Egy gyártónál, nagykereskedőnél szinte minden adott, hogy elindítsa a dropshipping üzletágát, amiből több profitja is lenne, mintha egyszerűen viszonteladóknak adná el a terméket. Ez egy új üzleti modell lenne az ő esetükben. Mégsem teszik. Bár érthető is, van benne kockázat (beruházást igényel), új dolog, amit még nem csináltak. Ha van már online értékesítési csatornája (értsd webshop), akkor még könnyebb dolga is lenne. A jó ötlet akkor jön be, ha találkozik egy igénnyel, vagy kielégít egy problémát. Igény lenne rá, egy nagykereskedő szinte 100 számra szerezne azonnal dropshipping partnert, akik a termékeket saját webáruházukon keresztül értékesítenék, mint egy speciális viszonteladói státuszban.
Mi a dropshipping? – Ha tudod, folytasd a kép alatt!
Amikor egy webáruház (kiskereskedő) a nagykereskedő árukészletét tölti fel a webáruházába, de nem raktároz egy terméket sem. Amikor befut a rendelés, akkor azt elküldi a nagykereskedőnek, aki a rendelést, a csomagot kiküldi a vevőnek úgy, hogy a vevő a webáruház adatait látja, és semmilyen utalást nem lát a nagykereskedőre (se név, se semmi). A nagykereskedő kiállítja a számlát a kiskereskedőnek. Egy ábra erről a modellről. A kép alatt folytatom!

Milyen feltétel kell tehát egy gyártónak, nagykereskedőnek, hogy ezt elindítsa?
A nagykereskedő valójában innentől speciális webshop szolgáltatást nyújt. A dropshipping partnertől érkező megrendeléseket neki kell feldolgoznia, becsomagolnia, sőt a partner nevét feltüntetni a csomagoláson. A vevő ennél a módszernél azt látja, hogy a webshop adta fel a csomagot, sőt az ő nevük van ott. Persze mivel kereskedő, ezért a raktározási szoftvere, raktára adott. Itt szükség van viszont vagy egy új modulra a szoftvernél, vagy egy teljesen újra, illetve munkaerő szükséglet is lesz hozzá, mivel rengeteg adminisztrációt von maga után. Futár céggel is új típusú kapcsolata lesz, mert most a vevőknek kell kiküldeni a csomagot és nem a viszonteladóknak.
Kell speciális szerződés, ki kell kalkulálnia, hogy így mennyi erőforrást von el, vagy mennyi költsége merül fel. És ezt be kell áraznia. Egy biztos, sokkal kisebb árréssel adja így a termékeket, mintha viszonteladóknak adná, mivel lényegében ő csinál mindent. De emiatt sokkal jobban oda is láncolja az ügyfelet, mert nehéz váltania.
Igen! Jól látod a dropshipping webáruházat üzemeltetők valójában a marketinggel, vevőszerzéssel és az ügyfélszolgálattal foglalkoznak csak.
Van rá igény?
Igen! Nap mint nap jön hozzám is kérdés, hogy segítsek megfelelő dropshipping partnert találni. Látom a piacon, hogy akinek hasonló koncepcióban sikerül ezt itthon meglépnie, óriási előnyre tehet szert a konkurenciával szemben.
Akár még viszonteladókat is nevelhet ezzel egy nagykereskedő. Bár amelyik webshop tulajdonos megszokta a kényelmes dropshippinget nem biztos, hogy váltani fog.
Kapcsolódó cikkek:
- Az új webáruház modell: fulfillment és a benne rejlő milliók, milliárdok
- Ideje újragondolni a webshopod üzleti modelljét! Webáruház transzformáció
- Kínai import a gyakorlatban, példákkal, érthetően. Beszélgetés egy szakértővel – podcast
Fotó: Envato License