Milyen hirdetései vannak a konkurenciának? Nézzünk utána! Google és Facebook

Dátum

Megosztás

Minden hirdetést azért nem fogunk látni, ám izgalmas eszközöket mutatok be arra, hogy miként lehet megnézni, hogy egy másik vállalkozás, konkurencia, leendő vetélytárs éppen milyen hirdetéseket futtat a két legnagyobb hirdetési hálózaton. A Facebook hirdetéseket már régóta lehet így követni, ám most a Google is elérhetővé tette ez a funkciót. Lássuk hol találod ezeket, és hogy mire jó!

A konkurencia Facebook hirdetéseit így tudod megnézni

A Facebook már több éve bevezette a Facebook hirdetéstárát, vagyis a Facebook Ads Libary-t. A tapasztalatok alapján, hogyha beírod egy Facebook oldal nevét, akkor a hirdetéseik 90%-át egészen biztosan látod. Néha, valamilyen FB hiba miatt nem 100%-ban, ezt saját hirdetéseinknél szoktuk látni.

Itt éred el: https://www.facebook.com/ads/library/

Amiről lehet nem tudtál, hogy nem csak cégnevet lehet beírni, így hanem kifejezést is, és akkor több hirdető hirdetéseit mutatja, amelyben benne van adott szó.

Így ellenőrizd a konkurencia Google hirdetéseit

Az elmúlt hetekben vezette be a Google is a Facebookhoz hasonló hirdetéstár rendszerét. Elvileg azért tette, hogy a politikai hirdetéseket transzparensé tegye, továbbá a felhasználók meg tudják nézni milyen hirdetéseket láttak. Utóbbit nem értem annyira, hiszen elég kicsi az esély, hogy erre az oldalra téved a látogató. Azt kevés helyen említik, hogy ez bizony cégeknek is jó, és mire is lehet használni.

Itt eléred: https://adstransparency.google.com/?region=HU

Mire használd? A fenti megoldásokat?

Első legfontosabb érdemes lecsekkolni azt, hogy akiknek igazán jól megy az üzleti, látod mondjuk a beszámolójából, ő vajon mennyit hirdet. Összeget nem látsz, hanem csak a hirdetések kreatívját, szövegét és azt, hogy mióta fut a hirdetés (utóbbi csak Facebooknál).

Nos sok cég követi el azt a hibát, hogy alig 2-3 hirdetést futtat csak Facebookon. Ezzel ellentétben akik sikeres online marketinget használnak legalább 15 hirdetést futtatnak egyszerre. Lásd Manna.hu 22-őt éppen, de szezonban 40-50 is fut egyszerre. Ez a statisztika inkább FB-ra érvényes, valahogy Google-ben több hirdetést szoktak futtatni a cégek, ha már belevágtak.

Az Activé Fiber Shake például alig 5 éves cég, már 1 milliárd forint forgalmat el fogja érni idén, és 120 hirdetése fut a Facebookon és Instagramon most egyszerre.

Ez egyébként inkább azt bizonyítja, hogy bizony érdemes beletaposni a reklámverziókba. Én is éppen most állítok be újabb 7 különböző hirdetést.

#kutatás: Egy korábbi Minner cikk is rámutat arra, hogy vállalkozóként keveset ismétlünk a hirdetésekben és túl hamar lecsapjuk a kampányokat, hirdetéseket, főleg az összehangolt kampányok esetében. legfrissebb ezzel kapcsolatos kutatás szerint 10-szer kell kapcsolatba kerülnie a hirdetéseddel, reklámoddal az érdeklődőnek, hogy hatással legyen rá, emlékezzen a termékedre, márkádra, vagy arra, hogy mit is hirdettél neki. Fontos, hogy ez emelkedik folyamatosan, ahogy egyre nagyobb a reklámzaj. 

Addig, amíg az információ el is jut a felhasználóhoz lehet, hogy 100-300-szor is találkozott a hirdetéseiddel (valamilyen formában). Ebből vajon mennyi lehet az, amikor ő tudatosan értelmezte, olvasta, foglalkozott a hirdetésünkkel? Na az számít információ átadásnak! Ez mondjuk a 100-300-as példából kiindulva 5-10 eset.

Milyen régen fut egy hirdetés? Nos ez csak Facebookon látszik, itt az az izgalmas az, hogy látod melyik hirdetés az, ami igazán bejött a cégnek. Például több mint féléve futnak ezek a hirdetések az Activé Fiber Shake-nél.

+információ: A gyors növekedésű magyar márkának az alapítójával készítettem interjút itt:
Kezdő vállalkozóként a terméke bejutott a Rossmannba, DM-be, több száz millió forgalomnál jár

Facebook hirdetés tárban érdemes megnézni a reklám elhelyezésnek helyét is, amiből akár a célcsoportra is tudsz következtetni.

Használnak UTM paramétert? Szintén közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy mire is használja a hirdetést a reklámozó, mi jön be neki. Az alábbi képen azt látod, hogy egy ilyen találatra kattintva egy vitamin webshopnál látszik, hogy használ UTM paramétert. Nos ha vitamint árulnék, az ő hirdetéseit egészen biztosan jobban figyelném. A böngészősávban látod az UTM paramétert (Ezzel mondod meg a Google-nek, hogy hová kategórizálja be a forrást).

AI és ezek az adatok, szövegek. Nos értelemszerűen jön ilyenkor az is, ha már AI, hogy a szövegeket fel tudod használni arra, hogy az AI reklámszöveg generátorod akár ezekből a szövegekből is dolgozzon.

Ügyfélszerzésre is lehet használni, hiszen ha B2B piacon működsz, és adott szektoron belül szeretnél olyan cégekhez eljutni, akik valóban jól teljesítenek itt megtalálod a hirdetéseiket. Információd is lesz, hogy mit csinálnak, mit hirdetnek. Ehhez kapcsolódó információ Ügyfélszerző stratégiák szabadúszóknak (+pdf)

Ez jó volt! Még olvasnék!

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!