Miért nem adnak dropshippinget a gyártók, nagykereskedők

Egy gyártónál, nagykereskedőnél szinte minden adott, hogy elindítsa a dropshipping üzletágát, amiből több profitja is lenne, mintha egyszerűen viszonteladóknak adná el a terméket. Ez egy új üzleti modell lenne az ő esetükben. Mégsem teszik. Bár érthető is, van benne kockázat (beruházást igényel), új dolog, amit még nem csináltak. Ha van már online értékesítési csatornája (értsd webshop), akkor még könnyebb dolga is lenne. A jó ötlet akkor jön be, ha találkozik egy igénnyel, vagy kielégít egy problémát. Igény lenne rá, egy nagykereskedő szinte 100 számra szerezne azonnal dropshipping partnert, akik a termékeket saját webáruházukon keresztül értékesítenék, mint egy speciális viszonteladói státuszban.

Mi a dropshipping? – Ha tudod, folytasd a kép alatt!
Amikor egy webáruház (kiskereskedő) a nagykereskedő árukészletét tölti fel a webáruházába, de nem raktároz egy terméket sem. Amikor befut a rendelés, akkor azt elküldi a nagykereskedőnek, aki a rendelést, a csomagot kiküldi a vevőnek úgy, hogy a vevő a webáruház adatait látja, és semmilyen utalást nem lát a nagykereskedőre (se név, se semmi). A nagykereskedő kiállítja a számlát a kiskereskedőnek. Egy ábra erről a modellről. A kép alatt folytatom!

Fotó: https://storecoach.com/

Milyen feltétel kell tehát egy gyártónak, nagykereskedőnek, hogy ezt elindítsa?

A nagykereskedő valójában innentől speciális webshop szolgáltatást nyújt. A dropshipping partnertől érkező megrendeléseket neki kell feldolgoznia, becsomagolnia, sőt a partner nevét feltüntetni a csomagoláson. A vevő ennél a módszernél azt látja, hogy a webshop adta fel a csomagot, sőt az ő nevük van ott. Persze mivel kereskedő, ezért a raktározási szoftvere, raktára adott. Itt szükség van viszont vagy egy új modulra a szoftvernél, vagy egy teljesen újra, illetve munkaerő szükséglet is lesz hozzá, mivel rengeteg adminisztrációt von maga után. Futár céggel is új típusú kapcsolata lesz, mert most a vevőknek kell kiküldeni a csomagot és nem a viszonteladóknak.

Kell speciális szerződés, ki kell kalkulálnia, hogy így mennyi erőforrást von el, vagy mennyi költsége merül fel. És ezt be kell áraznia. Egy biztos, sokkal kisebb árréssel adja így a termékeket, mintha viszonteladóknak adná, mivel lényegében ő csinál mindent. De emiatt sokkal jobban oda is láncolja az ügyfelet, mert nehéz váltania.

Igen! Jól látod a dropshipping webáruházat üzemeltetők valójában a marketinggel, vevőszerzéssel és az ügyfélszolgálattal foglalkoznak csak.

Van rá igény?

Igen! Nap mint nap jön hozzám is kérdés, hogy segítsek megfelelő dropshipping partnert találni. Látom a piacon, hogy akinek hasonló koncepcióban sikerül ezt itthon meglépnie, óriási előnyre tehet szert a konkurenciával szemben.

Akár még viszonteladókat is nevelhet ezzel egy nagykereskedő. Bár amelyik webshop tulajdonos megszokta a kényelmes dropshippinget nem biztos, hogy váltani fog.

Kapcsolódó cikkek:

Fotó: Envato License

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!