Építsd a személyes márkádat a közösségi médián keresztül

    MinnerX - vendég poszt

    Építsd a személyes márkádat a közösségi médián keresztül

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    A személyes márka (personal branding) egyre többet emlegetett kifejezés marketinges körökben. De mit is jelent és miben segítheti a céljaink elérését?

    Már Szókratész, ókori filozófus is definiálta:

     „ha jó hírnévre szeretnénk szert tenni, akkor arra kell törekednünk, hogy olyanokká váljunk, amilyennek látszani szeretnénk”

    Jeff Bezos, az Amazon megalapítója pedig a következőképp megfogalmazást adta a személyes márkára:

    „A SZEMÉLYES MÁRKÁNK EGYENLŐ AZZAL, AMIT MÁSOK MONDANAK RÓLUNK MIUTÁN KILÉPTÜNK AZ AJTÓN”

    Milyen célt tudunk elérni a személyes márkával, tudunk-e vele értéket képviselni?

    Az emberi kommunikáció genetikailag velünk született, folytonos késztetésünk van a beszédre. A kérdés csak az, hogy tudatosan kommunikálunk-e vagy sem.

    Egyrészről ma a technológiai fejlettségnek köszönhetően könnyű a márkaépítés, elég egy mobiltelefon vagy fényképező, bármit tudunk a segítségükkel rögzíteni és innen már csak egy lépés, hogy meg is jelenjünk vele a közösségi médiában.

    A kommunikáció így viszonylag egyszerű, ami megnehezíti az a körülöttünk kialakult digitális zaj, ami megnehezíti a tömegből való kiemelkedést.

    Épp emiatt van hatalmas szerepe a személyes márkának!

    A személyes márka célja, hogy egyedivé tegyen, kitűnjél vele a tömegből

    A személyes márka építésével a legfontosabb célunk a bizalom kiépítése az irányunkban, a közönséggel való megismertetésünk.

    Ha ezek a feltételek teljesülnek könnyebb lesz az üzletépítés, a kapcsolatok kialakítása, az ügyfélszerzés, csapatbővítés.

    2019-ben jelent meg az Alkalmazottból Vállalkozó című könyvem, amelyben szintén bizonyításra került, hogy a bizalom kiépítése milyen fontos szereppel bír az üzleti életben.

    Ahhoz, hogy értéket is közvetítsünk a személyes márkánk segítségével tisztában kell lennünk, hogy mik az erősségeink. Ismernünk kell saját magunkat, melyhez segítségül hívhatunk önismereti teszteket, SWOT-elemzést.

    Ismerd meg önmagad: mi az, amihez értesz, milyen készségek, képességek birtokában vagy!

    Sokszor a legkisebbnek vélt információ is lehet mások számára értékes, hasznos, ezért érdemes megosztani a világgal, nem csak azt, amit mi fontosnak érzünk.

    Figyeljünk arra, hogy ne csupán öncélú kommunikációban valósuljon meg a személyes márka építés folyamata, ne azt bizonygassuk, hogy mennyire tökéletesek vagyunk, hanem azt közvetítsük, hogy mit adunk, mit képviselünk.

    Számít a követőtábor mérete?

    Sokat vitatott kérdés a marketing berkein belül, hogy mennyire befolyásoló tényező a követőtábor mérete.

    Ha arra vágysz, hogy influencer legyél, és nem a szolgáltatásodat, termékedet akarod árulni, csupán egy „magazin”-ként, hirdetőtáblaként működsz, akkor igen, számít a követőtábor mérete.

    Ellenben, ha van egy saját szolgáltatásod, üzleti terméked, akkor nincs szükséged több százezres nagyságú követőtáborra. Ekkor ugyanis egy eszköz a követők száma arra, hogy elérhesd azokat az embereket, akiknek a szolgáltatásodat akarod kínálni.

    Kb. 1000 követő az, ami már elegendő lehet bármelyik közösségi felületen. Különösen abban az esetben, ha minőségi követőtáborod van, amelynek 10-20%-a követi a tartalmaidat, az már 100-200 embert jelent, ami elegendő lehet.

    Ne a követők számán aggódj, gyárts minőségi tartalmat, amivel tovább fog nőni a követőtáborod mérete!

    Mitől lesz jó a tartalom, amit gyártok? Tartalommarketing a gyakorlatban

    Mint a marketingben általában mindent mérni és tesztelni kell ahhoz, hogy megtudjuk beválik-e. Ez így van a tartalommarketing területén is.

    A hármas aranyszabály mérés-tesztelés-automatizálás.

    Többfélét kipróbálunk, és aztán meglátjuk, hogy beigazolódnak-e a várt eredmények. Előre nem tudhatjuk, hogy másokat is érdekel-e annyira a téma, mint ahogy azt várjuk. De ez csak tesztelés során derül ki, meg kell nézni, hogy mi az, ami működik.

    A saját piacunk dönti el, hogy érdekli-e a tartalom, amit gyártunk vagy sem

    3 féle tartalmat különböztethetünk meg az üzleti életben, az, hogy mikor melyik a megfelelő az adott szituáció dönti el:

    • inspiráló tartalom: inspiratív témák és megnyerő tartalom, olyan személyektől, akik hatással vannak ránk
    • informáló tartalom: például hogy mi, hogy készült (how to), a hangsúly az információátadáson van
    • szórakoztató

    A vizualitás vagy a tartalom a fontosabb?

    Egy régebbi felmérésem során azt néztem meg, hogy a vizuális elemek (pl. effektek, képi megjelenés) vagy maga a tartalom a fontosabb, amikor videót készítünk.

    A kapott eredmények alapján, 86% gondolta úgy, hogy a tartalom fontosabb.

    Tartalomkészítés előtt meg kell határozni, mi a mondanivalónk, mit szeretnénk másokkal megosztani

    A legfontosabb, hogy a mondanivalónkkal hatni tudjunk az emberekre, segítsen összekapcsolni velük.

    Minden más csak másodlagos, a közönségünk nem azt várja, hogy minden külsőség tökéletes legyen, azt várják, hogy kapjanak valami pluszt tőlünk.

    Tartalomgyártás a közösségi csatornákon stratégiai szemlélettel

    Ahány közösségi platform, annyi sajátosság:

    • tartalom típusa: át kell gondolni, hogy mely tartalmak hová valók
    • fogyasztói szokások: vannak kattintható linkek és lehetőség van megosztásra (Facebook), míg ezekre az Instagramon nincs lehetőség
    • életkori sajátosságok: Facebook közönség idősebb, míg az Instagram és a Youtube inkább fiatalabb

    Két iránya van az elérésnek:

    1. minőségi tartalmat gyártunk: magától generálja a megosztást az emberek között
    2. virális tartalom: a magas minőséget a Google keresője is érzékeli, így első találatok között hozza (jól működik a SEO)

    Stratégia szemlélet a közösségi csatornákon:

    Hosszú távú stratégia: értéket közvetítünk, a látogatók visszajárnak a kiváló minőségű tartalomért

    Rövid távú stratégia: célzott hirdetési kampánnyal egészítjük ki a minőségi tartalmat

    A tökéletes recept, ha a kettőt kombináljuk!

    TIPP:

    Nézzük meg, hogy organikusan mely tartalmak teljesítenek jól, és azokat érdemes hirdetéssel kiegészíteni. Így a jó tartalom egyre több emberhez jut el.

    A közösségi csatornák száma igen nagy, akár több, mint 10 felületen jelen lehetünk egyszerre, persze mindenkinél vannak elsődleges csatornák. Kellő rutinnal napi fél- 1 óra alatt feltölthetjük tartalommal a közösségi felülteinket, a lényeg a tudatosság.

    Ne sajnáljuk az energiabefektetést a személyes márka építésébe. Vállalkozóként ma már kulcsfontosságú, hogy ki tudjunk tűnni a többiek közül. Ha érdekel a téma erről is részletesen is írtam az Alkalmazottból Vállalkozó című könyvemben.

    OLVASS BELE A KÖNYVBE

    Fotó: Alex Knight  Unsplash

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Cikk szerzője: Haláchy Nóra, MarketingFlow, marketing szakértő, kivitelező

    Ez a cikk lehet, hogy fog egy kis port kavarni, viszont szükség van a laikusok számára is kézzelfogható tényekre, hogy el tudják dönteni: mire fizetik a marketingügynökség díját, és vajon tényleg mindent megtesznek-e?

    A cikk olvasása után lehet, kirúgom a marketingügynökségem?

    Ha 2 hete dolgozol valakivel együtt, akkor rá nem vonatkoznak ezek, mert a rendszerépítés időt vesz igénybe. De ha hosszabb idő után még mindig az összes ponton megbukik a szolgáltatód, attól még lehet, hogy Te, mint megrendelő nem támogatod ezen célok elérésében őt. Ügyelj rá, hogy Neked ezeket a törekvések megtörténtét, véghezvitelét segítened kell azzal, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű információt adsz. 

    Rajtad is múlik

    Remélem, nem akarsz havi 20.000 Ft-ért mindent (is). Nem csak a szolgáltatónak kell megfelelőnek lennie, de Neked is fel kell nőnöd ahhoz, hogy igényed legyen magas szintű szolgáltatásra.

    Ha megvan benned az igényesség, akkor biztosan fogsz megfelelő szolgáltatót találni, mert nagyon sok jó szakember van, aki az igényes ügyfelet keresi, hogy végre magas színvonalon szolgáltasson.

    Amennyiben PPC szolgáltatást veszel igénybe, az alábbiakat kell csekkolnod:

    1. Soha nem hangzott el a “konverzió” szó

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Hudák Tibor – I love poló Tatabánya tulajdonosa

    Itthon több hazai vállalkozó is lázban ég, hogy jó dolog-e Wish átvevőpontnak lenni és válasszák-e. Úgy gondolom mindent meg kell próbálni és rengetegen rendelnek arról az oldalról, így én is belevágtam. Milán ötlete az volt, hogy írjam meg tapasztalataimat itt a MinnerX-ben.

    Körülbelül másfél hónapja regisztráltam a Wish Local programba. Néhány információ megadása után (üzlet neve, címe, nyitva tartás, fotó az üzletről) máris Wish Local Partner lettem, amit még egyszer ellenőriztek. A jóváhagyás után pár héttel meg is érkezett az első áru szállítmány. A doboz olyan termékeket tartalmazott, amiket itt helyi szinten sokan vásárolnak. Cicás, kutyás kanál; ékszerek, mobiltartók, ruhák. Körülbelül 50 termék jött. A Wish Local applikációval QR kóddal beolvastam a termékeket és már látható is volt az üzletem, mint átvevő pont.

    Rá 15 percre meg is érkezett az első vásárló. Fontos, hogy csak azt tudják itt helyben átvenni, ami készleten van nálam. Az átadás gyorsan megy, pár másodperc alatt készen vagyunk. Havi kétszeri gyakorisággal fizetik ki az átadásonkénti €0.50 díjat. Az első 3 hónapban pedig garantált extra €25.00 díj jár az átvételekért járó összegen felül. A Wish elég komolyan veszi ezeket az átadó pontokat, még egy mobiltelefont is küldtek teljesen ingyen, amire előre telepítve volt a Wish Local alkalmazás.

    A Minnner már foglalkozott az egyébként amerikai webshoppal: A Wish.com Facebook marketing trükkje napi 3 millió vásárlót eredményez

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX
    Fotó Szabo Viktor / Unsplash

    Cikk szerzője: Szabó Viktor fotós

    Melyik a legjobb ingyenes stock fotó oldal? Az Unsplash.com oldalt tartom a legjobbnak, mivel én fotósként is szeretem feltölteni oda a fotóimat. És hozzám hasonló további lelkes fotósok töltenek fel oda saját képeket. Ezek nagyon, de nagyon jó minőségben tölthetőek le. Az oldalra feltöltött képek mindegyike szinte bármilyen célra felhasználható. Olvastam a szerződési feltételeket, mivel én is fotós vagyok, és használom is aktívan.

    Az oldal egyébként annyira magasan szárnyal hogy az Apple, a keynote-okhoz is innen szedi a képeit. Legutóbb egy zenei videoklipbe is válogattak be világsztárok képeket. Martin Garrix, Macklemore és Patrick Stump of Fall Out Boy a ’Summer Days’ című klipjéhez itt nézelődött fotók után a csapat.

    Szóval ha a legnagyobbak használják, te miért ne tennéd? Főleg akkor, ha teljesen ingyen is van.

    Mivel fotósként is jelen vagyok az oldalon, tudom hogy a legtöbben nagyon hálásak amikor szólnak nekik hogy 1-1 helyen felhasználták a képüket. Vannak persze akik nem olvasták el az oldal feltételeit, és fogalmuk sincs hova töltik fel a képeket, velük nem igazán kell foglalkozni.

    Az én eddigi legnagyobb megjelenésem a Photoshop egyik pluginjának reklámja volt, ahol az én fotómmal reklámozták a terméket. Hazánkban is volt számos példa felhasználásra, az egyik ilyen egy Minner cikk volt! J

    A photoshop pluginhoz tartozó cikkem.

    A Minner foglalkozott még további ingyenes képgyűjtő oldallal: Jogtiszta képek marketinghez, Facebook posztokhoz, reklámhoz

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Németh Márton vagyok jelenleg magyar, német és angol nyelvű webshopok építésével, valamint chatbotok tervezésével foglalkozok csapatommal együtt. A shop lift egyik alapítója.

    Emlékezz mikor először elkezdtél gondolkodni azon, hogy vállalkozásodnak kéne egy webshop. És ezt mennyire jól tetted, mivel 2018-ban még csupán 4.6 millió Magyar vásárolt online, addig ez a szám 2019-ben elérte az 5.4 milliós tábort a felmérések szerint.

    (De, ami számodra érdekesebb az az, hogy egy átlagos vásárlás során szektortól függően 11.000-től 20.000 Ft-ig terjedő összeget költenek a vásárlók.)

    De a megvalósítás valahol félre csúszott és nem jutott rá elég idő, esetleg a kivitelezők akiket megbíztál ugyan szép oldalt készítettek csak épp olyat nem, ami el is ad. A kosárba még csak-csak beteszik a termékeket, de fizetni már csak töredékük fog.

    A Baymard Institute  által készített felmérés alapján a vásárlók 67.97%-a nem fejezi be a megkezdett vásárlást. Ez számokban 4.6 trillió dollár kiesést jelent világszerte. (Most kezdődhet a matek, hogy nálad mekkora kiesés az, ha a vásárlóid 67%-át elveszted.)

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Kovács László vagyok a Follow Marketing alapítója, Instagram specialista. 

    Tudod milyen hatalma van egy igazi véleményvezérnek? Mondom!

    Philipp Plein a Philipp Plein világmárka (ruha) tulajdonosa közzétett egy képet, ahol a cipői a méregzöld Ferrariján nyaraltak.

    Tudnod kell róla, hogy ő nem szerénykedik a vagyonával. Az Instán folyamatosan az arcodba tolja, hogy milyen tehetős és ezt 1.800.000 ember követi.

    Visszatérve a Ferrarihoz: Louis C. Camilleri (Ferrari CEO) írt egy levelet Plein-nek, hogy 48 órán belül le kell vennie a tartalmat, mert nem illik ez a magatartás az autómárkához.

    Nem is kellett több PP egójának: a „My Ferrari, my rules” szlogennel hadjáratot indított Louis és az olasz luxusmárka ellen.

    Megkérte a kevéske -1,8 millió- követőjét, hogy mutassák meg, mekkora ereje van a Philipp Plein tábornak: rakják ki Instagram storiesba a saját luxusautójukat és az azon lévő cipőjüket, majd használják a #ppkicksgang keresőcímkét és tageljék be @philippplein accountját, aki továbbosztja a saját oldalán.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Ami bennünk, az körülöttünk. Ugyanez igaz a munkahelyi környezetünkre is. Ahhoz pedig, hogy hatékonyan és kiegyensúlyozottan tudjuk dolgozni, sok egyéb feltétel mellett a munkakörnyezet kialakítása az egyik legfontosabb szempont – melyet az általunk készített felmérés is alátámaszt. De lássuk a szakértőnk tanácsait…

    Szerző: Végvári Zsuzsi –  Az OFFISEVEN munkakörnyezet tanácsadással és kialakítással foglalkozik

    1. Tiszta asztal!

    Káoszban jól dolgozni nem lehet. Ezért különösen fontos, hogy csak az legyen előtted, amire épp szükséged van és az asztalodon lévő dokumentumok sem halomban, hanem rendezetten álljanak. Így mindig tudni fogod, hova is nyúlj, amikor szükséged van valamire.

    1. Legyen világosság!

    A megfelelő világítás létfontosságú az irodai munkához. Nem csupán a szemünk egészségének megőrzésében van nagy szerepe, a hangulatunkra is hat. A legjobb a természetes fény, azonban vannak munkaállomások, ahol ez sajnos nem kivitelezhető, de egy jól megválasztott lámpa és máris megoldottuk a helyzetet.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Fodor Bence Balázs, az Ijjatek.hu alapítója.

    Minden cégvezető a hatékony, és motivált munkaerőről álmodik, akik egy igazi csapatként küzdenek a célokért.  A cégen belül viszont lehetnek átszervezések, létszámcsökkentések és növekedések egyaránt. Így viszont megbomlanak a jól összeszokott csapatok/részlegek és ez minden bizonnyal a számokban is megfog látszani.

    Hogyan érhetem el, hogy az újonnan alakult részleg jobban megismerje egymást, és összekovácsolódjanak?

    A varázsszó a csapatépítés!

    Igen.. máris látlak magam előtt, ahogy fogod a fejed.. “Jajj, csak a gyerekes játékokat ne.. ”

    Ezeket tegyük félre, és gondoljunk valami extrémebbre, amihez tényleg összefogás kell és kitartás.

    Gondoljunk egy új játékra, ami pár éve robbant be Amerikából, ez az Archery tag. Vagy hívjuk magyarul Ijjátéknak.

    Egy kis ízelítő a hangulatról! (videó)

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Doleschall Anita, Printeraktív Nyomda Webshop, online is lehet nyomdai anyagot rendelni. 

    Vállalkozásindítás előtt számos elintéznivalónk akad.  De mielőtt elvesznénk a bürokrácia útvesztőjében fontos, hogy tudatosan megtervezett marketingstratégiánk legyen, és ahhoz, hogy ez sikeres legyen, az arculati elemekről sem feledkezhetünk meg.

    Fontos, hogy az emberek tudjanak valamit hozzád kötni, ezért kell egy logo, egy olyan szimbólum, amit az emberek könnyen megjegyeznek.

    De mivel a személyes benyomás is fontos, ezért célszerű rendelkezned egy hatásos névjegykártyával, amit személyes találkozókon oda tudsz adni.

    Vállalkozás indítás előtt szánj időt az arculattervezésre!

    A tudatos arculattervezés azért fontos, mert:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    Nap, mint nap hallani, hogy már lassan minden területen munkaerőhiány van, az IT szakembertől kezdve a takarítóig. A saját tapasztalataim azonban azt mutatják, hogy egy kis odafigyeléssel megtalálhatjuk a megfelelő embert a megfelelő helyre.

    Nyilvánvalóan vannak olyan munkakörök, amelyekre a legmodernebb toborzási technikákkal is nehéz megfelelő jelöltet találni, de ha megfogadod a tanácsaimat, akkor megkönnyíted a dolgodat és még pénzt is takaríthatsz meg a toborzási költségeiden.

    Tudtad, hogy a felmondások mögött nem a céggel való elégedetlenség áll, hanem sokkal inkább a főnökkel való nem megelégedettség? És ugyanez elmondható akkor is, mikor jelentkezik valaki egy munkahelyre, azt fogja nézni, hogy tud-e a vezetővel azonosulni, tudnak-e együttműködni hosszútávon.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    A személyes márka (personal branding) egyre többet emlegetett kifejezés marketinges körökben. De mit is jelent és miben segítheti a céljaink elérését?

    Már Szókratész, ókori filozófus is definiálta:

     „ha jó hírnévre szeretnénk szert tenni, akkor arra kell törekednünk, hogy olyanokká váljunk, amilyennek látszani szeretnénk”

    Jeff Bezos, az Amazon megalapítója pedig a következőképp megfogalmazást adta a személyes márkára:

    „A SZEMÉLYES MÁRKÁNK EGYENLŐ AZZAL, AMIT MÁSOK MONDANAK RÓLUNK MIUTÁN KILÉPTÜNK AZ AJTÓN”

    Milyen célt tudunk elérni a személyes márkával, tudunk-e vele értéket képviselni?

    Az emberi kommunikáció genetikailag velünk született, folytonos késztetésünk van a beszédre. A kérdés csak az, hogy tudatosan kommunikálunk-e vagy sem.

    Egyrészről ma a technológiai fejlettségnek köszönhetően könnyű a márkaépítés, elég egy mobiltelefon vagy fényképező, bármit tudunk a segítségükkel rögzíteni és innen már csak egy lépés, hogy meg is jelenjünk vele a közösségi médiában.

    A kommunikáció így viszonylag egyszerű, ami megnehezíti az a körülöttünk kialakult digitális zaj, ami megnehezíti a tömegből való kiemelkedést.

    Épp emiatt van hatalmas szerepe a személyes márkának!

    A személyes márka célja, hogy egyedivé tegyen, kitűnjél vele a tömegből

    A személyes márka építésével a legfontosabb célunk a bizalom kiépítése az irányunkban, a közönséggel való megismertetésünk.

    Ha ezek a feltételek teljesülnek könnyebb lesz az üzletépítés, a kapcsolatok kialakítása, az ügyfélszerzés, csapatbővítés.

    2019-ben jelent meg az Alkalmazottból Vállalkozó című könyvem, amelyben szintén bizonyításra került, hogy a bizalom kiépítése milyen fontos szereppel bír az üzleti életben.

    Ahhoz, hogy értéket is közvetítsünk a személyes márkánk segítségével tisztában kell lennünk, hogy mik az erősségeink. Ismernünk kell saját magunkat, melyhez segítségül hívhatunk önismereti teszteket, SWOT-elemzést.

    Ismerd meg önmagad: mi az, amihez értesz, milyen készségek, képességek birtokában vagy!

    Sokszor a legkisebbnek vélt információ is lehet mások számára értékes, hasznos, ezért érdemes megosztani a világgal, nem csak azt, amit mi fontosnak érzünk.

    Figyeljünk arra, hogy ne csupán öncélú kommunikációban valósuljon meg a személyes márka építés folyamata, ne azt bizonygassuk, hogy mennyire tökéletesek vagyunk, hanem azt közvetítsük, hogy mit adunk, mit képviselünk.

    Számít a követőtábor mérete?

    Sokat vitatott kérdés a marketing berkein belül, hogy mennyire befolyásoló tényező a követőtábor mérete.

    Ha arra vágysz, hogy influencer legyél, és nem a szolgáltatásodat, termékedet akarod árulni, csupán egy „magazin”-ként, hirdetőtáblaként működsz, akkor igen, számít a követőtábor mérete.

    Ellenben, ha van egy saját szolgáltatásod, üzleti terméked, akkor nincs szükséged több százezres nagyságú követőtáborra. Ekkor ugyanis egy eszköz a követők száma arra, hogy elérhesd azokat az embereket, akiknek a szolgáltatásodat akarod kínálni.

    Kb. 1000 követő az, ami már elegendő lehet bármelyik közösségi felületen. Különösen abban az esetben, ha minőségi követőtáborod van, amelynek 10-20%-a követi a tartalmaidat, az már 100-200 embert jelent, ami elegendő lehet.

    Ne a követők számán aggódj, gyárts minőségi tartalmat, amivel tovább fog nőni a követőtáborod mérete!

    Mitől lesz jó a tartalom, amit gyártok? Tartalommarketing a gyakorlatban

    Mint a marketingben általában mindent mérni és tesztelni kell ahhoz, hogy megtudjuk beválik-e. Ez így van a tartalommarketing területén is.

    A hármas aranyszabály mérés-tesztelés-automatizálás.

    Többfélét kipróbálunk, és aztán meglátjuk, hogy beigazolódnak-e a várt eredmények. Előre nem tudhatjuk, hogy másokat is érdekel-e annyira a téma, mint ahogy azt várjuk. De ez csak tesztelés során derül ki, meg kell nézni, hogy mi az, ami működik.

    A saját piacunk dönti el, hogy érdekli-e a tartalom, amit gyártunk vagy sem

    3 féle tartalmat különböztethetünk meg az üzleti életben, az, hogy mikor melyik a megfelelő az adott szituáció dönti el:

    • inspiráló tartalom: inspiratív témák és megnyerő tartalom, olyan személyektől, akik hatással vannak ránk
    • informáló tartalom: például hogy mi, hogy készült (how to), a hangsúly az információátadáson van
    • szórakoztató

    A vizualitás vagy a tartalom a fontosabb?

    Egy régebbi felmérésem során azt néztem meg, hogy a vizuális elemek (pl. effektek, képi megjelenés) vagy maga a tartalom a fontosabb, amikor videót készítünk.

    A kapott eredmények alapján, 86% gondolta úgy, hogy a tartalom fontosabb.

    Tartalomkészítés előtt meg kell határozni, mi a mondanivalónk, mit szeretnénk másokkal megosztani

    A legfontosabb, hogy a mondanivalónkkal hatni tudjunk az emberekre, segítsen összekapcsolni velük.

    Minden más csak másodlagos, a közönségünk nem azt várja, hogy minden külsőség tökéletes legyen, azt várják, hogy kapjanak valami pluszt tőlünk.

    Tartalomgyártás a közösségi csatornákon stratégiai szemlélettel

    Ahány közösségi platform, annyi sajátosság:

    • tartalom típusa: át kell gondolni, hogy mely tartalmak hová valók
    • fogyasztói szokások: vannak kattintható linkek és lehetőség van megosztásra (Facebook), míg ezekre az Instagramon nincs lehetőség
    • életkori sajátosságok: Facebook közönség idősebb, míg az Instagram és a Youtube inkább fiatalabb

    Két iránya van az elérésnek:

    1. minőségi tartalmat gyártunk: magától generálja a megosztást az emberek között
    2. virális tartalom: a magas minőséget a Google keresője is érzékeli, így első találatok között hozza (jól működik a SEO)

    Stratégia szemlélet a közösségi csatornákon:

    Hosszú távú stratégia: értéket közvetítünk, a látogatók visszajárnak a kiváló minőségű tartalomért

    Rövid távú stratégia: célzott hirdetési kampánnyal egészítjük ki a minőségi tartalmat

    A tökéletes recept, ha a kettőt kombináljuk!

    TIPP:

    Nézzük meg, hogy organikusan mely tartalmak teljesítenek jól, és azokat érdemes hirdetéssel kiegészíteni. Így a jó tartalom egyre több emberhez jut el.

    A közösségi csatornák száma igen nagy, akár több, mint 10 felületen jelen lehetünk egyszerre, persze mindenkinél vannak elsődleges csatornák. Kellő rutinnal napi fél- 1 óra alatt feltölthetjük tartalommal a közösségi felülteinket, a lényeg a tudatosság.

    Ne sajnáljuk az energiabefektetést a személyes márka építésébe. Vállalkozóként ma már kulcsfontosságú, hogy ki tudjunk tűnni a többiek közül. Ha érdekel a téma erről is részletesen is írtam az Alkalmazottból Vállalkozó című könyvemben.

    OLVASS BELE A KÖNYVBE

    Fotó: Alex Knight  Unsplash

    2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

    Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás