Miért nem fér bele a Minner üzleti modelljébe a landing page készítő? És a tiédbe mi fér bele? 3. rész. [podcast]

Dátum

Megosztás

Az első két részben beszélgettünk már róla, hogy milyen könnyű piacra dobni úgy egy digitális szolgáltatást, terméket, hogy kihasználjuk az ún. white label verziókat a már meglévő digitális termékek esetében. Például saját képszerkesztőt, weboldal szerkesztőt, tárhelyszolgáltatót, CRM rendszert… Most az üzleti modellekről lesz szó, miből lesz pénz, hogyan, és bemutatom azt is, hogy nekem milyen ötleteim voltak a Minner landing page, weboldal készítőjével kapcsolatban, tetszeni fognak az ötletek. Sőt, nem csak az én projektemről mondom el, milyen ötletem volt, hanem más területhez is kapsz ötleteket.

A podcast

Spotify-on itt és Apple Podcast-ban itt érhető el. Itt pedig azonnal indíthatod (figyelj rá ha FB-ról kattintottál lehet bezáródik ha a képernyőd elsötétül).

A podcast rövid vázlata, leirata:

Mindent nem árulok el, mert tényleg érdemes meghallgatnod a podcastot, főleg az ötleteket.

A Minner landing page készítője azért került bevezetésre, mert láttam a vállalkozóknál az igényeket, ami valóban így volt. Már közel 10 000-en próbálták ki a rendszert, és 430 kész landing page, weboldal el is készült vele. Több mint 10 millió forint profitot termeltek már ezek az elkészült promóciós oldalak a vállalkozóknak. A Minner 6. születésnapi ajándéka volt, hogy ingyen használhatják a felhasználók.

A felhasználók úgy is használták és használni akarják, hogy van benne több hiba is, és néha bosszúságot okoz.

A Minner üzleti modelljébe nem illik bele. Miért?
A nem illik bele azt jelenti, hogy nem szabad fő termékként kezelnem. Nagyobb support erőforrást igényel, és mikor már látod hogy az üzenetek többsége ezzel kapcsolatban jön, rájössz, hogy érdemes utánaszámolni.
A további kockázatok: a weboldalak a Minnernél vannak, a felhasználók nehezen kötik össze a saját domainjükkel, mert sok helyen a tárhelyszolgáltatónál nem érhetőek el ezek a dns beállítások, amik kellenek hozzá.

Előnye, hogy tényleg aki használta, sikereket tudott elérni és volt bevétele, amellett persze, hogy a készítés közben több hibával találkozott a felhasználó. Az igény megvan, ezt validáltuk, bizonyítottuk. De a Minner egy média oldal és üzleti oktató portál. Nem digitális szolgáltató, vagyis jelenleg nem és utóbbi túl sok erőforrást igényel és közben a meglévő üzleti modell csorbul.

A sablonok ereje – ennyire egyszerű?

Ami érdekes volt, hogy kiderült, a sablonok adják el az egészet, vagyis amiatt használják sokan, ami egyébként több más területen is így van (lásd Canva képszerkesztő vagy CRM rendszerek, videószerkesztők…). Imádják az emberek azt, hogy sablonokból néhány pillanat alatt létre tudnak hozni weboldalakat és azt átalakítani. Ebből jött is ötletem, méghozzá marketingesekre épülő üzleti modell. A vevőnek nem kell fizetnie, vagy csak később, helyette a marketinges fizet. Na de hogyan? Ezt a podcastban kibontom, hallgasd meg!

White label megoldás digitális termékeknél, szolgáltatásoknál, termékeknél:

Így lett landing page készítőm. Egy meglévő rendszert bérelek, amit szinte csak arra találtak ki, hogy valaki vállalkozást építsen rá. Ezt hívjuk white label verziónak, vagyis egy szoftvert, digitális terméket bérelsz, és azt tovább adod valahogy a felhasználóknak. Pl. Canva.com képszerkesztőhöz hasonló oldalt könnyen létre tudsz hozni. Vagy online videószerkesztő esetében (ilyen nincs itthon). Ezekről beszélek a fenti podcastban részletesebben. Hallgasd meg!

A téma korábbi adásai, részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...