Építsd a személyes márkádat a közösségi médián keresztül

    MinnerX - vendég poszt

    Építsd a személyes márkádat a közösségi médián keresztül

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    A személyes márka (personal branding) egyre többet emlegetett kifejezés marketinges körökben. De mit is jelent és miben segítheti a céljaink elérését?

    Már Szókratész, ókori filozófus is definiálta:

     „ha jó hírnévre szeretnénk szert tenni, akkor arra kell törekednünk, hogy olyanokká váljunk, amilyennek látszani szeretnénk”

    Jeff Bezos, az Amazon megalapítója pedig a következőképp megfogalmazást adta a személyes márkára:

    „A SZEMÉLYES MÁRKÁNK EGYENLŐ AZZAL, AMIT MÁSOK MONDANAK RÓLUNK MIUTÁN KILÉPTÜNK AZ AJTÓN”

    Milyen célt tudunk elérni a személyes márkával, tudunk-e vele értéket képviselni?

    Az emberi kommunikáció genetikailag velünk született, folytonos késztetésünk van a beszédre. A kérdés csak az, hogy tudatosan kommunikálunk-e vagy sem.

    Egyrészről ma a technológiai fejlettségnek köszönhetően könnyű a márkaépítés, elég egy mobiltelefon vagy fényképező, bármit tudunk a segítségükkel rögzíteni és innen már csak egy lépés, hogy meg is jelenjünk vele a közösségi médiában.

    A kommunikáció így viszonylag egyszerű, ami megnehezíti az a körülöttünk kialakult digitális zaj, ami megnehezíti a tömegből való kiemelkedést.

    Épp emiatt van hatalmas szerepe a személyes márkának!

    A személyes márka célja, hogy egyedivé tegyen, kitűnjél vele a tömegből

    A személyes márka építésével a legfontosabb célunk a bizalom kiépítése az irányunkban, a közönséggel való megismertetésünk.

    Ha ezek a feltételek teljesülnek könnyebb lesz az üzletépítés, a kapcsolatok kialakítása, az ügyfélszerzés, csapatbővítés.

    2019-ben jelent meg az Alkalmazottból Vállalkozó című könyvem, amelyben szintén bizonyításra került, hogy a bizalom kiépítése milyen fontos szereppel bír az üzleti életben.

    Ahhoz, hogy értéket is közvetítsünk a személyes márkánk segítségével tisztában kell lennünk, hogy mik az erősségeink. Ismernünk kell saját magunkat, melyhez segítségül hívhatunk önismereti teszteket, SWOT-elemzést.

    Ismerd meg önmagad: mi az, amihez értesz, milyen készségek, képességek birtokában vagy!

    Sokszor a legkisebbnek vélt információ is lehet mások számára értékes, hasznos, ezért érdemes megosztani a világgal, nem csak azt, amit mi fontosnak érzünk.

    Figyeljünk arra, hogy ne csupán öncélú kommunikációban valósuljon meg a személyes márka építés folyamata, ne azt bizonygassuk, hogy mennyire tökéletesek vagyunk, hanem azt közvetítsük, hogy mit adunk, mit képviselünk.

    Számít a követőtábor mérete?

    Sokat vitatott kérdés a marketing berkein belül, hogy mennyire befolyásoló tényező a követőtábor mérete.

    Ha arra vágysz, hogy influencer legyél, és nem a szolgáltatásodat, termékedet akarod árulni, csupán egy „magazin”-ként, hirdetőtáblaként működsz, akkor igen, számít a követőtábor mérete.

    Ellenben, ha van egy saját szolgáltatásod, üzleti terméked, akkor nincs szükséged több százezres nagyságú követőtáborra. Ekkor ugyanis egy eszköz a követők száma arra, hogy elérhesd azokat az embereket, akiknek a szolgáltatásodat akarod kínálni.

    Kb. 1000 követő az, ami már elegendő lehet bármelyik közösségi felületen. Különösen abban az esetben, ha minőségi követőtáborod van, amelynek 10-20%-a követi a tartalmaidat, az már 100-200 embert jelent, ami elegendő lehet.

    Ne a követők számán aggódj, gyárts minőségi tartalmat, amivel tovább fog nőni a követőtáborod mérete!

    Mitől lesz jó a tartalom, amit gyártok? Tartalommarketing a gyakorlatban

    Mint a marketingben általában mindent mérni és tesztelni kell ahhoz, hogy megtudjuk beválik-e. Ez így van a tartalommarketing területén is.

    A hármas aranyszabály mérés-tesztelés-automatizálás.

    Többfélét kipróbálunk, és aztán meglátjuk, hogy beigazolódnak-e a várt eredmények. Előre nem tudhatjuk, hogy másokat is érdekel-e annyira a téma, mint ahogy azt várjuk. De ez csak tesztelés során derül ki, meg kell nézni, hogy mi az, ami működik.

    A saját piacunk dönti el, hogy érdekli-e a tartalom, amit gyártunk vagy sem

    3 féle tartalmat különböztethetünk meg az üzleti életben, az, hogy mikor melyik a megfelelő az adott szituáció dönti el:

    • inspiráló tartalom: inspiratív témák és megnyerő tartalom, olyan személyektől, akik hatással vannak ránk
    • informáló tartalom: például hogy mi, hogy készült (how to), a hangsúly az információátadáson van
    • szórakoztató

    A vizualitás vagy a tartalom a fontosabb?

    Egy régebbi felmérésem során azt néztem meg, hogy a vizuális elemek (pl. effektek, képi megjelenés) vagy maga a tartalom a fontosabb, amikor videót készítünk.

    A kapott eredmények alapján, 86% gondolta úgy, hogy a tartalom fontosabb.

    Tartalomkészítés előtt meg kell határozni, mi a mondanivalónk, mit szeretnénk másokkal megosztani

    A legfontosabb, hogy a mondanivalónkkal hatni tudjunk az emberekre, segítsen összekapcsolni velük.

    Minden más csak másodlagos, a közönségünk nem azt várja, hogy minden külsőség tökéletes legyen, azt várják, hogy kapjanak valami pluszt tőlünk.

    Tartalomgyártás a közösségi csatornákon stratégiai szemlélettel

    Ahány közösségi platform, annyi sajátosság:

    • tartalom típusa: át kell gondolni, hogy mely tartalmak hová valók
    • fogyasztói szokások: vannak kattintható linkek és lehetőség van megosztásra (Facebook), míg ezekre az Instagramon nincs lehetőség
    • életkori sajátosságok: Facebook közönség idősebb, míg az Instagram és a Youtube inkább fiatalabb

    Két iránya van az elérésnek:

    1. minőségi tartalmat gyártunk: magától generálja a megosztást az emberek között
    2. virális tartalom: a magas minőséget a Google keresője is érzékeli, így első találatok között hozza (jól működik a SEO)

    Stratégia szemlélet a közösségi csatornákon:

    Hosszú távú stratégia: értéket közvetítünk, a látogatók visszajárnak a kiváló minőségű tartalomért

    Rövid távú stratégia: célzott hirdetési kampánnyal egészítjük ki a minőségi tartalmat

    A tökéletes recept, ha a kettőt kombináljuk!

    TIPP:

    Nézzük meg, hogy organikusan mely tartalmak teljesítenek jól, és azokat érdemes hirdetéssel kiegészíteni. Így a jó tartalom egyre több emberhez jut el.

    A közösségi csatornák száma igen nagy, akár több, mint 10 felületen jelen lehetünk egyszerre, persze mindenkinél vannak elsődleges csatornák. Kellő rutinnal napi fél- 1 óra alatt feltölthetjük tartalommal a közösségi felülteinket, a lényeg a tudatosság.

    Ne sajnáljuk az energiabefektetést a személyes márka építésébe. Vállalkozóként ma már kulcsfontosságú, hogy ki tudjunk tűnni a többiek közül. Ha érdekel a téma erről is részletesen is írtam az Alkalmazottból Vállalkozó című könyvemben.

    OLVASS BELE A KÖNYVBE

    Fotó: Alex Knight  Unsplash

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Winter Ádám, TanfolyamOKJ.hu

    A Minner.hu cikkekből és a Minner Extra Facebook posztokból egyértelműen kitűnik, hogy nem csak aktív vállalkozók olvassák a portált:

    A látogatók jelentős része még csak tervezgeti vállalkozás indítását.

    Az olvasók között sokan vannak, akik még azt sem döntötték el, mi lesz a vállalkozásuk profilja, pontosan milyen szolgáltatást fognak nyújtani.

    Ha Te is ebbe a kategóriába tartozol, akkor ez a cikk Neked szól:

    Most azokhoz az olvasókhoz szólunk, akik még nem döntötték el, milyen területen fognak vállalkozni.

    Összegyűjtöttünk pár olyan tanfolyamot, melyekkel olyan szakképesítést vagy kompetenciát sajátíthatsz el, amivel vállalkozóként nagy sikered lehet.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Varsányi Gergely Xpertstudio Kft

    Tevékenységünk 2016 Januárban indult, azóta több száz honlapot készítettünk és adtunk át ügyfeleinknek. Eleinte tapogatóztunk hogy milyen konstrukciót is kellene kialakítani, mi az amire lenne igény vagy mászóval piaci rés.

    Mivel a megvalósítást az Xpertstudio Kft végzi így fontos volt szem előtt tartani a társadalmi szerepvállalást és finanszírozhatóságot.

    Társadalmi szerepvállalás

    Mivel pályázatainkon civil szervezetek, Nonprofit Kft-k vagy közhasznú fokozattal rendelkező Egyesületek és Alapítványok is részt vehetnek, így abban voltunk érdekeltek hogy a piaci árhoz képest jelentősen kedvezőbb feltételeket biztosítsunk ezen szervezetek számára.

    Azzal a céllal jött létre ez a projekt hogy a jelenlegi kihívásokhoz alkalmazkodva a hátrányt elszenvedett emberek, közösségek és szervezetek -vállalkozások online működési mechanizmusát megváltoztassa, ezt megfelelő technológiai eszközzel támogassa és ehhez egyéni vagy csoportos tanfolyamokat szervezzen és finanszírozzon.

    Szolgáltatások pályázat útján adhatók be. A szolgáltatások ügymenete azonos a piaci feltételekkel.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    A személyes márka (personal branding) egyre többet emlegetett kifejezés marketinges körökben. De mit is jelent és miben segítheti a céljaink elérését?

    Már Szókratész, ókori filozófus is definiálta:

     „ha jó hírnévre szeretnénk szert tenni, akkor arra kell törekednünk, hogy olyanokká váljunk, amilyennek látszani szeretnénk”

    Jeff Bezos, az Amazon megalapítója pedig a következőképp megfogalmazást adta a személyes márkára:

    „A SZEMÉLYES MÁRKÁNK EGYENLŐ AZZAL, AMIT MÁSOK MONDANAK RÓLUNK MIUTÁN KILÉPTÜNK AZ AJTÓN”

    Milyen célt tudunk elérni a személyes márkával, tudunk-e vele értéket képviselni?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Kozákné Zsuzsa – pedagógus, emberi erőforrás tanácsadó, kamaszmentor

    Ne tedd! Hacsak nem vagy a fordított pszichológia híve, a kamaszok ugyanis utálják, ha mások akarják megmondani nekik, hogy mit csináljanak. Tehát, ha semmiképpen sem akarod, hogy a fiad mondjuk matróz legyen, nincs más dolgod, mint folyamatosan áradozni erről a szakmáról, és naponta többször hangsúlyozni, mennyire örülnél, ha ezt a munkát végezné.

    Akkor mégis, hogyan lehetsz hatással a gyermekedre? – jó eszközök erre a filmek.
    Biztosan nem a pályaorientáció jár a fejedben, amikor megnézel egy filmet, de ha megpróbálod ebből a szempontból elemezni őket, egészen meglepő eredményre juthatsz.

    Gyere, megmutatom, mire gondolok!

    Ha lenne a pályaorientációs tanácsadóknak filmjük, akkor az a Good Will Hunting lenne.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Izsó Gergely – pénzügyi tanácsadó

    A csapból is a babaváró támogatás folyik. Nah de babaváró támogatás vagy babaváró hitel? Milyen feltételei is vannak pontosan, kik vehetik igénybe és mekkora lesz a törlesztő részlet?

    Év elején a kormány belengette, hogy azok a házaspárok, akik július 1. után gyereket vállalnak, kaphatnak 0% szabadfelhasználású hitelt, maximum 10 millió forintig. Ezt sokan nagy lehetőségnek gondolják, akár meglévő hitelük előtörlesztésében, akár vásárláshoz önerő gyanánt. De vizsgáljuk meg kicsit közelebbről, hogy hogyan is néz ki ez a babaváró hitel és minek is kell pontosan megfelelni, hogy megkaphassuk ezt a csábító összeget.

    A babaváró támogatás részleteit a 44/2019. (III. 12.) Kormányrendelet szabályozza, amely a mai Magyar Közlönyben került kihirdetésre. A támogatást 2019. július 1. és 2022. december 31-ig lehet igénybe venni. A kamattámogatás abban az esetben jár, ha a megigénylést követő 5 éveben születik legalább 1 gyermek. A törlesztőrészlet maximum összege 50.000 Ft-ban van meghatározva. Mondom a továbbiakat!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Végvári Zsuzsi-  Az OFFISEVEN munkakörnyezet tanácsadással és kialakítással foglalkozik.

    Bizonyára sokan jártak már úgy, főleg az open office, vagyis az egyterű irodában dolgozók közül, hogy zavaróvá vált az, hogy munkaidőben a kollégák telefonbeszélgetését kellett hallgatni, legyen szó privát vagy céges telefonhívásokról.

    Nem beszélve arról, hogy a kollégák így könnyen meghallhatják a magánbeszélgetésinket, ezzel belelátva a privát életünkbe.

    A dolgozói elégedettség összefüggésben van a megfelelő munkakörnyezettel

    Ahhoz, hogy dolgozóink hatékonysága nőjön és magasabb legyen a munkavállalói elégedettség nagy szerephez jut a számukra kialakított munkakörnyezet ezt már több kutatás is bebizonyította.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

     

    dr. Bajcsay Gergely,  Bajcsay Legal Ügyvédi Iroda

    Nyaralási szezonban egyre többen ülünk repülőre, hogy eljussunk nyaralásuk helyszínére. Utazás során azonban sajnos sok esetben merülhet fel probléma a légitársasággal, ami konfliktusokhoz vezet és anomáliák léphetnek fel. Érdemes tisztában lennünk a jogainkkal és azzal, hogy miként érvényesíthetjük azokat.

    Az Európai Unió tagországait egy rendelet szabályozza a fentebb említett konfliktusok jogi lehetőségeivel kapcsolatban, amely a következő linken érhető el:
    https://eur-lex.europa.eu/

    A témával kapcsolatban készület egy részletes összegzés, amely ITT érhető el:

    Annak, aki nem akar a jog sokszor nehezen értelmezhető útvesztőjében kalandozni ebben a cikkben segítséget nyújtunk.

    Mely esetekben érvényesíthetők a jogaink, ha repülővel közlekedünk?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    A Facebookon az elérések egy időben nem kis mértékben megcsappantak, majd újra visszaálltak. Viszont egy posztnak az átlagos elérése iszonyat ritkán haladja meg a 20-30%-ot. Ez leginkább annak tudható be, hogy az emberek fizessenek!

    De! Vannak kivételek az organikus elérésben is: általában a kis kutyás, cicás, gyerekes, illetve az „elért valaki valamilyen eredményt”posztok megugorják az átlagos eléréseket. Viszont van még egy témakör, ami néha még ezeket is felülszárnyalja: a botrány! Vagy éppen egy olyan aktualitás, ami szinte mindenkit érdekel.

    Biztosan te is hallottál már az Instagramon és a Facebookon végigsöprő profil törlésekről. A Follow Marketing ezt a témát boncolgatta live videóban.

    Miért lett sikere?

    Maga a téma szinte mindenkit érintett: valakinek a követői tűntek el, valakinek pedig maga a profilja. Ez azoknak a legnagyobb szívás, akik konkrétan ebből élnek.

    Ezen kívül a cím figyelemfelhívósága (Tömeges Instagram-profil törlések – Küldd tovább ismerősödnek ezt a live videót, ha ő is pórul járt) is igen aktuális volt.

    Eseményt hoztam létre már előtte másfél nappal és mindenkit meghívtam rá. Tudtam, hogy az embereket érdekelni fogja a téma.

    Ennek az eredménye pedig nem mást, mint 7400 elérés; 3700 megtekintés; 53 like; 22 hozzászólás; 20 megosztás.

    Kövesd a Follow Marketinget Instagramon és Facebookon; és checkold a hamarosan kész weboldalát: https://www.followmarketing.hu/

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Winter Ádám, TanfolyamOKJ.hu

    Bizony nem egyszerű felnőtt fejjel, család vagy munka mellett tanulni, ám, ha jobb fizetésre, vagy a tudás örömére vágysz, azért áldozatokat kell hozni. Szerencsére tanulási praktikák széles garmadája áll sorban azért, hogy elsajátítsd őket.

    L. Thorndike kutatásai alapján a tanulási képességeid 40-50 éves korodig még teljesen optimálisak. Ugyanakkor nem árt, ha néhány praktikát is bevetsz a hatékonyabb ismeretszerzés érdekében. A TanfolyamOKJ.hu blogján gyűjtötte össze azokat a tanulási módszereket, melyek sikerrel alkalmazhatóak felnőttként is.

    1.Találd meg a célod és motivációd!

    Ahhoz, hogy örömmel és hatékonyan tanulj, mindig ott kell lebegnie a szemed előtt annak, hogy mi az igazi célod a tanulással. Ha ez megvan, bámulatos teljesítményre leszel képes.

    Felnőttként abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy már kellő élettapasztalattal állsz a problémákhoz, képes vagy az önkontrollra, és pontos célok felé igyekszel.

    Tudnod kell, hogy tartós motiváció csakis belső kezdeményezésből születhet. Attól még senki sem tanult jól, ha a család és a barátok folyamatosan noszogatták. Ha te nem akarod igazán, akkor nem fog menni. Éppen ezért, ha úgy érzed egy képzés közben, hogy ez mégsem a te szakod, akkor ne szégyellj váltani, hiszen valószínűleg nem is lennél abban a bizonyos szakmában elég jó. Olyan képzést válassz, ahová örömmel jársz be, ami nap mint nap arra inspirál, hogy fejleszd a képességeidet.

    1. Hagyj fel az időrabló tevékenységekkel!

    A leggyakoribb érv a felnőttkori tanulás ellen az időhiány.

    Igen, talán kicsit nehezebb, mert más dolgod is van a tanuláson kívül: téged vár a szennyes, a háztartás és a gyerek matek házija is, de nem lehetetlen. Ha van egy fix napirended, és bevonod a családot is a háztartásba, tengernyi időd szabadul fel.

    Plusz érdemes belegondolni, mennyi időd megy el az időrabló tevékenységekkel. Nézz mélyen magadba, és válaszolj a következő kérdésekre:

    • Mennyi időt töltesz el naponta tévézéssel?
    • Lehet, hogy beszippantanak a közösségi oldalak?
    • Esetleg túl sokat lustálkodsz reggelenként?

    Gyakorlatilag a tanulás is, mint minden, csupán szervezés kérdése.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    A személyes márka (personal branding) egyre többet emlegetett kifejezés marketinges körökben. De mit is jelent és miben segítheti a céljaink elérését?

    Már Szókratész, ókori filozófus is definiálta:

     „ha jó hírnévre szeretnénk szert tenni, akkor arra kell törekednünk, hogy olyanokká váljunk, amilyennek látszani szeretnénk”

    Jeff Bezos, az Amazon megalapítója pedig a következőképp megfogalmazást adta a személyes márkára:

    „A SZEMÉLYES MÁRKÁNK EGYENLŐ AZZAL, AMIT MÁSOK MONDANAK RÓLUNK MIUTÁN KILÉPTÜNK AZ AJTÓN”

    Milyen célt tudunk elérni a személyes márkával, tudunk-e vele értéket képviselni?

    Az emberi kommunikáció genetikailag velünk született, folytonos késztetésünk van a beszédre. A kérdés csak az, hogy tudatosan kommunikálunk-e vagy sem.

    Egyrészről ma a technológiai fejlettségnek köszönhetően könnyű a márkaépítés, elég egy mobiltelefon vagy fényképező, bármit tudunk a segítségükkel rögzíteni és innen már csak egy lépés, hogy meg is jelenjünk vele a közösségi médiában.

    A kommunikáció így viszonylag egyszerű, ami megnehezíti az a körülöttünk kialakult digitális zaj, ami megnehezíti a tömegből való kiemelkedést.

    Épp emiatt van hatalmas szerepe a személyes márkának!

    A személyes márka célja, hogy egyedivé tegyen, kitűnjél vele a tömegből

    A személyes márka építésével a legfontosabb célunk a bizalom kiépítése az irányunkban, a közönséggel való megismertetésünk.

    Ha ezek a feltételek teljesülnek könnyebb lesz az üzletépítés, a kapcsolatok kialakítása, az ügyfélszerzés, csapatbővítés.

    2019-ben jelent meg az Alkalmazottból Vállalkozó című könyvem, amelyben szintén bizonyításra került, hogy a bizalom kiépítése milyen fontos szereppel bír az üzleti életben.

    Ahhoz, hogy értéket is közvetítsünk a személyes márkánk segítségével tisztában kell lennünk, hogy mik az erősségeink. Ismernünk kell saját magunkat, melyhez segítségül hívhatunk önismereti teszteket, SWOT-elemzést.

    Ismerd meg önmagad: mi az, amihez értesz, milyen készségek, képességek birtokában vagy!

    Sokszor a legkisebbnek vélt információ is lehet mások számára értékes, hasznos, ezért érdemes megosztani a világgal, nem csak azt, amit mi fontosnak érzünk.

    Figyeljünk arra, hogy ne csupán öncélú kommunikációban valósuljon meg a személyes márka építés folyamata, ne azt bizonygassuk, hogy mennyire tökéletesek vagyunk, hanem azt közvetítsük, hogy mit adunk, mit képviselünk.

    Számít a követőtábor mérete?

    Sokat vitatott kérdés a marketing berkein belül, hogy mennyire befolyásoló tényező a követőtábor mérete.

    Ha arra vágysz, hogy influencer legyél, és nem a szolgáltatásodat, termékedet akarod árulni, csupán egy „magazin”-ként, hirdetőtáblaként működsz, akkor igen, számít a követőtábor mérete.

    Ellenben, ha van egy saját szolgáltatásod, üzleti terméked, akkor nincs szükséged több százezres nagyságú követőtáborra. Ekkor ugyanis egy eszköz a követők száma arra, hogy elérhesd azokat az embereket, akiknek a szolgáltatásodat akarod kínálni.

    Kb. 1000 követő az, ami már elegendő lehet bármelyik közösségi felületen. Különösen abban az esetben, ha minőségi követőtáborod van, amelynek 10-20%-a követi a tartalmaidat, az már 100-200 embert jelent, ami elegendő lehet.

    Ne a követők számán aggódj, gyárts minőségi tartalmat, amivel tovább fog nőni a követőtáborod mérete!

    Mitől lesz jó a tartalom, amit gyártok? Tartalommarketing a gyakorlatban

    Mint a marketingben általában mindent mérni és tesztelni kell ahhoz, hogy megtudjuk beválik-e. Ez így van a tartalommarketing területén is.

    A hármas aranyszabály mérés-tesztelés-automatizálás.

    Többfélét kipróbálunk, és aztán meglátjuk, hogy beigazolódnak-e a várt eredmények. Előre nem tudhatjuk, hogy másokat is érdekel-e annyira a téma, mint ahogy azt várjuk. De ez csak tesztelés során derül ki, meg kell nézni, hogy mi az, ami működik.

    A saját piacunk dönti el, hogy érdekli-e a tartalom, amit gyártunk vagy sem

    3 féle tartalmat különböztethetünk meg az üzleti életben, az, hogy mikor melyik a megfelelő az adott szituáció dönti el:

    • inspiráló tartalom: inspiratív témák és megnyerő tartalom, olyan személyektől, akik hatással vannak ránk
    • informáló tartalom: például hogy mi, hogy készült (how to), a hangsúly az információátadáson van
    • szórakoztató

    A vizualitás vagy a tartalom a fontosabb?

    Egy régebbi felmérésem során azt néztem meg, hogy a vizuális elemek (pl. effektek, képi megjelenés) vagy maga a tartalom a fontosabb, amikor videót készítünk.

    A kapott eredmények alapján, 86% gondolta úgy, hogy a tartalom fontosabb.

    Tartalomkészítés előtt meg kell határozni, mi a mondanivalónk, mit szeretnénk másokkal megosztani

    A legfontosabb, hogy a mondanivalónkkal hatni tudjunk az emberekre, segítsen összekapcsolni velük.

    Minden más csak másodlagos, a közönségünk nem azt várja, hogy minden külsőség tökéletes legyen, azt várják, hogy kapjanak valami pluszt tőlünk.

    Tartalomgyártás a közösségi csatornákon stratégiai szemlélettel

    Ahány közösségi platform, annyi sajátosság:

    • tartalom típusa: át kell gondolni, hogy mely tartalmak hová valók
    • fogyasztói szokások: vannak kattintható linkek és lehetőség van megosztásra (Facebook), míg ezekre az Instagramon nincs lehetőség
    • életkori sajátosságok: Facebook közönség idősebb, míg az Instagram és a Youtube inkább fiatalabb

    Két iránya van az elérésnek:

    1. minőségi tartalmat gyártunk: magától generálja a megosztást az emberek között
    2. virális tartalom: a magas minőséget a Google keresője is érzékeli, így első találatok között hozza (jól működik a SEO)

    Stratégia szemlélet a közösségi csatornákon:

    Hosszú távú stratégia: értéket közvetítünk, a látogatók visszajárnak a kiváló minőségű tartalomért

    Rövid távú stratégia: célzott hirdetési kampánnyal egészítjük ki a minőségi tartalmat

    A tökéletes recept, ha a kettőt kombináljuk!

    TIPP:

    Nézzük meg, hogy organikusan mely tartalmak teljesítenek jól, és azokat érdemes hirdetéssel kiegészíteni. Így a jó tartalom egyre több emberhez jut el.

    A közösségi csatornák száma igen nagy, akár több, mint 10 felületen jelen lehetünk egyszerre, persze mindenkinél vannak elsődleges csatornák. Kellő rutinnal napi fél- 1 óra alatt feltölthetjük tartalommal a közösségi felülteinket, a lényeg a tudatosság.

    Ne sajnáljuk az energiabefektetést a személyes márka építésébe. Vállalkozóként ma már kulcsfontosságú, hogy ki tudjunk tűnni a többiek közül. Ha érdekel a téma erről is részletesen is írtam az Alkalmazottból Vállalkozó című könyvemben.

    OLVASS BELE A KÖNYVBE

    Fotó: Alex Knight  Unsplash

    Segíts a missziómban, hogy az ilyen értékes ingyenes információk minél több magyarhoz eljuthassanak! Oszd meg az ismerőseiddel! Köszönöm! Én pedig készítem az új cikkeket!