Milyen üzleti ötletet, terméket nem tudnak azonnal másolni a kínaiak vagy mások közösségi finanszírozás esetében

Igen, erős a cím, de mindjárt meglátod miről van szó. A cikket a közösségi finanszírozó kampányokra hegyezem ki, de valójában általánosan is érvényes az üzleti ötletek másolhatóságát illetően. A téma ötlet onnan jött, hogy többször is előfordult már, hogy a kínaiak szinte rövid időn belül lemásolták a sikeres közösségi finanszírozó kampányokban szereplő termékeket. Sőt, már több hónappal azelőtt megjelenik töredék áron, mint ami a közösségi finanszírozó kampányban is szerepelt (például az Aliexpressen), és később legyártásra került. Nézzük is tovább!

Közösségi finanszírozó kampányok – Mi ez?

Ha már hallottál erről,  akkor ezt a bekezdést ugord át! Van egy jó ötleted, de nincs tőkéd megvalósítani? Akkor az egyik finanszírozási mód lehet a közösségi finanszírozó kampány. Elkészíted a prototípust, vagy a termék/szolgáltatás leírását, bemutató videóját. Feltöltöd valamelyik közösségi finanszírozó oldalra (pl. Kickstarter, Indiegogo), majd a projekt amennyiben felkelti az érdeklődők figyelmét, a te általad meghatározott összeget kifizetik a támogatók (akik valójában vásárlóid), hogy hozzájussanak majd a kész termékhez/szolgáltatáshoz. Ha úgy nézzük, akkor elővásárlókat szerzel, sőt mintha előleget fizetnének, sőt sok esetben látható, hogy felér egy komplett marketing kampánnyal is (elég nagy hírverést tudnak szerezni egy terméknek a fent említett oldalak).

A kínaiak és a másolok ötletbörzéje a Kickstarter és az Indiegogo

Közösségi finanszírozó kampányok - Kickstarter.com
Közösségi finanszírozó kampányok – Kickstarter.com

A jelenségről már cikket is írtam (link a bekezdés  végén). A kínaiak csak megnézik, hogy melyek a legnépszerűbb, vagyis legtöbb pénzt kapott projektek, és amennyiben könnyen másolható, már rá is állítanak egy csapatot és pár hónapon belül az Aliexpressen meg is lehet vásárolni. Sőt nagyon sokszor előfordul, hogy az eredeti termék csak több hónap múlva lesz kész, míg a másolatot már meg lehet venni a kínai oldalakon. Szó szerint piackutatásra használják a kínaiak. Természetesen nem minden kínai csaló, ám ők űzik a legnagyobb iparban ezt a másolást. Innen jött az ötlet, hogy foglalkozzak a témával, hogy vajon milyen ötletet nem tudnak másolni?

A kapcsolódó tartalom: A kínaiak szinte azonnal lemásolják (ellopják az ötlet) a sikeres közösségi finanszírozó kampányok termékeit! (Indiegogo, Kickstarter)

A másolhatatlan, vagy nehezen másolható üzleti ötletek, termékek

Az előző bekezdésben belinkelt cikkben két példát is hoztam a másolásra, egyik a szétcsúsztatható szelfibot, a másik pedig a FidgetCube (stressz kocka). Látható, hogy a termékötlet jó volt, a több millió forintnyi összeg összegyűlt, de a termékhez nem kapcsolódott semmi olyan extra, amivel a másolást meggátolta vagy legalább nehezítette volna.  Miért termékről beszélünk csak? Mert szolgáltatást nehezebb másolni. Na várjunk csak? Ha nehezebb szolgáltatást másolni, akkor érdemes olyan terméket kitalálni, amihez valamilyen szolgáltatás is kapcsolódik? Jó helyen kapirgálunk igaz? Nézzük is a további ötleteket:

  • Speciális üzleti modell: Nehéz lesz erre általános tippet adni, mivel minden termékre külön-külön meg kell nézni. Viszont ötleteket, iránymutatást tudok adni, hogy mivel kezdd.
  • Kapcsolj hozzá valamilyen szolgáltatást: Lényegében az előzőhöz kapcsolódik. Gondolkodj abban, hogy valamilyen szolgáltatást hozzákapcsolsz, akár olyan is lehet, amit online is tudsz adni a termékhez kapcsolódóan.
  • Kapcsolj hozzá mobilapplikációt: Máris nehezebb dolguk van a másolóknak. Egyrészt hosszabb idő lesz lefejleszteni, másrészt ebben marketing előnyöd is lesz. Egyébként is az IoT (dolgok internete) megoldások, ha véletlenül sikerül ilyet kitalálnod, akkor piaci előnyben is leszel még a többi versenytársaddal is.
    Erre egyébként egy jó ötlet a társasjáték startup ötletem >>> Hogyan indítanék be egy társasjáték startupot?
  • Legyen közösségi: Kapcsolódhat akár valamilyen klubhoz, vagy közösséghez is.
  • Előfizetéses megoldás: Na itt már még jobban elzárod a másolókat. Mivel egy jó előfizetéses megoldással nehéz versenyezni például Aliexpressen keresztül. Tudod egy előfizetéses modellnél már a brand-el, márkával is számolniuk kell, ami hamar kialakul egy termék huzamosabb használata során.

Kapcsolódó cikkek: 

Fotó: Baubax/Facebook

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később