Az ILovePóló vállalkozásnak már 10 franchise üzlete van Magyarországon. Az alapító alig 7 év alatt egy olyan piacra épített egy franchise hálózatot, ami elsőre elég telítettnek tűnik, sőt másodszorra is. Online fronton is erősek a franchise partnerek, amelynek apró érdekessége, hogy egy webshopról szolgálják ki az országot, a partnerek kapják a megrendeléseket. Ezt hogyan oldják meg? Erről is szó lesz, továbbá franchise partner szerzésről, marketingről. Az alapítóval, Hudák Tiborral beszélgettem az ILovePóló vállalkozásról és a print on demand üzleti modellről.
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt érhető el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcast rövid vázlata, leirata
Hudák Tibor az ILovePóló franchise hálózat tulajdonosa.
2015-ben elindított egy print on demand (POD) vállalkozást, vagyis dizájnokat készített és egy nyomda a vásárlóknak legyártotta a feliratos termékeket. Ő csak eladással foglalkozott.
Aztán a POD üzleti modellről úgy váltott, hogy elkezdte ő maga gyártani a termékeket is. Tatabánya és környékén ismert vállalkozást épített. Aztán a pandémia jött és egyrészt félt, hogy nem lesz majd kereslet a termékére, csak akkor ha nagyban csinálja, másrészt az is motoszkált a fejébe, hogy skálázza a vállalkozást, ne tőle függjön.
„Az volt a tervem, hogy óriási szeretnék lenni. Ha valaki óriás, akkor azt nem lehet legyőzni.”
Hudák Tibor
Minden sarkon van pólónyomtatós bolt
Szakmai csoportunkba is megkapta azt a kérdést, hogy mégis hogyan és miért vágott bele, hiszen minden sarkon van ilyen üzlet, annyira telítettnek tűnik, akár online akár offline is nézzük ezt a piacot. Ami talán előnye volt, hogy ilyen franchise hálózat még nem volt az országban.
Érdekesség, hogy például Ausztriában nincs ennyi ilyen cég, mintha nem lenne telített a piac. Ami lehetőség is lehet, de lehet az is, hogy alapból nincs igény az egyedi mintás termékekre, pólókra, bögrékre…
Tatabányai kezdet, lelkesedés
Helyi vállalkozóként kezdte építeni az ILovePóló vállalkozását. Én már az elejétől fogva követtem a vállalkozását és látszott, hogy igazán lelkesen posztol, amit a vásárlók úgy díjaztak, hogy kinyitották a pénztárcájukat. Ez a lelkesedés főleg közösségi médiából látszott és az ügyfélkiszolgálásban.
Franchise-nál már nehezebb belevinnie saját magát, sőt szeretné is, hogy országosan nélküle működjön a marketinggépezet, ne kelljen az arcát adnia minden poszthoz.
Franchise terjeszkedés, partnerek keresése Facebookon
A „feleségemnek jó lesz ez a franchise” típusú megkereséseket egyből elutasította, hiszen a franchise céljai ellen megy, ez nem egy hobbi vállalkozás, hogy csak eldolgozgatunk. Neki és a partnernek is érdeke, hogy keressenek az üzleten.
Egy szűrőt is beállított, egy 30 perces videót kellett megnézni a jelentkezőknek, ez már szűrte az érdeklődőket. Facebook hirdetéssel egy marketing funnelbe terelte az érdeklődőket.
Forgalmat visz a franchise partnerek felé
A hazai franchise-oknál nagy hiba, hogy a partnereket nem támogatják marketinggel. Az ILovePóló kezeli a Facebook hirdetéseit a partnereknek, legyártja a kreatív tartalmakat, sőt egyéni képzéseket is tartanak a partnereknek.
Minden üzletnek külön közösségi média profiljai vannak, ezek mindegyik 2-3 000 követővel rendelkezik például Facebookon. A franchise-ok külön posztolnak saját maguk is. A franchise díj felét marketingre költi a hálózat.
Érdekesség ezen a piacon, hogy teljesen máshogy kell megszólítani a debreceni vagy a nagykanizsai ügyfeleket. Sok esetben ugyanazok a kreatívok nem is működnek.
Érdekel a franchise? Hasznod cikkek a témában:
- Fizessenek a cégek azért, hogy lemásolhassanak! Ez a franchise
- 8 városban nyitott üzletet 1 éven belül ez a franchise. Hogyan csinálta?
- Miért jó egy márkának, hogy én keressek pénzt a nevével? Miért jó a franchise?
Online – 1 webshop 10 üzlet
Egy megyében egy partnerük van. Ha valaki Zala megyéből rendel, akkor a nagykanizsai üzlet fogja legyártani, kiszolgálni. Ha technikailag nézzük, akkor lényegében egy franchise piactér rendszert üzemeltetnek, ahol a franchise partnerhez kapcsolja az adott területről leadott rendelést, számlázást, fizetést…
A POD, vagyis a print on demand üzlet
Hudák Tibor társszerzővel egy könyvet jelentetett meg az elmúlt hónapokban. A Könyv: Hudák Tibor – Cardos Tucian: Úristen, POD-ozom!
A print on demand igény szerinti nyomtatást jelent, ahol egy harmadik fél készíti el a terméket, míg az eladó csak a marketinggel és grafikákkal foglalkozik. Lényegében a dropshipping piacon ez az egy terület, ami jól működik. Kezdő vállalkozóknak is jó ötlet lehet ebbe belevágni, ki tudja próbálni milyen vállalkozni, kevés kockázattal jár, mert beruházási költség szinte nulla. Ezt a piacot mutatja be a könyv, útmutatót is ad egy ilyen vállalkozás létrehozásához.
Ez jó volt! Van még ilyen?
- Mobilfox üzleti sztori. Mobiltok piacon több milliárd forint forgalom? Hogyan?
- Szabadulószoba ingatlan nélkül. A CityRoom üzleti sztorija
- 15 év után eladta startupját, most milliárdos befektető lett. Csillag Péter interjú (Starschema exit)
- Workshopokból üzlet? Jó helyszín kell. Chill Home Studio interjú