Mit árulj a webáruházadban? Ez a legfontosabb kérdés, amit felteszel, amikor webshop indításon gondolkodsz. A különböző piackutatások, statisztikák segítenek a döntésben. Az előző cikkben a webshopok marketing statisztikáit néztük át (link a cikk végén), most következzen a profitkérdés és az, hogy hol a legkönnyebben elérhető és a legmagasabb.
A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!
A WebshopExperts minden évben piackutatást, felmérést készít a webáruház tulajdonosok között (havidíjas webshop motor értékesítéssel foglalkoznak). 2018-ban 894 webáruházat kérdeztek meg. A kutatás csak egy részét hoztam most ide nektek, érdemes megnézni a teljeset is.
Az 1. ábra egy gyors áttekintő – webshop statisztikák
Ebből látjuk, hogy egy 5 évnél idősebb webshop átlagos látogatottsága napi 814 fő. Hm! Ezt azért felül lehet teljesíteni! Igaz? Mondtam én, hogy akár még most is érdemes webshopot indítani.
Melyik terület mennyit hoz?
Itt láthatod a konverziós adatokat, vagyis, hogy mennyi látogatóból mennyi vásárló lesz. Az FMCG szektor tényleg feltörőben van, erről még 2017-ben írtam egy korábbi kutatásra hivatkozva, amiben kiemelték, hogy ez a terület még most indul be. Látszik! Az akkori 1,37%-os konverziós értékről felkúszott 2,12%-ra. FMCG jelentése: Gyorsan Forgó Fogyasztási Cikkek, pl. wc-papír, tusfürdő, joghurt… Tudod, hogy miért jobb a konverzió? Nem keresik már a terméket. Felmegy, megveszi és kalap-kabát.
Ami az alábbi statisztikában motiváló, hogy vannak olyan webshopok, ahol nagyobb a konverziós ráta (nem profitráta), mint 3%.
Türelem pénzt terem
A bizalom ábrája is lehetne az alábbi kép, amin látszik hogy minél idősebb egy webshop, annál több az átlagos tranzakció nagysága.
Mennyi látogatót kell navigálnod a webshopodra?
És itt jön a kedvenc ábrám. Főleg azért is, mert látom, hogy igenis kenterbe lehet verni az alábbi statisztikákat. A webáruházak 74%-ának alig 200 látogatója van? Hm!
Offline bolt hozza el a sikert
Egy korábbi cikkben írtam erről a jelenségről is. Az Extreme Digital ügyvezetője a sikerük egyik tényezőjének azt tartja, hogy vannak offline boltjaik is. Máris eszembe jut, hogy mekkora potenciál van még azokban, akik nem nyitottak. Mondjuk erre építeni egy vállalkozásötletet? Itt írtam róla: 150. ötlet – több webshopokhoz tartozó offline bolt üzemeltetése – Kattints, mert…
Motiváltak ezek a statisztikák? Na, akkor nézzük mi van még itt:
- Webshop marketing. Ezt a marketinget alkalmazzák a hazai webáruházak
- Webáruház indítás lépései, feltételei
- Webshop indításon te is gondolkodtál már? Ki nem!? Még nem késtél el! Ötletek
- Megéri most beszállni az ekereskedelembe? Beszéljenek a számok!
Forrás: WebshopExperts
Fotó: Envato License