Minden hirdetést azért nem fogunk látni, ám izgalmas eszközöket mutatok be arra, hogy miként lehet megnézni, hogy egy másik vállalkozás, konkurencia, leendő vetélytárs éppen milyen hirdetéseket futtat a két legnagyobb hirdetési hálózaton. A Facebook hirdetéseket már régóta lehet így követni, ám most a Google is elérhetővé tette ez a funkciót. Lássuk hol találod ezeket, és hogy mire jó!
A konkurencia Facebook hirdetéseit így tudod megnézni
A Facebook már több éve bevezette a Facebook hirdetéstárát, vagyis a Facebook Ads Libary-t. A tapasztalatok alapján, hogyha beírod egy Facebook oldal nevét, akkor a hirdetéseik 90%-át egészen biztosan látod. Néha, valamilyen FB hiba miatt nem 100%-ban, ezt saját hirdetéseinknél szoktuk látni.
Itt éred el: https://www.facebook.com/ads/library/


Amiről lehet nem tudtál, hogy nem csak cégnevet lehet beírni, így hanem kifejezést is, és akkor több hirdető hirdetéseit mutatja, amelyben benne van adott szó.

Így ellenőrizd a konkurencia Google hirdetéseit
Az elmúlt hetekben vezette be a Google is a Facebookhoz hasonló hirdetéstár rendszerét. Elvileg azért tette, hogy a politikai hirdetéseket transzparensé tegye, továbbá a felhasználók meg tudják nézni milyen hirdetéseket láttak. Utóbbit nem értem annyira, hiszen elég kicsi az esély, hogy erre az oldalra téved a látogató. Azt kevés helyen említik, hogy ez bizony cégeknek is jó, és mire is lehet használni.
Itt eléred: https://adstransparency.google.com/?region=HU



Mire használd? A fenti megoldásokat?
Első legfontosabb érdemes lecsekkolni azt, hogy akiknek igazán jól megy az üzleti, látod mondjuk a beszámolójából, ő vajon mennyit hirdet. Összeget nem látsz, hanem csak a hirdetések kreatívját, szövegét és azt, hogy mióta fut a hirdetés (utóbbi csak Facebooknál).
Nos sok cég követi el azt a hibát, hogy alig 2-3 hirdetést futtat csak Facebookon. Ezzel ellentétben akik sikeres online marketinget használnak legalább 15 hirdetést futtatnak egyszerre. Lásd Manna.hu 22-őt éppen, de szezonban 40-50 is fut egyszerre. Ez a statisztika inkább FB-ra érvényes, valahogy Google-ben több hirdetést szoktak futtatni a cégek, ha már belevágtak.
Az Activé Fiber Shake például alig 5 éves cég, már 1 milliárd forint forgalmat el fogja érni idén, és 120 hirdetése fut a Facebookon és Instagramon most egyszerre.

Ez egyébként inkább azt bizonyítja, hogy bizony érdemes beletaposni a reklámverziókba. Én is éppen most állítok be újabb 7 különböző hirdetést.
#kutatás: Egy korábbi Minner cikk is rámutat arra, hogy vállalkozóként keveset ismétlünk a hirdetésekben és túl hamar lecsapjuk a kampányokat, hirdetéseket, főleg az összehangolt kampányok esetében. A legfrissebb ezzel kapcsolatos kutatás szerint 10-szer kell kapcsolatba kerülnie a hirdetéseddel, reklámoddal az érdeklődőnek, hogy hatással legyen rá, emlékezzen a termékedre, márkádra, vagy arra, hogy mit is hirdettél neki. Fontos, hogy ez emelkedik folyamatosan, ahogy egyre nagyobb a reklámzaj.
Addig, amíg az információ el is jut a felhasználóhoz lehet, hogy 100-300-szor is találkozott a hirdetéseiddel (valamilyen formában). Ebből vajon mennyi lehet az, amikor ő tudatosan értelmezte, olvasta, foglalkozott a hirdetésünkkel? Na az számít információ átadásnak! Ez mondjuk a 100-300-as példából kiindulva 5-10 eset.
Milyen régen fut egy hirdetés? Nos ez csak Facebookon látszik, itt az az izgalmas az, hogy látod melyik hirdetés az, ami igazán bejött a cégnek. Például több mint féléve futnak ezek a hirdetések az Activé Fiber Shake-nél.

+információ: A gyors növekedésű magyar márkának az alapítójával készítettem interjút itt:
Kezdő vállalkozóként a terméke bejutott a Rossmannba, DM-be, több száz millió forgalomnál jár
Facebook hirdetés tárban érdemes megnézni a reklám elhelyezésnek helyét is, amiből akár a célcsoportra is tudsz következtetni.
Használnak UTM paramétert? Szintén közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy mire is használja a hirdetést a reklámozó, mi jön be neki. Az alábbi képen azt látod, hogy egy ilyen találatra kattintva egy vitamin webshopnál látszik, hogy használ UTM paramétert. Nos ha vitamint árulnék, az ő hirdetéseit egészen biztosan jobban figyelném. A böngészősávban látod az UTM paramétert (Ezzel mondod meg a Google-nek, hogy hová kategórizálja be a forrást).

AI és ezek az adatok, szövegek. Nos értelemszerűen jön ilyenkor az is, ha már AI, hogy a szövegeket fel tudod használni arra, hogy az AI reklámszöveg generátorod akár ezekből a szövegekből is dolgozzon.
Ügyfélszerzésre is lehet használni, hiszen ha B2B piacon működsz, és adott szektoron belül szeretnél olyan cégekhez eljutni, akik valóban jól teljesítenek itt megtalálod a hirdetéseiket. Információd is lesz, hogy mit csinálnak, mit hirdetnek. Ehhez kapcsolódó információ Ügyfélszerző stratégiák szabadúszóknak (+pdf)
Ez jó volt! Még olvasnék!
- Kampánymarketing, a marketing stratégiád szintlépése a nagyok ligájába [kutatás]
- A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van
- A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)
- A videós algoritmusok kora. Visszatért a vadnyugat a marketingbe?
Fotó: Canva