Mit árulj a webáruházadban? Ez a legfontosabb kérdés, amit felteszel, amikor webshop indításon gondolkodsz. A különböző piackutatások, statisztikák segítenek a döntésben. Az előző cikkben a webshopok marketing statisztikáit néztük át (link a cikk végén), most következzen a profitkérdés és az, hogy hol a legkönnyebben elérhető és a legmagasabb.
A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!
A WebshopExperts minden évben piackutatást, felmérést készít a webáruház tulajdonosok között (havidíjas webshop motor értékesítéssel foglalkoznak). 2018-ban 894 webáruházat kérdeztek meg. A kutatás csak egy részét hoztam most ide nektek, érdemes megnézni a teljeset is.
Az 1. ábra egy gyors áttekintő – webshop statisztikák
Ebből látjuk, hogy egy 5 évnél idősebb webshop átlagos látogatottsága napi 814 fő. Hm! Ezt azért felül lehet teljesíteni! Igaz? Mondtam én, hogy akár még most is érdemes webshopot indítani.
![](https://minner.hu/wp-content/uploads/2019/02/nagy_webaruhaz_felmeres_2018_eredmenyek_infografika.png)
Melyik terület mennyit hoz?
Itt láthatod a konverziós adatokat, vagyis, hogy mennyi látogatóból mennyi vásárló lesz. Az FMCG szektor tényleg feltörőben van, erről még 2017-ben írtam egy korábbi kutatásra hivatkozva, amiben kiemelték, hogy ez a terület még most indul be. Látszik! Az akkori 1,37%-os konverziós értékről felkúszott 2,12%-ra. FMCG jelentése: Gyorsan Forgó Fogyasztási Cikkek, pl. wc-papír, tusfürdő, joghurt… Tudod, hogy miért jobb a konverzió? Nem keresik már a terméket. Felmegy, megveszi és kalap-kabát.
![](https://minner.hu/wp-content/uploads/2019/02/konverzios-rata-webshopok.png)
Ami az alábbi statisztikában motiváló, hogy vannak olyan webshopok, ahol nagyobb a konverziós ráta (nem profitráta), mint 3%.
![](https://minner.hu/wp-content/uploads/2019/02/webaruhaz-konverzios-rata-statisztika.png)
Türelem pénzt terem
A bizalom ábrája is lehetne az alábbi kép, amin látszik hogy minél idősebb egy webshop, annál több az átlagos tranzakció nagysága.
![](https://minner.hu/wp-content/uploads/2019/02/mekkora-az-atlagos-kosarertek-webaruhaz.png)
Mennyi látogatót kell navigálnod a webshopodra?
És itt jön a kedvenc ábrám. Főleg azért is, mert látom, hogy igenis kenterbe lehet verni az alábbi statisztikákat. A webáruházak 74%-ának alig 200 látogatója van? Hm!
![](https://minner.hu/wp-content/uploads/2019/02/mekkora-webshopok-latogatottsaga.png)
Offline bolt hozza el a sikert
Egy korábbi cikkben írtam erről a jelenségről is. Az Extreme Digital ügyvezetője a sikerük egyik tényezőjének azt tartja, hogy vannak offline boltjaik is. Máris eszembe jut, hogy mekkora potenciál van még azokban, akik nem nyitottak. Mondjuk erre építeni egy vállalkozásötletet? Itt írtam róla: 150. ötlet – több webshopokhoz tartozó offline bolt üzemeltetése – Kattints, mert…
![](https://minner.hu/wp-content/uploads/2019/02/webaruhaz-statisztika-offline-uzlet.png)
Motiváltak ezek a statisztikák? Na, akkor nézzük mi van még itt:
- Webshop marketing. Ezt a marketinget alkalmazzák a hazai webáruházak
- Webáruház indítás lépései, feltételei
- Webshop indításon te is gondolkodtál már? Ki nem!? Még nem késtél el! Ötletek
- Megéri most beszállni az ekereskedelembe? Beszéljenek a számok!
Forrás: WebshopExperts
Fotó: Envato License