránya, száma: Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

„Már értem! Mondj még ilyet!”

Forrás: The Effectiveness of Advertising: A Meta-Meta-Analysis of Advertising Inputs and Outcomes – Martin Eisend &Farid Tarrahi

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!